/spanien/barcelona/forum/25988.aspx/spanien/barcelona/forum/25988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-24 10:54
¡Maxi Potençia!

I uppladdningen kommer det fram, det man misstänkt. Mourinho hade inte så många viktiga spelare borta, både Duff och Gallas kunde lira. Vad gör det när Barcelona rivstartar offensivt (som så ofta) och bränner massa halvchanser (som så ofta). Spelet mattas av och Chelsea lyckas grisa ner rytmen och sätta ett par otime:ade tacklingar. Didier Drogba var helt ur balans i den här matchen. Det var upplagt för att han skulle ut. Första varningen; I sig är det ingen varning, bara frispark, men vid det här laget hade han samlat på sig det. Och som domare vet jag att man varken behöver ramla eller ha blivit tacklad för att få frispark, det räcker med "farligt spel". Eller är Valdés traumatismo craneal inte bevis nog? Utvisningen tände nytt hopp, men vi fick se samma låsta spel utanför chelseas handbollsmur. Iniesta hoppar in och höjer tempot lite, men framför allt vågar han spela i djupled, vilket ställer till det lite för engelmännen/portugiserna(/ryssarna..). Och inte helt förvånansvärt åker Giuly ut mot Maxi, ett byte som skulle visa sig vara matchavgörande... Varje gång killen fick bollen blev det farligt, han håller undan sin spelare och kan utnyttja sin teknik, kroppsfinten vid 1-1 var mästerlig. 2-1 tyckte jag nästan såg ut som en passning till Eto'o, men jag antar att tur och flyt skillnaden är tunn. Maxi fortsatte att oroa och kanske borde vi vunnit med 3-1 och 4-1. 2-1 känns hursomhelst ganska bra med tanke på hur matchen utvecklade sig. Nu räcker det inte med att fegspela på stamford bridge, nu får vi se om de kan spela fotboll också! The pressure is on!

Mourinho.. Ständigt denne Mourinho. Maken till dålig förlorare har jag nog inte sett. Låt dom lämna in sin 'rapport', jag tycker att Frisk gjorde en bra match (möjligtvis borde någon mer spelare haft en varning och någon missad offside av assisterande domaren..). För övrigt är simon bank en pajas. Men Mourinho.. det var samma sak mot Arsenal, han tog sitt ryssunderstödda maffiapack och lämnade matchen som en dålig förlorare fastän han inte förlorade då. Jag tror mest han är oroad över att de inte kan fegspela på hemmaplan i returen, ska bli kul att se hur högt upp deras backlinje vågar komma.

Har jag f.ö. nämnt att Simon Bank är en pajas..?

Nu tar vi det här. Som Señor Laporta säger; Vi ska till Istanbul!

Vilken ChampionsLeague-debut killen fick! ¡Maxi Potençia!

Nu bär det av till pisterna! Igår vann fotbollen! Alla vet att fotbollen segrar till slut!

Visca el Barcelonismo!
Barcelona Barca Barca
2005-02-24 23:17
Ämne: Ingen som har hittat....
Kolla länktips...
Barcelona Viking
2005-02-24 10:10
Åhh vad skönt! Nu tror jag hårt på avancemang! Troligtvis och förhoppningsvis så kommer chealski spela mer offensivt hemma på stamford, och det tror jag kommer gynna oss.

Titta bara på ett par liga matcher i år ex, Sevilla. Dom spelade en offensiv fotboll mot oss, och det gynnade bara oss. Vår offensiv är ju riktigt vass på kontring när den får ytor att spela på.

Riktigt kul att Maxi fick göra mål! Tycker att han ska spela från start mot Numancia nu i helgen. Dom kommer säkert backa hem, och ligga på kontringar. Då behövs hans närkampsspel och huvudspel, Det är ju inte Guilys adelsmärke direkt.

Med tanke på att Chealsea måste vinna nästa match så kommer dom köra betydligt mer offensivt, och då tycker jag att Guily ska starta. Då kommer hans "speed" till nytta. Skulle dock gärna se att han och Etoò skiftade kant lite oftare.

Tror på 1-2 till Barça i returen, ronnie och etoò nätar.

Underbarn_N1
Jag sätter mig galdrig vid datorn och skriver vär Barcelona har match, varför skulle jag? Jag vill fokusera mig på matchen istället. Är jag ingen riktig cule då?

Visca el Barça!

Barcelona giovani
2005-02-24 02:27
Ok nu vet jag. Enligt BBC news så ska Chelsis anmällan gälla att Tijkard prata med frisk i halvtid. Rijkard säger att han sa bara hej. Chelsi menar väll att han hade med drogbas utvisning att göra. Konstigt då att drogbas utvisning inte hade med hans dubbar att göra. Jag har läst många sidor om drogbas utvisning och alla verkar vara överens om att enligt fotbollens regler så är det gult kort att anfalla med dubbarna sak samma om det är på bollen och det var det drogba fick "gult kort".
Barcelona Puyolinho
2005-02-24 11:23
Frisk visade ut Drogba efter en 50-50-situation med Petr Cech.

Jag börjar bli less på Aftonbladet som skriver fel hela tiden...Eller iaf Simon Bank.

Samuel Eto"o ! Vart får han " ifrån ?
Valencia zuffo
2005-02-24 11:05
Jag gissar att Bayern München går vidare,Milan,Barcelona,Liverpool,Juventus,Lyon,
Inter,PSV,
Barcelona Messí
2005-02-25 00:05
Ämne: 20 inloggade men änd....
Varför bryr du dig? Hellre 3 inlägg/timmen som håller hög nivå en 50 inlägg/timmen som håller en låg nivå...
Barcelona Xaviii
2005-02-24 11:45
Riki

Föresten så var det i början innan det hade börjat hända saker, visst tror jag det ingår i deras taktik för att göra fotbollen så tråkig som möjlig.
Jag räknar inte med Cech som de 3 bästa målvakterna i världen.
Barcelona Xaviii
2005-02-24 11:21
Härligt, Fotbollen har segrat.
2-1 precis som jag skrev förut, Xavi bäst på plan skrev jag också, kanske borde satsa pengar nästa gång (?)

Fy vad Mourinho är patetisk.
Har man sätt på maken hur Chelski spelar pinsamt.
Cech kan ju inte ens sparka ut bollen förän den går över linjen. Man får väl skämmas som Chelski supporter, om dom nu har några när sådan fotboll spelas.
England ska skämmas idag.

Att man ens vara ett av Europas topplag är sorligt för Chelski är verkligen inte det.

Kommentatorerna säger att Mourinho inte är besviken, men innerst inne så hoppas jag det riktigt svider.

Maxi "Tysken" Tack.

Vi Ska Till Istanbul.
Visça El Barça !

Barcelona Barçafan_Nr1
2005-02-24 11:19
Maxi - tack!!!
Xavi - 2:a halvlek var din, 1:a - sov du?
Eto'o - hehe, du e soft
Iniesta - världens bästa inhoppare?
Mourinho - hatar dig och din fotbollsfilosofi, j-la diva, hoppas Chelski tappar i ligan, hoppas vi kör över dem i London, hoppas Mourinho sträcker vaden och får gå på krykor, hoppas han bränner tungan när han dricker te så att han inte kan gnälla, hoppas, hoppas, hoppas!!!

Slå upp ordet "fotboll" i nationalencyklopedin så kommer ni se en bild på Barça!!!
Barcelona stinsen
2005-02-24 10:53
Att se ett Chelsea som är värt dryga 3 miljarder backa hem som ett handbollsförsvar utanför straffområdet kändes extremt pinsamt. Att inte ens vilja spela något som liknar fotboll när man besitter såna kvalitetsspelare som lampard, duff och makelele mf. Inte ens Malaga som inte har någon spelare av den klassen backade hem så extremt mot barca borta.

Va det inte JM som gick ut o sa något i stil med "dom (Tottenham) ställde spelarbussen framför mål i 90 minuter" när dom spelade oavgjort?

Skönt att den positiva, attraktiva fotbollen fick vinna til slut.
kul att Maxi blev en matchhjälte. Xavi bäst på plan?
BigBadOla
2005-02-25 11:51
you´re the one for me, fatty
Tror det var 68%
Valencia zuffo
2005-02-24 10:59
Fan vad gött och se Maxi göra målet,som han fintade bort Terry vid 1-1.Sen såg det lite misstänksamt om det verkligen var ett skott,såg mer ut som en hår passning vid 2-1 målet.
Krossa dom om 13 dagar!
Barcelona Awiz
2005-02-24 01:55
zidane: skulle nog påstå att xavi är mer lik pirlo än gatusso. xavi har inte någon fysik överhuvudtaget, men är en lysande passningsspelare.
Barcelona CruzitoZ
2005-02-24 01:01
FAn vad Super maxi var ju överlägsen i dag ingen var nära honom o man får tacka rjaikaard för det tack vare honom bara fick upp spelet =)=)=)...
vilken duo vi har nu maxi o etoo ser ganske bra ut=)=)=)
Viva barcelona
Spanien Mozzie_8
2004-10-20 19:46
Klart att ni ska se erat Barca bli uppätna av oss Rödsvarta ;)...jaja här har ni 3 st länkar som ni kan se matchen på...

länk 1:
http://myqq115.com/my/cntv/asx/sxty.asx

länk 2:
http://www.startv.com.tr/asx/startv.asx

länk 3:
http://people.freenet.de/yoshi7/streams/rust2.ram
(måste spelars upp med "realplayer")

peace!

o ajuste d blev 3-1 =D
em1l
2005-02-24 01:41
Vilket lag tror du vinner Champions League i år?
Ställningen just nu:
Arsenal (7.6 %)
Barcelona (23.4 %)
Bayer Leverkusen
(0.3 %)
Bayern München (2.8 %)
Chelsea (11.4 %)
Inter (3.4 %)
Juventus
(9.1 %)
Liverpool (7.4 %)
Lyon (0.8 %)
Manchester United (13.3 %)
Milan
(7.8 %)
Monaco (0.3 %)
Porto (0.3 %)
PSV Eindhoven (0.4 %)
Real Madrid
(10.7 %)
Werder Bremen (0.8 %)

--------------------------------------------------
Totalt har 39387 personer röstat.
Omröstningen startade 21 februari 15:24

från aftonbladets hemsida:D
(--MadriEntes--)
2005-02-24 23:55
20 inloggade men ändå så skrivs det så lite här - SKÄRPNING!
Pep Guardiola
2004-10-20 20:09
Så här startar Blaugrana idag. Källa Uefa

Valdes
Belletti-Puyol-Oleguer-Gio
Xavi-Marquez-Deco
Larsson-Eto'o-Ronaldinho

bänken: Ruben, Navarro, Ineista, Pena, Oriol Riera, Messi och Rodri. Rodri bär nummer 34.

Milan startar med följande:
Dida, Cafu, Stam, Nesta, Maldini, Gattuso, Pirlo, Seedorf, Kaka, Shevchenko, Inzaghi
avbytare: Abbiati, Coloccini, Rui Costa, Ambrosini, Crespo, Pancaro och Serginho
(--MadriEntes--)
(--MadriEntes--)
Barcelona frío como el hielo
2005-02-24 09:43
Precis. De är min tanke också.
Grabben (Mourinho) är ju dålig förlorare. Helt klart. Det är ju inte ovanligt att spelare eller ledare växlar nått ord me domaren i pausen.
Jag säger. Låt dom anmäla!!

Sen ang returen på Stamford Bridge. Det skulle ju passa utmärkt om Chealse anföll, för då är ju vi som bäst. Känner på mig att vi är i kvarten.
Real Madrid Dani
2004-10-20 18:01
Bättre känsla framför datorn än framför text-tv iaf... Så om någon har ett tips på webbkanal som sänder matchen, tages det tacksamt emot...
Barcelona Dani
2004-10-20 18:01
Bättre känsla framför datorn än framför text-tv iaf... Så om någon har ett tips på webbkanal som sänder matchen, tages det tacksamt emot...
Barcelona Rivald0
2004-10-20 18:42
Dani, om du hinner så gå in på www.tv2.no å fixa ett konto snabbt, sen betalar du 50 kr från ditt visa (står precis hur du ska göra för att kolla på matchen, de brukar visa alla barcas matcher där iaf, men vet ej om de gör de ida..kolla in de..)
Barcelona FORZA BARCA!!!
2004-10-20 18:35
Känner på mig att det kommer vara Dinho show ikväll. Barca vinner med 2-1. Dinho gör ett och Etoo spelar fram Henke till det andra. Har nämligen sett in i framtiden.
FIRZA BARCA!!!
Real Madrid AnDeY
2005-02-24 10:09
grattis till segern
asså tror ni att ni är vidare eller?
ni kommer spela defensiv och chelsea kommer spela offensiv då får vi se hur det slutar där
jag tror 3-1
men iaf mkt bra spela dom 20 sista!

Hala Madrid
Barcelona Rivald0
2005-02-24 23:13
Ingen som har hittat målen/highlights från matchen ?:.förrutom dom som finns på www.fcbarcelona.dk det brukar juh finnas på www.fcbarca.com men hittar inte målen ? ....
Barcelona D-Light
2004-10-20 19:35
Detta är en BRASILIANSK kanal så du kanske inte fattar men va spelar det för rol..fotboll e ett internationellt språk....jag har slösat 2 timmar på hitta en sida som visar så jag hoppas att du njuter... http://www.vtuner.com/vtunerweb/mms/mms9917.asx
Barcelona Barça-fan
2005-02-24 23:37
Har bara en sak att säga; Ut med Guily, in med Maxi! Maxi är hyperfarlig och kan ändra på barcas alltför ofta enformiga anfallsspel. Därtill bör påpekas att Guily för tillfället inte tillför barca ett skvatt! Han utmanar nästan aldrig på kanten, visar ingen finesse och att fysiken är så gott som obefintlig hos vår franske knutte är ännu en orsak i mängden.
Annons: