/spanien/barcelona/forum/25987.aspx/spanien/barcelona/forum/25987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça_best_forever
2005-02-22 16:21
Dagen D kommer snart!! Imorgon väntar Chelsea, en match som alla vi Barça-fans här inne och över hela världen har väntat på ända sedan vi fick reda på (eller såg lottningen på Eurosport)för några månader sen. Jag tor att inledningen av matchen kommer vara mkt avvaktande av båda lagen, precis som vid VM-finalen 1994 om ni kommer ihåg den !? Men efter kanske 20 min. spel så kommer Barça att börja styra och dominera spelet så som de alltid gör hemma på Nou Camp! Kommer vara mkt spel på vänsterkanten där vi har Ronaldinho som kan hålla i bollen mkt bra och alltid göra något konstruktivt i anfallsväg. Jag ska inte sitta o spå hur hela matchen kommer att se ut för det blir ju inget spännande då ;).. Jag tror på Braça-vinst, resten låter jag vara osagt.

Angående det där med redaktionsposten, tycker jag att "Kharles_Kubala" eller "Señor_Laporta" ska få den posten om de känner sig manade och om de har tid! De 2 kommer alltid med något bra, antingen någon intressant nyhet eller egna intressanta tankar och teorier! Det finns ju såklart flera andra bra på forumet, t.ex ( Nemo, Messí, Kickboxer ), har säkert glömt nåra culés också. Men det är ju som sagt redaktionen som avgör! Men det viktigaste, Längtar till matchen imorgon, ojojoj!! Vilken underbar match. Visça El Barça
Barcelona Lucho
2005-02-23 16:58
Som beknat finns det personer i detta forum som verkar tro att kvällens match blir en promenadseger men inne på Chelsea-forumet är självförtroende på en helt annan nivå. Förutom vi vinner med 2-0 osv så hittade jag en hel del sköna kommentarer. Eller vad sägs om:

deras akilleshäl enligt mig är mittfältet, där en stresad Xavi gör alltför lätta misstag

eller..

Det basta ar att Barcelona ar ungefar lika bra som The Albions utvecklingslag pa bortaplan.

och slutligen..

Lagmaskinen Chelsea vinner med 1-0 mot individualist-Barcelona ikvall!!!

HUMOR!!
Barcelona Kickboxer
2005-02-23 17:37
Underskatta aldrig ett motståndarlag, speciellt inte ett lag som Chelsea. Det här blir verkligen inte en promenadseger tror jag. Chelsea är efter oss, euoropas bästa lag enligt mig. Jag tror ändå på vinst men inte en 3-0 elr 5-0 vinst som någon sa där nere.

Visca el Barça!!!
Barcelona Puyol_21
2005-02-23 18:16
Funderar på att sova nån timma men tänk om väckarklockerna strejkar =/ better bring the coffe
Señor Laporta
2005-02-22 16:15
Nemo

Helt rätt. Det är det fotboll går ut på, få isär motståndarnas försvar och kunna vända på spelet snabbt. Något som Henrik Larsson är väldigt bra på, ständigt i rörelse och ständigt spelbar. Kan inte komma på någon som gör det lika bra som Henke. Det var därför Henke värvades plus att han är en duktig huvudspelare och avslutare. Det är i sånna här matcher som Henke saknas. Det är det Henke gör, drar isär motståndarens försvar. Jag kommer sakna Henke i morgon.
Barcelona Puyol_21
2005-02-23 18:15
Donadoni :
Ojojoj grym sida har man lite klipps o kolla på da innan matchen =)
Barcelona BigBarca
2005-02-23 18:05
FC Barcelona-Espanyol på tisdag 21.55 Tv 4+
Vi kanske inte få se dem under helgen men derbyt får vi se.
Barcelona Sonde
2005-02-22 16:00
Messí: Det är inte något vi har tagit tag i ännu, inte ens diskuterat ärligt talat. Jag gillar idén, och lär väl så småningom framföra den, men jag tvekar på att den kommer att genomföras inom så snar framtid som du/ni hoppas.
Real Madrid Zidane_5
2005-02-23 15:46
ja vet inte riktit om albertini kommer hålla mot Makelele/lampard! Xavi o deco e ju inte precis nåra gubbar som kan gå in o tackla sönder o samman Lampie!
tror dock att ronaldinho kan skojja till det me ferreira och jag anser att mourinho gjort ett smart drag me Gallas som vänser back då han känner till Guily mer än va ferreira(som spelat vb i chelsea vissa matcher) gör.
ska ni slå chelsea så ska ni stoppa lampard med alla medel o jag undrar om albertini kommer klara av det..
tror även att ni ska va riktit uppmärksamma på hörnor då terry e riktit het huvud spelare.
gissar på ett oavgjort resultat ikväll 1-1 då terry gör ett mål o xavi också stänker in en!
Barcelona maykel
2005-02-23 16:26
jag tror det blir 3-0 eller 5-0 eto`o gör hatrick
Barcelona Dansonking
2005-02-23 15:38
Sicken jäkla match det kommer att bli ikväll, bara inte chelsea spelar tråkfotboll...
Jag är laddad till tusen!
Inget chelsea ska komma o sabba våra champions league planer!!!
Barcelona Barçafan_Nr1
2005-02-23 16:19
Relay//

Jag är också nervös. Jag håller dock inte med dig att Chelsea har världens bredaste trupp. Jag anser att Inters trupp är bredare. De har ju två startelvor. Chelsea är bra men vi är bättre.

FORÇA BARÇA!!!
Barcelona Nemo
2005-02-22 15:37
Ämne: Ser att redaktionen ....
Jo, tack Kharles_Kubala, hoppas innerligen att det inte är för att jag nominerade dig i ett tidigare inlägg:-) Nja, blott 15 år, så vet jag inte. Tid har jag och passion. Men rutin fäller avgörandet, och den saknar jag.

Fridens liljor.
Barcelona mattek
2005-02-23 13:53
var har ni fått ifrån att oleguer inte lirar?
Barcelona Messí
2005-02-24 16:22
Ämne: Messi
jag vet att d....
Men vad händer när motståndarnas backlinje ligger högt upp då? Även om jag inte sett Maxi så mycket så tror jag att Giuly är den snabbar av de två. Vi får se hur Rijkaard tänker. Maxi/Eto'o på en kant?
Barcelona Damia
2005-02-22 17:10
Enlibt City , så är Terry avstängd , eller har jag läst fel kanske? Haha de har även en lista på de värsta (tyngsta) skadorna i olika CL klubbar , och på barca står det Herik Larsson (visst) men sen står det Xavi !!! och efter hans namn: Ej klart när han kommer tillbaka(!) haha :D
Barcelona Puyolinho
2005-02-22 18:08
Jag tror som dom flesta härinne..Att Chelsea kommer ställa upp med en skottmur...
Och då HOPPAS jag verkligen att Xavi, Deco och Albertini drar på Skott...Alla 3 har riktiga bussar...Så vi får hoppas att dom vågar !
Barcelona Daniel el magnific
2005-02-24 15:37
Jag vill tacka Anders Frisk Maxi Lopez och Henke för att hans skada gjorde att Maxi Lopez kom till oss.

Forca BARCA
Barcelona Xaviii
2005-02-23 15:51
Om jag nu ska tippa matchen så tror jag det blir 2-1 till oss.

Eto´o gör det första målet och så känner jag på mig att Xavi kommer spela grymt ikväll och sätter det andra målet, det är bara en känsla jag har.

Vi ska till Istanbul
Visça El Barça !
Barcelona Dansonking
2005-02-23 15:49
Ehh, glömde tippa slutresultat
2-0 blir det!
Ronnie gör 2 strutar då han e bäst i stormatcher...
BigBadOla
2005-02-23 15:56
Ämne: ja vet inte riktit o....
Tack för infon....hade ingen aning om att Terry var bra på huvudet.....hoppas Rijkaard läste ditt inlägg ;)
Barcelona Andreas
2005-02-23 15:44
Ja, ikväll gäller det. Nu är det dags att visa vem som bestämmer. Jag tror Barça vinner med 2-0, Deco och Eto'o målar.

Kom igen nu skickar vi tillbaka Chelsea till Moskva;)

Força Barça!
Barcelona Andreas
2005-02-23 15:44
Ja, ikväll gäller det. Nu är det dags att visa vem som bestämmer. Jag tror Barça vinner med 2-0, Deco och Eto'o målar.

Kom igen nu skickar vi tillbaka Chelsea till Moskva;)

Força Barça!
Barcelona Juergista
2005-02-23 15:14
Hej alla azulgrana,

Kom tänka på att den här matchen påminner lite i förhand om den mellan Holland och Italien i EM 2000. Om jag inte minns fel så var våran mister ansvarig i Holland som istort sätt körde över en defensiv spelande Italien som med herrens hjälp och hollands oförmåga lyckades vinna matchen ppå straffar.

Som ni alla vet så förväntas Barca att föra matchen med en Chelsea som kommer att täppa till varje millimeter. Någonstans känns det som om att fotbollens Kasparov (Mourinho) har tänkt ut exakt vad han skall göra av sina pjäser även om han spelar utan sin dam.

Hoppas att den offensiva fotbollen vinner i dag men blir mer och mer nervös då man inser att förstöra är enklare än att skapa.
Barcelona mattek
2005-02-23 13:21
lite nervig inför matchen faktiskt...kommer att bli tuff kamp
Barcelona Messí
2005-02-23 13:29
Ämne: Oleguer spelar inte.....
Både positivt och negativt tror jag. Det positiva är att han har rutin från stora matcher och kan lyfta laget lite i tuffa situationer. Det negativa är att han kan få det tufft mot Lampard & CO. Väljer dock Albertini före Gerard. Gerard känns lite osäker även om hans styrka i luften skulle behövts.

Känns skönt med Puyol och Márquez i mitten tillsammans med Valdés kan de täppa till riktigt ordentligt. (Hoppas jag)
Señor Laporta
2005-02-23 14:41
Oleguer har inte hunnit bli spelklar tills matchen mot Chelsea. Och därmed är Barças startelva nästan given på förhand då Oleguer är den ende som har haft chansen att komma in i startelvan. Med andra ord blir det samma elva som mot Mallorca.

Barças trupp: Valdés, Belletti, Puyol, Márquez, Van Bronckhorst, Albertini, Xavi, Deco, Ronaldinho, Giuly, Eto'o, Jorquera, Sylvinho, F. Navarro, Iniesta, Gerard, Maxi López, Messi och Damià.

Vi ska till Istanbul!
Barcelona mattek
2005-02-23 13:58
Ämne: Hade inte väntat mig....
riktig skön känga, sen är det iofs i the sun men ändå
Barcelona divine
2005-02-23 14:14
fan va nice att det går på ztv!
Alavés Helge
2005-02-23 14:21
Lycka till ikväll. Hoppas verkligen ni slår tillbaka Romans manskap. Tycker dessutom att Barca måste gälla som favorit. Chelsea är klar sämre utan Duff och Robben. Som sagt, ett stort lycka till!
Annons: