/spanien/barcelona/forum/25985.aspx/spanien/barcelona/forum/25985.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_nr1
2005-10-31 10:40
e det nån som har en barca sida där man kan se video på barcas talanger..
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-10-31 10:20
Har nån länk till målen??
Barcelona TiTi
2005-10-31 09:57
HAR BARA EN SAK ATT SÄGA...... FORCA BARCA
vi spelade fantastiskt med vilja och alla samarbetade verkligen stort + till Ronaldinho och Sylvinho. Men det kändes verkligen skönt att få se Puyol sätta dit den igen, nästan så att man blev tårögd asså. Nu hoppas jag på en vinst mot Panathinakos, tror faktiskt att vi kör över dem med det här självförtroendet Barcelona kommer med.
Barcelona BARCA_PARA_SIEMPRE
2005-10-31 09:31
Jag kan bara le...Och va gött att Puyol fick göra mål...men det hade Rijkaard redan förutspått sägs det ;). NU krossar vi panathinakos på onsdag!!!

Visca el Barca!!!
S. Dali
2005-10-31 09:14
Då man sitter i soffan och inte kan ta del av träningarna, så har man ju inte haft någon grund att klaga på Mister R. laguttagningar...
Men efter dem senaste insatserna av Giuly, måste jag säga att det inte känns som att han räcker till. Den enda anledningen att han fick 90 minuter igår måste vara att han inte kommer närmre planen än en bänkplats i CL till veckan.

Däremot trodde jag nog att Eto´o skulle få spela hela matchen igår. Mållös tre matcher i rad nu, det borde kännas för en sådan utpräglad målgörare som han. Tycker nog att han borde fått vara kvar.

Kul att se Henke´s gryende målform. Målet han gjorde mot Malaga, måste hjälp hans självförtroende flera hundra procent. Ett klassmål igår. Det inlägget är inte busenkelt att trycka dit.

Övrigt så tycker jag att:
Valdés ser mer skärpt ut igen. Borta är den nonchalansen från början av serien.

Hur nära mål måste Iniesta vara för att göra mål?

Utvisningen var tufft, tycker det ser ut som att Real-spelaren halkar och försöker undvika tacklingen så gott det går.

Både Sylvinho och Oleguer gjorde bra matcher igår.

Fy faan vad gott att det är snart match igen.

Força Barça.
Pelada
2005-10-31 08:57
Nu sollar även jag mig till den massan som vill ha bort Giuly från Camp Nou. Även om jag bara såg första tjugo, fram till van Bommels mål, så han jag se tillräckligt av Giuly.

Förutom Henke är det ingen anfallare som springer så mycket som Giuly gör. Och även om han öppnar ytor i försvararnas backlinje så var det helt fel match att spela Giuly. Ludo springer upp hela högerkanten, men igår fanns det ingen ytterback som fyllde på. Jag skulle inte sagt nej om det var Belletti eller Damià som spelade högerback, men när Oleguer spelar på kanten kommer han alldeles för sällan fram och då försvinner en hel kant. Då är det bättre att spela till exempel Messi, eller framför allt Ezquerro som också han behöver speltid.

Och dessutom, de löpningar Giuly gör i anfallet gör van Bommel från mittfältet. Och van Bommel har ju visat att han också kan göra mål.

Grattis Puyol, du är den spelare jag unnat ett mål mest sen Henke gjorde mål i veckan. Hans kompis i mittförsvaret, Edmilson, hur skötte han sig?
S. Dali
2005-10-31 08:45
Camp Nou = Katalanska

Nou Camp = Kastillanska
Barcelona Engen
2005-10-31 07:33
En liten fråga.

Vad är rätt?
Nou Camp eller Camp Nou?
Barcelona JAG
2005-10-31 01:35
Kharles:
Hur många assist är Ronnie uppe på? Imponerande!!
Barcelona Polero
2005-10-31 01:31
ok. vissa säger att giuly spinger och öppnar upp ytor,gör saker som kanske inte syns på TV:n. man han bränner för många lägen, kan inte nicka och kan inte göra det där extra som ex. Messi. Skit samma hur ung Messi är, är han bättre måste han få spela. Hoppas Rijkaard bara vilade honom inför CL. Då vill jag se Ronaldinho, Messi...och Henke (Eto´o bör vilas...det är väl skytteligan i La Liga som är viktigast för honom?) där framme.
Barcelona Polero
2005-10-31 01:14
håller med någon här nedan om att Eto ´o kanske borde få vila mot Panat. nu iveckan, killen är grinig om han inte får göra mål. Uppskattar ej vad de andra gör.
Varför göra så här mot Maxi? Låna ut killen eller ge honom speltid, vi har ändå 6 anfallare.

Kul att se Sylvinho så het, ytterbackarna har varit lite oroande tidigare.
Vi bör dock komma ihåg att alla krävde 9 poäng på dessa relativt enkla hemmamatcher. barca gjorde sin plikt och glänste verkligen 1 match. Det är dock storlagen (Real, Valencia, Athletico och kanske Sevilla) som är värdemätare på hur bra spelarna är för tillfället.

Viva Barca!
Barcelona Valdés
2005-10-31 00:26
Iniesta är Sergej Makarov.

Och Hasse Holmqvist är värdelös, dagens två största grodor; "Giuly har fin teknik"....och när de pratar om vem som borde bytas ut så nämner han "Iniesta".

Riktigt kul att få se Motta på planen och likaså Ezquerro.

Giuly är bra på att springa men vad gör han med bollen - hur dålig måste han vara för att tvingas börja på bänken? Messi (och även Ezquerro) istället för Giuly varje dag i veckan.

Varför får inte Maxi en ordentlig chans av Rijkaard? Vår tränare behöver visa våra unga talanger större förtroende om vi skall ha möjlighet att behålla dem (och likaså för att kunna behålla de största stjärnorna ifrån canteran).

5-0......och en underbart underhållande match. Man har knappt hämtat sig ifrån Ronaldinhos "ryggpassning" ifrån förra veckan.

Dagens bästa; Sylvinho, Xavi, Van Bommel, Iniesta och Ronaldinho.

Puyol kommer att ha gjort minst 3 mål till innan den här säsongen är slut....
Barcelona Der Afro
2005-10-31 00:22
Såg ni vad Aftonbladet skrev? :)

"Bortsett målen och en och annan uppvisning från Ronaldinho var det ingen större underhållning publiken på Camp Nou bjöds på."

Journalisten kan inte ha sett matchen eller så håller han på Sociedad.
Barcelona Vbg:arn
2005-10-31 00:18
Henke börjar bli varm i kläderna nu. Undrar hur länge Eto'o eller Giuly kan hålla Henke vid sidan av banan när han fortsätter producera och dom spelar så dåligt som idag.

Det är tur att Barca har en trollkarl i Ronaldinho som kan avgöra matcher på egen hand.
Barcelona hammabarça
2005-10-31 00:06
Ronaldinho var fenomenal under söndagskvällen när Barcelona krossade Real Sociedad med 5-0. Brassen satte dit två mål, passade fram till ett och var allmänt magnifik. Sociedads höjdpunkt kom i den 72:a minuten när superstjärnan, äntligen, byttes ut.
Spanien Roonaldo
2005-10-30 23:48
Det är bara att beundra Ronaldinhos mästerliga konst:)

förresten, hur många mål har han gjort i år?
Barcelona Rickiboy
2005-10-30 23:23
haha ronnie har gjort 6 frisparks mål i år..herregud..
o tv4 plus kommentatorna som sa att han bör inte ta alla..han ska ta alla..för han e gryyyym
Barcelona baarca
2005-10-30 23:13
ufff saknar barcelona finns så snygga killar ahhhh
Barcelona RiZzo
2005-10-30 23:09
1-0 Van Bommel
http://www.megaupload.com/?d=2EDM9X79

2-0 Ronaldinho
http://www.megaupload.com/?d=U6A9O6FR

3-0 Ronaldinho
http://www.megaupload.com/?d=VH6QRF7B

4-0 Puyol
http://www.megaupload.com/?d=7U5PA8J2

5-0 Larsson
http://www.megaupload.com/?d=AQV76LOV

Här o sen kan du som alla andra läsa de finns folk som har lagt ut det längre ner på sidan.
Länktips: Ronaldinho Jr.
Barcelona iNStaNt
2005-10-30 23:08
HOOLA COMPADRES!

Jag sitter pà hotellet i barcelona nu och njuter fortfarande efter matchen pà Nou Camp =) Stàmningen var bortom allt och speciellt dà Henke gjorde màl , ALLA reste sig och skrek namnet . . ! Men Giuly var inte sà dàlig som alla sàger, han springer vàldigt mycket som kamerorna inte ser . . Men slarviga avslut dock.

Nu ska vi ut p``a Las Ramblas ! adios
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-10-30 23:07
Barcelona baarca
2005-10-30 23:07
hahhah jag tror etoo var lack eftersom alla gjorde mål utom han fann han borde gjort mål
Barcelona RiZzo
2005-10-30 23:00
Jag tror att maxis tid kommer.
eto'o kommer ju att dra till afrikanska mästerskapet i jan tror jag.
Då står demellan maxi o larsson.
Tror att maxi kommer o få en hel del speltid då.
gäller o va på G dåå.
Bättre chanser kommer han inte att få så länge vi har eto'o på topp.
Barcelona baarca
2005-10-30 22:56
ÄNTLIGEN ! jag käänner att barca e tillbaxxx..fan vad fina mål men jag tror att alla barca fans blev mest glada när puyol gjorde målet eftersom han e ju capitan....FAN vad tråkigt att maxi inte får spela jagg tror han e mobbad av barca spelarna ingen sitter brevid honom fannn Rijkard fannn...eller hur!
Barcelona haglow
2005-10-30 22:41
vilket program behöver man för att spela upp matcherna i WWW.FBTZ.com!! snälla svara
Barcelona J26
2005-10-30 22:40
Altså var jag den enda här som nästan blev tårögd när Puyol gjorde mål. Har inte haft en sån här skön känsla sen vi säkra guldet mot Levante förra säsongen...
Barcelona Blanco10
2005-10-30 22:39
vill egentligen inte klaga en kväll som denna och jag gillar verkligen Etoo, men...han känns lite ur balans och verkar inte ha så roligt senaste matcherna. inte heller verkar han uppskatta medspelarnas bra prestationer (förutom ronaldhinos). visst han applåderade larssons mål, men det kändes inte som det kom från hjärtat. det är lite stolthetsvarning på honom. kanske har jag fel, men det är en känsla jag har. tycker det är dags för honom att vila mot panathinaikos, så att han inte känner att han är given. se vilken effekt det gjort på ronaldinho mfl.
Barcelona Señor Cúle
2005-10-30 22:34
Rijkaard ska också få beröm efter att han spelat med Iniesta från start, efter att denne gjorde ett bra inhopp senast. Dock kan man ifrågasätta Guily.
Barcelona Maxi Lopez
2005-10-30 22:24
Señor Cúle när jag läser spelarbetygen njuter jag. jag älskar att läsa spelarbetyg jag vet inte varför men det är ganska skönt + att jag tycker att Redaktionen borde sätta spelarbetyg efter matcherna som R.Madrid gör.
Barcelona Blanco10
2005-10-30 22:21
Ok, ni har säkert rätt ang Edmil. Jag vill ändå se mer av honom mot bättre lag. Fast en kväll som denna kan jag bjuda honom på en 3a :-)

Ser fram emot att se mer av Motta också mot bättre lag, såg lovande ut ikväll.
Annons: