/spanien/barcelona/forum/25980.aspx/spanien/barcelona/forum/25980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
(--MadriEntes--)
2005-02-12 11:22
Nemo//
hahaha spelar vi med nöd och näppe isåfall låt mig inte nämna era matcher mot:

Albacete
getafe
sociedad
villareal
athletico madrid

det finns mer men jag orkar inte rabbla upp dom...
(--MadriEntes--)
Nemo//

Albacete
getafe
sociedad
villareal
athletico madrid

(--MadriEntes--)
Nemo//

Albacete
getafe
sociedad
villareal
athletico madrid

Barcelona hammabarça
2005-02-13 00:20
den här segern var välbehövlig. konstigt att ett fotbollslag kan styra såna här känslor! älska Barça!

Força!
Barcelona SimonHabo
2005-02-13 00:30
Håller me dej "Fanatic"...Dinhos passningar är så sjukt fina. det är en ren njutning att se dem, helt underbart! Väldigt vitkigt me seger mot Zaragoza idag.
Señor Laporta
2004-12-19 16:06
Det var en riktigt underhållande första halvlek igår. Barça spelade konstruktivt och ville hela tiden skapa chanser och ytor åt varandra. Det var väldigt många kvicka fötter i Barça igår och framför allt Ronaldinho är helt underbar för ögat att skåda. Valencia spelade otroligt destruktivt och hade i första halvleken ingen glädje i sitt spel. I andra halvleken var Valencia betydligt mer tända och när Barça ställde till det i försvaret kunde Fiore rättvist, om man ser till inledningen av andra halvlek, enkelt leka bort Victor Valdes. Det kanske inte var Valdes dag igår och utvisningen var inte så mycket att snacka om. Barça borde vunnit matchen men lite oskärpa i avsluten gjorde att Barça och Valencia delade på poängen. Straffen som Ronaldinho var väl lite väl billig men Barça hade kanske jobbat ihop till den. De två straffsituationerna i första halvlek skulle jag inte blåst straff för.

Ofta när Barça släpper in mål så är misstag i defensiven. Det är inte så att motståndarna enkelt spelar igenom försvaret utan Barça slarvar med bollen. Puyol och Oleguer har ställt till det för sig. Eto'o fick stora bekymmer när han felvänd på egen planhalva huvudlös spelade hem bollen till Valdes men Zaragozas anfallare han i mellan.
Barça har ett fantastiskt lag, och då överdriver jag inte. En fantastisk offensiv med ett otroligt passsningpel och en stark defensiv. Det finns bara ett bekymmer. När defensiven stätts under press kommer oron fram och vi släpper oftast billiga mål. Detta måste förbättras nu när vi möter svårare motstånd i Champions League annars tar vi oss aldrig till final och eventuell slutseger. Rijkaard har en del att fundera över.

Força Barça
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-04 00:05
Gustaf
Absolut. Jag är knappast besviken, varken på canteran eller La Masia. Puyol, Xavi och Iniesta är ju tre bra exempel på det. Tyckte dock det syntes rätt tydligt att Iniesta inte är någon utpräglad avslutare i Valenciamatchen.
Och jag tror inte att man räknade med 4 avslitna korsband, och därför sa man att man hade en massa hungriga b-lagsspelare som väntade på att få göra debut i a-laget i värsta fall. Och "i värsta fall" inträffade och då står man ju där och spelar med i stort sett samma spelare varje match.
noches
Barcelona Tompa
2004-12-19 15:04
Relay:
Förr eller senare tappar man poäng även på hemmaplan. Vi hade faktiskt full pott på hemmaplan i ligaspelet fram tills igår men det var ju inte mot något bottengäng vi tappade poängen - det var ju de regerande ligamästarna (som f.ö liksom Real är 10 poäng efter)!

Naturligtvis är det inte bra med alla skador men jag litar fullt ut på att klubbledningen fixar förstärkningar när transferfönstret öppnar. Om det MOT ALL FÖRMODAN inte skulle komma några nya spelare då skulle jag ha mycket lättare att förstå din oro.
Barcelona Tompa
2004-12-19 15:04
Relay:
Förr eller senare tappar man poäng även på hemmaplan. Vi hade faktiskt full pott på hemmaplan i ligaspelet fram tills igår men det var ju inte mot något bottengäng vi tappade poängen - det var ju de regerande ligamästarna (som f.ö liksom Real är 10 poäng efter)!

Naturligtvis är det inte bra med alla skador men jag litar fullt ut på att klubbledningen fixar förstärkningar när transferfönstret öppnar. Om det MOT ALL FÖRMODAN inte skulle komma några nya spelare då skulle jag ha mycket lättare att förstå din oro.
Barcelona Lucho
2004-12-19 16:01
Messi: Har man en trupp full av italienare där tränaren dessutom är från Italien är risken stor att det blir catenaccio av allt..
Barcelona Tompa
2004-12-19 15:18
Relay:
Alla lag hamnar i formsvackor. Det går inte att plöja igenom en hel säsong utan någon period där spelet inte stämmer ordentligt. Tvärtom hade det varit konstigt om det inte kommer en svacka efter höstens alla segrar. Det är ingen fara om den inte blir långvarig. Och även om jag hela säsongen räknat med ligaguld nummer 17 har jag aldrig räknat med en segermarginal på 15-20 poäng.
Barcelona Relay
2004-12-19 15:06
Ämne: Relay:
Förr eller s....
Tompa det var ett klasslag som är lite på dekis om man jämför för bara några år sedan. Och Canizares är en av ligans och Spaniens bästa målvakter.
Barcelona Tompa
2004-12-19 15:18
Relay:
Alla lag hamnar i formsvackor. Det går inte att plöja igenom en hel säsong utan någon period där spelet inte stämmer ordentligt. Tvärtom hade det varit konstigt om det inte kommer en svacka efter höstens alla segrar. Det är ingen fara om den inte blir långvarig. Och även om jag hela säsongen räknat med ligaguld nummer 17 har jag aldrig räknat med en segermarginal på 15-20 poäng.
Barcelona Nemo
2005-02-12 12:53
(--MadriEntes--)

Ni kanske är det formstarkaste laget 2005, men vi är det bästa laget 2005. Tabellen ljuger aldrig. På återseende...
Barcelona hammabarça
2004-12-19 16:51
Nu har de ändrat till "Ronaldinho fick Chelsea bud" på Sportal
Barcelona Nemo
2005-02-12 08:35
Mer lik F. De boer skulle jag säga.

En sak jag har märkt är att Real Madrid vinner med nöd och näppe över lag från den undre halvan(förutom Espanyol), därför är jag inte alls rädd för att dom ska passera oss i ligan. Vi presterar bra mot ALLA lag. "Atletico Madrid då?" - Jo, det var lite otur att vi fick ett mål emot så snabbt, och efter det så var det handboll dom spelade.

Det är bara att ta nya takter. Vi är där på La Romareda, och vi är verkligen där på Stamford Bridge.

Fridens liljor.
Barcelona soodan
2004-12-19 14:39
Lugna ner di....
för mig krävs det 20 segrar till

förra säsongen låg barca 23 poäng efter real men slutade ändå före

allt kan hända
Deco_Barça
2004-12-18 22:42
Ämne: Hala Madrid....
LOL känner du dig stolt över 3-2 vinsten elr?
Barcelona Relay
2004-12-19 15:22
Alla lag ham....Jag kan hålla med dig om matt marginal på 15-20 poäng inte är realistisk men håll med om att det hade känst lite tryggare.
Sedan kan säkert formsvackan komma. håller tummarna för att inga fler blir skadade. (Höll andan när Ronaldinho låg kvar på plan.) Sedan får inte Puyol gå sönder.
Barcelona barcapimp
2005-02-11 23:44
Casillas o valdez har räddat sina respektive lag många gånger denna säsong med fenomenala räddningar.Som jag ser det är dem likvärdiga.
Barcelona Relay
2004-12-19 14:27
Matchen var underbart spännande igår men återgien slog mina förväntningar över i Ängslan när Valencia gjorde sitt skitmål. Sedan satt jag och kände mig orolig hela matchen igenom fram till den otroligt billiga straffen. Hoppas julpausen kommer snart så att klubben kan inhandla eller låna spelare för att förstärka den den skadedrabbade truppen.
Barcelona hammabarça
2004-12-19 14:04
Ämne: Allvarligt nu börjar....
lägg ner, han är väldigt, VÄLDIGT viktig för barcelona. Misslyckade frisparkar på sistonde ja. men han framspelningar, utstålning, positiva attityd, teknik m.m. så utryck dig aldrig så om Ronaldinho, jag tycker oxå att det är irriterande att läsa sånt där skit.. men det är alltid nåt sånt man får läsa när man har en sån spelare! dessutom skulle vi aldrig vara i den här positionen utan honom. så tänk dig för nästa gång du skriver.
Barcelona Xaviii
2005-02-11 23:57
På både Eurosport och Aftonbladet kan man följa matchen minut för minut.
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-11 20:39
Ämne: Ämne: Real_4e....
Ja, faktist är jag så stor !! Aha, va skoj för dig Welander !! Men vi lekte ju med er sista matchen nu på Nou Camp o förra gången vi möttes på bernabeu så vann vi ju med 2-1 !! Vi leder ligan med 4 poäng så du behöver inte prata om vem som leker med vem !? Ja åtekom du GärnA efter matchen den 10 april, ska lägga dig på minnet !! ;) Dåre
Barcelona Majsan
2005-02-12 13:41
(--MadriEntes--) och nr9 magic/
Tja lo! Vill ni typ vara med i min typ klubb, asså den är hur grym fett som helst!? Den hter "Hallunda Dyslexi - för Svrige i tidn". rEAL-FANS ska få en egen underavdelning, kanske ni typ kan hålla i eller? Tjo bree ; )
Barcelona Tompa
2004-12-19 15:13
Relay:
Valencia vann ju både ligan och Uefacupen så sent som i våras, de har ett kanonlag även om de har en tränare som inte får ut max precis.
Real Madrid nr9 magic
2005-02-11 22:24
Senor Laporta

Anser du att Valdes är Spaniens bästa målvakt?

Han har spelat otroligt grymt de senaste matcherna, det håller jag med om men du kan inte mena allvar när du säger att han är ligans bäste målvakt, när Real Madrid spelade dåligt, vilket inte var för särskilt längesen så var Casillas den spelaren i truppen (tillsammans med Guti)som såg till att vi inte förlorade mer poäng än vi gjorde. Har du tänkt på att den här säsongen har Barcelona oftast varit det spelförande laget, så Valdes har inte haft så mycket att göra under matcherna, missförstå mig inte för jag tycker att han har gjort sitt jobb väldigt bra. Tittar du på Casillas i Real Madrid så har han gjort i snitt 3 världsklassräddningar per match, Real har spelat dåligt och motståndarna har ofta haft chanser till att näta men utan att lyckas tack vare en otrolig Casillas i målet.

En annan målvakt som kan konkurrera med Valdes och Casillas i ligan är Kameni i Espanyol!

Ligans 3 bästa målvakter:
1.Casillas
2.Valdes
3.Kameni

3 bästa spanska målvakterna

1.Casillas
2.Valdes
3.Canizares

Snälla nu, tro inte att jag skriver att Casillas är bäst endast för att jag håller på Real Madrid, så är det inte.

Barcelona Tompa
2004-12-19 15:13
Relay:
Valencia vann ju både ligan och Uefacupen så sent som i våras, de har ett kanonlag även om de har en tränare som inte får ut max precis.
Barcelona Relay
2004-12-19 14:41
Lugna ner di....
Tompa jag försöker lugna mej visst 10 poäng är mycket men som du nämnde i telefon innan så var Barcelona mer än tio päng efter innan dom hämtade upp det i våras. Kanske därför att jag är ängslig för en Madrid uppryckning samtidigt som Barcelona hamnar i en svacka.
Barcelona Hoodie
2005-02-11 19:34
Alla ni som klagar på Deco:

Antingen har ni inte sett speciellt mycket av Barca i år eller är ni helt enkelt bara okunniga!!

Deco har varit glimmrande i de flesta matcherna han spelat i år och inte i en enda match har han varit sämre än godkänd. Hela mittfältet med Deco, Xavi och Márquez har varit mycket bra i år.

Däremot läser jag inte mycket om Oleguer, han om någon har bevisat att han inte håller i starteleven. Nä, ner med Marquez på hans plats och in med Gerard eller Albertini på den defensiva platsen!!

Forca Barca!!!
Annons: