/spanien/barcelona/forum/2598.aspx/spanien/barcelona/forum/2598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona papillon
2015-12-03 19:40
Zambrotta?
Barcelona Gabriel
2015-12-03 19:38
Cessi

Wtf? Va e de här för dark magic? Det går inte o svara på?
Barcelona Cessi - 3
2015-12-03 19:28
Det florerar en fråga på nätet som ingen kan svara på. Kanske vi tillsammans kan lösa det? Vi ska nämna en spelare som har spelat med:

Ronaldo (den riktiga) :)
Zlatan
Trezeguet
Zidane
Crouch
Roberto Carlos
Pirlo
Kaka

Han har haft tränare Carlo Ancelotti.

Har vunnit:

La liga
Seria A
Champions League

De har frågat P. Crouch och han kunde inte svara på det.
Barcelonismo
2015-12-03 19:00
Cadiz kommande motståndare, Merida, har en spelare som är avstängd och som dessutom är bunden för att tydliggöra att han ej får spela. Hahahahahaha :)
Barcelona LegendenN10
2015-12-03 18:48
Suarez vilken ödmjuk och skön man vi har här. Han är utan tvekan världens bästa just nu efter Messi och Neymar plus att han är utan tvekan världens bästa forward. Tillsammans med Neymar och Messi bildar de en Wolf pack som sätter skräck i vilket lag som helst. Tack Suarez för att du kom till oss!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonismo
2015-12-03 18:46
Tomorrow, a judge will decide whether or not Real Madrid will be eliminated from the Copa del Rey. The club will release a statement today.

Jag förväntar mig inget annat än att Real Madrid diskas. Deras image kommer att skadas enormt om dom tillåts att vara kvar i CdR trots att andra lag har blivit utslängda från turneringen för samma sak.

Barcelona Davids3
2015-12-03 18:39
Suarez: "I'm not mad about Ballon d'Or. We know Messi is the number one, and there's no doubt Neymar is number two in the world now."

Suarez: "I had to go through a lot to join Barça. I would never leave, not even if offered 3-4 times more. This is where I want to be."
Barcelonismo
2015-12-03 18:27
Florentino Pérez kommer att hålla en presskonferens klockan 19:30 kring vad som hände under gårdagen.

Ska bli kul att höra vilka ursäkter som gubben tänker dra med...
Barcelona Liunil Masse
2015-12-03 18:23
Ali G Efter vad som hände igår så är det väl inte så konstigt? Det Real Madrid gjorde var amatörmässigt, riktigt pinsamt.
Barcelona Ali G
2015-12-03 17:57
Fan vad mycket det snackas om Madrid härinne, trodde för en sekund att jag var i la putan..

Förövrigt läste jag på Goal att Arda och Vidal inte kommer registreras i tid för matchen mot Espanyol då förbundet är på semester.
Barcelona Vampíro
2015-12-03 17:49
Pique: "Tweet yesterday? Was watching a monologue... No, I'm joking. Shouldn't make a drama out of it. What happened was funny. You know me"
Barcelona Krabban94
2015-12-03 17:25
I mitt huvud vore det en överraskning om Real diskvalificerades från CdR. Tror att chansen är minimal trots att Osasuna diskvalificerades och fick böter i fjol då de gjorde samma sak. Orsaken till att Real inte kommer slängas ur är väl ganska uppenbar?

Kan tänka mig att Cadiz får en 3-0 WO som folk skriver och sedan körs man över på Bernabeu med 8-0 precis som många andra lag som kommer dit och spelar.

Innerst inne hoppas jag givetvis att Real får tacka för sig i CdR, men hade faktiskt överraskats då. Regler och Lagar bör följas, rätt ska vara rätt. Tänk om Osasuna vunnit CdR förra säsongen trots fusk? Hade ju känts sådär... Men vi får hoppas rättvisan segrar och då finns det bara ett alternativ för Real Madrid och det är att ta nu fart i CdR från och med början av säsongen 2016-2017.
Barcelona LegendenN10
2015-12-03 17:02
Cadiz har redan gett oss mycket att skratta åt hahahaha!!! så Vi får istället ta hand om den smutsiga klubben som skyller allt på stackars Benitez. Real Madrid är en klubb utan ryggrad och hjärta eller vet vad moral är. Hoppas vi för möta de senare i turneringen så vi får på nytt Förnedra den här vidriga klubben och utklassa de. #0-4
Barcelona Gabriel
2015-12-03 16:42
Lion24 Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men i praktiken skulle det väl inte fungera då det oavsett skulle krävas en anmälan från Real Madrids sida för att Cádiz då skulle förlora med 3-0 istället för 5-0. Eller har jag fel? För om jag förstått det rätt så krävdes det att Cádiz skulle anmäla händelsen igår för att något överhuvudtaget skulle ske, eller?
Barcelona Lion24
2015-12-03 16:29
Många säger att Cadiz borde tilldelas 3-0 vinst efter skandalen och pinsamheten igår från Real Madrids sida. Låt säga att dom tilldelas en 3-0 seger och får spela returen på Bernabeu. Kan Cadiz då byta in någon från publiken om man ligger under med 5-0 för att få sedan förlora med 3-0? Vad händer då efter det? Som sagt, lagar och regler kommer ändras. Lagar och regler kommer skapas. Lagar och regler kommer att vinklas på alla möjliga sätt bara för att gynna dom. Ifall matchen slutar 3-0 till Cadiz och det väntas en retur på Bernabeu så kan Cadiz ha med någon avstängd spelare som sitter nära bänken för att hoppa in i 85:e minuten ifall man ligger under med 5-0. Logiken hos vissa...
Barcelona DM1982
2015-12-03 15:07
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]nån som vet ifall Cadiz har lämnat in anmälan? haha [/QUOTE] Cádiz make formal submission to the RFEF about #Cheryshev ineligible involvement last night https://t.co/HUh8oRqxRO https://t.co/VI8379vnir
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-03 14:52
nån som vet ifall Cadiz har lämnat in anmälan? haha
Barcelona neymar JR
2015-12-03 14:45
Samper & gumbau åker med laget till klubblags VM
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-12-03 14:20
Många rekommenderar att man ungefär ska ha 4-5 måltider per dag. Detta beror på att man skall hålla en jämn energinivå genom hela dagen, något tung träning kan kräva. Typ som följande; frukost - lunch - mellanmål (kvarg, frukt osv) - middag - kvällsmat
Barcelona Xaviesta
2015-12-03 14:19
LeoMessi 3 ggr haha, då snackar vi ju mild matförgiftning!
Barcelona LeoMessi
2015-12-03 14:09
Xaviesta Allt under 3 gånger om dagen är underkänt;)
Barcelona Xaviesta
2015-12-03 14:04
Gio Style Jag äter rätt mycket per dag i kombination med träning så en gång om dagen blir det väl ungefär :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-03 12:54
Angående om att Lucho var respektlös mot motståndarna igår. Till mig att skratta

Det komiska är att det är inte Villanovense tränaren eller spelarna som gick ut i median och klagade om att Lucho var respektlös. Stället är det Madrid tidningen och Madrid experterna som börja gå tillbaka till Mourinho taktikern igen.

För några dagar sen läste man här inne att det var någon från Madrid som gick ut och sa att det var rätt av Isco att sparka ner Neymar(indriket) för att denna dribblar för mycket. Jag menar herregud vad är det de lär barnen. Det är ok att bryta knäna på en spelare om denna dribblar dig förbi. Inte undra på att världen ser ut som den gör. Det är alltid såna människor så får tid och rum i median.

De börjar bli löjliga alltså. Det är nu man vill att Hristo stoichkov får plats att ge svar med samma mynt.

Eller är det bättre att Barca lägger fokus på sin game och låta de och Perez vara ifred? Vad tycker ni?

Jag personligen önskar att någon från Barca lägret svarade med samma mynt. Gärna en legend som Hristo stoichkov.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-03 11:55
Jag är tidig idag. Vad hoppas man på idag? Jo att Real kastas ut ur CdR. Real Madrid 2015 * Man åker på en total förnedring där Barcelona massakrerade Real totalt PÅ DERAS EGNA BORG! Man hade tur dock att det inte slutade i större siffror. * Man kmr kastad ut ur CdR ( förhoppningsvis) där det hela kmr va en fullständig flopp. * Benitez har skapat kaos i laget han fullständigt våldtar spelarna. * Klubben med Perez i spetsen får gärna tro att man är störst, bäst, vackrast... Skumt att man tycker att man är störst när man har vunnit kontroversiella titlar på 50 talet som ( idag är fakta att man fick hjälp) man räknar med när man ska summera hela kakan. Sen kmr vi till "vackrast" ja tror hela världen skrattar åt de påståendet. Real Madrid med en historia där Franco varit med, och allt som hände på 50 talet, Mou tiden behöver jag inte ens få in på med en president som Perez... Arrogant klubb som tror att fotbollens centrum är Real, man är en klubb som värvar dom bästa för att dominera fotbollen. Bäst? Barcelona,Bayern,Chelsea,United,City,Inter,Juve har alla vunnit fler titlar än Real senaste. 7-8 åren. Vi har vunnit Cl 4 fucking gånger senaste 9 åren. Sätt in det i era huvudet. Ingen är i närheten.
Barcelona neymar JR
2015-12-03 11:06
Hade varit respektlöst att byta in neymar/suarez/iniesta vid ledning 6-1!!! Någon gång får man tänka längre, tunn trupp, haft många skador, match på lördag och redan haft ett tufft schema. Sen byta in någon av våra stjärnor utan uppvärmning när dom frös hela matchen? Hell no Hade ju spårat ut här inne totalt ifall någon av dom skadade sig
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-03 10:58
Jag förstår iofs att diskussionen om att det är respektlöst att inte avsluta matchen med 11 spelare eftersom det är en så ovanlig händelse. Min åsikt i frågan är att det stod 6-1 med 10 minuter och att det då absolut inte spelar någon roll ifall tränaren väljer att avsluta matchen med 10 eller 11 man.

Isåfall är det mer respektlöst att ställa upp med en så reservbetonad startelva som Barca gjorde, vilket det såklart inte heller fanns någon bristande respekt i. Nä, det där är bara tjafs!

Lite extra kul dock att Madrid-baserad media fick något annat att skriva om istället för att frossa i denna otroliga "respektlöshet" av Barca :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-12-03 10:56

Hade det inte varit för transferförbudet så hade jag gärna sett Adriano lämna, Han tar upp en lönepost som han inte förtjänar.

Han har varit en nyttig spelare för barca men hans glansdagar är förbi. Låt han stanna säsongen ut (Förtjänar ett finare avslut än att lämna i vinterfönstret)

Barcelona DM1982
2015-12-03 10:38
[QUOTE=Davids3]Jag såg inte matchen igår. Vad var det som hände egentligen? Mathiu "gick ut" pga. skada och ingen kom in istället? Vilken min på matchen var det ? [/QUOTE] Det var 10 minuter kvar av matchen och Barcelona kunde ha gjort ett byte men struntade i det. De ville inte riskera några skador.
Barcelona neymar JR
2015-12-03 10:06
Jag är stolt över publiken igår, ganska väntat att stjärnorna skulle vilas men ändå kommer det nästan 70 000 för att kolla på. Bra stämningen var det på läktaren med Snart kanske man kan börja drömma 85000-90 000 på varje liga match. Det har laget förtjänat
Barcelona Andresito
2015-12-03 09:47
Till representanter från Team Adriano Adri må vara en spelare som aldrig gnäller och en stämningshöjare av Pintos grad. Man kan dock inte blunda för hans insatser på plan det senaste året. Det går att se en ordentlig nedåtgående kurva på brassen. Det finns ett ord man kan förknippa Adriano insatser med, och det är semester. Han är väldigt ofta 1-2 meter ifrån där han borde vara, i hemjobbet är han allt som oftast sen, och det händer att han dräller med bollen och tappar den. Detta är saker som man inte märkte av för några år sedan, på den tiden då Adriano kunde sättas in och man inte märkte av något speciellt förutom en liten minskning i individuell kvalitet. Numera är han en säkerhetsrisk som blivit alltför bekväm. Han är fortfarande en lojal krigare som ALDRIG klagar, men han är också förbi sitt bäst före datum. Hans insatser på det centrala mittfältet har varit bättre än på ytterbacken. Nu har kanske inte motståndet varit det bästa. Men man har små förhoppningar om att hans dagar inte är räknade i Barca, och detta genom en ny Adriano reborn, på mittfältet, precis som Roberto har blev återupplivad på sätt och vis. För det är som sagt en ovärderlig individ, det enda som behöver förbättras är hans insatser på plan. Kan det ske genom en positionändring? Jag hoppas det.
Annons: