/spanien/barcelona/forum/25979.aspx/spanien/barcelona/forum/25979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-30 16:19
Altså jag fattar inte att killen kan vara skadad hela tiden. Motta borde iallafall vara tillbaka nästa match. Han har ju bara opererat bort vårtor på tårna.
Skulle ju bli intressant ifall Woodgate blir skadad igen (inte för att jag önskar honom det), och en till Real back blir skadad. Säsongen är ju lång.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-30 16:08
Är det någon som vet hur det blir med Ramos. Om Real kommer värva honom eller inte. Jag hoppas inte. Håller tummarna 24h till.
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 16:03
Hmmm hur kommer de sig att Motta och Gabri är JÄMT fan skadade!!
Motta är våra egen Woodgate den glasliraren!!!!
Barcelona Messi
2005-08-30 16:00
Gabri skadad och borta 4-6 veckor...

http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=34&idioma=CAS&idnoticia_
PK=238592&idseccio_PK=637&h=

...samt Rubén skadad och borta i 3 veckor.

http://www.elmundodeportivo.es/20050830/
NOTICIA202154368.html

-

Havaldinho

Tar det via PM.
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 15:47
Messi

Bröder som bröder systrar som systrar!!!

Vart brukar du kolla på matcherna och din ålder?
Barcelona Messi
2005-08-30 15:36
Havaldinho

Ingen ultra, men väl cúle, som bor i Uppsala. ;-)

Kharles

Ja, vad ska man säga..? Pinsamt.
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 15:17
Och så steg den temperaturen och gnistan tändes igen mellan lagen...
Barcelona Kharles
2005-08-30 15:16
Bra krönika.
Barcelona Kharles
2005-08-30 15:11
Fallet Messi:

Det har nu kommit fram att både spanska ligaföreningen LFP och spanska fotbollsförbundet RFEF har tillåtit Messi att spela på grund av sin status som ungdomsspelare i Spanien innan 14 års ålder, men en sak håller honom tillbaka. Det är CSD:s- (högsta rådet för spanska idrottsmän)pampen Jaime Lissavetzky som blockerar Messis framfart och skyller på "2 månaders semester". Den 20 september är hans "semester" slut och då ska de ha ett möte angående Messis framtid. Faktum är att både LFP och RFEF godkände Messis status och han kunde ha fått spela mot Alaves, men Cabronen Lissavetzky hotade med att Barcelona skulle förlora matchen automatiskt då. Det här svinet är också medlem i Fundacion Real Madrid, så han är troligen rädd för att Messi kommer påverka utgången för ligan. Men självklart har varken AS eller Marca skrivit något om detta, och de idioterna har mage att säga att domarna gynnar oss. Först stal de Di Stefano, sen försökte de förstöra Cruyff-övergången, och nu stoppar de alltså Messi i ytterligare 2-3 matcher. Det här svinet borde avgå meddesamma! :-[~
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 14:54
La_Ramba de är tur att du får rysningar av de målet jag får fan rysningar av alla hans mål alltså, vet inte vad jag ska välja...
Men frågan är inte om målet i debuten mot Sevilla är de värsta...
Målet mo Milan, Chelsea, Frisparken mot Sociedad på födelsedan, osv osv osv

Men de är hans personlighet som gör att man fastnar för han...
Tack Beckham för att du valde Marängerna så vi fick Ronaldinho hahaha :)
Barcelona La_Rambla
2005-08-30 14:38
Bara det är en prestation. Sen har vi ju toppat truppen med crème de la crème, Ronaldinho! ;)
Herregud, jag får rysningar bara jag tänker på målet mot Milan i CL på Camp Nou. Oh la la...
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 14:24
Vårat Guld lag som vi började bygga förra året med Deco, Eto´O, Edmilson, Larsson, Maxi, Belletti, Van Bommel, Ezquerro, Sylvinho kostade oss alla tillsammans mindre än vad Zidane själv gjorde för Real...

Barcelona La_Rambla
2005-08-30 14:16
Ämne: La_Rambla
Ja med Ow....
Flames//
Klart som fan när man köper STORA dyra namn och de får gå efter 1 år, för att en ny ännu hetare stjärna ska in. Då blir det oftast förluster.
Barcelona La_Rambla
2005-08-30 14:15
Jag håller med dig. Det gäller att hålla i stålarna. Det har verkligen Laporta gjort. Våra värvningar har gått som Bosman båda. Så där har vi sparat en rejäl hacka.
Klart som fan alla småkids vill ha stora namn i värvningskarusellen. Titta bara på Real-kidsen nu när det ryktas om Ramos, de har lilla julafton. Samma här inne, många gapar som nyvärvningar.
Hm, varför skulle inte Laporta återväljas för? Gjort under med både ekonomi och resultat under hans period?
Flames
2005-08-30 14:11
La_Rambla
Ja med Owen som undantag så säljer de alltid med kraftiga förluster
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 13:58
Du glömde Owen...
Men de är ju de som är Perez policy GALACTICO`S, sen att de blir luckor i laget verkar inte spela nån roll här handlar de om pengar bara...
Är så glad för Laporta alltså, enligt mig är han bland de viktigaste som hänt oss på LÄÄÄÄNGE...

Är lite orolig över allt skitsnack som vart och över nästa års val ifall han inte blir omvald...
LAPORTA FOR LIFE!!!
Barcelona La_Rambla
2005-08-30 13:49
Ibland undrar man hur Real resonerar. De verkar typ köpa spelare, stjärnor, just för köpandets skull. Nästan lite som att bara inte andra lag köper spelarna så gör de det istället. Kolla varje år hur många spelare som får lämna hela tiden. Vilka var det i år tex. Figo, Samuel, Solari. Och nu senaste Owen. Inga dåliga spelare alltså.
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 13:46
Tycker också att ledningen borde agera för Ramos men tror att han är förlorad till Real och hoppas att vi får Daniel nästa säsong...
Blir spännande sista timmar nu om hur de blir för Real men tror fan att real har gjort klart med Ramos, för oss är de lungt kommre inte hända nåt ledningen har ju sagt sitt tidigt att vi är nöjda med Bommel och Ezquerro blir inget mer...
Barcelona La_Rambla
2005-08-30 13:42
Vi borde snuva marängerna på Ramos. Fast han är iofs lite väl dyr kanske. Annars hade han och Alves när han kommer suttit fint i backlinjen. ;)
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 13:35
Ämne: Ämne: Finns d....
Sådärja ;)

Vart brukar du kolla på matcherna?
Ålder?
Barcelona soodan
2005-08-30 13:29
Ämne: Finns de några ultra....
självklart :D
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 13:13
De som är dock viktigast denna säsong är att spela ihop Marquez och Pyoul så vi får ett mittbackspar av yttersta klass vill inte se "El Kaiser" som pivote vi har fullt med mittfältare...
Barcelona La_Rambla
2005-08-30 11:50
Helt klart ska de ha speltid i cupen, och även i "säkra" matcher. Även om de kanske inte ska starta matcherna, men bytas in när vi har kontroll.
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 11:05
Hoppas inte Rijkaard spelar med Eto´O, Ronaldinho och Pyoul i spanska cup matcherna utan att där vi ställer upp med bänken...

Joaquera
Gabri-Oleguer-Edmilson-Pena
Iniesta-Motta-Van Bommel
Ezquerro-Maxi-Larsson

Detta borde vi spela med i spanska cuperna för att VERKLIGEN rotera med laget!!!
Måste ge dessa killar en chans att få bli varma också...

Flames
2005-08-30 10:21
Havaldinho
Håller med dig men byter gärna ut Giuly mot Messi så fort EU passet är fixat
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 10:18
Detta är de starkatste lag vi har inget snack om saken så här ska vi spela för att få ut de mesta av truppen!
Bommel ska agera PIVOTÈ!!!
Killen har spelat de sen gud vet när varför ska han plötsligt inte användas så i barca???
Tuff och hård och en grym spelförståelse har han!

Valdes
Belletti-Marquez-Pyoul-Sylvinho
Xavi-Van Bommel-Deco
Giuly-Eto´O-Ronaldinho
Barcelona Camparn på nou
2005-08-30 09:35
Ne som Rijkaard borde ha formerat laget så här istället:
Flyttat in Oleguer i mitten och belletti ut på kanten så vi får mera styrka på kantan, angående oleguer så klarar han av sämre motstånd bra som mot alaves, jag vill deremot se Puyol och Marquez i championsleauge. Sen vet vi ju att marquez på den defensiva mittfältsrollen fungerar underbart. Har lite svårt med edmilson tycker inte han är så bra hade hellre sett att Laporta köpte in en yngre defensivspelare.
Valdés
Belletti Puyol Oleguer Sylvinho
Xavi Marquez Deco
Giuly Etóo Ronaldinho
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 08:41

Figolina

Messi var brutal i Ungdoms VM visst men de är en helt annan nivå där...
Säger att han är enorm men att efter en match börja kräva att han ska vara med i lagte är löjligt...
Är en stor supporter av Messi missförstå mig inte...
Han ska spela massa matcher i år men i ett rotations system så han får komma in i laget inte bli ordinarie som 18 åring och bli divig...
Jag anser att Giuly bör få till jul på sig, sen får man inte glömma att vi har Ezquerro som är den som ska avlasta Giuly inte Messi...

De enda som riktigt stör mig från Alaves matchen är att inte Van Bommel var med de är i en sån här match han behövs, men fan sitta och gnälla när vi hade 20 skott på mål det är löjligt, säga vad man vill om startelvan som jag tror ingen tyckte om så dominerade vi men boll jäveln ville inte in bara...
Barcelona Havaldinho
2005-08-30 08:33
Finns de några ultras här inne från Uppsala?
Barcelona Chileno
2005-08-30 03:08
Ämne: Chileno//
Ligger nä....
La_Rambla
ok.. Tack så mycket för det då vet jag.
Annons: