/spanien/barcelona/forum/25976.aspx/spanien/barcelona/forum/25976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavilicious
2005-08-31 16:44
La_Rambla

Ska vi lägga 27 miljoner Euro på en 19-åring ska han vara i klass med Messí eller Rooney.
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 16:43
Valdes, tycker du det ska handlas till viket pris som helst. Som tex 27M euro för en 19-åring?
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 16:42
bubbe:
Det verkar onekligen så, även om inget officiellt har sagts ännu.
Barcelona Valdés
2005-08-31 16:41
Allt handlar om ambitioner..... För att ha den minsta chans att vinna stora titlar behövs ordentlig säkerhet - spelare med god kvalité som kan spela på flera platser och/eller högklassiga avbytare. Som det är nu blir det katastrof om Puyol går skadad, föreställ Er en backlinje med Belletti, Oleguer, Marques och Gio i en CL-final mot Milan, Chelsea, Juventus eller Real Madrid.

Att inte värva ex Milito, Andrade eller S. Ramos är direkt dåligt med tanke på det försvarsspel som visades upp under perioder föregående spelår. Och dessutom behövs (SJÄLVFALLET) en vänsterback av världsklass.

Själv är jag oerhört kritisk mot de spelarvärvningar som har gjorts och inte har gjorts under innevarande sommar - att släppa det spelartrupsövertag som vi haft i jämförelse med Real Madrid är för j....gt.

Ambitionen hos Laporta tror jag framförallt är att vinna nästa presidentval och för att göra det sparar han pengar för att kunna göra ett superköp!? i form av Henry (vilket är en Nikespelare som annars säkert skulle kunna bli Rossells vallöfte - på fri transfer om 2 år då hans nuvarande kontrakt går ut).
Barcelona bubbe
2005-08-31 16:40
Om jag förstår den största rubriken rätt på SPORTs hemsida, är väl Ramos redan klar för Madrid?
Länktips: www.sport.es
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 16:40
Nej han verkar redan vara klar för RM. Likaså bra det, vi ska inte lägga upp såna pengar. De är ju desperata bara. Verkar som om Barça aldrig ens var ute efter Ramos, något som media fått till bara. Fast det var rätt kul o se marängerna bli så hispiga om att Barça blandat sig i. :P
Pelada
2005-08-31 16:31
Även om försvaret inte behöver förstärkas just nu, idag, i denna timma, kan den behöva föryngras i framtiden. Tar vi inte Ramos nu är han förlorad. Ytterliggare ett alternativ kan vara att spela in honom som vänsterback.. även om det inte känns särskilt aktuellt.
Barcelona ronnie10
2005-08-31 16:02
Håller på att göra en liten belletti-kompilation, och undrar om någon har hans mål mot world allstars och straffmålet mot juventus.
Någon direktlänk till fcbarca.com eller blaugrana.pl kanske? Är inte så fruktansvärt bra på polska. Gärna en yousendit länk om det går bra.

Även andra belletti-klipp tas emot med glädje.
Barcelona Sersari
2005-08-31 15:49
Det går också...
Barcelona Kharles
2005-08-31 15:47
Ja, eller så betalar han klausulen och lämnar Sevilla maktlösa.
Barcelona Sersari
2005-08-31 15:44
Verkar inte som att Ramos är på väg till Real Madrid i alla fall? Perez ringde Del Nido och talade om att han inte kommer köpa Ramos enligt hemsidan om jag nu har uppfattat det rätt..
Barcelona Kharles
2005-08-31 15:42
Marcos

Jag tror ledningen föredrar Daniel Alves på högerbacken och som Havaldinho skriver behövs det inte fler mittbackar. En naturlig vänsterback skulle jag dock inte säga nej till. Hur som helst ska det bli kul att se om en oerfaren 19-årig högerback (:-p) ska lösa deras mittbacksproblem.. ;-)~
Barcelona Havaldinho
2005-08-31 15:40
Seriöst fan är de med er?
Vi behöver väl inga mittbackar?
Vi har ju Marquez, Pyoul, Edmilson, Oleguer som mitbackar!!!
Carvalho kom igen va, han är inte ett dugg bättre än de ordinarie Pyoul-Marquez...
Ytterbackar däremot behövs de....
Barcelona Marcos
2005-08-31 15:36
Jahapp, då var Ramos mer eller mindre klar för real madrid. Och på en gång ser backlinjen helt okej ut.

Salgado---Ramos---Helguera----R.Carlos

Hmm, Laporta nu får du slå till med något i stil med Carvalho :P

Barcelona Kharles
2005-08-31 15:19
Ledningen förnekar att man är ute efter Ramos.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-31 15:16
Barça favoriter till att värva Ramos. Se länk.
Atlético rawkus
2005-08-31 14:51
Barca Arriba: Hehe...allsvenskan är ju "en av europas bästa ligor"(sagt av nån skribent jag glömt namnet på...) Seröst nu: Vore kul med en klubb som skulle fullborda en liknande satsining som Dif påbörjade med Isak o Källström.

La_Rambla: fatta att sitta på lördan o tänka: "Vad fan ska jag göra nu?? Jag vet! Ringer några polare o går o kollar på barca - valencia =)"

Ha det gött! Lycka till nästa match(det lossnar snart för er, liksom jag hoppas det gör för oss också)
Peace!
Barcelona Xavilicious
2005-08-31 14:50
Nån som vet det senaste om Ramos?
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 14:41
rawkus//
Det var ju inte så dyrt, 2000:- alltså. Viss skillnad om man hyr eller köper lägenhet där för permanent boende. I Spanien så köps ju lägenheterna, det är inte som här i Sverige där man hyr. Ja fy fan vad gött o kunna livnära sig och samtidigt gå på Camp Nou varannan helg. ;)
Barcelona Barca Arriba
2005-08-31 14:40
låter ok. jo, allsvenskan är inte så bra...vad ska man göra? 26 omgångar är lite korta säsonger och inga klubbar satsar 100%för internationellt spel. Hoppas Rausing eller Kamprad köper nån klubb i sann Chelski-anda, vore häftigt att ex. se Etoó i Hammarby....hehe, ska sluta skoja;)
Atlético rawkus
2005-08-31 14:34
Barca arriba: jag hittade rum hos en familj för 2000/månad... Då fick jag frulle oxå :)
Skulle alltså inte jobba för att tjäna feta cash, utan för att slippa vintern o kunna se på riktig fotboll( i motsats till allsvenskan...)

Barcelona La_Rambla
2005-08-31 14:33
Ja du, bostadspriserna i Barcelona är höga. Dyrt o bo i den staden.
Barcelona Barca Arriba
2005-08-31 14:30
ok...plus lite provision...hyror då, 5000kr för en liten lägenhet/rum?
Barcelona Rivald0
2005-08-31 14:28
dom har 10 000 :- fast
Barcelona Barca Arriba
2005-08-31 14:28
vad tjänar killen (i SEK) om han har en medelbra dag? hur ser det ut med hyreskostnader?
Barcelona Rivald0
2005-08-31 14:25
rawkus min polare jobbar som det där nere nu...arbets tider 12:00 - 21:00
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 14:25
Laporta tackade ju nej på ett bud för Saviola på €10M från Espanyol. Så visst vi kan sträcka oss till 17 och Saviola för Ramos (10+17=27). Helt okej tycker jag. Var nog det han haft i tankarna hela tiden Laporta.

S.W.A.T: inte pund, utan euro. ;)
Barcelona S.W.A.T
2005-08-31 14:12
£27m nej tack för fan! för dom pengarna kan vi lägga på en bra vänster back... men ja tror att vi får honom billigare, om man räknar in Saviola med... ja tror att Laporta tänker så!!!!
Atlético rawkus
2005-08-31 14:07
Skulle det ej funka med länken, så gå bara in på Manpowers hemsida och sök efter ett företag som heter Transcom.

De hjälper till med det mesta sen(utbildning, hjälp med boende osv)

Peace!
Atlético rawkus
2005-08-31 14:04
Hallå på er!

Nån som e sugen på att jobba o bo i Barcelona ???

Sökte ett jobb som telefonförsäljare(endast svenska kunder!!). Man får en grundlön + provison(så man behöver ej va orolig att bli pank iaf..).
Va tvungen att tacka nej då det blir 3 års studier i Australien from. 20 januari -06.

Här har ni länken iaf.

Mvh/rawkus

(edit: redaktionen)
Annons: