/spanien/barcelona/forum/25971.aspx/spanien/barcelona/forum/25971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-02-19 20:31
Jag är domare ooch dömer i 2an ch jag vet att ingen domare kan se det där målet som gjordes mot real för backlinjen låg för högt uppe.
Barcelona hammabarça
2005-02-19 20:39
Ämne: Ämne: Byt ut ....
hahah mitt hjärta stanna :P
Chevantón
2005-01-28 14:18
Det är officiellt: Maxi Lopez till Barcelona för 6,2 miljoner euro.
Barcelona Tompa
2005-01-29 23:31
MadriEntes--):
Visst, Sevilla borde haft straff men sett till hela matchen kan du inte förneka att mitt lag gjorde en riktigt strong insats. Eller?
Barcelona Tompa
2005-01-29 23:31
MadriEntes--):
Visst, Sevilla borde haft straff men sett till hela matchen kan du inte förneka att mitt lag gjorde en riktigt strong insats. Eller?
Barcelona fanatico
2005-01-26 17:00
Solari = Gud..........Riquelme är utlånad han har varit det snart i 2 säsonger........
Barcelona Lucho
2005-01-25 23:26
En väldigt stor skillnad jämfört med Gaspart-eran är att nu lyckas ledningen med värvningarna i mycket större utsträckning. Av Gasparts värvningar återstår endast en i klubben (iom utlåningen av argentinarna) och det är Gerard. Laporta har visserligen två helt igenom misslyckade värvningar i Quaresma och Rüstu. Dock har dom andra i stort varit väldigt lyckosamma. Jag känner mig därför inte så oroad av dessa två värvningar.

En annan sak som är annorlunda idag är pengarna som läggs på enskilda spelare. Vad hade Gaspart betalat för Maxi Lopéz? Det fyrdubbla?

En sak bör man dock ha i åtanke och det är att Barça sällan gjort bra värvningar under vinteruppehållet. Davids och Frank de Boer är dom två jag kommer på..
Barcelona Sonde
2005-01-26 12:49
Sonde säger att han sett Maxi spela vid ett flertal tillfällen och han är lyrisk. Vi skyller hype:en på honom. ;)

Nja, lyrisk är väl kanske att ta i, men det är onekligen en mycket intressant spelare, och framförallt spelartyp. Hans styrka och huvudspel är precis vad som behövs, och även om vi inte pratar om en målspruta direkt, så har han en hel del intressanta kvaliteter att finslipa för att bli just en målspruta. Det blir nog bra det här ska ni se, om han får spela dvs.
Barcelona Xaviii
2005-02-19 19:45
Messí

Jag tryckte på "Escuchar" och fick upp en liten ruta, tryckte på play men man hör inget.
Vet du varför? Är det för matchen inte börjat eller vad?
Barcelona master_max
2005-01-26 09:19
är det bara jag som anser att vi kommer ha ett stort överflöd av anfallare nästa säsong? Jag menar Ronaldinho, Etoó, Guily, Larsson, Saviola, Sergio, och så nu eventuellt den nya sydamerikanen.. 6 man på 3 platser.. typiskt storklubbs fenomen.. jag gillar inte, slöseri på bra spelare att ha dom på bänken/läktaren..
Barcelona Zoran
2005-01-26 14:34
Solari

Jag har sett honom spela flertalet gånger (man har den lyxen av att ha C+ Deporte, Barca TV osv. via satelit) och precis som Sonde så tycker jag att han har det som saknas i Barca, men att han inte är en målspruta (men kanske kan bli). Han skall väl finna sig i att komma in och bryta antifotboll handikappet som Barca lider av när lag ställer upp ultra defensivt, som sagt han är stor och mycket stark. Vi får se vad Rijkaard och Begiristain har tänkt sig med honom (vad jag förstått så är just den sisstnämnde väldigt förtjust i Maxi). Men dom gångerna jag sett honom spela så har jag definitivt tyckt om vad jag sett, han har varit den jag har laggt märket till mest då jag tittat på River.
Barcelona Nemo
2005-02-20 11:23
TACK DECO!

Skönt att Madrid förlorade igår. Jag sa det innan; Madrid har det svårt mot lag högre upp i tabellen.

7 poäng, och det ser ljusare ut för oss.

Förresten - Läs mindre aftonbladet, använd mer sunt förnuft.
Athletic David Magnusson
2005-01-26 13:18
Blev jag bortredigerad eller klantade jag själv bort mitt inlägg. Nåja.

Verkar som om det kan bli en back i sommar också. Gonzalo Rodriguez från Villareal verkar ligga bra till på önskelistan.
Real Madrid Solari = Gud
2005-01-26 10:37
Jag menar, det är ju inte så många argentinska matcher som går på TV direkt.
Barcelona Il_Duce
2005-01-26 10:53
Ämne: En väldigt stor skil....
Tycker inte att Quaresma var en direkt dålig värvning...synd bara att dom skickade iväg han direkt..
Barcelona Barça_best_forever
2005-02-20 01:46
Härligt FC Barcelona !! SÅ ska det se ut. Skönt!
Ja som sagt så blev det 2-0 till vårt älskade Barça .. Grattis Xaviii och Amazing som tippade rätt resultat ;). Jag såg matchen på TV2.no och tyckte (trots att bilden va hackig o seg) att vår insats var bra, bra spel av oss och fina prestationer av Ronaldinho, DECO, Eto´o och Puyol som också spelade fint! Hela laget var i stort sätt mkt bra!! Kul att se Eto´os och Ronnies fina sammarbete däruppe, synd att ingen av dem fick göra mål. Bra byten av Rijkaard också fast jag tyckte att vi skulle bytt in Messí ist. för Ronaldinho så vår underbara brasse får lite välbehövlig vila inför Chelsea-matchen och att vår hungrige argentinare får visa vad han går för efter ett lyckat U20-VM !! Men jag tänker såklart bara positivt efter 2-0 vinst, Real-förlust och nu den så sköna och efterlängtade Chelsea-matchen hehe. Längtar skitmkt o uppladningen börjar NU !! SÅ tills dess: Visça El Barça. // Nikoo
Barcelona Zoran
2005-01-25 22:43
Jag tycker att värvningarna är bra och genomtänkta. Albertini skall bara fylla upp vid behov, dvs. man räknar inte med att han startar för många matcher. Tänk er tanken att Xavi är avstängd och Deco eller Marquez skadade, då har man Albertini och Gerard att falla tillbaka på. Så se det som det är, Albertini medför bredd och erfarenhet till truppen.

Maxi Lopez å andra sidan kommer in med egenskaper som helt och hållet saknas i dagens trupp. Han är mycket stark och bra på att hålla bollen, samt är han hyffsat snabb (enligt vad jag läst ar han snabbast i River Plates trupp på korta sträckor) och stark i luften enligt det jag sett. Det ni inte skall räkna med är att han sprutar in mål, jag har sett hyfsat många River matcher men inte ett enda mål från Maxi (dock har han sett bra ut och hjälpt till i offensiven dom gångerna jag sett honom). Det han kommer att tillföra spelet är styrka i luftrummet i motståndarboxen. Många här inne gnäller på Bellettis inlägg men ingen tänker på att det inte finns någon offensiv spelare i dagens trupp som är i närheten av hyffsad i luften. Hur många nickmål har gjorts under säsongen, 3st totalt (om jag minns rätt, Henke, Gerard och Etoo). Har ni inte märkt av hur patetiska Etoo, Dinho och Guily är när en hög passning kommer, dom blundar för bollen (det är det enda negativa jag har att säga om Etoo, att man inte specialtränar honom på nickar, tänk er så komplett han hade varit).

Som sagt så tror jag att värvningarna är genomtänkta och jag hoppas att dom nya spelarna anpassar sig till klubben snabbt (speciellt Maxi då han spelar för första gången på EU mark).
Spanien Pelayo
2005-01-26 11:51
Barca ute efter Joaquín?!
Barcelona Puyol_20
2005-01-26 12:02
Solari = Gud:

Derby matcherna räknas det om man sett nåra stycken?

man kanske ska se på varenda match..hur många matcher e lagom tycker du?

onödig fråga med en jämlik svar på tal
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-26 00:27
Xaviii
Oj jag råkade skriva fel och jag har inte vetat att jag skrivet fel förräns nu när du berättat men va inte så jävla otrevliga på forumet mot varandra för sånna små saker kan man säga på bättre sätt för man kan lika gärna rätta till saker på skämt så att vi får ännu bättre stämning härinne. Jag snackar om alla här inne. Alla borde snacka trevligare med varandra oavsett vad man tycker och tänker för alla vi hejar på ett lag och hoppas på att de blir de bästa. Ibland tappar man lusten till att skriva för sånna små saker. Alla borde förstå att folk har olika åsikter och därför ska vi inte bara tänka på att det man själv säger alltid är rätt.
Barcelona Majsan
2005-01-25 21:18
Ang. Albertini: När jag läser intervjun på fcbarcelona.com med honom tycker jag han verkar vara enormt välmotiverad, och verkar väl medveten om vilka fördomar man kan ha om någon i sin ålder. Har nog inte sett någon, förutom Ronnie, som uttryckt en sådan glädje över att spela i Barca och en större otålighet från ett nyförvärv att få börja spela. Dessutom tycker jag han perfekt passar in då han är väl förberedd på situationen vad gäller speltid och kontraktslängd, vilket gör honom enligt mig till en bättre värvning än t.ex. Edu, som skulle konkurrera om en redan väl tillsatt plats (vid normalt skadeläge) och därmed snarare skapa oro än harmoni.
Barcelona Messí
2005-02-19 21:38
Puh. Xavi är OK, sparken han fick under första halvlek är inte någon fara. Xavi togs ut för säkerhets skull. Tack för det!
Barcelona cesaro
2005-01-25 19:12
jag anser Maxi Lopez som ett nkt bra köp, ung och utvecklingsbar och han passar in i barcas spelfilosofi.
men Albertini är jag lite mer skeptisk till, okej självklart är det bra med rutin och stärka truppen. Men han är ju usprunglingen inte en defensiv mittfältare vilket gör att Barca inte köpte det dom sökte. men vem vet han kanske tar fram dom ur sin rutin och då är han ett bra nyförvärv. men hade heldre sett t.ex. Marcherano, Edu eller Maniche som man även skulle kunna ha på långsikt.
Señor Laporta
2005-02-19 21:25
Hur gick Decos andra mål för kvällen till?
Spinbad
2005-01-25 19:02
Jag tror inte Albertini är tänk att gå in i startelvan, jag tror man är, mer eller mindre, nöjd med hur laget ser ut. Jag tror snarare ledningen vill ha en rutinerad reserv (som har spelat massor av viktiga matcher) som kan spela vid avstängningar och skador vilket garanterat kommer under slutet av säsongen. Alltså en spelare för att bredda truppen.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-25 22:29
Enligt MD så har Ronaldinho problem med högerfoten igen, men det är inte någon fara för hans medverkan i den svåra bortamatchen mot Sevilla. Däremot verkar det så att Sevillas back Javi Navarro missar matchen på grund av skada.

I övrigt är Albertini redo för debut i samma match.
CaPu
2005-02-20 03:57
Skönt att det inte var någon fara med Xavis hjärta.. hehe ;). Årets roligaste missuppfattning.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-26 12:09
Solari

Det är väl samma sak med er när det gäller Robinho..?

Spelarprofilen är ju den vi söker, men vi får helt enkelt (som sagt) se om det lyckas.
Barcelona hammabarça
2005-02-19 21:23
älska livet just nu hehe real ligger under o barça leder!
Barcelona Barcaängel
2005-01-25 19:33
vad fan ska vi ha Alberitni till egentligen? han är gammal och avdankad. och dessutom är ju våra skadade spelare på väg till baka nu...

Annons: