/spanien/barcelona/forum/25967.aspx/spanien/barcelona/forum/25967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fotbollsfreak_92
2005-07-27 19:27
Ämne: Fotbollsfreak_92

....
Jag är väl inte så ny supporter men jag har aldrig haft koll på Motta. Det var mer ställt som en fråga varför Motta ska spela. Men nu berätta du de.
Barcelona Kamelen
2005-07-22 01:04
alex163//
Oväntat svar då du inte kan rada upp en enda.
Avundsjuk? Det är väl ändå omöjligt när vi har världens bäste?
Real Madrid alex163
2005-07-22 01:03
Ämne: alex163

Säg något....
För många för att ens skriva det.

Jag låter er vara och hoppas ni är jävligt avundsjuka för det borde ni vara.

Real Madrid alex163
2005-07-22 00:57
Ämne: alex163//
Kom tillb....
Du kan ju också komma tillbaks när du har växt över 14 årsåldern.

Du såg ju en match med Messi där han gjorde mål, därför kallar ni han supertalang, och på tal om Casillas så är han MYCKET bättre än frihetsgudinnan, dida och buffon, ingen snack om saken. Han har räddat Real många gånger och kommer göra det hela tiden. Bara för att han tillhör Realmadrid så säger ni att han inte är bästa målvakten och hur klantig frihetsgudinnan är ska vi inte ens prata om.
Barcelona Kamelen
2005-07-22 00:57
Puyol_90//
Fick du mitt PM? Osäker om det kom fram.
Barcelona Puyol_90
2005-07-22 00:55
alex163: Om ditt syfte med dina meningslösa inlägg är att provocera, så har du sannerligen misslyckats. Den enda som blivit upprörd är du själv, när du insåg att Messi var mer lovande än Robinho.
Barca ville inte ens ha Robinho. Vi behöver honom inte, och dessutom har vi redan tre spelare utan eu-pass.

Och sluta skriv saker om Messi. Du har förmodligen aldrig ens sett honom spela. Han är en enorm talang, större än Robinho anser jag själv och många andra.
Jag tycker personligen att du är välkommen att skriva på vårat utmärkta forum, men skriv gärna någonting vettigt nästa gång.
Barcelona Kamelen
2005-07-22 00:55
alex163//
Kom tillbaka om 3-4 år då du åtmindstonde är 12 år och har lite vett i skallen för att hålla en normal konversation.
Messí göra turmål? Jo visst, du såg uppenbarligen inte U20-VM där han dominerade. Alltid skoj när talanger växer fram ur dem egna leden istället för att handlas in för stora pengar, Laporta gör det på sitt sätt - Perez på sitt. Valdés om jag får be. Casillas är bra men inte är han världens bästa, det är som Puyol_90 säger - Dida/Buffon - Även Cech är riktigt grym.
Real Madrid RonaldoZone
2005-07-22 00:17
Messí

orka vara avundsjuk .. !
em1l
2005-07-27 17:35
As well as his hopes for the coming season, Ronaldinho also spoke about his contract extension negotiations: "everything's perfect, there's no need to worry about anything, the club's made me a long term offer and we just have to finish off some of the details. I'm happy with the contract I've got, I'm happy at Barca and if the club want me here for another 10 years, I'm happy to take that".
Barcelona Puyolinho
2005-07-27 19:17
Fotbollsfreak_92

Jag tror nog att det va Årets dummaste inlägg, !

Du får ta o tänka på att Motta är Brasse, och det är inte världens lättaste uppgift o ta plats i det där landslaget.
Barcelona Kimmpa_fcb
2005-07-27 18:09
Messí

Deco är ingen högermittfältare.
Han är bäst som offensiv mittfältare och så tror jag Larsson går före Maxi.
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-27 17:33
Terrorlarm i Barcelonas spelar hotell se länk.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 16:46
Klart att Henke ska vara på bänken...och på plan lite oftare än förra säsongen! Inte minst för att Etoó behöver avlastning lite mer (hellre se Etó´o pigg i 28 matcher än trött i 38):)
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 16:57
Rent logiskt borde Saviola gå till Argentina-kolonin Villareal;)
Barcelona Ardan
2005-07-27 16:37
Saviola och Rustu e tillbaka i barcelona... dom kanske hänger me laget till asien imorgon! hoppas verkligen att saviola stannar och att man lånar ut maxi lr larsson!
visça barça
Barcelona Rafa Márquez
2005-07-26 16:04
tjena:
Nån skrev för några dagar sen om en sida, tror det var en dansk sida som sålde barcas tröjor och andra lags tröjor. nån som kan ge mig länken till den?
sen var den länk som visade i vilka tv kanaler olika fotbollsmatcher sänds. har nån den också??
tack...

Viva Rafa!
Barcelona Kharles
2005-07-26 16:02
"Vi har inte bråttom" enligt Laporta.

Tolka det hur ni vill.
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 15:05
tycker ni att den gul-gröna citrontröjan är snygg? den känns inte speciellt Barcelona:)
Señor Laporta
2005-07-26 17:15
Som många gånger tidigare känns det ganska onödigt att ta upp diskussionen med van Bommel. Han startar troligen, men den defensiva balansen skulle bli för dålig.

Pro Motta!
Barcelona Bopi
2005-07-27 16:50
Ardan :

vill bara säga att man inte lånar ut en 33:åring! Larsson!
Barcelona Daniel el magnifiç
2005-07-26 17:43
Ämne: Sluta kritisera henk....
Jag vill nog påstå att Zlatan var det för två år sedan men nu så är han faktisk bättre än Henke.
Henke har ju själv sagt det.
Barcelona Orrenborren
2005-07-26 17:05
Ämne: Orrenborren: Bommel-....
E Bommel så jävla bra?
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 17:01
Orrenborren: Bommel-Deco-Xavi är nog de förstaval som lirar mittfält kommande säsong.
I anfallet: Dinho(v) -Etoó(c) -Guily(h)...ungefär som en pilspets.
Barcelona Orrenborren
2005-07-26 16:58
mm..jag tycker han spelar mer som en mittfältare..men som ni säger han är ju väldigt offensiv för en mittfältere..
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-27 15:48
Håller med om Joaquin.
Känner likadant med vänsterbacksplatsen: skulle sitta fint med någon relativt ung stortalang där, som man kände skulle kunna hålla i 10 år.
Som Arsenalfansen känner för Ashley.
Barcelona Catalan
2005-07-27 15:52
Vi har en mycket bättre (bredare) trupp nu än den gångna säsongen.

Förra året (med alla skador) så spelade vi såhär sett till hela säsongen:

---------------------- Valdes -------------------

---- Belletti ---- Puyol ---- Oleguer ---- Gio --

---------------------- Marquez ------------------

------------------ Xavi ---- Deco ---------------

---- Giuly ---------- Eto´o ----- Ronaldinho ----

En väldigt bra startelva, det erkänner jag.

Men om vi jämför det laget med den truppen vi har i dagsläget så är Barça år 2005/2006 utan tvekan ett mer slagkraftigt lag än det 2004/2005.

Till denna säsong så har vi fått 3 "nyförvörv" i Motta, Gabri och Edmilson. Dom var skadade i stort sett nästan hela säsongen och de är inga dussinspelare vi pratar om nu. Vi har fått in 2 riktiga nyförvärv i Van Bommel och Ezquerro. Den senare är mer tänkt som att jag ge extra bredd i anfallsspelet om Dinho skulle gå sönder eller om nån spelare får en svacka ex.

Det är plötsligt 5 mycket bra spelare varav 1 (V. Bommel) antagligen kommer gå rakt in i startelvan. Gabri och Motta är också heta kandidater till att ta en plats i start-11 !

Edmilson och Ezquerro är också bra spelare som kan komma in och göra ett bra jobb ifall någon av våra ordinarie spelare (Puyol, Marquez, Ronnie) skulle ådra sig en skada eller liknande.

+ så har vi en pånyttfödd Henke som man alltid kan lita på. Det öker också bredden i anfallet. Och sist men inte minst, vår underbare talang Lionel Messi som har imponerat stort på mig (o alla andra också för den delen). Om Giuly fortsätter att missa öppna lägen och spela dåligt så förutsätter jag att Rijkaard kommer låta Messi spela från start och visa om han verkligen ÄR redo för startelvan.

Summering: Förra året spelade vi med en backlinje bestående av Belletti-Puyol-Oleguer-Gio och vi hade en tunn trupp pga av alla skador så vi var tvungna att spela med Gerard(!)i matchen mot Chelsea borta i CL. Han hade aldrig fått chansen att spela en så stor match med dagens spelarmaterial.

Nu har vi Belletti-Puyol-Marquez-Gio(?) från start i backlinjen och det känns tryggare än förra årets försvarslinje. + Edmilson som bra backup och Oleguer ska vi inte heller glömma som kan komma in och lira i dom lite mindre betydelsefulla matcherna. Vi har både ligan, CL, Spanska cupen, Katalanska cupen att tänka på och då är de det bra att ha en bred trupp för att kunna vinna så många titlar som möjligt.

Den kommande säsongen ser mycket intressant ut och jag har aldrig sett fram emot nåt så mycket som jag gör till att årets La Liga ska dra igång. Champions Leaguq också för den delen ;-)

Visca el Barça = Ja som campions
Barcelona Pelle i Sumpan
2005-07-26 16:52
Han är ju i gränstrakten mellan mittfält och anfall på sin vänsterkant Där är han nog bäst.
offensiv vä.mittfältare/vä.forward
Barcelona Orrenborren
2005-07-26 16:48
En del säger att Ronaldinho är mittfältare och en del säger att han är forward.. vad tycker ni?
Witor
2005-07-26 16:25
Ni som är insatta, hur högt rankas Larsson av Riijkard? Som utfyllnadsspelare eller en man för startelvan då han är i form.?
Barcelona Messí
2005-07-26 15:06
Ja, den är speciell, och majoriteten av Barçafansen gillar den.
Annons: