/spanien/barcelona/forum/25965.aspx/spanien/barcelona/forum/25965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Buba
2004-10-20 14:05
start elvan ikväll

ronaldinho - larsson - eto'o

deco - marquez - xavi

gio - oleguer - puyol - belletti

valdés

ser fint ut =)
Barcelona Blaugrana_1899
2004-10-20 17:43
Hmm okej, försök du måste ju hitta något ställe eller någon som hara parapol lr liknande, 0 i stämning att sitta framför datorn och titta på en match mellan Milan o Barca :( med inte direkt bra kvalite dessutom, aja du har ca 3 timmar på dig nu så lycka till broder
Barcelona Lucho
2005-02-24 00:01
Sebbeee: Om Mourinho & co kommit ner till Camp Nou och spöat Barça såväl resultatmässigt och spelmässigt hade jag skrivit under på att Chelsea spelade "smart å bra". Men inte fan är det väl någon konst att ställa upp med ett handbollsförsvar och bara slå ifrån sig? Dom skapade två lägen i matchen varav ett resulterade i mål.

Ett så utspelat lag som Chelsea var ikväll ser man nog bara när Barça möter ett division tre-lag i katalanska cupen.
Barca_Best
2004-10-20 20:18
KOM IGEN BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu ska vi VINNA kom igen!!!!
FORCA BARCA!!!!!!!!!!
Spinbad
2004-10-20 14:26
Nagon som vet var i Barcelona man kan kopa biljetter till barca mot depor? Tidigare har jag kopt biljetter fran bankomater eller pa arenan men nu kommer lite kompisar ner sa jag tankte kopa i forvag sa de inte tar slut och biljetterna i bankomaterna verkar inte finnas tillgangliga an. Maste man aka ivag till Camp Nou eller finns det nagot stalle som saljer inne i staden?
Barcelona Der Afro
2005-02-24 02:04
Alla journalister verkar säkra på att Maxis målpass var ett misslyckat skott. Är ni det också?
Barca_Best
2004-10-20 20:01
har nån SAVIOLAS MÅL? länka plz :P har nån startuppstälningen ska puyol spela =)?
Barcelona Awinho
2005-02-23 23:46
2-1 blev man väldigt lättad av efter den första halvleken. Såå skönt att Chelsea tvingas anfalla nästa match!

Jag håller fan med vad gäller Guily, jag tyckte han var bra i början men nu har han ju spelat en massa matcher i rad utan att imponera. Han kan ju verkligen aldrig gå förbi någon 1-mot-1, t o m Belletti är bättre på det. Och med tanke på att just Belletti springer som en dåre på den kanten känns det som att det är viktigare med någon är bättre att utmana och ta sig förbi sin motståndare på Guilys plats. Tänk Joaquín eller liknande på den platsen, det skulle vara GRYMT!

På tal om "medgångssupportrar": fan vad löjliga ni är som snackar om det. Vem bestämmer när man har lust att skriva på forumet? Det är klart det är roligare när man just vunnit en viktig match! Och varför ska man nedvärdera dom som följer ett lag bara när det spelar en bra fotboll? Jag är glad som är Barça-fan eftersom jag vet att dom aldrig skulle spela som säg Juventus, men om nåt lag jag höll på skulle börja spela världens tråkigaste fotboll skulle jag fan inte vara särskilt intresserad av att följa dom. Varför ska man göra det?

Barcelona Der Afro
2005-02-24 02:04
Alla journalister verkar säkra på att Maxis målpass var ett misslyckat skott. Är ni det också?
Señor Laporta
2005-02-24 08:09
Maxi Lopez, Andres Iniesta och Xavi de tre anledningarna till att Barça vände matchen. I matcher där motståndarna spelar med nio spelare runt straffområdet finns det inga ytor för Giuly och då förstår jag inte vad han gör på plan. Chelsea är alldeles för smarta och Barça får inga ytor i djupled. Xavi lyfte sig rejält i andra halvlek men Deco måste höja sig för att vi ska kunna vinna på Stamford Bridge. Deco var i stort sätt osynlig.

Men jag tror att jag blivit kär! Glenn Hysén sa att förändringen med Maxi Lopez i anfallet var att han gjorde något oväntat som klacken. Men han kan ju hålla i bollen och hålla undan motståndarna, det kan till exempel Samuel Eto'o. Nu måste väl Rijkaard låta Maxi Lopez få starta? I början när Maxi och Iniesta kom in såg Rijkaard ut att byta formation till ett liknande 4-3-1-2, där Ronaldinho, Xavi och Deco låg lite längre bort från Cechs mål och Iniesta låg strax framför och Maxi och Eto'o längst fram i straffområdet. Det såg ut att fungera och det är inte så olikt 4-3-3 och kanske ska Rijkaard testa det.

Sen fattar jag inte vad Drogba ska klaga på. Två gula kort är två gula kort och ärligt talat, så som han spelade i första halvlek väntade jag mig ett rött kort. Och om man går in så huvudlöst på målvakten kan man ju förvänta sig ett gult kort.

Måste säga att jag fick gåshud när Eto'o dök upp på Maxis skott. Men sen vilket mål Maxi gjorde, strålande!

Vi ska till Istanbul

Força Barça
Barcelona CruzitoZ
2005-02-24 08:25
asså vad etoo o maxi spelade bra tillsammans hoppas tränare ger maxi chansen för jag tycker han e värt de..=)
om vi inte hade maxi så tror jag nog att barca hade förlorat som dom spelade första halv lek=)
men nu ser det just ut o jag tror barca vinenr 2-1 borta=)
Barcelona Sonde
2005-02-24 20:09
Yes! Jag har myntat ett uttryck! :)

Messí: Jocke (Izquierda är ju en del av redaktionen nu so du säkert vet. Dock har han varit inaktiv ett tag men kommer säkerligen skriva mer snart. Men du har rätt, han skriver kanonbra.
Barcelona giovani
2005-02-24 02:19
På sport.es pratar dom om en incident hela tiden som ingen i Chelsi vill kommentera men som dom kommer anmälla till UEFA. Finns det nån som vet vad dom pratar om ? Nått ska ha hänt som upprört hela Chelsi ingen lämna kommentarer efter matchen och alla försvann och Rijkard säger att han var överaskad över incidenten i tunneln ?

Nån som vet.
Barcelona Barca_91
2004-03-07 18:32
Tänk om det verkligen är 93100 åskådare som det står på dom flesta sidorna jag kollat.Det här är ju fantastiskt!=)
Barcelona fc_2002
2004-03-07 18:29
Så nu är det ett poäng upp till Depor.. och jakten mot Real och guldet har väl börjat ;)
Barcelona Izquierda
2004-03-08 22:53
Majsan//
Tur då att vi har en sån briljant tänkare & lingvistisk mästare som dig här. Men verkligen jättesynd om dig som inte blir förstådd av oss stackars vanliga människor.
Spanien Cedhamre
2005-02-24 22:22
Rijkaard har onekligen funnit en väg till katalanernas hjärtan - han inser att den kräsna publiken på Camp Nou vill se offensivt spel. Men framför allt förstår han hur man gör "Barça-byten"; byta ut en back mot en anfallre, lyfta pivotes mot mediapuntas. Smart, och vinner vi något i år kommer han vara kvar vid sidlinjen. Länge...
Barcelona Messí
2005-02-24 20:33
Kolla på Eurosports hemsida. Alla matcher visas i 60 minutersversioner den här veckan. F.ö så visas Barça-Chelsea på Eurosport ikväll. Kl 00:25
Barcelona Messí
2005-02-24 19:37
Ämne: Messí

Saken är de....Läste något om att nummrerna 25+ var för canteranos när Albertini skrev på. Nu när jag vet att han inte kan spela med B-laget så får vi väl hoppas på att Rijkaard har någon plan för Jorquera.
Barcelona frío como el hielo
2005-02-24 20:37
Va det nån som lirade i pokerturneringen..

hehe jag kom 187a av 800. ganska hyfsat för att vara min första poker turnering.
Ni ska veta att jag representerade barca på turneringen, av hela mitt hjärta :P
Señor Laporta
2005-02-24 19:57
Dagen efter

Hur känner man sig nu efter årets match på Camp Nou, hittils i Champions League kan väl tillägas. En otrolig lättnad efter att Barça kunde ta och vända matchen och vinna. En otrolig glädje efter att fotbollen segrade och inte, som Sonde uttrycker det, gnetfotboll.

De första tjugo minuterna var väldigt lovande och jag var säker på att Barça skulle vinna enkelt. Det såg riktigt lovande ut men vad händer? Barça tröttnar som vanligt och spelarna blir stillastående och skapar inga chanser samtidigt som Chelsea spelar ett felfritt försvarsspel.

Sen kommer 0-1 och tårarna. Vad händer? Kvällen kändes förstörd och Champions League kändes som historia. Varför ska självmål alltid vara de snyggaste målen?

Halvtidsvilan var än enda seg väntan. Jag ville ha in Iniesta och framför allt Maxi och dom kom in. Men först visade Anders Frisk ut Didier Drogba. Rätt eller inte? Rätt säger jag, Frisk ger honom ett gult kort och det är hans andra i matchen. Två gula kort blir ett rött kort, så är det alltid. Sen får Andres Iniesta komma in, ÄNTLIGEN! Och sen Maxi Lopez och sen kommer 1-1 och 2-1 och kvällen var gjord. En skön natts sömn och en otrolig glädje.

Men vad skulle man gjort om man var i Barcelona? Festa hela natten och hitta någon trevlig fontän och bada!

Força
Barcelona D-Light
2004-10-20 17:32
JAG VET DET TYCKER FAN JAG OCKSÅ!!!...men jag har ringt runt till dom 5 största baren i BRISTOL och dom ska alla vissa arsenal och chejsea...så jävla jobbigt!!
Barcelona BARCA BLOD
2004-10-20 00:13
min kära B_a_r_c_a kompis, jag vill gärna tillägga något mer.
vi har redan bokat flygbiljet och matchbiljett, matchbiljeten bestälde vi för en månad sen, betalade 1100 var (ska sitta på tiribute). men de har jag inte fått på brev lådan än. men jag bangar inte på att tälta utanför campnou =)
men matchen vill jag inte missa,
Vi måste ha plan B! kan nån tipsa om hur vi kan få tag på biljeter...
(det är penyasuecia jag bestält våra biljeter från).
Barcelona Messí
2005-02-23 23:30
Ämne: håller me dig fullst....
Kände exakt samma hat mot Chelsea som jag gjorde mot Juve för 2 säsonger sen. Exakt samma.

McManus//
Går man in med dobbarna före så ska det vara gult kort. I extrema fall, rött kort.

Sebbeee//
Håller med!

Real Madrid Fizu.
2005-02-24 00:38
Grattis till segern. Man blir ledsen när man ser Chelsea som ska föreställa ett topplag i Europa spela sån defensiv tråkfotboll. Inte mer än rätt att ni vann. I returen när Chelsea försöker anfalla så kommer ni få riktigt fina ytor. Ni kontrar sönder dom. Så många spanska lag så långt som möjligt.
Barcelona Der Afro
2005-02-23 23:29
Underbart!

Något Chelsea-fan frågade om man föredrog rolig fotboll och förluster eller defensiv fotboll och segrar. Barcelona gav ikväll det givna svaret: offensiv fotboll och segrar =)
Real Madrid King_raul
2005-02-24 00:17
Ämne: varför e de så king_....
Rizzo,
lyssna på dina ord "jag hejade på Real fast jag hatar dom"?, just därför gratulerar jag inte er, men fotbollen ni spelade i 2a halvlek var vacker. Jag är ifrån Madrid men jag VET vad vacker fotboll är...
DET ska ni ha credit för!!

Barcelona Izquierda
2004-03-08 22:19
Dags att lansera en paroll som man haft rätt länge på MFF:s och HIF:s forum, nämligen "Mata inte trollen!", dvs när det kommer in nån som kläcker ur sig nåt så löjligt som "stjärnorna" gjorde, så är det bara att IGNORERA denna. Det blir bara värre om man sätter igång och tjafsar med dem, och så sjunker nivån. Låt dem bara va, så tröttnar de.
Barcelona Der Afro
2005-02-23 23:29
Underbart!

Något Chelsea-fan frågade om man föredrog rolig fotboll och förluster eller defensiv fotboll och segrar. Barcelona gav ikväll det givna svaret: offensiv fotboll och segrar =)
Barcelona frío como el hielo
2005-02-23 23:21
håller me dig fullständigt grabben ;)

det finns många "fans" här inne som pumpar in med inlägg å får storhetsvansinne å får för sig att som är stora fans.. hehe.. ganska roligt i å för sej

räck upp en hand alla som grät t.ex. när vi åkte ut mot juve i CL för nått år sen
*räcker upp en hand*

men, men.. vad vet jag.. den vet don väl bäst själva
Annons: