/spanien/barcelona/forum/25961.aspx/spanien/barcelona/forum/25961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid C.Diogo
2005-08-31 23:09
Grabbar! Jag vet vad ni känner inåt i!

Barcelona Kharles
2005-08-31 23:05
Valdés

15m + Saviola? Jag tror ärligt talat att ledningen inte hade tvekat en sekund. Tror Del Nido föredrar kontant. Och sånt har våra vita rivaler gott om. Ska också tillägga att om det handlar om Ramos + tröjsponsor eller bli utan båda hade jag helt klart föredragit att vara utan. Mes que un club.
Barcelona Valdés
2005-08-31 23:01
La_Rambla; enligt uppgifter som publicerades så sent som i veckan gjorde vi en vinst på över 300 miljoner kr förra säsongen. Segrar/titlar och ökade intäkter hänger ihop - det är själva anledningen till att man värvar.

Den nya Puyol, dvs S.Ramos svarade för mycket imponerande insatser på såväl högerbacksplatsen som mittbacksplatsen förra året och att lägga upp 15 miljoner euro + Saviola hade därför varit en mycket "vettig" investering.
Real Madrid _Puya_Arsenal
2005-08-31 22:58
Varför spelade Henke så mycket förra matchen det brukar bli oftast 10 min för honom
Barcelona Barca Barca
2005-08-31 22:56
Ämne: Vilket ser bäst ut t....Tycker Barcas är lite stabilare. Många Madrid fans tror att dom har ett stabilt backlinje nu. Kom ihåg ni hade Samuel förra säsongen som var en av världens bästa försvarsspelare innan han kom till klubben men det funkade inte. Sergio Ramos är 19 år, desutom har han inte provat på spel i Champions League nåting som inte gör saken bättre. Men det ska bli spännade att se hans utväckling, ja tror han kan bli nåt stort fast det kommer ta sin tid.

Robinho och Sergio Ramos= Talanger = Osäker odds

Visca Barca
Barcelona Kharles
2005-08-31 22:55
Jag anser att vissa culés inte är vana vid en massa värvningar in i det sista..

Sen är den enda i startelvan som är 30 eller mer är ju någon av vänsterbackarna..
Barcelona Kharles
2005-08-31 22:53
Sen är det inte ens officiellt angående Ramos, och Perez har drygt en timma kvar.. Det sägs att Sevilla vill hitta en ersättare först, får hålla tummarna att de inte gör det ;-)~
Barcelona Ronnie
2005-08-31 22:53
La_Rambla, Visst det är inte gammalt men det skiljer 8 år... De "värvningar" Barça gjort i år har inte direkt hjälpt till att minska medelåldern i laget. Visst vi har en del unga lovande spelar i: Valdes, Iniesta, Messi och även Etoo är ju ung men tycker endå att Barça borde bygga lite mer för framtiden!
Barcelona Kharles
2005-08-31 22:52
Ronnie

För det första har vi en skuld. Sen har vi inte hittat någon tröjsponsor som är värd mödan. Och jag föredrar en skuld om vi får förbli utan tröjsponsor.

Behöver vi verkligen Robinho? Jag föredrar Messi, som är helt gratis dessutom och azulgrana i själen. Han är enligt mig mer lovande än vad Robinho visade för 3 år sen (vid samma ålder). Sen är Robinho icke-EU.

Angående Ramos. Du säger att Puyol och Marquez "kommer till åren". Vilka år är det? Puyol har fyllt 27 och Marquez 26. Det har inte ens kommit till sina bästa år. Sen håller backar länge, kolla på Maldini, Cannavaro, Cafu osv. Sen har vi bra med spelare på höger och mittback, hade han varit vänsterback så OK. Själv hade jag faktiskt absolut gillat en värvning av Ramos, då han kan komma att bli en viktig tillgång för laget i ett decennium (inte olikt Nadal).

Sen behövde marängerna Robinho och Ramos mer än vad vi gör, dessutom har de mer pengar..

Relax, vi är fortfarande det bättre laget ;-)~
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 22:48
Killa//
T-fönstret öppnar i januari igen.

Ronnie//
Håller med att det vattnas i munnen. Men samtidigt vill iaf inte jag att Barça lägger upp de pengarna. Speciellt inte om det är pengar de kanske inte ens har.
Puyol är 27, Marquez är 26. Tycker du det är gammalt? De är på topp nu ju.

-=Robinhos PadaLadaS=- //
Ok, vi säger att Reals uppställning ser bäst ut, bara du slutar med de där meningslösa och löjliga jämförelserna. Så tröttsamt.
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-08-31 22:41
Vilket ser bäst ut tycker ni?

Gio---Puyol---Marquez---Belleti

*VS*

Carlos---Ramos---Helguera/Woodgate---Salgado

?
Barcelona Ronnie
2005-08-31 22:39
Vet att många tycker att Laporta gör helt rätt men jag håller inte med... På en sommar har vi gått miste om antagligen två av världens just nu mest lovande unga spelare! Några tycker inte att spelar i fråga behövs. Spelarna jag pratar om är naturligtvis Robinho och Ramos (troligen). Men säg inte att det inte vattnas i munnen om man kolar på en tänkbar uppställning med Robinho (Ronaldinho - Etoo - Robinho). Sen när det gäller Ramos är han ju bara 19 år, som högerback skulle han antagligen platsa redan nu och om man kollar på mittbackarna så börjar både Poyul och Marques bli till åren... Så jag tycker att det är dåligt och synd att Barça inte lyckat knyta till sig någ av dem. Får väll hoppas på en ung värvning nästa sommar om det behövs, vem vet Messi kankse blommar ut redan detta året.
Barcelona Killa
2005-08-31 22:38
När öpnnas transfer fönstret igen?
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 22:13
Spela roll om det står eller inte. Han är säkert klar för dem. Han är bara här inne för att provocera, att vi ska bli upprörda och börja "slänga käft". Det nöjet ska iaf inte jag ge honom. ;)
Barcelona Barcafan1
2005-08-31 22:09
det står inte i er hemsida
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 22:08
Ja det har vi hört hela dan.
Zzzzz...
Real Madrid REAL FAN###1
2005-08-31 22:01
ramos skriver på för real, ett kontrakt på 8 år!!!
Barcelona Cneemästaren
2005-08-31 21:31
Ämne: Kära nån, vad är det....
Det verkar som såfort det blir snack om nyförvärv så är alla spelare egentligen dåliga, och bör ersättas av spelare med större namn.
Visst, jag skulle gärna se Gio bytas ut, men jag skulle också gärna se Barcelona ordna upp en stabil ekonomi så att vi i framtiden när vi VERKLIGEN behöver en spelare kan köpa en utan att behöva tänka på att det är för dyrt.

Personligen ser jag verkligen fram emot nästa match, vill se Ezquerro spela och jag ser fram emot att se Deco, han var verkligen dålig mot Alavés så jag hoppas att han kan spela bättre nästa match.
Barcelona La_Rambla
2005-08-31 21:04
Trots det så vände vi när Ronaldhino gjorde sitt 3-2 mål. Vi spelade ut Chelsea på deras hemmaplan. De fick ju knappt röra bollen. Hade det inte varit för den taskiga inledningen som Barça gjorde så hade de fixat det. Grymma försvarsmissar som kostade oss avancemanget. :(
Barcelona catalonia barca
2005-08-31 20:40
kharles ///
du har helt rätt utan marquez så kunde chelsea göra 3-0 direkt .
Barcelona Kharles
2005-08-31 20:40
Sen gäller det att ha en stor portion tur också.. Något som man inte kan klandra oss för men gärna Liverpool.
Barcelona catalonia barca
2005-08-31 20:39
va fan varför drar du(taysinho) slutsatser nu.
vi kan vinna CL o vi kan vinna ligan så snacka inte.okej gio och oleguer håller inte mottet men marquez är det inget fel på.och om två spelare som är skit kassa spelar i en startelva så betyder det inte att denna lag inte kan vinna en cup eller en liga.men vi beöver en bra back på vänster.
Barcelona Kharles
2005-08-31 20:38
Kära nån, vad är det för fel på Marquez nudå? Första matchen i CL-slutspelet utan honom och vi åkte ut..
Barcelona taysinho
2005-08-31 20:26
Jag älskar Barcelona, men att inte Laporta kan inse vilken stor förlorare han är...hallå va fan när hade du tänkt förstärka vårt försvar...snälla alla ni tror ni att vi vinner CL med GIO,OLEGUER och MARQUEZ i startelvan??? tänk om,dröm mera!!!
-=Robinhos PadaLadaS=-
2005-08-31 20:13
TrueRealFan//

Snälla lugna ner dig unge man!
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-08-31 20:09
TrueRealFan

OK du har pratat om det på RM's forum nu i flera timmar.
Visst är du så glad nu så du skulle kunna kasta dig från balkongen ;)
Barcelona Kamelen
2005-08-31 19:59
TrueRealFan//
Men idiot, räcker att du skämmer ut dig på hemmaplan (Madrid's forum).
Real Madrid TrueRealFan
2005-08-31 19:58
behövs inga länkar för att ramos ska vara klar ! TV säger också mkt ! och han är klar !
Barcelona Kamelen
2005-08-31 19:47
Songo'o är 19 år, det stämmer bra det.

Real Madrid i Hala Madrid !
2005-08-31 19:45
asså Ramos affären står inte äns officiellt ännu
Annons: