/spanien/barcelona/forum/25960.aspx/spanien/barcelona/forum/25960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-01-22 22:05
Barcelona - Racing 3-0 (1-0)
1-0 (8') Samuel Eto'o
2-0 (64') Ronaldinho
3-0 (66') Deco

varningar: Belletti och Deco

Byten:
55' Sylvinho mot Puyol
63' Iniesta mot Giuly
72' Gerard mot Eto'o

Betyg i Barça:
Valdes **
Belletti ****
Puyol ***
Oleguer ***
Gio **
Deco ****
Marquez **
Xavi ***
Giuly ***
Eto'o ***
Ronaldinho ***

Sylvinho **
Iniesta ***
Gerard **

Belletti bäst i laget, världklass!

Força Barça!
Señor Laporta
2005-01-22 21:47
Gerard comeback!

Gerard har inte spelat än minut sen den 14 november i förlusten mot Betis med 2-1. Gerard gjorde för övrigt Barças mål.

Gerard - Samuel Eto'o, 72'

Welcome back Gerard Lopez!
Señor Laporta
2005-01-22 21:01
Blaugrana_1899

Spelar Racing likadant i andra halvlek som man gjorde i första behöver inte Ronaldinho komma längre upp i banan. Tvärtom, han kan komma längre ner i banan, få bollen rättvänd. Då är det inte många som kan stoppa Ronaldinho.
Spanien Pedro T
2005-01-22 20:16
YES 1-0 Etoo
Real Madrid addesolen
2005-01-22 20:01
Grattis till Maxi Lopez, om han nu är klar för er.
Barcelona @lle
2005-01-22 19:59
yesssssssss
Barcelona Xaviii
2005-01-22 20:34
Annars kan man kolla på svenska fans startsida
för där står matcherna som ska visas på tv4+ och tiderna
Barcelona barcalle
2005-01-23 21:38
riquelme

kom just på att jag var ju nyss nere på min lokala sportbar här i valencia och såg deras lilla regionsderby där ju riquelme gjorde hattrick!

den killen e grym helt enkelt! inte samma kille som i barca. hans skott e helt otroliga dom e hårda och sjunker helt plötsligt i luften precis innan målisen ska plocka den. såg honom åxo live förra veckan i levante och även där var han duktig (men det e han i stort sett varje vecka visserligen).
har oxå läst det där om att rijkard inte kommer ta tillbaks han och saviola frågan e om dom till slut kommer kunna hålla sig när det gäller en sån spelare om han forsätter så här.

personligen så e jag dock inte säker på att han skulle passa i barca trots allt. rijkard har hittat sitt spelsystem och en bra stämning i omkl.rummet och den enda positionen han skulle kunna ta då e ju ronnies som jag ser det och ja...

vill oxå tipsa om den där krönika-länken som nån la upp för nån dag sen angående riquelme på goal.com " the riddle of riquelme" lr liknande. mkt intressant!

Barcelona Bopi
2005-01-22 19:50
Välkommen!!! Maxi Lopez !!
Barcelona Alx
2005-01-22 22:08
Ämne: Hur många mål gjorde....
Maxi Lopez har gjort imponerande 5 mål och ligger på 17:e plats i skytteligan. Jag förstår inte hur han så snabbt blivit så hypad, hans statistik är inte imponerande. Sedan han debuterade 2001 har han gjort 13 mål för River (enligt El Mundo deportivo ger det 0,22 mål per match). Om han håller samma snitt och spelar samtliga matcher så gör han drygt 8-9 mål på en säsong i spanska ligan (som nog är lite starkare än den argentinska). Kluivert gjorde iaf uppåt 20 mål per säsong. Jag hoppas att jag blir positivt överaskad, men det finns ingen som helst anledning att vara lyriskt imho.
Señor Laporta
2005-01-22 21:42
3-0 66' Deco
Barcelona Messí
2005-01-22 22:04
*Så skönt! Även om det inte var något stort motstånd så är det skönt att se vårt gamla spel igen!
*Bra att Puyol fick vila lite, även om det såg darrigt ut när han gick ut.
*Belletti är matchens lirare utan tvekan!
*Skönt att Ronaldinho fick göra att spelmål igen!
*Giuly verkar vara på gång igen, när han får matchtempo i kroppen igen så är han strålande!
*Skönt med Gerard tillbaka. Finns lite mer spelare att slänga in snart. Maxi Lopez kommer väl snart även Albertini!

Hoppas på en Real Madrid-Mallorca i repris imorgon! :-)

Força Barça!
Señor Laporta
2005-02-17 22:23
MrDeco20

Jag tror Didier Drogba kommer spela, vad jag fattar så är det ganska säkert. Tror att Mourinho mörkar lite för att få oss att slappna av.
Barcelona Messí
2005-01-22 19:38
Maxi Lopez är klar för oss enligt EMD!!! Se länk!
Señor Laporta
2005-02-18 10:50
Kharles_Kubala

Det måste stämma. Även om jag bara kan ytterst lite spanska så tror jag att du har rätt. Lönerna skulle inte va något bekymmer då fem stora företag, där ibland Nike, kommer betala lönerna.
Barcelona Barça-fan
2005-01-22 22:38
Betyg idag (skala 1-5):

Valdes 3
(Inte mycket att göra. Det han gjorde var bra)

Belletti 5
(Världsklass! Tuffa löpningar och finesse på högerflanken)

Puyol 3
(Gjorde sitt jobb som vanligt men inget därtill)

Oleguer 3
(Bra försvarsspel men trasslade till det vid enstaka tillfällen)

Gio 3
(Skötte sig bra i det tysta)

Deco 4
(Kämpade och slet hela matchen. Bakom mycket av spelet. Mål!)

Marquez 3
(Skötte balansen mellan mittfält o defensiven bra.)

Xavi 4
(Utmärkt passningsspel, smakfulla bortvändningar av bortaspelare)

Giuly 3
(Börjar komma igång efter skadan, dock lite kvar till absoluta formen)

Eto'o 4
(Sliter o kämpar i varja match, inget undantag ikväll. Teknisk och målfarlig. Mål!

Ronaldinho 4
(Bästa matchen på länge för vår brasilianska trollkarl, saknar dock en-mot-en utmaningarna. Mål!)

Inhoppare bedöms ej pga lite speltid

Positiva obs: Gerard tillbaka. Belletti, Vad ska man säga, strålande spel! Laget ur svackan.

Negativa obs: Puyols byte och försvarsspelet därefter. Alla missade chanser.
Señor Laporta
2005-01-22 21:41
Nu ser man hur mycket Carles Puyol betyder för Barça, oerhört mycket.
Rijkaard ändrade mycket i positionerna nu när han bytte in Sylvinho mot Puyol. Sylvinho tar Gios plats som vänsterback. Gio tar Xavis roll på mittfältet och Xavi tar mer defensivt ansvar på mittfältet, som pivote. Marquez flyttar ner som mittback bredvid Oleguer. Om ni inte har märkt det så har Ronaldinho tagit kaptensbindeln. *Iniesta ersätter Giuly, 63 minuter. Antingen Deco eller Iniesta spelar på Giulys plats.

Pedro T

Barça inledde fantastiskt. I och med att man fick 1-0 tidigt har tempot trappats ner stegvis. Barça har dock skapat bra chanser, Ronaldinho, Giuly och senats Xavi borde gjort mål. I andra halvlek har Racing flyttat upp positionerna lite och skapat några halvfarliga chanser. Sen Puyol gått ut har det sätt lite darrigt och oroligt ut i Barças försvar.

2-0 Ronaldinho 64 minuter!

Enligt kommentatorerna kommer Maxi López skriva på för Barça på måndag.
Barcelona @lle
2005-01-22 20:55
Barça..........
Barcelona Puyol_21
2005-02-17 23:15
Kharles_Kubala :
Helt rätt, dem har en enorm bredd med effektiva spelare. Kom igen nu ingen underskattning
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-18 10:21
Kan [länktipset] vara källan?

GZ

Om Terry 'saknar snabbheten', hur kan han då vara bra på 1 mot 1 situationer..? Förstår om du menar att han är brytsäker och stark på huvudet, men när någon kommer i fart mot honom så lär det ju vara en nackdel att han inte hänger med..no?
Señor Laporta
2005-01-24 17:39
B_a_r_ç_a

Alla dessa skador på Giuly har gjort att han inte har fått en ärlig chans att bevisa vad han kan. Kom ihåg hans säsong i Monaco och hans tre första matcher i Barça.
I och för sig gjorde Saviola 14 mål förra säsongen.

RiZzo

Maxi Lopez ska inte, enligt spanska media, skriva på först i morgon.

Visça el Barça!
Barcelona Hoodie
2005-02-17 23:21
Lampard har varit bra, men å andra sidan har han makelele som backar honom och det är ju inte fy skam. Makelele är, i mina ögon, den viktigaste spelaren Chelsea har. Det är han som "städar" efter de offensiva räderna från Lampard, Robben, Duff m fl. Dock ligger nog nyckeln till seger i att vinna mitten! Bara att hoppas att Deco, Marquez och Xavi fortsätter att lira som dom gjort tidigare!!
Barcelona barcalle
2005-01-23 21:25
Fan va kul att vi e tillbaks på den gamla vägen!

Belletti var helt suverän på högerbacken och även giuly var ovanligt pigg även om han missade nåt läge. Delvis kan ytorna på kanten kanke förklaras med att motstånndarna verkade köra 3-backslinje. inte helt säker dock...

även ronnie var ju bättre än på länge och det passar väl ganska bra att han "sparat" formen till slutspelet i ch.league... ere bara jag som e skitskraj för chelsea? dom har ju inte släppt in ett mål på typ sju matcher! och deras spelstil med kompakt försvar o sylvassa snabba kontringarf känns som att barca kan få riktiga problem med. dessutom kan ju mourinho braca rätt bra om man säger så...

vad gäller vinter värvningarna så tkr jag dom verkar vettiga (albertini och maxi). ingen går in direkt men ödmjuka killar som duger för att rotera med dessutom får man vara realist -det e inte enkelt att få kompletta värdsspelare i detta läge av säsongen som dessutom inte varit i ch league och dessutom helst inte ska kosta alt. lånas!

ang nästa säsongs värvningar så ser jag gärna ett mittbackskomplement och en typisk ytter med kvalitativa inlägg. om maxi e tillräckligt bra och henke e tillbaks måste man kunna utnyttja r e deras nickförmåga - även om det e som backupplan då det moståndarlagen "stänger" matchen lr hur e det som rijkard brukar säga .
sen e vi kompletta. jag tror och hoppas stenhårt på motta som pivote som var grym under vissa matcher här på försäsongen och även i början av säsongen.

nu blev jag lite lång här lessen men det var ett tag sen jag skrev...
Barcelona Der Afro
2005-01-29 15:04
Varför står det så ofta fel på matchtiderna här på forumet? Det är ju match idag:

Lördag 29 januari TV4+
21.25 (Observera tiden) Sevilla - Barcelona
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-29 11:56
Señor Laporta

Håller med, men jag tror att Ronaldinho stannar rätt så länge i klubben och skulle byta ut Maxi mot honom i den XI:an. Messi ska inte heller räknas bort. Om han byter ut högerbacken mot Oleguer/Damia så skulle man ju ha nästan hela laget egna produkter/katalaner, och det hade varit en syn det.. ;-)

Helt klart är i alla fall att Uefa bör se över sina regler om man vill begränsa antalet icke-eu spelare i lagen. Men Barcelona har väl också den policyn att en spelare måste lyckas en hel säsong i B-laget innan denne får chansen/flyttas upp i A-truppen.

I fallet Fabregas så har han ju gått ut och sagt att han är culé i hjärtat och att det skulle vara en dröm att få spela i Barcelona i framtiden. Se länk f.ö.

Tror att det blir en tät match idag, hoppas på bra väder så att det blir en välspelad match också. Lägg märke till att det kan finnas 8-9 brassar på plan idag, så vi får hoppas, som MD skriver på en sambamatch. Tippar 0-1, 1-1 eller 1-2.

Força Blaugrana!
Barcelona Der Afro
2005-01-29 15:04
Varför står det så ofta fel på matchtiderna här på forumet? Det är ju match idag:

Lördag 29 januari TV4+
21.25 (Observera tiden) Sevilla - Barcelona
Real Madrid AnDeY
2005-02-19 11:28
ackish
du kan bara se en match!
Señor Laporta
2005-01-30 14:16
Alx

Men då ska han väl inte vara med i startelvan?
Barcelona Lucho
2005-01-29 12:31
Miguel Rico skriver en rätt intressant sak i en krönika på Sport..

Koeman skulle träna Barça men i slutändan blev det Rijkaard. Möjligen hade Ajax-tränaren lyckats bra också men jag måste erkänna att jag faktiskt inte ångrar att Laporta satsade på Rijkaard. David Beckham var den stora stjärnan som skulle värvas men istället fick vi Ronaldinho. Kommentar överflödig. I år skulle man satsa på Trez men istället blev det Eto'o. Bara att tacka gudarna för att vi fick kamerunaren i och med att fransosen hade en svår skada på g. Dessa värvningar har en sak gemensam och det är att dom var plan b. Samma sak gäller ju med Maxi Lopez och Albertini. Iaquinta och Tacchinardi var ju dom man riktade in sig på först. Bara att hoppas att trenden håller i sig med andra ord..
Real Betis Capii!
2005-01-29 16:20
Idag möter ni "de onämnbara" och jag kommer att stödja er helhjärtat denna kväll. Lycka till!

Mucho Betis!

Annons: