/spanien/barcelona/forum/25956.aspx/spanien/barcelona/forum/25956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid il fenomeno
2005-02-23 22:41
Grattis till vinsten, jag är glad att fotbollen vann idag.
Spanien Romano Africano
2005-02-24 01:29
Jag hejar alltid på lag som spelar fotboll när de möter lag som chelsea som tror att man vinner på att spela defensivt. Så det var skönt att de fick stryk för jag tål inte såna lag. Maxi var skön måste jag säga och han visar att CM har aldrig fel för jag brukar köpa honom där och han brukar spruta in mål:D

Hoppas barca vinner returen och att chelsea och nollan från portugal inser att man måste spela offensiv fotboll för att vinna CL.

Pl är en skitliga som Deco sa;)
Barcelona Jairzinho
2005-01-31 14:34
Angående alla spekulationer om värvningar i sommar. Varför inte försöka byta bort Roman Riquelme och Javier Saviola i ett paket?
Många lag skulle vilja ha dom två efter sina fina säsonger i respektive lag. Om vi skulle byta bort dom skulle vi kunna knyta till oss någon riktigt bra spelare. Exempelvis Joaquin eller Torres...
Vad tror ni om detta?
Real Madrid Zidane_5
2005-02-24 00:53
Hej ja o min kompis ha ett problem han säger att Xavis roll liknar gattusos i milan medan ja säger att hans roll e exakt samma roll som pirlo har vem ha rätt
Barcelona LONA
2005-02-01 23:37
var inne på www.fcbarcelona.dk nyss och kollade igenom allt , så jävla juste sida alltså ,, och en annan sak ,ni som tar hand om den här sidan ,är det inte dags att sätta upp `statistik`?
Barcelona Sonde
2005-02-01 19:52
Amazing: Jag tror nog det bästa är att hålla koll på de spanska medierna. De brukar dagligen ha någon form av intervju. Du hittar länkar på länksidan (menyn till vänster).

Blaugrana_1899: Absolut. Truppen känns betydligt mer stabil nu, och antagligen får vi se lite mer variation vad gäller byten. Börjar bli trött på att gissa vem av Sylvinho och Iniesta som ska komma in först.

Kharles: Den här gången var det jag som tog bort inläggen. Startelvor rörande den nuvarande truppen eller där aktuella rykten kring nyförvärv är inkluderade, är förstås ok (även om i alla fall jag aldrig bryr mig om att läsa dem). Men när förslagen innehåller spelare som C.Ronaldo, Joaquin, Adriano, Robinho, Shevchenko och andra spelare som finns i vissa skribenters våttaste drömmar, så bidrar det knappast till en vettig diskussion på forumet. Det bidrar inte alls närmare bestämt.

Vad är skillnaden mellan bör och ska? ;)

Barcelona Barca_best_forever
2005-01-31 01:45
FOOOORCA BARCA !!!!! =)=) Vi kommer vinna
2 titlar ( La Liga & Champions League ) och det
ska vi vara mycket nöjda med ... =o) !! Skulle
inte heller vara fel med Riquelme tillbaka i Barca och kanske köpa in en bra ung vänsterback
och fylla på med Joaquin och Yeste ( alt. Luqué )
där framme .. men nu ska vi konscentrera oss på att dryga ut avståndet till Real och att visa Chelsea och Mourinho vilket lag som är BÄST i Europa ! =} =} ! Längtar kraftigt till den 22:e februari ! Ha de bra nu så hoppas vi på utklassning mot Madridlaget nr. 2 nu på söndag
på Nou Camp !! VISCA EL BARÇA !! MVH / Nikola
Real Madrid Dellamorte
2005-02-25 16:08
BigBadOla:
Bättre än Fängelse ränder eller att se ut som GB-gubben!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-01 23:59
Lucho

Om Real Madrid vill ha Eto'o så för dom betala 150 miljoner euros. EUR/SEK 9.0895*150*10^6 = 1363, 43 miljoner riksdaler. Se länk.

Puyol_21

Jag tror att Coloccini gick till depor för att de ville ha honom så pass mycket och lär ge honom mer speltid än vad han hade fått i Barça. Tänk på att han är ung. Tycker vi behöver en etablerad back som är snabb, bra blick för spelet/spelförståelse, brytsäker och bra på huvudet. Några som nämnts är ju Milito i Zaragoza och Rodriguez i Villareal. Alla är argentinare.
Barcelona Sonde
2005-01-31 13:34
Precis som Lucho säger: Jag tror nog inte att man ska hoppas alltför mycket på att Joaquin. Visst, det vore en drömvärvning, men Betis har redan tackat nej till bud på närmare 350 miljoner. Jag tror knappast att Betis värderar Riquelme till 200 (vilket de nästan måste göra för att Barça ska få ett pris i deras klass). Nej, de lär knappast släppa sin stjärna i första taget.

Dessutom kanske Giuly kommer igång snart :)
Barcelona Lucho
2005-01-31 00:36
Rivaldinho9: Den truppen vore inte fel även om jag tycker att man bör sälja Riquelme och istället behålla kämpen Gabri, som dels har en normal lön och dels inte skulle börja tjafsa om han bänkades några matcher.

Frågan är ju sedan om Joquin är realistisk. Real Madrid har ju gjort klart att dom vill ha honom. Läste för någon dag sedan att Perez har mer än en miljard att spendera på spelare. Kan ju bli svårt att hänga med i en budgivning då. Yeste och Luque är ju två andra alternativ..
Barcelona Gio Style
2005-01-31 15:46
Rivaldinhos startelva såg helt ok ut.
Men om man nu inte skulle värva nån och behålla riquelme, finns det inte då en möjlighet att deco kan spela på giulys position? visst har han gjort det förr? Då skulle man få in riquelme som vart alldeles strålande
Barcelona Sonde
2005-02-25 15:02
Daniel el magnific: Det är en defensiv mittfältare.
Barcelona Daniel el magnific
2005-02-02 13:17
Kharles-Kubala:
Har du inte hört det gammal ordspråket.
EN ARGENTINARE GÖR LAGET BRA
TVÅ GÖR LAGET HALV BRA
TRE ELLER FLERA KATASTROF.
Barcelona Gottwald
2005-01-31 11:02
Det snackas mycket om vilka värvningar som ska göra i sommar just nu på forumet, tycker själv att det är lite tidigt att snacka om det nu.
men det jag vill säga är jag jag har för mig att barca gjorde upp en buget för spelar köp för 2 år sen som skulle vara i 3 år, och att dom nästan har använt hella den budgeten nu, så om barça skall hålla den så kan vi bara köpa spelare för dom pengarna som vi vi får in på spelar försäljning, fast sen så brukar ju inte klubbar specielt barça inte hålla sin buget för spelar köp
Barcelona Scorpius_Cx
2005-02-01 23:20
Snart kommer Champions League....väntan är en plåga...hoppas vi verkligen visar vilket lag som e bäst i Europa.... övrigt så har barca inte släppt in ett mål nu på 3 matcher...starkt.
Señor Laporta
2005-02-01 15:15
Camp Nou news

Rijkaard har valt att lägga till tre spelare i Champions League truppen. Så mot Chelsea kan Rijkaard även använda sig av Demetrio Albertini, Maxi Lopez och Damià. Inga överraskningar där inte.

Edmílson och Motta ska fortsätta sin rehab träning på Camp Nou. Den senaste tiden har brassarna varit på Sao Paulos träningsanlägning i Brasilien. De anländer nu på måndag, den sjunde.

Força Barça
Barcelona Puyol_21
2005-02-01 23:39
Grabbar jag är inte den som gnäller på ledningen.. Gillar det dem gjort för oss så här långt ere ett långt smile från ena kinden till ena..Men kunde dem inte försökt köpa den hära colocini..bättre än ologeur..ganska låg siffra som han gick till depo..synpunkter nån?
Spanien habs
2005-01-31 00:30
Ämne: Det som gör att Roma....
Han har inte varit i spanien tillräkligt länge brukar behövas 5 år
dock har väl inte Eto något spanskt pass så om han får det så blir ju en plats ledig.
Barcelona Rivaldinho9
2005-01-31 00:04
Truppen nästa år om jag får välja:

Mv: Valdes, Jorquera
Hb: Belletti, Damia
Mb: Puyol, Marquez, Milito, Oleguer
Vb: Sylvinho, Gio
Dm: Motta, Edmilson
Om: Deco, Xavi, Iniesta, Riquelme(skaffa pass)
Hf: Joaquin, Guily
Vf: Ronaldinho, Messi
Cf: Eto'o, Maxi Lopez, H Larsson

Sälj Saviola och Gabri.
11:an:

Valdes
Belletti-Puyol-Marquez-Sylvinho
----------Edmilson
--Xavi---------Riquelme
Joaquin-Eto'o-Ronaldinho

Med denna 23 man starka trupp så blir det fest på La Rambla sommaren 2006
Barcelona Dansonking
2005-01-30 22:52
Rätt oskönt hemåtpass av oleguer igår =)

vore fint med joaquin i sommar. Stort plus för han (luque också för den delen) är att han är spanjor, och jag anser att det är lite få av dem i startelvan i dagsläget... det är ju bara puyol, xavi, oleguer, valdes. Oleguer får väl kliva åt sida för marquez...

Spelar athletic bilbao bara bra i varannan halvlek?
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-01 15:18
Red

Nu har jag missat vad ni tog bort, men förslag på hur startelvan bör/ska/kan se ut och dylikt tycker jag ni bör låta stå kvar, men om det går överstyr och blir till en 'gala-elva' med potentiella nyförvärv så kan ni ta bort det.

tack för mig.
Barcelona Amazing
2005-02-01 20:09
Sonde: Jo, antagligen.. tack!

Men är det någon som vet var man kan översätta katalanska till engelska eller svenska då? För det går ju inte på babelfish.
Barcelona polly
2005-01-30 22:46
Nu har man sett Sevilla matchen... Man kan ju inte förneka att dommaren tyckte om oss..=0) men även stora lag behöver tur.. Va kul att få se Albertini in action.. han gjorde det han skulle utan att föra något väsen över sig.. Hade hoppats att få se våran nya "tank" men det kommer väll nästa match.. Tänkte bara höra om någon vet hur det blev Med Etoo`s omdiskuterade varning han fick..?? Visserligen var det ett bra tag sen nu men jag har gått å stört mig på den...=0) Sen får jag säga att det som glädjer mig mest nu förutom alla sköna tre poängare är att se att Giuly börjar komma igång igen.. Ja ja Ha`de gott allihopa.. //Polly
Barcelona soodan
2005-01-30 23:44
Ämne: märkte ni hur skakis....jag gillar inte sylvinho tycker GIO är bättre och sylvinho saknar den karaktären och karisman för att spela i barcas startelva

tänk om vi skulle få joaquin som högerytter istället för storsumparen guily ;)som trotts allt gjorde mål igår

för övrigt så är nog riquelme ligans hetaste spelare just nu
Barcelona Blaugrana_1899
2005-02-01 19:42
Haha Majsan va det ett tidigt 1a april skämt du kom med? figo till Barça? snälla tänk till lite.

Det känns riktigt bra nu när Edmilson och Motta är tillbaka samt att vi har värvat Albertini och Maxi Lopez, lite skönare bredd på truppen.

Força Barça!
Barcelona hammabarça
2005-02-01 09:22
Real Madrid - Juventus är på tisdag och Barcelona - Chelsea är på onsdag. så jag tror nog att de blir de två Ztv sänder.
Barcelona frío como el hielo
2005-02-23 23:25
ang giuly..

varför använder inte reijkaard honom i samma roll som när han spelade monaco. han är ju ingen kantslickare
jag säger in mer mot mitten, giuly!!!

Real Madrid McManus
2005-02-23 22:59
Messí: "Utvisningen var solklar".
Haha, läs på lite angående sådana situationer i UEFA:s regeverk.
Barcelona Messí
2005-02-23 22:55
Haha, de bortskämda Chelseassupportrarna grinar. Kolla i forumet. Sen skyller dom på Frisk. Utvisningen var solklar!
Annons: