/spanien/barcelona/forum/25953.aspx/spanien/barcelona/forum/25953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Der Afro
2005-01-23 13:42
Åhå, Gerard på Eto:s plats! Det var inte vad jag väntat mig. (Stora tack till Señor Laporta & Spinbad för svar). Bra att Rijkard gjorde tre byten. Sist gjorde han ju inte ens två de sista minuterna ens för att vinna tid.
En tumme upp till Racing också som inte la sig på tokdefensiv.

Nästa vecka får vi bekänna färg: Sevilla borta. Skönt att det kanske kan lossna för Ronnie nu målmässigt efter första spelmålet.
Barcelona Der Afro
2005-01-23 13:42
Åhå, Gerard på Eto:s plats! Det var inte vad jag väntat mig. (Stora tack till Señor Laporta & Spinbad för svar). Bra att Rijkard gjorde tre byten. Sist gjorde han ju inte ens två de sista minuterna ens för att vinna tid.
En tumme upp till Racing också som inte la sig på tokdefensiv.

Nästa vecka får vi bekänna färg: Sevilla borta. Skönt att det kanske kan lossna för Ronnie nu målmässigt efter första spelmålet.
Señor Laporta
2005-01-23 12:20
Der Afro

Detta är hur Rijkaard formerar laget under hela matchen.

Barça startade med följande lag;
Valdes
Belletti-Puyol-Oleguer-Gio
Xavi-Marquez-Deco
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

Byte 55 minuter, Sylvinho ersätter Puyol.
Sylvinho tar vänsterbacksplatsen från Gio. Gio tar Xavis roll på mittfältet. Xavi tar mer defensivt ansvar som pivote och Marquez flyttar ner i backlinjen och spelar mittback tillsammans med Oleguer.

Valdes
Belletti-Marquez-Oleguer-Sylvinho
Deco-Xavi-Gio
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

Byte 72 minuter, Iniesta mot Giuly. Iniesta tar över Giulys uppgifter, men spelar lite mer centralt än vad Giuly gjorde.

Byte 81 minuter, Gerard mot Eto'o. Trodde först att Iniesta skulle ta Ronaldinhos plats och Eto'o skulle spela centralt i anfallet. Deco till höger om honom. Gerard skulle ta över som pivote och Xavi skulle spela som han gjorde till en början. Men så såg det inte ut. Jag tyckte mig se att Gerard ersatte Eto'o rakt av som spjutspets. Det gjorde mig ganska förvånad. Det viktigaste är dock att Gerard är tillbaka.
Barcelona Dansonking
2005-01-22 23:50
detta stod i nåt "maxi lopez-forum"...

antar att siffrorna handlar om honom
"2001 - 8 jogos / 1 golo ;
2002 - 13 jogos / 1 golo ;
2003 - 5 jogos / 2 golos ;
2004 - 27 jogos / 9 golos."

har ingen aning om vad det är för språk, men man kan ju anta att det står för matcher/mål...
Barcelona Der Afro
2005-01-23 11:54
Krax: Chelsea har vunnit sju raka utan att släppa in ett enda mål, svårast möjliga motstånd mao(dom är bäst i världen just nu). Ändå tror jag vi tar dom på något konstigt sätt eftersom vi har Eto, Xavi, Pyol, Valdez och Belletti.

Jag såg inte riktigt vilken plats Gerard tog igår efter att han kommit in. Någon som kan berätta?
Real Sociedad NiHaTKaveci
2005-01-22 18:53
Vf tar ni inte Nihat Kahveci till er. de sa nu i nyheterna att Sociedad Inte gar betalat till spelarna
lön i 6 månader,.....de ska betala till nihat 20 milj euro de är skuldiga,....LÖN + att han INTE har lämnat Sociedad.......Han hade varit en bra nyförvärv han har gjort 9 mål
Señor Laporta
2005-01-23 13:09
Smäll med Marquez, därför gick Puyol ut.

I första halvleken gick både Rafael Marquez och Carles Puyol in hårt i en närkamp med en Racingspelare. Puyol och Marquez krockade med varandra och Puyol fick en hård smäll i huvudet och såg suddigt på ena ögat. Enligt rapporten ska det inte vara någon fara med Puyol, som bara behövde vila, men läkarna vill undersöka honom i veckan som kommer.
Barcelona Der Afro
2005-01-23 11:54
Krax: Chelsea har vunnit sju raka utan att släppa in ett enda mål, svårast möjliga motstånd mao(dom är bäst i världen just nu). Ändå tror jag vi tar dom på något konstigt sätt eftersom vi har Eto, Xavi, Pyol, Valdez och Belletti.

Jag såg inte riktigt vilken plats Gerard tog igår efter att han kommit in. Någon som kan berätta?
Barcelona RiZzo
2005-01-23 12:20
Hello Barca bröder fan missade matchen igår,Men läste här av många på forumet att dom gjorde en riktig bra match de glädjer mig eftersom vi har haft en trög start nu efter nyår.
+ Att maxy lopez ska va klar de låter ju härligt fast jag inte har sett honom spela så har jag hört mycke om honom.FORZA
Barcelona Frazzé
2005-01-22 23:43
Alx/

Men ligan kanske precis har börjat eller?..jag vet iaf förrat året gjorde han 9 mål på 17 matcher har jag för mig
Barcelona Davidsito
2005-01-23 01:57
Härligt att se Belletti han är riktigt grym mega offensiv.. springer som fan ju... vilken kondis... Etoo gör sina mål som vanligt,, Alllt känns skit bra man har inget o klaga på.. sådan är stor ledning tror jag inte iaf jag varit med om att ha.. vi känns starka och allt annat än en förstaplats vore rent utsagt skit... E och barca for life
Barcelona Messí
2005-01-22 22:53
Mina betyg: (1-5)
Valdés 2 - Godkänd. Gjorde nästan ingenting.
Belletti 5 - Världsklass! Cafus ersättare i Brasilianska landslaget är här!
Puyol 3 - Stabil insats som vanligt.
Oleguer 1 - Var väldigt darrig. Slarvade i passningsspelet väldigt ofta.
Gio 3 - Var inte med så mycket i offensiven, fick spela på mitten i slutet.
Xavi 3 - Hade några riktigt fina passningar bl.a passningen till 1-0 målet.
Deco 4 - Jobbade hårt som vanligt. Var en orsak till vårt fina spel.
Marquez 2 - Inte riktigt samma hårda spel som vi vant oss vid. Gjorde det bra men inte mer.
Ronaldinho 3 - Osynlig ibland, men när han kom igång var han livsfarlig! Hoppas målet får igång honom.
Eto'o 3 - Var bra i början men försvann ur matchbilden på slutet.
Giuly 3 - Var mycket bra i början. Sprang som en galning och hade ibland lekstuga på högerkanten tillsammans med Belletti!

-

Sylvinho 3 - Sprang med mycket bra på sin högerkant. Hade några inlägg som inte resulterade i någon chans.
Iniesta 3 - Var bra som vanligt. Vårt anfallstempo höjdes rejält när han kom in.
Gerard X - Spelade för lite. Skönt dock att han är tillbaka.

Rijkaard 3 - Gjorde bra byten. Hade iof inte så mycket att slänga in men ändå...

Barça 4 - Mycket bra laginsats. Passningsspelet var tillbaka, glädjen också!
Spanien Pedro T
2005-01-22 21:14
Hur ser matchen ut?
Nån som kollar live?
Barcelona Frazzé
2005-01-22 21:02
Hur många mål gjorde maxi lopez denna säsongen i river plate?`...
Señor Laporta
2005-01-22 20:59
Välkommen Maxi López!

Lästa på El Mundo att Maxi López är en blandning av Hernan Crespo och Gabriel Batistuta, en intressant blandning. Om López nu är klar för Barça, skulle han enligt El Mundo kosta 6.2 miljoner euro för Barça.

Sonde

Vi får hoppas att Maxi López är lika bra som du säger:P

Underbar första tjugo minuter av Barça. Racing, varför spelar dom som dom gör? Låter Barça få alldeles för mycket ytor, men framför allt, Barça får komma rättvända väldigt ofta. Sista tjugofem var sämre av Barça, men Giuly och Ronaldinho borde gjort minst varsitt mål. Samuel Eto'os femtonde mål för säsongen. Força!

Visça el Barça! y Maxi López.
Barcelona Frazzé
2005-01-23 00:14
1.88
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-22 19:38
Grattis grabbar för Maxi Lopez är klar och han kommer på tisdag till Barcelona.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2005-01-23 22:52
Kharles_Kubala//

Det spelar inte så stor roll hur många vi är i redaktionen när den som lovat ta hand om matchrapporten (dvs jag) klantar till det.
Jag ber så mycket om ursäkt för att ni alla fått vänta, men nu är Claes rapport uppe iaf.

/Jocke, Barça-red.
Spinbad
2005-01-23 12:11
Der Afro:
Jag uppfattade det som att han ersatte Etoo rakt av och spelade som anfallare.
Señor Laporta
2005-01-22 22:44
Barça-fan

Varför satte du inget betyg på Sylvinho som spelade 35 minuter av matchen och inte på Iniesta som var lysande i de 27 minutrarna han spelade?
Barcelona SIA
2005-01-23 00:14
ehh hur lång är den där lopez ?
Barcelona Leaf
2005-01-23 10:37
han är 20 år.. född 84
Barcelona Scorpius_Cx
2005-01-22 17:58
Det har gått lång tid nu...och det är jag stolt över...äntligen har vi en ledning som tar sin tid att värva och inte som de tidigare som gav en massa pengar på onödigt spelar material...jag tycker att Maxi Lopez skulle vara den bästa lösningen på anfall frågan...han har eu pass och kan spela i champions league...perfekt...dessutom är han ung och hungrig.....det slutar 3 - 0 ida
Real Madrid AnDeY
2005-01-29 11:16
Señor Laporta
vill bara fråga en sak menar du att ni ska spela så här
valdes
belleti-Puyol-Pique-navarro
xavi-motta-iniesta
luis garcia-etoo-maxi lopez
bara undrar

Señor Laporta
2005-01-22 22:05
Barcelona - Racing 3-0 (1-0)
1-0 (8') Samuel Eto'o
2-0 (64') Ronaldinho
3-0 (66') Deco

varningar: Belletti och Deco

Byten:
55' Sylvinho mot Puyol
63' Iniesta mot Giuly
72' Gerard mot Eto'o

Betyg i Barça:
Valdes **
Belletti ****
Puyol ***
Oleguer ***
Gio **
Deco ****
Marquez **
Xavi ***
Giuly ***
Eto'o ***
Ronaldinho ***

Sylvinho **
Iniesta ***
Gerard **

Belletti bäst i laget, världklass!

Força Barça!
Señor Laporta
2005-01-22 21:47
Gerard comeback!

Gerard har inte spelat än minut sen den 14 november i förlusten mot Betis med 2-1. Gerard gjorde för övrigt Barças mål.

Gerard - Samuel Eto'o, 72'

Welcome back Gerard Lopez!
Señor Laporta
2005-01-22 21:01
Blaugrana_1899

Spelar Racing likadant i andra halvlek som man gjorde i första behöver inte Ronaldinho komma längre upp i banan. Tvärtom, han kan komma längre ner i banan, få bollen rättvänd. Då är det inte många som kan stoppa Ronaldinho.
Spanien Pedro T
2005-01-22 20:16
YES 1-0 Etoo
Real Madrid addesolen
2005-01-22 20:01
Grattis till Maxi Lopez, om han nu är klar för er.
Barcelona @lle
2005-01-22 19:59
yesssssssss
Annons: