/spanien/barcelona/forum/2595.aspx/spanien/barcelona/forum/2595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2015-05-06 19:36
Bayerns elva innehåller ingen yttermittfältare/anfallare. Kommer va överbefolkat centralt. Vi måste ta vara på Alba/Neymar mot Rafinha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barc6
@barcastuff: Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar #fcblive Ganska väntat elva! Nu gäller det att köra full fart!! Från minut ett! Jag vill se hela laget döda sig själva för att vinna idag!! Dags för revansch!
Barcelona Raketic
Startelvorna ikväll?
Barcelona the cameroonians
Neuer; Rafinha, Boateng, Benatia, Bernat; Lahm, Schweinsteiger, Alonso, Thiago; Müller; Lewandowski

VS

TerStegen - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar

De förväntade startelvorna
Barcelona Liunil Masse
2015-05-06 19:09
Kan inte vänta mer... Målar upp en massa scenarion i huvet som jag vill ska hända hela tiden. Nervös men optimistisk. Vi är i grym form och trion där framme är brutal. Bara att köra på, Bayern ska inte få Andas med bollen!
Barcelona S.Eto'o
2015-05-06 19:04
För det första så måste Messi verkligen höja sitt statistik när det gäller CL semifinal så jag hoppas han stänker dit ett eller två mål, sen unnar jag verkligen Xavi och Pique varsitt mål då de har presterat mycket bättre än vad man hade förväntat sig den här säsongen. Fjärde målskytten har jag svårt och välja om jag ska va ärlig. Mellan tre spelare där två kommer garanterat och starta (Ney-Suarez) för bägge två har förstört varje topp klubbs försvar medan den sista (Bartra) har revanch och utkräva.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-05-06 18:59
Jag tror att Pep kommer att gå för samma taktik som vi gjorde mot Real 2011 och City med Tata, delvis att bollinnehavet är defensiven. De kommer att försöka ha bollen HELA tiden och då och då hittar dem ett instick som kan vara dödstöten.
Barcelona Heisenberg
2015-05-06 18:53
Hoppas Mascherano trycker dit Müller direkt med en patenterad tackling bara för att välkomna honom som han förtjänar att bli.

Sett till taktik då, alltså om man kollar hur Bayern förmodligen kommer ställa upp så är det inga kontringsspelare direkt nu när Robbery & Alaba inte kan spela. Jag tror att de kommer vilja hålla bollen och falla lätt runt straffområdet för att gå för fasta där de trots allt är starka.
Barcelona Davids3
2015-05-06 18:52
Om ni hade fått välja vem som skall göra mål ikväll, vem hade ni valt?

Om jag ska tänka för laget och endast för laget så vill jag att anfallstrion skall göra varsitt mål (eller fler).
Om jag även tar hänsyn till mitt hat gentemot Real och R9, så vill jag att Messi gör hattrick där Suarez och Neymar assisterar :)
Barcelona koeman92
2015-05-06 18:38
Två timmar kvar.. Fyfan vilken abstinens.

A por Ellos oleeeee!
Barcelona Zyzz
2015-05-06 18:37
Jag tror att Barca är ruskigt revanschsugna nu. De kommer att offra sina liv för att bevisa att 7-0 bara var en tillfällighet.
Barcelona Cule4life
2015-05-06 18:32
Dubbelpost
Barcelona Cule4life
2015-05-06 18:31
Barcelona har pressen på sig idag ! Idag måste världens vackraste största klubb vinna övertygande. Det finns inga ursäkter, Visst vi har ingen Puyol bredvid Piquemen så är läget just nu och vår offensiv måste spräcka Bayern nolla oavsett vad, Bolljäveln ska bara in och helst att Tyskarna inte få göra mål.

Att Neur sa att han ska visa Messi vem som är mannen är en stor fet morot för Messi & co att visa att senaste vara bara en engångsförteelse.

Visca Barca forza forza
Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-06 17:29
Frodo Den var helt fantastisk och Danne får på tok för lite credit för tiden han lägger ner så att vi andra kan få njuta!
Barcelona Frodo
2015-05-06 17:17
Lite sent kanske men Daniel Olssons artikel om ungdomsakademin är riktigt bra. Rekommenderar folk att läsa den!
Barcelona Baronen
2015-05-06 17:17
Ja, vad ska man säga om Real Madrid? De har alltid tur med lottningar och mötte igår ett skadedrabbat Juventus. Resultat: utspelade. Och hur i helvete de kan spela med Bale alltså. Han ser ut som en yr gorilla på planen. Helt utan teknik och utan hjärna. Ofattbart usel är han!
Men Chicarito imponerar på mig, han är ju djävulskt bra. Reals bästa spelare när han kom in.

I kväll är det den moraliska finalen, Europas två bästa lag möts. Vilken historia, vilken match. Inte bra för hjärtat.

Nu kör vi!
Barcelona the cameroonians
2015-05-06 17:12
Grymt spänd på hur inledningen av matchen kommer se ut. Vilket av lagen kommer lyckas bäst med att sätta press och blir det någon surprise från Peps sida? 3,5 timmar kvar, nervös men förväntansfull...
Barcelona Suarez9
2015-05-06 17:03
300 spänn på Barca -1 och 50 på 3-1 i resultat!!!

Kom igen nu Barca!!!
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-05-06 17:00
* Första gången Real fick bra motstånd i årets CL.
* Det blev förlust direkt.

Barcelona Barcelonistas
2015-05-06 16:53
Så otroligt gött att Real förlorade igår. Går ej att beskriva att glädjen över att något som man hatar så mycket åker på en förlust!
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-05-06 16:40
Haha ja men självklart! Tänkte helt fel. Tack för upplysningen :)
Barcelona DM1982
2015-05-06 16:33
; )
Barcelona neymar JR
2015-05-06 16:29
Nu är du ute och cyklar
Barcelona DM1982
2015-05-06 16:28
[QUOTE=Blaugrana són els colors!]Kollade tabellen nyss och vissa får det till att vi måste vinna borta mot Atletico för att vinna ligan? Vi behöver bara kryss och sen vinna mot Deportivo sista matchen. Kan vi inte få kryss borta mot Atletico så har vi bara oss själva och skylla på. [/QUOTE] Om Barcelona kryssar en match och Real vinner alla sina så hamnar vi på samma poäng. Real har bättre inbördes och blir således mästare.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2015-05-06 16:26
Kollade tabellen nyss och vissa får det till att vi måste vinna borta mot Atletico för att vinna ligan? Vi behöver bara kryss och sen vinna mot Deportivo sista matchen. Kan vi inte få kryss borta mot Atletico så har vi bara oss själva och skylla på.
Barcelona knoxxx
2015-05-06 15:59
Fasiken att Llorente inte lyckades sparka (eller nicka för den delen) in ett tredje mål för Juventus igår. 3-1 hade varit ett bra utgångsläge för dem. Nu är jag övertygad om att Real Madrid vänder detta på hemmaplan.

Men, vad gör det? För där kommer vi stå att vänta på dem!
Barcelona dinho the artist
2015-05-06 15:49
Vi diskuterade alena senast igår tror jag, deu! Kul att se dig!
Barcelona Erik Satie
2015-05-06 15:48
aaah jag kan knappt bärga mig alltså :)
Barcelona Treyh
2015-05-06 15:25
Luis Suarez videochattar med cancersjuk pojke (tryck på "undertexter" för engelsk sub) Grande Suarez!
Barcelona Liunil Masse
2015-05-06 15:06
That moment when you realise Messi has more Ballon D'Ors than number of forward passes completed by CR against Juventus. Och ändå finns det idioter som jämför... Helt sjukt.
Annons: