/spanien/barcelona/forum/25942.aspx/spanien/barcelona/forum/25942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2005-01-10 09:27
Visst borde Barca haft straffspark när Etóo fälldes och visst var första målet offside men sanningen är ändå att Barca spelade riktigt uselt. Man var egentligen aldrig nära att skaka Villareal som gör en kanonmatch. Nu krävs det uppryckning till nästa match mot R. Sociedad!
Barcelona Rivaldinho9
2005-01-09 22:19
Idag hade barca fått spö mot Jitex.
Totalt värdelöst.
hinge
2005-01-09 21:21
Vilken hemsk förlust det blev idag. Nåväl, jag hoppas ni vinner eran match iallafall!
Spanien Pelayo
2005-01-09 22:14
Frågan är vad en sopa som Giuly gör i en anrik klubb som Barcelona?!
Barcelona pat-w
2005-01-08 19:37
B_a_r_ç_a/!!!!!!!!!

adda mig me o skicka bilderna eller lägg upp en länk
pat_w_169@hotmail.com

missa inte det!!!
för övrigt så enligt ngra källor som jag lärde känna så ska rijkaards son vara ritigt bra
kom dock inte ihåg hur gammal han var, har för mig att han var mellan 8-10 bast..
även laportas son ska tydligen har ganska stor talang.. båda spelar självklart i vårt kära barca
Barcelona Barca Barca
2005-01-08 17:46
Ämne: Ojojoj vi har en kil....
Kul o höra. Men hur vet du det, eller har du sätt de spela eller???
Barcelona Barca Barca
2005-01-08 17:46
Kul o höra. Men hur vet du det, eller har du sätt de spela eller???
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-09 15:40
Valdés

Bra sagt. Skriver du bara sådana här inlägg en gång om året..? :-P

En liten sak bara: Är det meningen att Baptista då skall spela till höger i tremanna-anfallet?

Señor
Jag röstade på Motta då jag anser att han verkar klippt och skuren för den rollen (bra fysik och resolut) och bara är 21 år.
Barcelona Sonde
2005-01-09 15:22
Valdés: Det är verkligen synd att du inte skriver oftare här. Du har alltid vettiga åsikter och är dessutom en bra skribent.

Du tar dessutom upp det förbjudna. Folk härinne har varit tysta med det, och jag själv har rent av försökt intala mig själv att Giuly faktiskt inte varit så dålig trots allt. Faktum är dock att han har det. Precis som du säger verkar han besitta teknik i klass med självaste Jancker. Visst, han bidrar med mycket i speler utan boll, men när han väl får den blir det sällan bra. Jag hoppas att det beror på skadorna, för det är en spelare jag gillar när han är på topp.

Håller också med om att lottningen mot Chelsea är den värsta möjliga. Mourinho gör stordåd igen och maken till försvar har jag inte sett på länge. Våran största konkurrent till CL-titeln redan i åttondelsfinalen - det är ingen bra lottning.
Barcelona Tompa
2005-01-11 09:39
opaa:
Real Sociedad vann ligan två gånger på 80-talet, 1981 och 82 om jag inte minns fel. Säsongen 2002/2003 kom man tvåa och man pressade Real Madrid ända fram till sista omgången.

Ett och ett halvt dygn har gått sedan den bedrövliga insatsen mot Villarreal. Nu gäller det i nästa match och verkligen visa att söndagens bottennapp bara var en engångsföreteelse.
Barcelona Tompa
2005-01-11 09:39
opaa:
Real Sociedad vann ligan två gånger på 80-talet, 1981 och 82 om jag inte minns fel. Säsongen 2002/2003 kom man tvåa och man pressade Real Madrid ända fram till sista omgången.

Ett och ett halvt dygn har gått sedan den bedrövliga insatsen mot Villarreal. Nu gäller det i nästa match och verkligen visa att söndagens bottennapp bara var en engångsföreteelse.
Kluivert#9
2005-01-09 22:12
Fan vi lirar inte bra alls. Hoppas att vi kan vända nu, kom igen Barca!
Spanien Pelayo
2005-01-09 22:09
Mål Villareal!
Spanien Pelayo
2005-01-08 16:08
Señor Laporta
2005-01-08 14:55
Kharles

Alldeles rätt. Navarro var vänsterback när han kom upp i a-laget. Men vår allas Louis van Gaal skolade om honom till mittback. Och som du ser är det där han har spelat för det mesta denna säsongen.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-08 14:35
Señor

Det känns mer som att Navarro från början var skolad till vänsterback, och hans ibland smått sinneslösa tacklingar påminner om en försvarsspelare som inte är van vid försvarsspel, lite som Deco i början av säsongen kanske. Han kanske blev omskolad till mittback på senare år möjligtivs i och med Gio's ankomst.
Men det är inget att argumentera över, så den får du.

Länken: Kanoute smickrad över kopplingen till Barça.

Matchen imorgon, tror Barça tar hem det ganska enkelt med 0-2 efter mål av Eto'o och Puyol sätter sin första balja för iår på nick, på hörna. Spelet fungerar mycket bra och påminner om början av säsongen där laget fullkomligt rullade ut allt motstånd.
Visca!
Barcelona Messí
2005-01-08 16:10
Om jag inte minns fel så köpte vi Cristian Ceballos från Malaga för några säsonger sen, vet inte om det var han. Men det var en kille runt den åldern.
Barcelona Tompa
2005-01-09 11:02
Återigen - jag vill inte ha Anelka! Möjligt att han mognat en del sedan han var i Real Madrid men jag tvilar NYCKET STARKT på att han skulle acceptera att vara andravalet som center bakom Etóo utan att börja gnälla. En gnällspik på bänken är det sista vi behöver.
Barcelona Tompa
2005-01-09 11:02
Återigen - jag vill inte ha Anelka! Möjligt att han mognat en del sedan han var i Real Madrid men jag tvilar NYCKET STARKT på att han skulle acceptera att vara andravalet som center bakom Etóo utan att börja gnälla. En gnällspik på bänken är det sista vi behöver.
Barcelona Sonde
2005-01-08 17:23
Jag tror inte Navarro har spelat mittback någonting innan denna säsong. Under Van Gaal var han enbart vänsterback, visserligen någon gång i en trebackslinje.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-11 08:57
MundoDeportivo skriver att Barcelona kommer att presentera 2 nyförvärv innan 30:e januari, då transferfönstret stänger. En anfallare och en mittfältare alltså. Vem tror ni det blir?

Sport skriver att Barcelona redan kommit överens med Carew, men inväntar svar från ett annat alternativ, som knappt nämnts i media och klubben denne spelar i vill först hitta en ersättare innan.
Mittfältare är desto svårare att spekulera i, då Barcelona jobbar med flera olika alternativ.

Tidningen skriver dessutom att Barcelona är tveksamma angående vänskapsmatchen i Qatar och kommer med stor sannolikhet inte åka dit och spela den.
Real Sociedad ultrAslan
2005-01-11 12:40
Det sägs att Emre Belözoglu är på väg te Barcelona??
Är det SANT?
nån som vet nåt om det?
Barcelona Lucho
2005-01-09 17:59
!--TEMP_I--!que en julio pasado lo compró a River por 1,2 millones de euros (¡traspaso récord en Rusia!); aunque se comprometió por 5 temporadas, busca un cambio de aires que podría costarle al Barcelona unos 2 millones ?.!--TEMP_/I--!

Skriver MD angående Cavenaghi-affären..

Det kan inte stämma. Två miljoner Euro är väl vad Malmö skulle vilja ha för Markus Rosenberg ;-)

Stämmer uppgifterna så säger jag bara en sak: KÖP!

EDIT: !--TEMP_I--!Cavenaghi, 20, becomes the most expensive player in the history of eastern European football after joining Spartak for in excess of ?10m!--TEMP_/I--!

Så skriver UEFA så tyvärr stämmer det nog inte att man kan köpa honom för två miljoner Euro =/
Barcelona Lucho
2005-01-09 17:53
Messi: Enligt fcbarcelona.dk så kan vi få honom för runt 15 miljoner kr.

Dom måste mena femton miljoner Euro. Annars är det faktiskt sjukt billigt!

Skulle inte tacka nej till honom. Med tanke på omständigheterna så kan man nog inte få så mycket bättre. Om jag inte minns fel så snittade han typ tjugo mål per ssäong när han spelade i River.
Barcelona SIA
2005-01-10 22:24
villareal, är dom från madrid?
Barcelona R10
2005-01-08 22:27
Jag tycker att Barca redaktonen ska lägga till Ljuboja till möjliga övergångar. Det har ryktats om att han skulle kunna hamna i Barca en längre tid nu.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-09 18:09
Lucho

Antingen så är det någon på MD som skojar eller så är det en lite sen mellandagsrea på argentinska anfallare i öststatsklubbar..
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-09 17:46
Jag va inne och kollade information på morgonen från Argantinska fans om just Cavenaghi och alla tyckte att han va mycket bättre än va Maxi Lopez är och alla är fortfarand irriterade på att han spelar i Sparta och inte i nån stor klubb.

Ikväll blir det riktig show med Ronaldinho och Requilme och det ska bli så skönt att se de båda på samma plan.
Barca vinner 3-1 Etoo 2, 1giuly.
Barcelona Sonde
2005-01-09 15:54
Det är väl förresten dags för lite spekulationer. Laporta gick ju ut i medierna igår och meddelade att det trots allt blir värvningar. Han meddelar också att det är nästan klart med en spelare, allt hänger på om dennes nuvarande klubb får klart med en ersättare. So who's the mystery man?
Barcelona Messí
2005-01-10 21:56
Skönt att Rijkaard verkligen snackar igenom den här matchen med grabbarna! Tror inte Rijkaard var alltför glad efter matchen igår, kan förstå honom. Se länken.
Annons: