/spanien/barcelona/forum/25941.aspx/spanien/barcelona/forum/25941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kluivert9
2005-01-15 18:53
kommer "statistik" komma upp snart?
hoppas bara ni inte har glömt den eller något sådant.
inge ont om red, ni äger!

Jag har för att jag läste nånstans att man var intresserad av goran pandev i lazio. Hoppas på honom han är duktig och bänkad :)
Barcelona Puyol_20
2005-01-14 17:34
Barca gör rätt i att vänta....Ja vill inte se onödiga oprövade spelare....
Finns väl ett par att välja över om man tänker relativa billiga städgummer van bommel/dacourt...inte helt omöjligt o fixa dacourt på lån då sjunkande skeppet roma satsar på unga talangerna...Aja men en center tank kanske är första o enda prioritet..Nån som har kontakt med den turkiska ligan angående carew..gör han bra ifrån sig lr e han en medelmåtta många härinne tidigare sagt... Aja Barca bröder Forza
Barcelona Messí
2005-01-16 00:32
Ämne: Kluivert9: Vi har sa....
Skulle det inte gå att läsa olika matchrapporter, bl.a på SvenskaFans.com?

Gjorde det själv. :-)
(Ligan)
1. Ronaldinho:5
2. Xavi:4
Deco:4
3. Eto'o:2
4. Belletti:1
Larsson:1
Damia:1
Giuly:1
Iniesta:1

(Champions League)
1. Ronaldinho:2
2. Belletti:1
Iniesta:1
Xavi:1
Eto'o:1
Deco:1

Källor:
http://www.fcbarcelona.dk/
http://www.fcbarcelona.com/
http://www.svenskafans.com/
http://www.elmundodeportivo.es/
Videomål
Barcelona Fabregas
2005-01-14 17:11
Men jag tycker att när Edmilson kommer tillbaka ska han spela mittback tillsammans Puyol för att det ska se stabilt ut.

Om dom nu kommer tillbaka från skada dom bägge om två månader så tycker jag det är för länge o vänta på dom två för att den senaste matchen ja såg i söndags blev jag faktist lite skrämd utav spelet. För om vi ska vänta på en def mittfältare i två månader till så tror jag att real kan äta upp försprånget vi har nu, för det va inte länge sen det skiljde 12 poäng mellan dom båda men nu är det bara sju.
Barcelona Sonde
2005-01-13 16:59
NiHaTKaveci: Vad är det egentligen du försöker säga med dina inlägg? Att vi ska ta tillbaka Rüstü omgående och peta Valdés? Ni kan få honom, han har redan sumpat sin chans. Och det med råge!
Real Sociedad NiHaTKaveci
2005-01-13 14:32
Rüstü är med Fenerbahce i Antalya Campen, och FbTv intervjuade Rüstü Recber, Rüstü är inte ångerfull eller kommer inte att ångra sej för att han har valt Fc Barcelona. Men jo erkänner han att han har gjort mkt fel i Barcas mål, Jo för att Han var Mkt stressad rädd o darrig, det därför han släppte mkt mål in,....o han var blyg oso, För att Fc Barcelona är Spaniens bästa o största lag, Men Barcelona har inte sålt Rüstü eller släppt,... Rüstü på fri transfär han är bara utlånad av Barca till Fenerbahce,
Och Rüstü gör succe i Fenerbahce Turkiska "Ligan" o Turkiska "Landslaget" Jag blev glad när jag hörde Rüstü berätta hans historia i Barcelona live, i FB tv Fenerbahce tv

Jag som Sociedad fans,..hellre Barca än Real madrid
Señor Laporta
2005-01-15 15:00
Rivald0

Jag är inte emot förstärkningar till truppen, men ledningen vet vilka man vill ha. Men jag tror bara att Gravesen skulle förstöra harmonin i laget.

Jag vill inte ha några onödiga spelare till Barça, jag vill ha spelare som verkligen passar in i laget och Gravesen är inte en utav dem.
Barcelona Fabregas
2005-01-14 18:11
Jag håller helt och hållet med Davidsito det du säger instämmer helt rätt jag skämdes med.

Blaugrana Para Siempre
Barcelona Patrik Andersson
2005-01-13 14:10
Det är väl ett steg på vägen. Han kan behövas!
Real Madrid Robinho10
2005-01-15 17:40
Ämne: Rivald0

Jag är in....
Med den tunna truppen ni har tror jag inte alls att Gravesen skulle vara onödig
Barcelona Patrik Andersson
2005-01-13 13:32
Oavsett är det mycket pengar ;)
Så frågan är fortfarande vilka nyförvärv kommer gå i startelvan? Eller kommer bara bänken att förstärkas?
Barcelona Marcos
2005-01-13 14:04
Ja!

Ronaldinho e garanterad i starelvan på söndag mot sociedad. Han tränade normalt idag...

http://www.fcbarcelona.es/esp/noticias/noticias/n05011304.shtml
Real Madrid Rodrigo
2005-01-17 22:51
Rivald0: Jag antar att Barcas bokslut är publikt? Var inte meningen att provocera dig. Intressant att veta bara.
Barcelona Messí
2005-01-17 16:43
Ämne: Enligt MD så va Davi....
Vill absolut INTE ha Davids i laget. En spelare som bara är ute efter pengar hör inte hemma i dagens Barça! Efter det han gjorde under sommaren kommer jag aldrig förlåta honom.

Även om Laporta nu skulle bestämma sig för att köpa/låna honom skulle en regel sätta stopp för det. Har läst att Davids inte får komma tillbaka till oss under vintern för att han spelade med oss under våren.

Davids, nej tack!
Barcelona Daniel el magnific
2005-01-17 16:54
Sonde:
varför vill du inte ha honom tillbaka?
Barcelona Sonde
2005-01-17 16:07
Valdés: Två inlägg inom en för dig ovanligt kort period. Tack ska du ha för det.

Håller med dig om en sak, och håller inte med dig om en annan. Vi kan ju börja där vi är oense (vilket egentligen är ett helt meningslöst ämne att svara på då det sällan blir vetiga diskussioner om det).

Du säger att Bara Valdés och Eto'o var bra igår, och att utöver de var det bara tre (Puyol, Marquez och Dinho) som ska ha godkänt. Är inte det lite att ta i? Med tanke på omständigheterna dvs; en chockförlust i senaste omgången, mängder med skador, rykten om oro bland kostymerna i klubben och en del sinneslösa rykten i engelsk press om att ryssen är ute efter brassen, så var det 11 spelare med en ordentligt press över axlarna som sprang i på planen igår. Jag håller nog med Kharles om hans betyg (om man nu ska tala i siffror) och jag tycker verkligen inte att någon, med undantag för Oleguer, kan bli underkänd.

Ronaldinho var tillsammans med Valdés bäst på plan. Utöver dem så måste även Puyol, Gio och Eto'o få ett betyg över godkänt.

Till delen där vi är ense (och där jag är oense med Lucho):

Lucho: Jag har sett att du i dina senaste inlägg verkligen försökt få fram hur besviken du har varit på Dinho den här säsongen. Riktigt lika besviken är inte jag, även om jag hade väntat mig mer utav det spektkulära. Att säga att ronaldinho inte är en orsak till att vi nu kan kalla oss för en av världens bästa klubbar är direkt felaktigt. Bara genom att vara på plan innebär att motståndarlaget sätter tre man på honom. Det innebär att två andra spelare får extra tid och rum.

Bara hans namn hjälper oss, och det med mer än bara tröjförsäljning.

För övrigt

Efter lite rensande ser det faktiskt helt okej ut härinne. Keep up the good work.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-15 12:23
Ledningen ville från början aldrig ha Gravesen, man var oroad att han skulle påverka truppen negativt, och orsaka en massa röda kort med sitt humör (och nej, jag menar inte Töfting). Nu blev han istället en Ogro Merengue.

Ärligt talat så tror jag inte Motta kommer till spel förrän i Mars-April. Vi får helt enkelt hoppas på att Gerard är tillgänglig efter nästa match (mot Racing).

FCBarcelona.dk skriver att Laporta vill förlänga Rijkaards kontrakt. Avstängde Deco har även problem med knät (som han f.ö. även hade mot Villareal, men valde att spela). Man hoppas dock att han blir spelklar mot Racing Santander hemma.

MD skriver att Oriol Riera (CF) och Javito Peral (HF) var med på A-lagets träning igår och kan komma att sitta på bänken i nästa match. Tidningen skriver också att förhandlingarna med Udinese ang. Iaquinta har intensiefierats och att ett beslut kommer att tas efter matcherna Milan-Udinese och Barcelona-R.Sociedad.

Força.
Barcelona EE
2005-01-17 17:22
varför allt detta snack om joaquin när vi har en köpoption på en högerytter som är yngre högre potential större talang i form av quaresma och ge guily en chans ,det är ett nytt land för honom och så och så har en skada hägrat honom ,om nån högerytter ska komma så ska det vara quaresma och rijjkard verkar ha lärt sig ha bättre hand om ungdomar nu
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-19 00:11
Valdés

Jag håller inte riktigt med om att Saviola och Giuly är samma spelartyp. Rent teknikmässigt så är Giuly lite bättre, men Kaninen är mycket kvickare än Giuly och han har något som Giuly saknar, nämligen kylan framför mål. Hur många gånger har vi inte sett Giuly missa frilägen med målvakten iår? Dessutom har Saviola mer rutin när det gäller den spanska fotbollen och trots det har han framtiden för sig. Distansskotten får vi överlåta till Ronaldinho, Xavi, Deco, Eto'o och Iniesta som ju alla har ett mäktigt skott. Men om det endast kommer en galactico/crack-värvning i sommar så vill jag nog, som du att det blir ett val mellan Bojinov, Torres, Adriano och Baptista. Mest troligt är nog Bojinov eller Besten. Men nog om det.

Vad jag menade med att vi skulle sälja Riquelme var ju att om klubbens ekonomi inte mår särskilt bra av dessa flopp-värvningar från Sydamerika så tycker jag att man ska sälja spelarna som man ändå bara lånat ut och som man vet inte kommer att bli kvalificerad nu att ta en plats. Detta gäller även Rochemback och Rüstü.

Dessutom skall sägas att jag inte har för vana att göra 5-bästalistor, utan jag betygsatte endast de fem spelare jag ansåg gjorde mest väsen av sig. Brukar dock ibland dela ut betyg till alla som spelade när jag känner för det, något som jag även tycker Red borde överväga. Detta är de italienska lagens sidor här på sf ganska bra på.

Vidare så håller jag med om att Ronaldinhos ankomst betydde enormt mycket för klubben. Glömmer aldrig hans debut.. Om den bara gått ribba-in (det här anspelar förstås inte på några homosexuella idrotssgaleskämt för höjdhoppare).

Sonde

Intressant betygsättning. Tycker att du är lite för hård mot Giuly och Larsson som borde fått 2- respektive 3-, med tanke på att Belletti fick en 3:a. Annars så är jag beredd att hålla med.

Davids ska få ångra att han valde pengarna i Italien istället. Albertini verkar nu nära en övergång till klubben. När det gäller anfallare så står det nog mellan Iaquinta, Anelka, Kanoute eller Carew.

Messí fortsätter att göra succé i U20-VM. Han gjorde 5-0 målet när Argentina utklassade Peru med 6-0. Han spelade från start till skillnad från de första två matcherna, och är nu uppe i 4 mål.

Bon Noche
Barcelona Messí
2005-01-15 17:41
Ämne: Ämne: Rivald0....
Vad skulle vi göra med honom när Motta, Edmilson och Gerard kom tillbaka?
Barcelona Messí
2005-01-17 17:00
El Mundo Deportivos spelarbetyg från Real Sociedad matchen.

Víctor Valdés (4); Belletti (2), Puyol (3), Oleguer (2), Van Bronckhorst (2); Márquez (3); Xavi (2), Iniesta ( 2); Giuly (1), Ronaldinho (2) y Eto'o (3)

Inbytta:
Sylvinho (2)

Tränare:
Frank Rijkaard (2)

Tycker dom var lite väl snåla med betygen. Giuly gjorde en mycket stark avslutning, precis som resten av laget. Tycker att han förtjänar en tvåa, minst.
Barcelona Fabregas
2005-01-14 17:16
Señor Laporta

Tror du att vi klarar av att vänta två månader på dom två medans vi fortfarande har ett gap till tvåan som kommer behövas till slut ändan.
Barcelona Messí
2005-01-19 16:37
Puyol_20//
"jaxx" inlägg är bara sk*tsnack...

Solari = Gud//
Förra matchen så såg jag R. Carlos och Salgado vara uppe 2-3 gånger bara. Det är pinsamt hur "världens bästa vänsterback" kan vara så feg. Tror faktiskt att Puyol gick upp flera gånger än R. Carlos...
Real Madrid [Butragueño]
2005-01-17 17:32
Ämne: [Butragueño]//

Ty....
Nej, jag sa aldrig att Valdes är dålig.
Jag tycker bara att Casillas är bättre än vad Valdes är.
em1l
2005-01-19 09:19
läste igår på tv3 text tv att ronnie var på väg till chelsea dom har lagt ett bud på 780 milijoner och laporta och rosell har bråkat och om rosell lämnar så skulle inte ronnie kunna tänka sig vara kvar för en av anledningarna var att han kom till barca var för just rosell men jag hoppas inte det stämmer? lr är tv3s text tv så pålitliga???
Barcelona Messí
2005-01-17 17:22
Ämne: Valdés: Av de där al....
Skulle det inte gå med reklam på byxorna. :-) Så som Malmö har. Byxan får de gärna smutsa ner, men inte tröjan! Om det nu skulle komma på tröjan ska det inte vara så stort och fult, och absolut inte så högt upp. Det skymmer nästan vårt klubbmärke!
Barcelona Barca Barca
2005-01-17 17:29
Visst svek Davids oss. Fast i dagsläge så behövs en spelare som Davids i Barca. Barcelona behöver ibland aggressivitet på mittfältet, det behövdes mot Villareal och Getafe. Mot Villareal så var det ingen på mittfältet som sprang runt och jagade boll eller försökte störa motståndarna. Deco och Xavi är ingen spelartyp som springer efter boll men Davids är en sån och när Barca får tryck mot sitt mål så behövs den spelartypen som stör motståndarna och höjer aggressivitet på mittfältet.

En fråga bara, kan Barcelona köpa/låna Davids nu?
För det finns en regel som säger att man inte för köpa/låna tibax spelaren under samma säsong, eller de va nåt sånt.
Real Madrid Solari = Gud
2005-01-19 13:11
Ämne: Ett litet instick ba....
Du kan inte ha tittat på så många spanska matcher om du blir förvånad över att en ytterback är uppe i anfallsposition. Det är ganska typiskt för spanska (och portugisiska, brasilianska mfl) lag att ha väldigt offensiva ytterbackar. Se tex på Roberto Carlos.
Barcelona Barca Barca
2005-01-17 17:29
Visst svek Davids oss. Fast i dagsläge så behövs en spelare som Davids i Barca. Barcelona behöver ibland aggressivitet på mittfältet, det behövdes mot Villareal och Getafe. Mot Villareal så var det ingen på mittfältet som sprang runt och jagade boll eller försökte störa motståndarna. Deco och Xavi är ingen spelartyp som springer efter boll men Davids är en sån och när Barca får tryck mot sitt mål så behövs den spelartypen som stör motståndarna och höjer aggressivitet på mittfältet.

En fråga bara, kan Barcelona köpa/låna Davids nu?
För det finns en regel som säger att man inte för köpa/låna tibax spelaren under samma säsong, eller de va nåt sånt.
Barcelona Fabregas
2005-01-18 22:57
Hoppas Barca kan värva Torrès till nästa säsong för han ser jag som framtidens spelare, och om inte Barca gör de köpet kommer den klubben som gör det då bli mycket lyckligt lottade.
Annons: