/spanien/barcelona/forum/25940.aspx/spanien/barcelona/forum/25940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-01-07 17:20
The Barca goalkeeper believes his team mates are in great form and has every faith in the capacity of the present first team, although he also recognises that any addition to the team would be openly welcome.

Víctor Valdes talar...
Barcelona Rod
2005-01-09 23:31
Ämne: Rod: finns nog ingen....Hata är en stark ord :)

Det jag ser hos honom är att han är en skicklig framspelare och även avslutare. Vinner många bollar i mitten. Tycker inte att det går långsamt.

EDIT: Hammabarça, håller med, man ser nu vilka som är äkta Barça supportrar.
Real Madrid Bobby_Raul
2005-05-11 15:18
Ett dåligt år för spansk fotboll i CL...men nästa år så hoppas jag att de spanska lagen visar vad de kan. Alla fyra spanska lag till åttondelsfinal och minst tre till kvart, tre till semin och sen en helspansk final, där ett vitklätt lag kommer få lyfta bucklan för 10 gången.

Spanska lagen ser faktiskt starka ut nu Real Madrid, barca, villareal och ett lag till, till CL nästa år och vi ska visa vilken liga som är bäst i världen igen.
Real Madrid Bobby_Raul
2005-05-11 15:14
Kan säga som så att ronaldo har gjort en hel del viktiga mål för oss, men räddare i nöden är väl att överdriva. Hade vi inte haft ronaldo så hade vi haft en annan spelare som gjort målen för oss (förmodligen en känd afrikan vid namnet etoo)

Casillas är världens bästa målvakt och kommer så förbli, visst ni har en duktig målvakt...men han kommer aldrig att stå i målet i sitt landslag, bara om förstamålvakten skulle bli skadad annars kan han bara fortsätta drömma.
Barcelona Messí
2005-01-10 00:29
Ämne: Real fansen//

för....
Det finns fans och det finns fans. Vissa fans är riktiga "hatfans" (Boixos Nois) och vissa är fans som älskar Barça och ogillar Real Madrid, men hata? Jag är nog en blandning mellan de två. Det är endast under El Clasico som jag hatar Real Madrid, annars ogillar jag dem bara. :-)
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-10 22:17
(--MadriEntes--)

Du slutar aldrig att skämma ut dig.

Barcelona, har trots sina horribla skador på spelare i början av säsongen varit etta från start till slut. Man har slagit poängrekord med 3 omgångar kvar (gamla rekordet hade ni när ni vann ligan 00/01 på 80 poäng). Hade ni vunnit ligan iår så hade det varit det största hånet mot den fina konsten som kallas fotboll på länge, för ni har stundtals (eller tja, oftast) varit riktigt usla, speciellt på bortaplan men ändå på något konstigt och tursamt vis fått med er segrarna. Det vi sett på sistone är bara dödsryckningar, de räcker inte för att ni ska kunna hota oss. Valencia och Depor har fallit lite men det har kommit många fler potentiella topplag (Sevilla, Villareal, Betis) som gjort ligan lite jämnare. Så ta dig i kragen och bit i det sura äpplet.

Nästa säsong kommer vi bara vara starkare, då får ni det svårare att hänga med.

Bopi

Kolla efter på Bayerns forum, tror de kan finnas där.

Visca el Barça, el futuro Campeon!
Barcelona Puyol
2005-01-10 12:19
jag vill inta klaga på barcas spel...visst spelade de dåligt..men det finns inget lag som spelar bra i alla sina matcher...förresten , såg ni hur real spelade mot athletico...men de vann med 0-3 !!!!!! det får mig bara att skratta över fotbollen..........
Barcelona Puyol
jag vill inta klaga på barcas spel...visst spelade de dåligt..men det finns inget lag som spelar bra i alla sina matcher...förresten , såg ni hur real spelade mot athletico...men de vann med 0-3 !!!!!! det får mig bara att skratta över fotbollen..........
Barcelona Puyol
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-10 01:47
Som många har nämnt, Villareal gör sin bästa match för säsongen och vi gör vår sämsta. Dessutom var domaren lite orättvis, alla 50-50 situationer går till dom. Dessutom var ju 1-0målet offside och situationen med Eto'o i andra halvlek ger 9/10 gånger straff. Men det går inte att förneka det, Barcelona spelade inte bra ikväll.

Ronaldinho... Kan det vara dags att operera foten? Den har ju spökat ihjäl hans spel totalt, och någon gång kommer han att få göra som Vicente. Men det finns ju ingen ersättare.

Giuly verkar lite feg. Inte som i början av säsongen då han tog för sig (första 3-4 matcherna) och gärna gick in i banan och mötte boll. Han verkar inte ha fått upp matchtempot än. Igen, inget alternativ på den platsen.

Mittfältet. Verkar som att vissa fortfarande tror att dom är i Peralada och lattjar. Deco var helt osynlig, Marquez verkade trött och Xavi försökte.

Ytterbackarna. Jag tycker lite synd om Damiá och speciellt Sylvinho, som verkligen inte hade något bra matchtempo. Oerhört feg, man ser skillnaden gentemot Gio (som ju har mer rutin och förtroende) som tar för sig och går upp och ner längs vänsterkanten. Oleguer såg vilsen ut och den ende som jag var någorlunda nöjd med idag var Puyol. Valdés kunde nästan tagit offsidemålet och i tredje målet visar han brist på rutin.

David M.
Jag håller fullständigt med dig. Nu syns det hur mycket vi saknar Motta och Henke. Och alla andra.

Det verkar som om svackan hållit i sig, och blivit värre.

Om man ska se den här matchen från den ljusa sidan så antar jag att Riquelmes (som är våran spelare tills 2007) marknadsvärde troligen höjts. Och att vi fortforande leder ligan med 7poäng.

Säger som 'Messí', nästa match är det utskåpning av la Real som gäller, för att så snabbt som möjligt ta oss ur den här svackan(för det är vad det är, mest pga skadorna).
Nyförvärven kanske kommer någon dag tidigare?

Visca el Barcelonismo!
Barcelona Scorpius_Cx
2005-01-10 04:45
Hoppas denna förlust kan få liv i spelarna...hoppas de inte spelar lika förlamade i nästa hemma mot sociedad...sen så märkte jag att det var ovanligt mycket lång bollar...väldigt sällan de spelade efter marken...varför de gjorde så vet jag inte...kontigt?

vi har ju spelat ut varje motståndare efter marken hittils...varför ska man köra med lång boller helt plötsligt???
Barcelona Lucho
2005-01-10 00:49
Blä. Har inte haft möjlighet att se så många matcher denna säsong men av någon jävla anledning är det denna match, Betis-matchen och Celtic-matchen som jag prickar in =(

Idag får två spelare godkännt av mig: Xavi och Puyol (Valdes var bra men vad sysslar människan med vid Villareals tredje mål?!?!). Till dom övriga spelarna skulle jag just nu vilja ge ett knytnävsslag. Giuly, den spelare jag sett fram emot mest att få se denna säsong, har varit en enorm besvikelse. Att han hämmas av en skada tvivlar jag på. Rijkaard gick ju nyligen ut och var imponerad över fransosens fysik. Iniesta ska ha hans plats nästa match!
Barcelona RiZzo
2005-01-09 23:18
Fan ge er barca fans en förlust o ni gnäller på alla spelare,Håller me om att barca gjorde dålig match.Men stöta laget istället för att gnälla.
Barcelona Tompa
2005-05-11 09:33
MadriEntes:
"Du måste ärligt erkänna att la liga inte har varit lika bra som förr. Valencia och Depor är båda katastrofala i år!"

Visst, det går att argumentera för att denna säsongs upplaga av Laliga är sämre än de föregående. Men i konsekvensens namn måste ju Real Madrid vara betydligt sämre också eftersom ni inte vinner ligan...

Tänk dig för innan du skriver synnerligen ogenomtänkta inlägg...

FORCA BARCA!
Barcelona Tompa
2005-05-11 09:33
MadriEntes:
"Du måste ärligt erkänna att la liga inte har varit lika bra som förr. Valencia och Depor är båda katastrofala i år!"

Visst, det går att argumentera för att denna säsongs upplaga av Laliga är sämre än de föregående. Men i konsekvensens namn måste ju Real Madrid vara betydligt sämre också eftersom ni inte vinner ligan...

Tänk dig för innan du skriver synnerligen ogenomtänkta inlägg...

FORCA BARCA!
Barcelona Puyol_20
2005-01-09 17:52
Va tiden går långsamt Just ida när Barcelona ska spela. Som tur har ja mina ritualer för att snabba på processen...

1.Sätta på Barcelona tröjan o gå runt med en boll i lägenheten o fantisera om stormatcherna barca vunnit o att jag hade nåt me de hela att göra =))))
2.Spela Cm/Fifa2005 o krossa Real madrid
3.Lyssna på Ronaldinhos favorit låt (ja sei namora med Tribalistas.(han sa att det va hans dåvarande favvo låt under en interjviu =))
4.Fixa snacks ..kanske låter vanligt de där men ja äter bara snacks när Barca spelar...Good luck charm =)))))
Mina Barca bröder Forza Barcelona
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-09 18:15
Det konstiga är ju att Sport inte skriver något i ärendet.

De skriver dock att Anelka är aktuell för Fenerbahce...

Jag tror att den här spelaren som ska vara aktuell när laget denne spelar för hittat en ersättare för måste vara en anfallare. Där är det ju eskasez.
Barcelona Barca Barca
2005-01-09 18:26
Angående Cavenaghi så står det också att han inte trivs i Ryssland. "15 milijoner Euro för Cavenaghi" tror du han är Maradona Lucho=) Ne skojar bara. 15 mili Euro för Cavenaghi är lite för mycket om ja ska vara ärlig, men 15 mili kr för Cave stämmer mer tror ja.
Barcelona Barca Barca
2005-01-09 18:26
Angående Cavenaghi så står det också att han inte trivs i Ryssland. "15 milijoner Euro för Cavenaghi" tror du han är Maradona Lucho=) Ne skojar bara. 15 mili Euro för Cavenaghi är lite för mycket om ja ska vara ärlig, men 15 mili kr för Cave stämmer mer tror ja.
Barcelona Barca Barca
2005-01-09 18:51
Ämne: Barca Barca: Jag gjo....Sant..fast kom ihåg att han inte trivs där. Kolla bara på Quaresma(totalt misslyckad i Barca) en av Portugals strösta talanger plötsligt så ger Barca honom för Deco plus pengar. Christanval(Lyckades inte) en av frankrikes största talanger lämnar Barca helt Gratis.Det kan lika gärna hända Cavenaghi, han trivs inte och han kanske ha märkt att han måste till en stor klubb och större liga om han ska blomma ut på allvar, Rysska ligan och Sparta är ingeting för talanger som kommer från sydamerika.

Men ja kan förstå hur du menar.
Spanien Kerko
2005-05-11 14:17
Rykte!!!! Rykte!!!!!!!!!
Ronaldinho är intresserad av att spela i england Chelsea !!!! Mouriniho lägger ett bud på 100 miljoner pund!! ni får va rädda om er stjärnspelare!
Barcelona Barca Barca
2005-01-09 18:51
Ämne: Barca Barca: Jag gjo....Sant..fast kom ihåg att han inte trivs där. Kolla bara på Quaresma(totalt misslyckad i Barca) en av Portugals strösta talanger plötsligt så ger Barca honom för Deco plus pengar. Christanval(Lyckades inte) en av frankrikes största talanger lämnar Barca helt Gratis.Det kan lika gärna hända Cavenaghi, han trivs inte och han kanske ha märkt att han måste till en stor klubb och större liga om han ska blomma ut på allvar, Rysska ligan och Sparta är ingeting för talanger som kommer från sydamerika.

Men ja kan förstå hur du menar.
Barcelona Messí
2005-01-09 23:43
Bopi//
1. Messí är borta från spel under hela januari därför att han spelar U20 VM för Argentina.

2. Deco är en passningsspelare i världsklass. Han hade högre passningsprocent än Xavi i matchen mot Levante. Han är lite långsam men han balanserar det med en underbar teknik. Man blir inte utsedd till Europas värdefullaste mittfältare för ingenting.

3. Kezman? Aldrig! Uppfattar honom som en gnällig spelare som skulle sänka lagmoralen väldigt mycket...

Upprättelsen kommer den 16:e januari. Vänta bara.
Barcelona Lucho
2005-01-09 18:36
Barca Barca: Jag gjorde ett tillägg i mitt senaste inlägg där jag citerar UEFAs hemsida. Kan ta det igen: Cavenaghi, 20, becomes the most expensive player in the history of eastern European football after joining Spartak for in excess of 10m Euro.

Skulle Spartak sälja honom för en ungefär en femtedel av priset? Knappast. Cavenaghi var ju en av dom absolut hetaste talangerna när han spelade i River så jag tror snarare att det handlar om Euro.
Barcelona Bopi
2005-05-10 22:15
Är det någon som har videolänkar till Ali Karimi.
Barcelona barcelona-z
2005-05-11 14:22
Hör på detta Ronaldinho e int på väg någonstans int åtminstone Chelsea..om mourinho lägger 500 miljoner pund på Ronaldinho han far int ändå dit tro mig..
Barcelona culé sueco
2005-05-11 12:47
På lördag åker jag till Barcelona, för att fira ligaguldet i helgen och se Villareal-matchen nästa helg. Känns jävligt bra!

Visca Barca!
Barcelona Adaminho
2005-05-11 09:52
Läste nyss på sportal.se vilka som var nominerade till årets spelare som skall utses i augusti. Barcelona har ingen nominerad vilket är skandal då Real Madrid har Figo, Ronaldo och Zidane r nominerade. Skandal! Eller vad säger ni?? Dom har inte alls varit bra. Jag tycker framförallt i några som skall vara nominerade i Barca är Puyol och Etoó.
Señor Laporta
2005-01-08 20:21
pat-w

Bara det inte blir så som det blev med Johan Cruyffs son Jordi.
Barcelona Rod
2005-01-09 23:23
Bopi.
Du kan inte mena att Riquelme är bättre än Deco. Gillade inte honom när han spelade i Barça tröjan, gillar inte honom nu heller.
Alltid när det inte går bra så börjar alla att man ska sälja alla möjliga. Stöd laget även när det inte går bra om du är en äkta Barça fan vilken jag hoppas att du är.
De spelade sopigt helt enkelt HELA laget.
Barça får släppa det här fort och koncentrera sig för nästa match.

Visca el Barça!

Ps. Kom förbi imorgon på penyaträff. Mer info finns här: http://www.cml.nu/penyasuecia/intro.php
Annons: