/spanien/barcelona/forum/25938.aspx/spanien/barcelona/forum/25938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2005-01-22 20:55
Bra spel men för lite utdelning på chanserna!
Lite mer boll hos Ronaldinho lite högre upp på vänster kanten så han kan utmana och skapa lägen, hoppas ett par mål till kommer nu i andra. Força Barça!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-01-22 21:15
Vilket anfall!! SÅ synd att Xavi inte fick sätta den.
Señor Laporta
2005-02-18 15:20
tarrak

Helt rätta att Terry kommer ligga på Eto'o. Chelsea har många, duktiga, defensiva mittfältare, till exempel Smertin eller Makelele, som kommer plocka bort Ronaldinho. Dock har jag inte sett Chelsea spela denna säsongen men vad jag förståt har man en otrolig stark defensiv, inte så konstigt med Mourinho som tränare, men även duktiga framåt med Duff, Robben och Lampard som dirigenter.
Barcelona hammabarça
2005-01-19 18:19
hoppas konflikten mellan Laporta och Rosell löser sig.
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-02-18 18:33
Hahahaha tycker att det är komiskt hur folk här konstaterar att Chelsea kommer att stoppa Etoo, som att Barça bara har Etoo i sitt lag. Om Terry och all andra i backlinjen ska markera Etoo och hela deras mittfält ska markera Ronaldinho så har vi 8 andra spelare helt fria och då snackar jag om spelare som Xavi,Giuly,DECO. Sen kan vi även lyfta upp våra mittbackar i så fall.
Grabbar ni snackar om Ronaldinho,Etoo och Deco och de 3 går inte att markera bort. Ni får komma ihåg det här men Deco kommer att avgöra för han kommer att vara nyckelspelaren och han kommer att vara den som får lägen och han är den bästa mittfältaren i europa när det gäller stora matcher.
Men det är rätt kul att Chelsea och Real Madrid fans tänker på hur de ska försvara sig för Milan försökte försvara sig med 9 man, men det gick inte så vi får se hur mycket Chelsea kan hålla imot. Sen ska vi nu hoppas att vi vinner över Mallorca och viktigast att ingen viktig spelare skadas.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-18 10:42
S.L.

Tillika manager och agent. Hörde att man ville knyta till sig Ronaldinho till 2013, dvs tills han är 32-33 bast!

Ronaldo de Assis Moreira - Som mes que un jugador?

Sport har förresten också skrivit om det (länken).

Visca Barça!
Barcelona Puyol_21
2005-02-18 19:09
B_a_r_ç_a :

Lr hur har vi bara eto i anfalls väg lr??
Aja låt dem underskatta xavi o co i midfältet

AnDeY :

Gå spela championship manager istället för att skriva meningslösa kommentarer som har noll mening lr poäng för den delen!
Barcelona CruzitoZ
2005-02-18 20:36
Barca kommer atrt krossa dom=)=)vad tur man har att man för del att bara har 10 gånger så bättre spelare än chelsea etoo o ronie kommer det att handla om vi kommer leka ut dom som vi gjorde mot real=)=)=)
Viva barca
Señor Laporta
2005-02-18 10:25
Ämne: Kan [länktipset] var....
Man ser att det är Ronaldinhos brorsa i alla fall.
Deportivo Bengt Blådåre
2005-02-18 18:05
Terry och Gallas lär väl ta hand om Eto'o ihop. Terry i luften och Gallas på djupet. Skulle Eto'o få för sej att avlossa kanonen så kan ni ge er den på att Terry täcker. Det är en udda egenskap som han har. Han lyckas påfallade ofta täcka skott.

Señor Laporta
2005-02-18 10:24
Rapport från torsdagens träning

Seniortruppen, minus Oleguer och Giuly, tränade som vanligt på tordags morgonen på La Masías träningsplaner. I stället för duon Oleguer och Giuly fick Messí och Damià vara med de stora grabbarna.

Oleguer missar defenitivt lördagsmatchen mot Mallorca men Giuly ska kunna träna som vanligt på fredag, idag. Det skulle varit ett dubbelt träningspass på torsdagen men eftermiddagsträningen ställdes in.

Uppvärmning och bollkontroll

Träningen startade klockan elva. Efter ett par varv runt träningsplanerna som uppvärmning, delade spelarna upp sig i olika grupper och gjorde olika övningar med boll.

Rijkaard delade sen upp spelarna i två grupper för olika bollövningar och rusher. Valdes och Jorquera tränade en halvtimma med målvaktstränaren Unzué innan man anslöt till resten av truppen för två träningsmatcher.

Två träningsmatcher

Spelarna delades in i ett rött och ett gult lag. Det röda laget bestog av målvaktstränaren Unzué, Albertini, Fernando Navarro, Maxi, Damià, Belletti, Sylvinho, Gio, Gerard och Jorquera. I det gula laget, ser lite bättre ut; Eto'o, Valdes, Iniesta, Xavi, Ronaldinho, Puyol, Marquez, Deco och Messí. Fyra små mål, av konor, sattes upp på planen och mål gjordes genom att två spelare passade genom konerna.

Denna övning följdes av en "vanlig" träningsmatch mellan det röda och det gula laget, där det röda laget vann med 2-1 efter mål av nyförvärvet Maxi Lopez och Gerard. Ronaldinho satte en straff för det gula laget efter att blivit fälld av Fernando Navarro.

Samuel Eto'o sa till fcbarcelona.com att han inte skulle fira ett mål mot Mallorca om han skulle göra ett mål. Eto'o gillar fortfarande Mallorca väldigt mycket och håller dom nära sitt hjärta hoppas att Mallorca klarar att förnya kontraktet i La Liga. Nu får vi väl hoppas att Mallorca kniper poäng av Real Madrid.

Força Barça
Real Madrid AnDeY
2005-02-18 18:20
Puyol_21
och jag tycker chelsea har bättre en er defensiv
Barcelona Sonde
2005-02-18 18:45
Vi får heller inte glömma vad Giuly kan göra om han får lite ytor. Den svaga formen till trots har ahn alltid varit ett hot mot lag med hög backlinje.

Dags att snacka Mallorca nu kanske.

Inför kommer senare ikväll.
Barcelona Sonde
2005-01-19 18:12
Kharles:

"Är inte det vad Sonde är till för? Alla tomtars bane.."

Ojoj, då har du inte sett mig i närheten av nissarna. Nisseslakt var ordet :)

Puyol_20: Håller absolut med. Tills motsatsen är bevisad litar jag på att ledningen fixar det här.
Barcelona Puyol_20
2005-01-19 18:09
Messsi:

Jag håller med om att det tagit aning lång tid..få namn har visats upp men det e väl allt..Varför sån låg profil =/ (å andra sidan så ere väl bra att dem tar sin tid o noggrant väljer spelaren som behövs och som går in o gör jobbet väl lr hur men sålänge dem visar upp nåt för att minska oroandet bland fansen=/.

Jag litar till 100% på att dem representerar spelarna innan veckan e slut..nån som vågar hålla med ?

= )
Barcelona Messí
2005-01-19 18:03
Ämne: Messi///ärligt talat....
Undrar varför ingen Spansk tidning skrivit att Anelka har tränat med oss... Om nu den där sidan inte ljuger?

Börjar bli lite orolig, verkar dröja väldigt mycket med nyförvärven. :-/
Barcelona Puyol_20
2005-01-19 18:00
jaxx:

Okej tack för länken..o ja jag har en turkisk kompis som kan översätta sidan =)
Barcelona Puyol_21
2005-02-18 18:10
GZ:
Och alla chelsea fan som redan tror Barcelona är utslagna -
Jag tycker henry är en grym bra spelare men sällan som han lyckas mot bra lag viist har han flyt ibland mot starka lag men ytterst sällan då det bevisats både i landslaget och i klubblaget.

När spanien mötte england så va hela england insats under kritik även chelsea spelaren dåra,,,såå hööj inte spelarna till skyarna då england fick se sig bli utspelad av spansk teknik spelade landslag som har en tendens att övervinna benbrytar spelstilen som spelas i england för tillvället. Anything can happen.De laget som har mest hjärta vinner matchen tar du upp terry tar jag upp puyol tar du upp lampard tar jag upp xavi listan forsätter.

Yes vi kan konstatera att chelsea har en bra defensiv...Men jag rankar milans defensiv ännu högre och jag tyckte vi spelade bra fotboll mot dem i båda möten.
força Barça
Barcelona hammabarça
2005-01-22 22:01
skönt spel och skön seger idag. pekar uppåt

Força Barça!
Barcelona Sonde
2005-02-18 17:58
Och jag tvivlar på att ni kommer få komma rättvända med fart allt för ofta, och om det skulle inträffa har vi också ett riktigt bra djup i försvarspelet.

Riktigt bra djup i försvaret? Jag skulle snarare vilja kalla det för köttmur. I sann italiensk stil ligger backlinjen i knät på keepern, och den/dem defensiva mittfältaren/na inte långt ifrån. Bra understöd kallas det bland genier som Robert Pärlskog. Gnet kallas det av mig.
Barcelona Xaviii
2005-01-22 20:16
Mååål Eto'o rullar in den
Barcelona kubala
2005-01-22 13:50
Ämne: Hur var Albertini nä....
Albertini... så som jag kommer ihåg honom, spelintelligent, bra tillslag på bollen, placeringssäker, men knappast en fysisk praktexemplar, dåligt i luften, inte hundraporcentig i passningspelet. Alltså korrekt som städgumma, bättre än Márquez i positionsspelet men mycket sämre i annat. Som människa utomordentlig och balanserad, både på och utanför plan. Han lämnade inga stora spår efter sig i Atlético.
Kommer han grattis, så varför inte.
Señor Laporta
2005-02-18 10:47
Anderlechts artonårige mittback Vincent Kompany jagas av Europas största klubbar. Den lovordade belgaren som spelade i "Football for Hope"-matchen med världens bäste. Barças president Laporta sa att en övergång kunde ske redan i sommar. Men tro inte att det bara är Barça som fått upp ögonen för Kompany, som debuterade i Champions League redan förra året, utan även Real Madrid, Inter och Juventus bevakar ynglingen.
Señor Laporta
2005-01-22 12:41
Hur var Albertini när han spelade i Atletico för några år sedan?

Barças anfallsbesättning kommande säsong.
Finns i truppen nu: Giuly, Ronaldinho, Eto'o och Larsson.
Utlånade: Saviola och Sergio Garcia
Eventuella nyförvärv: Maxi Lopez, Bojinov och Iaqunita
Barcelona Barcelona_4Life
2005-02-18 09:29
läs artikeln dinho blir kvar i barca resten av sin karriär ?
Barcelona Barca Barca
2005-02-20 10:56
Man får Barca hoppas på att det stämmer...

Visca EL Barca
Barcelona Barca Barca
2005-02-20 10:56
Man får Barca hoppas på att det stämmer...

Visca EL Barca
Barcelona Davidsito
2005-01-22 01:00
jaxx just det du skriver är ett meddelande man lika gärna kunnat skicka som PM.. Och för attt göra detta ett meddelande med fyllnad.. så ska jag göra min röst hörd och säga:
Först främst Ronaldinho lämnar inte Camp Nou.. Gör han det så kan ni börja disskutera faktum.. Att ha en disskusion om "the sun" eller "marca" väldigt tveksamma rykten är inget för oss som verkligen vill disskutera Barca.......
D. Villas mål mot RM var riktigt snyggt.. visst han är talangfull och redan nu riktigt bra men frågan är om han kan lyckas bredvid etoo.. med uppställningen vi spelar så skulle pengarna för en spelare som Villa vara tämligen bortkastade då vi bara kör med en centralforward.. jag tycker Rijkaards taktik fungerar bra ända frågetecknet är ju faktiskt högernfallsposition där jag inte tror Villa hade trivts.. Lopez är säkert bra backup till Etóo..
Barcelona hammabarça
2005-01-22 11:19
Läste nyss på elmundo att Maxi Lopez affären kan vara klar inom timmar. hoppas det isåfall!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-21 21:38
Ärligt talat så har väl knappast Saviola fått det där ärliga förtroendet från tränare(karusellen) i Barça. Jag hoppas verkligen att han får chansen nu på riktigt, jag tycker att han verkar ha mognat mycket i Monaco (såg ni målet där han dribblade förbi 3-4 pers och tåfjutta in den via ribban? stark fysik kaninen verkar ha fått). Dessutom är han bättre anpassad till spanska ligan, han kan spanska och är en framtidsman. Jag håller honom som bättre än Giuly (av det jag sett av honom i Barça) och tror att han skulle passa perfekt till höger i anfallet.

Barca Barca

Pandiani är (kan) knappast vara aktuell. Han verkar däremot nära en övergång till Newcastle, som vill att han ersätter Shearer på sikt. Dessutom tror jag inte dom vill sälja honom till ett lag i samma liga som de brukade konkurera om titel med, därutöver tror jag inte Barcelona vill ha en spelare som gnäller, oavsett hur fel tränaren har.

Maxi Lopez eller Iaquinta..? Maxi Lopez. Yngre, billigare och kan spanska. Dessutom vill han till Barcelona hellre än till Benfica.

Jag hoppas verkligen att det här ryktet om Ronaldinho är bullshit. Fast det tror jag också att det är, det var ju inte längesen han gick ut i media och berättade att han var glad att Real Madrid åkte ur spanska cupen. Även om de satsar på ligan och CL så var Copa del Rey deras största chans att ta hem en titel iår. Men om jag fattat det rätt så uppstod schismen mellan Laporta och Rosell när Laporta endast lyssnade på Begiristain och Rijkaard om eventuella nyförvärv och då tyckte Rosell att han borde ha ett större inflytande. Eller?

Puyol_20

Jag håller med dig, jäkligt skönt att ha tillbaka Gerard. Nu har Rijkaard mer alternativ på mittfältet. Oleguer har kanske fått starta för mycket, men det är i varje fall imponerande av hans moderklubb Gramanet att nå kvartsfinal i cupen. Vidare så tror jag knappast att klubben värvar både Iaquinta och M.Lopez..

Visca Blaugrana!
Annons: