/spanien/barcelona/forum/25936.aspx/spanien/barcelona/forum/25936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
2005-01-17 17:17
Valdés: Av de där alternativen väljer jag nog "lite emot". Jag inser förstås att klubben mycket väl kan behöva de pengarna som det talas om, men eftersom vi har klarat oss bra hittills och även hade råd att spendera nästan 600 millioner under sommaren, så känns det inte knappast som om allt hänger på om vi får ett sponsorkontrakt eller inte.

Dessutom är tröjan vackrast i Europa som den ser ut nu. Kolla bara på bilden till höger. Nikemärket räcker.

Jag visste för övrigt inte att ett beslut skulle tas så snart. Antar att det gäller betandwins erbjudande. Fruktansvärt ful logga om jag ska säga mitt. Min kollega Thomas Johansson nämnde något rykte om att apple var intresserade. Det skulle kännas betydligt bätter. Framförallt då jag sitter inne med ett rent hat mot Bill gates.

Vad tycker du själv? Antar att du inte tänkte fråga utan att säga ditt sen? ;)
Spanien Cedhamre
2005-01-19 21:08
Sonde: Vad är PM? Iaf, väl bekomme för krönikan, kul att ni tyckte den var OK. Angående vilken, det fattas två punkter i sista meningen. Efter "Men" och innan "är". "Men...är det inte" alltså. Kan du ordna det vore det nice. Tack på förhand.
Barcelona Messí
2005-02-19 20:38
Ämne: Byt ut Xavi med en g....Haha, han menade inte så. Tror att "hammabarça" menade att hans (Inte Xavi) hjärta höll på att stanna. :-P

EDIT: Det var knät som hade fått sig en liten smäll, ingen fara nu.
Barcelona jaxx
2005-01-19 17:49
Messi///ärligt talat alltså,,,de där var jäv***t omoget skrivet av dig,,,,iaf //puyol_90 ,,,Enligt fenerbaches hemsida så står det att Anelka var i turkiet för att skriva på,,men på något sätt så hörde mr laporta av sig när han fick reda på att han inte var tvungen att köpa han,,,att de gick bra att bara låna han,,,,har du nån turkisk vän som kan läsa åt dig då e det bara att gå in http://www.fenerbahce.com/haberler/12149på
Barcelona Sonde
2005-01-19 20:27
Cedhamre: Jodå, kika PM. Kan ju passa på att tacka för senaste krönikan när jag ändå är här :)
Señor Laporta
2005-01-19 18:39
Det verkar som att Sandro Rosell är en mycket viktig man i Barcelona, inte bara tack vare han har hämtat Deco och Ronaldinho till klubben. Verkar vara den i styrelsen som ser ut att ta det lungt, förhastar sig inte och har huvudet på skaft. Vill inte att han försvinner från klubben.

Läste på danska sajten att Davids under en lång tid hade ringt till Laporta och bätt om att få komma tillbaka till klubben, vet att Davids är uttjatad. Laportas reaktion var väl inget som fick Davids och hoppa av lycka. Har tidigare skrivit att jag vill ha tillbaka honom, och faktist nu som lån under transferfönstret, vet att detta är omöjligt på grund av någon regel av Uefa. Tycker Davids är en mycket bra spelare. Men hans svek mot klubben, det svider. Enligt Rijkaard behövs inte Davids spelstil i klubben längre.

Barcelona har numera än fotbollsskola i Mexico. Barça har kommit överrens med några affärsmän i Monterrey. Fotbollsskolan heter FCBEscola Mexic och är Barças första fotbollskola utanför Catalonien.
Señor Laporta
2005-01-19 17:54
Kharles

Du kan ju bara skrolla ner lite grann så ser du...
Barcelona El culé
2005-02-18 22:16
ere nån här som vet varför FAN tv4+ inte visar matchen mot mallorca??!!! hur i helvete tänker dessa människor? Jag trodde man prioriterade lag som hade en svensk med i laget?
Barcelona Puyol_21
2005-02-18 21:53
¤Hala Madrid¤2005 :
ingen har sagt att barca har bättre försvar än chelsea vart får alla real madrid detta ifrån, har gått igenom dagens inlägg o har fortfarande inte läst nåt om påstendet om bättre försvar,lägg ner era billiga försök till argument.

GZ :
Okej okej england ställde upp med en svag uppställning medans spanien hade sina ordinarie. Det är ju så du får det o låta ,spanien hade ju nåra som normalt inte spelar i landslaget stjärn messigt va det rätt lika så vitt ja kommer ihåg matchen. Min poäng va att tekniska lag/landslag kan rulla ut taktisk/defensiv starka
klubb lag/landslag, england - spanien matchen va bara ett litet exempel men som du sa av vänskaps karaktär. Em2004 hehe jag avstår =) Försöker glömma bort det som hände i em2004.
Barcelona Puyol_21
2005-02-18 19:34
GZ :
beckham lampard gerrard va med och hängde inte alls med -med andra ord så använde svennis sig av sina bästa spelare . Nog om det min poäng är o förblir att bästa defensiv bästa back snacket håller inte jag menar grym statestik av chelsea men bollen e rund som sagt o om grabbarna i blaugrana är på spel humör kvittar det om vi ställs mot den bästa defensiva laget. Gör vi samma insats som vi gjorde mot milan o real.m så är jag inte orolig, Må bästa lag vinna

Våra spelare må vara korta men är välsignade!
Barcelona Daniel el magnific
2005-01-22 15:58
Och ni kan glömma att Barcelona säljer Ronaldinho till Rallarna från Madrid HE HE HE.
Spanien GZ
2005-02-18 19:12
Puyol_21 - Ang. landskampen England - Spanien så har den iofs inte så mycket med vår kommande match att göra. Men i Englands vänskaps matcher brukar det inte precis vara så att Svennis använder sina bästa resurser, utan han brukar utnyttja dem till att exprimentera.

8 insläppta mål på 27 spelade matcher är inte dåligt, beskriver vårat försvar hyffsat bra;). Bättre än Milans försvar eller inte, svårt att säga.

Hade skrivit ett längre meddelande, men då är det så typiskt att man loggas ut.. usch!
Barcelona Valde$
2005-01-22 22:20
Enligt el mundo är M.Lopez klar och kommer att repesenteras nästa vecka på tisdag.
Barcelona fanatico
2005-01-22 20:20
vilken härlig inledning bra fotboll...........
Barcelona fanatico
2005-01-22 19:44
yesssssssss
Barcelona Blaugrana_1899
2005-01-22 02:06
Ämne: Asså..har ni varit i....
Viking: låt dom snacka, det är inget vi ska ta åt oss.

Båda lagen är riktigt starka och har en bra form, laget som har mest vilja att vinna vinner i en sån match, hoppas det blir mitt älskade F.C.B

Och viking dom flesta olearys bar/resturangerna visar fotbollsmatcher från europas ligor och ifrån cl, och Barça - Chelsea är det nog självklart att dom visar, länk till olearys hemsida finns i länktips ovanför. Força Barça!
Länktips: www.olearys.se
mw
2005-01-22 20:29
FAN vad jag HATAR tv tablåer!
21.55 sa dom ju? idioter :S

aja nu får man iaf se resten!
tack för att ni skrev att Eto'o gjorde mål annars hade jag suttit där vid 22.00 o varit skitarg!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-19 17:41
Xaviii

Detta blir nog årets All-star match. Jag kan nog inte vänta i att spekulera i start XI:or.. Så här skulle Europaelvan kunna se ut(första halvlek);

Buffon
Thuram-Puyol-Stam-Maldini
Gerrard-Vieira-Deco-Nedved
Sheva-Henry

(Resten av)Världens XI:a

Dida
Cafú-Marquez-Lucio-Cris
Emerson-Nakata-Essien
Eto'o-Adriano-Ronaldinho

Troligt?

Señor Laporta

Att det finns tomtar här på forumet har väl ganska länge varit känt..? Är inte det vad Sonde är till för? Alla tomtars bane.. Men vad syftar du på?

Força.

Barcelona Damia
2005-01-22 21:46
Belletti är lysande idag.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-01-22 20:55
Bra spel men för lite utdelning på chanserna!
Lite mer boll hos Ronaldinho lite högre upp på vänster kanten så han kan utmana och skapa lägen, hoppas ett par mål till kommer nu i andra. Força Barça!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2005-01-22 21:15
Vilket anfall!! SÅ synd att Xavi inte fick sätta den.
Señor Laporta
2005-02-18 15:20
tarrak

Helt rätta att Terry kommer ligga på Eto'o. Chelsea har många, duktiga, defensiva mittfältare, till exempel Smertin eller Makelele, som kommer plocka bort Ronaldinho. Dock har jag inte sett Chelsea spela denna säsongen men vad jag förståt har man en otrolig stark defensiv, inte så konstigt med Mourinho som tränare, men även duktiga framåt med Duff, Robben och Lampard som dirigenter.
Barcelona hammabarça
2005-01-19 18:19
hoppas konflikten mellan Laporta och Rosell löser sig.
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-02-18 18:33
Hahahaha tycker att det är komiskt hur folk här konstaterar att Chelsea kommer att stoppa Etoo, som att Barça bara har Etoo i sitt lag. Om Terry och all andra i backlinjen ska markera Etoo och hela deras mittfält ska markera Ronaldinho så har vi 8 andra spelare helt fria och då snackar jag om spelare som Xavi,Giuly,DECO. Sen kan vi även lyfta upp våra mittbackar i så fall.
Grabbar ni snackar om Ronaldinho,Etoo och Deco och de 3 går inte att markera bort. Ni får komma ihåg det här men Deco kommer att avgöra för han kommer att vara nyckelspelaren och han kommer att vara den som får lägen och han är den bästa mittfältaren i europa när det gäller stora matcher.
Men det är rätt kul att Chelsea och Real Madrid fans tänker på hur de ska försvara sig för Milan försökte försvara sig med 9 man, men det gick inte så vi får se hur mycket Chelsea kan hålla imot. Sen ska vi nu hoppas att vi vinner över Mallorca och viktigast att ingen viktig spelare skadas.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-18 10:42
S.L.

Tillika manager och agent. Hörde att man ville knyta till sig Ronaldinho till 2013, dvs tills han är 32-33 bast!

Ronaldo de Assis Moreira - Som mes que un jugador?

Sport har förresten också skrivit om det (länken).

Visca Barça!
Barcelona Puyol_21
2005-02-18 19:09
B_a_r_ç_a :

Lr hur har vi bara eto i anfalls väg lr??
Aja låt dem underskatta xavi o co i midfältet

AnDeY :

Gå spela championship manager istället för att skriva meningslösa kommentarer som har noll mening lr poäng för den delen!
Barcelona CruzitoZ
2005-02-18 20:36
Barca kommer atrt krossa dom=)=)vad tur man har att man för del att bara har 10 gånger så bättre spelare än chelsea etoo o ronie kommer det att handla om vi kommer leka ut dom som vi gjorde mot real=)=)=)
Viva barca
Señor Laporta
2005-02-18 10:25
Ämne: Kan [länktipset] var....
Man ser att det är Ronaldinhos brorsa i alla fall.
Deportivo Bengt Blådåre
2005-02-18 18:05
Terry och Gallas lär väl ta hand om Eto'o ihop. Terry i luften och Gallas på djupet. Skulle Eto'o få för sej att avlossa kanonen så kan ni ge er den på att Terry täcker. Det är en udda egenskap som han har. Han lyckas påfallade ofta täcka skott.

Señor Laporta
2005-02-18 10:24
Rapport från torsdagens träning

Seniortruppen, minus Oleguer och Giuly, tränade som vanligt på tordags morgonen på La Masías träningsplaner. I stället för duon Oleguer och Giuly fick Messí och Damià vara med de stora grabbarna.

Oleguer missar defenitivt lördagsmatchen mot Mallorca men Giuly ska kunna träna som vanligt på fredag, idag. Det skulle varit ett dubbelt träningspass på torsdagen men eftermiddagsträningen ställdes in.

Uppvärmning och bollkontroll

Träningen startade klockan elva. Efter ett par varv runt träningsplanerna som uppvärmning, delade spelarna upp sig i olika grupper och gjorde olika övningar med boll.

Rijkaard delade sen upp spelarna i två grupper för olika bollövningar och rusher. Valdes och Jorquera tränade en halvtimma med målvaktstränaren Unzué innan man anslöt till resten av truppen för två träningsmatcher.

Två träningsmatcher

Spelarna delades in i ett rött och ett gult lag. Det röda laget bestog av målvaktstränaren Unzué, Albertini, Fernando Navarro, Maxi, Damià, Belletti, Sylvinho, Gio, Gerard och Jorquera. I det gula laget, ser lite bättre ut; Eto'o, Valdes, Iniesta, Xavi, Ronaldinho, Puyol, Marquez, Deco och Messí. Fyra små mål, av konor, sattes upp på planen och mål gjordes genom att två spelare passade genom konerna.

Denna övning följdes av en "vanlig" träningsmatch mellan det röda och det gula laget, där det röda laget vann med 2-1 efter mål av nyförvärvet Maxi Lopez och Gerard. Ronaldinho satte en straff för det gula laget efter att blivit fälld av Fernando Navarro.

Samuel Eto'o sa till fcbarcelona.com att han inte skulle fira ett mål mot Mallorca om han skulle göra ett mål. Eto'o gillar fortfarande Mallorca väldigt mycket och håller dom nära sitt hjärta hoppas att Mallorca klarar att förnya kontraktet i La Liga. Nu får vi väl hoppas att Mallorca kniper poäng av Real Madrid.

Força Barça
Annons: