/spanien/barcelona/forum/25934.aspx/spanien/barcelona/forum/25934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-01-07 14:11
Den här truppen har vi

Målvakter, Valdes och Jorquera. Ruben i canteran.
Högerbacken, Belletti och Damià. Gabri tillbaka någon gång mellan mars och april.
Mittbacken, Puyol, Oleguer och Navarro. Sen kan Rafael Marquez spela mittback.
Vänterbacken, Gio och Sylvinho.
Pivoten, Marquez. Här är det väl lite tunt. Gerard, Edmilson och Motta är dock alla på väg tillbaka.
Mittfältare, Xavi, Deco, Iniesta, Ronaldinho, Messí och Giuly.
Anfallare, Eto'o. Det är här det ser tunt ut. Ska det värvas ska det värvas en anfallare.
Barcelona Beautiful_ Barça
2005-05-10 22:07
Ämne: Sorry grabbar Barca ....
(--MadriEntes--)... HA HA HA
ÅRETS SKÄMT
Barca har knäckt rekordet i antal poäng och säsongen är inte slut än!
Dra dig i kragen nu va! =)
Barcelona Lucho
2005-01-07 14:07
mishinio: det va onödigt att komentera det för att tror du inte att jag har nått bättre liv för mig än att sitta o ljuga

Jag betvivlar inte att du har hört det men det finns något som heter källkritik, dvs fundera på trovärdigheten i den artikel man läser eller nyhetsändning man ser. Ett aktuellt exempel: AB har skrivit ett antal artiklar om att Robinho skulle vara klar för Real Madrid men dessa uppgifter har varit felaktiga. Hade bara tomtarna på Sportbladet brytt sig om att besöka ex Marca så hade dessa felaktiga artiklar aldrig blivit av..
Barcelona Relay
2005-01-07 14:05
Sonde vad är det för strunt du pratar om?
Klart man behöver värva för att få en viss bredd i truppen vad gör vi nu om Pouyl blir långtidskadad? Eller om dom som kommer tillabak från skador blir skadade på nytt för resten av säsongen? Gravesen skulle vara välbehövlig samt en reservlån på Pouyls position.

Och jag yrkar inte att man ska värva för dess egen skull men det är det ju knappast om man lånar spelare för att täcka upp eventuella eventualiteter och skador.

(--MadriEntes--)
2005-05-10 20:41
Ronaldo luiz nazario de lima//

Hehe.....mittenlag?? Du är konstig broder!

HALA MADRID Y RONALDO!
Señor Laporta
2005-01-07 14:07
Sonde

Jag är beredd att hålla med, eller jag håller med dig. Real Madrid hade inget fungerande försvarsspel under våren. Vårat försvarsspel har fungerat i över ett år. Barcelona kommer klara det som Real inte klarade i fjol.
(--MadriEntes--)

HALA MADRID Y RONALDO!
Spanien Madrismo
2005-01-07 19:04
Så ni ska inte värva någon spelare,vore lite dåligt med tanke på alla skador
(--MadriEntes--)

HALA MADRID Y RONALDO!
2005-05-10 21:32
Ämne: Se artikeln, kanske ....
Kharles el Diño

vet att det inte var förbundet, men det låter ju lite bättre när man säger så :p
Señor Laporta
2005-01-07 17:17
Kharles

Sen precis som Txiki säger. Inga spelare kommer värvas för nöjes skull utan om Barcelona ska värva kommer det vara en spelare som verkligen behövs och uppfyller alla krav. Jag tycker inte Kanoute är den spelaren som Barcelona behöver. Det absolut smidigaste skulle vara att hämta tillbaka antingen Javier Saviola eller Sergio Garcia.

David Magnusson

Det är inte bara vi som efterfrågar den spelartypen. Sen får var och en tycka vad dom vill.
Barcelona Anang
2005-05-10 18:14
Visst blir det fler guld!!!!!!
Någon som hört nåt om blivande nyförvärv på sista tiden??
2005-05-10 19:29
Ronaldo har varit deras räddare i nöden men inte lika mycket som Casillas har varit.
Barcelona trettrree
2005-05-10 16:33
20:00 När döden ger liv
Del 2 av 3. Den andra dokumentären i serien fokuserar på givarna. Att ta beslutet att donera en avliden anhörigs organ är någonting av det svåraste man kan göra. När det dessutom handlar om ett barn är det ännu mer komplicerat. Kerstins son Stefan dog när han var femton år i en trafikolycka. Kerstin beslutade att låta hans organ leva vidare i någon annans kropp. Jenny ger en njure till sin syster Lina.
21:00 Sista delen: När döden ger liv
Del 3 av 3. Den sista delen i dokumentärserien När döden ger liv är en hearing, ledd av Petra Nordlund. Medverkar gör bland andra professor Gunnar Tydén, moderatledaren Fredrik Reinfeldt, Silvana Naredi, IVA-läkare från Umeå, Håkan Gäbel, ansvarig för donationsfrågor på Socialstyrelsen, artisten Lars Åke Wilhelmsson, 20-årige Nils Båvner som vill donera organ men inte får på grund av sin låga ålder, samt flera som väntar på organ och anhöriga som tagit det svåra beslutet att donera närståendes organ.
21:55 Fotboll: La liga
Levante möter Barcelona, kommentatorer Per Forsberg och Billy Ohlsson.
22:50 Höjdpunkter från La Liga

23:00 Fotboll: La liga
Levante möter Barcelona, kommentatorer Per Forsberg och Billy Ohlsson.

Barcelona Puyol for president
2005-01-07 18:52
Dem borde ta tillbaka Saviola, det vore inte bra om Eto´o blev skadad
Barcelona Més que un club, una manera de viure
2005-05-10 18:12
Kan ni tänka er...bara 4 dagar kvar tills över 5 års längtan är över. Guldet kommer att tillhöra kanske det mest lovande barca-laget någonsin och jag har väldigt svårt att tro Camp Nou inte kommer att fyllas av fler guld farmöver, npn som delar åsikten?
Barcelona - Xaviii -
2005-05-10 17:47
Vi får väl gratta Andrés Iniesta som fyller 21 år imorgon. Må fler sucess fulla år i Barça komma !
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-10 17:41
El Millor Jugador del Món.

Como Un Campeon.
Barcelona trettrree
2005-05-10 16:41
gå in å kolla på tv4.se sen trycker ni på tv4+ å sen på tablå
Barcelona Anang
2005-05-10 17:26
Riktigt go seger sist!!!
Nu måste väl guldet var klart ialle fall....
Barcelona Rickiboy
2005-05-10 16:14
Kommande matcher på TV4 Plus
20.00 Sevilla - Real Madrid
22.00 Levante - Barcelona
19.00 Atletico Madrid - Real Betis
21.00 Espanyol - Valencia
Barcelona Rivald0
2005-01-17 20:10
Rodrigo: hur fan ska vi veta det ?...ingen av oss sitter la i styrelsen lr ?...och de summor som sägs är aldrig sanna...tro mig...
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-17 18:05
Valdés

Jag tror att du förväxlar mitt sätt att sätta betyg med det de italienska sporttidningarna använder. Hade jag själv använt mig utav det så hade nog alla sänkts med en etta. Dessutom kan jag inte hjälpa att vara lite subjektiv, det var trots allt tre mycket sköna poäng.

Absolut finns det bättre alternativ på högeranfallsplatsen hos Barcelona idag. Läste en artikel om att Saviola och Riquelme inte fanns med i Rijkaards framtidsplaner. Vilket oroar mig lite, men Saviola och Riquelme sitter knappast i samma båt. Saviola, som ju spelar högeranfallare i Monaco, ser jag just nu som den som på sikt kommer att hålla till i högeranfallspositionen i Barcelona. Riquelme bryr jag mig inte särskilt mycket om, då laget knappast saknar playmakers. Sälj honom och skit i att ha reklam på tröjan.
Jag tycker att man ska skippa reklam på tröjan till varje pris. Vi är FC Barcelona och vi har ingen reklam på tröjan. Men å andra sidan så kan mina konservativa tankar om klubben och dess principer stå ivägen för förståelsen till dagens ekonomiska riktlinjer för klubbar. Jag vet inte exakt hur stort över/underskott klubben har, men jag tycker inte att klubbens fina färger ska besudlas med någon "betandwin" logotyp.

Tror också att dina tankar om en ny regel om max 8 spelare/egen planhalva är lite för liberala. Håller inte med om att detta behövs. Lag som drabbas av detta (som vårat) får helt enkelt komma på ett sätt att besegra köttmurarna.

Messí

Reklam på byxan tror jag inte inbringar så mycket pengar (som på tröjan), men det kan vara en potentiell kompromiss.

Vidare så tycker jag att MD är lite konstiga i sin betygsättning. Känns nästan som om tidningen anser att laget gjorde en bättre insats på el Madrigal senast..
Barcelona Sonde
2005-01-07 14:25
Relay: Visst kan man börja spekulera i diverse skräckscenarion, men det finns en lösning på allt. Om nu Puyol skulle bli skadad kan man flytta ner Marquez och låta Gio/Gerard/Xavi ta hand om pivoterollen, lika gärna som att man värvar en ny spelare.

Jag vidhåller det jag tidigare skrev. En värvning skulle absoluta inte vara fel, bara det är rätt spelare. Försvaret känns dock inte som någon högre prioritet just nu. En anfallare eller ingenting.
Barcelona Sonde
2005-01-07 14:00
Jag är nog av den åsikten att det är bättre att inte värva, än att värva spelare bara för värvandets skull. Styrelsen ska ha en stor eloge för att de inte förhastar sig utan istället, som Txiki antyder, endast värvar om man hittar precis den spelartyp man söker. Visst, vi blir än mer sårbara om fler skador uppstår, men det innebär i sin tur att de unga får chansen. Hade läget varit annorlunda, säg att vi låg 7:a i ligan och självförtroendet hade fått sig en törn, hade det varit givet att värva. Nu känns det inte alls så. De unga skulle få spela omringade av världsklasspelare i toppform, i ett lag i toppform. Det gör mycket. Vi har redan sett hur väl damia har anpassat sig.

Jag är dessutom livrädd för stämpeln "köplag". Det får bara inte hända. 7 värvningar under sommaren är, trots alla spelare som lämnat, verkligen på gränsen till för mycket. Inga fler om det inte gäller spelare som verkligen behövs!

Ska det värvas ska det vara en anfallare, inget annat och inga fler. Defensiva mittfältare har vi.
Barcelona trettrree
2005-05-10 16:35
20:00 När döden ger liv
21:00 Sista delen: När döden ger liv
Barcelona trettrree
2005-05-10 16:27
de visar inte sevilla - madrid
de visar bara barca på lördag
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2005-05-10 19:00
jag är väldigt stolt över barca och ligan är vår nu. Jag tycker också att Real madrid fansen borde va glada att de kom 2 plats och ni borde tacka Ronaldo väldigt mycket. Utan hans 20 mål skulle ni var mitten lag han har räddat er i de 6 senaste matcherna o väldigt många viktiga också
Barcelona Anang
2005-05-10 18:18
Ljungberg skulle nog faktiskt nästan ta en plats på högerkanten och löpa djupt.....
Zlatan är ju inte riktigt rätt speltyp även om han kan skulle platsa rent i ett annat spel sätt....
Barcelona Xavidinho
2005-01-07 14:19
Ja,vi behöver verkligen en anfallare.
Jag ser inget fel i att ta tillbaka Saviola,eller gör ni det?Vad ska vi göra om Eto´o blir skadad?
Annons: