/spanien/barcelona/forum/25932.aspx/spanien/barcelona/forum/25932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona @lle
2005-01-22 20:55
Barça..........
Barcelona Puyol_21
2005-02-17 23:15
Kharles_Kubala :
Helt rätt, dem har en enorm bredd med effektiva spelare. Kom igen nu ingen underskattning
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-18 10:21
Kan [länktipset] vara källan?

GZ

Om Terry 'saknar snabbheten', hur kan han då vara bra på 1 mot 1 situationer..? Förstår om du menar att han är brytsäker och stark på huvudet, men när någon kommer i fart mot honom så lär det ju vara en nackdel att han inte hänger med..no?
Señor Laporta
2005-01-24 17:39
B_a_r_ç_a

Alla dessa skador på Giuly har gjort att han inte har fått en ärlig chans att bevisa vad han kan. Kom ihåg hans säsong i Monaco och hans tre första matcher i Barça.
I och för sig gjorde Saviola 14 mål förra säsongen.

RiZzo

Maxi Lopez ska inte, enligt spanska media, skriva på först i morgon.

Visça el Barça!
Barcelona Hoodie
2005-02-17 23:21
Lampard har varit bra, men å andra sidan har han makelele som backar honom och det är ju inte fy skam. Makelele är, i mina ögon, den viktigaste spelaren Chelsea har. Det är han som "städar" efter de offensiva räderna från Lampard, Robben, Duff m fl. Dock ligger nog nyckeln till seger i att vinna mitten! Bara att hoppas att Deco, Marquez och Xavi fortsätter att lira som dom gjort tidigare!!
Barcelona barcalle
2005-01-23 21:25
Fan va kul att vi e tillbaks på den gamla vägen!

Belletti var helt suverän på högerbacken och även giuly var ovanligt pigg även om han missade nåt läge. Delvis kan ytorna på kanten kanke förklaras med att motstånndarna verkade köra 3-backslinje. inte helt säker dock...

även ronnie var ju bättre än på länge och det passar väl ganska bra att han "sparat" formen till slutspelet i ch.league... ere bara jag som e skitskraj för chelsea? dom har ju inte släppt in ett mål på typ sju matcher! och deras spelstil med kompakt försvar o sylvassa snabba kontringarf känns som att barca kan få riktiga problem med. dessutom kan ju mourinho braca rätt bra om man säger så...

vad gäller vinter värvningarna så tkr jag dom verkar vettiga (albertini och maxi). ingen går in direkt men ödmjuka killar som duger för att rotera med dessutom får man vara realist -det e inte enkelt att få kompletta värdsspelare i detta läge av säsongen som dessutom inte varit i ch league och dessutom helst inte ska kosta alt. lånas!

ang nästa säsongs värvningar så ser jag gärna ett mittbackskomplement och en typisk ytter med kvalitativa inlägg. om maxi e tillräckligt bra och henke e tillbaks måste man kunna utnyttja r e deras nickförmåga - även om det e som backupplan då det moståndarlagen "stänger" matchen lr hur e det som rijkard brukar säga .
sen e vi kompletta. jag tror och hoppas stenhårt på motta som pivote som var grym under vissa matcher här på försäsongen och även i början av säsongen.

nu blev jag lite lång här lessen men det var ett tag sen jag skrev...
Barcelona Der Afro
2005-01-29 15:04
Varför står det så ofta fel på matchtiderna här på forumet? Det är ju match idag:

Lördag 29 januari TV4+
21.25 (Observera tiden) Sevilla - Barcelona
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-29 11:56
Señor Laporta

Håller med, men jag tror att Ronaldinho stannar rätt så länge i klubben och skulle byta ut Maxi mot honom i den XI:an. Messi ska inte heller räknas bort. Om han byter ut högerbacken mot Oleguer/Damia så skulle man ju ha nästan hela laget egna produkter/katalaner, och det hade varit en syn det.. ;-)

Helt klart är i alla fall att Uefa bör se över sina regler om man vill begränsa antalet icke-eu spelare i lagen. Men Barcelona har väl också den policyn att en spelare måste lyckas en hel säsong i B-laget innan denne får chansen/flyttas upp i A-truppen.

I fallet Fabregas så har han ju gått ut och sagt att han är culé i hjärtat och att det skulle vara en dröm att få spela i Barcelona i framtiden. Se länk f.ö.

Tror att det blir en tät match idag, hoppas på bra väder så att det blir en välspelad match också. Lägg märke till att det kan finnas 8-9 brassar på plan idag, så vi får hoppas, som MD skriver på en sambamatch. Tippar 0-1, 1-1 eller 1-2.

Força Blaugrana!
Barcelona Der Afro
2005-01-29 15:04
Varför står det så ofta fel på matchtiderna här på forumet? Det är ju match idag:

Lördag 29 januari TV4+
21.25 (Observera tiden) Sevilla - Barcelona
Real Madrid AnDeY
2005-02-19 11:28
ackish
du kan bara se en match!
Señor Laporta
2005-01-30 14:16
Alx

Men då ska han väl inte vara med i startelvan?
Barcelona Lucho
2005-01-29 12:31
Miguel Rico skriver en rätt intressant sak i en krönika på Sport..

Koeman skulle träna Barça men i slutändan blev det Rijkaard. Möjligen hade Ajax-tränaren lyckats bra också men jag måste erkänna att jag faktiskt inte ångrar att Laporta satsade på Rijkaard. David Beckham var den stora stjärnan som skulle värvas men istället fick vi Ronaldinho. Kommentar överflödig. I år skulle man satsa på Trez men istället blev det Eto'o. Bara att tacka gudarna för att vi fick kamerunaren i och med att fransosen hade en svår skada på g. Dessa värvningar har en sak gemensam och det är att dom var plan b. Samma sak gäller ju med Maxi Lopez och Albertini. Iaquinta och Tacchinardi var ju dom man riktade in sig på först. Bara att hoppas att trenden håller i sig med andra ord..
Real Betis Capii!
2005-01-29 16:20
Idag möter ni "de onämnbara" och jag kommer att stödja er helhjärtat denna kväll. Lycka till!

Mucho Betis!

Señor Laporta
2005-01-28 22:08
Damia

Maxi Lopez kommer inte spela i morgondagens match för Barça. Varför? Jo, det är ju ganska logiskt. Han har genomgått en test med klubbens läkare och blivit presenterad utav klubben. Man hinner inte träna på den korta tiden han har varit i klubben. Nej, han lär göra debut i hemma matchen mot Atletico. Då skulle jag gärna se honom från start i stället för Samuel Eto'o. Eto'o har startat alla matcher i La Liga den här säsongen och åttondelsfinalen i Champions League mot Chelsea närmar sig.
Barcelona Sonde
2005-01-22 11:13
Alx: Angående din fråga om hur anfallet kommer att se ut nästa år: Jag tror nog att starttrion till en början kommer att vara identisk. Däremot kommer, och det måste det göra, en backup till Giuly/Dinho att värvas. Som det ser ut nu så blir vi väldigt sårbara där även utan dagens skador.

Jag tror inte Rijkaard kommer att peta Giuly efter bara en säsong, så billig var han inte.
Barcelona Daniel el magnific
2005-01-24 17:57
Var det inte så att Saviola blev utlånad till Monaco för att Barcelonas ledning inte tyckte om att han spelade OS.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-28 19:24
Jag tror vi vinner över Sevilla med 0-1, Getafe klarade ju 0-0, och kan vi bara ta bort Besten så ska det nog bli bra.

Ang. krönikan så tror jag att den skrevs för att reda ut frågetecknen kring det som kan te sig vara en konstig värvning. Maxi Lopez-värvningen var lite viktigare (anfallsplatserna var verkligen tunna) och lite mer förståelig, så hoppas inte för mycket.

Pelayo

Det problemet har nog inte Barça, varför man stoltserar med den bästa plantskolan för inhemska talanger i Spanien (med Sevilla hackandes i hälarna..!).

viva barcelonismo!
Barcelona Messí
2005-01-28 17:54
Ämne: blir det ingen "Tank....
Kanske kommer snart... :-) Om vi vinner så tror jag absolut inte att det blir med så stora siffror. Sevilla är tillsammans med oss ett av ligans starkaste hemmalag, så jag skulle vara nöjd med en pinne.

-

Skönt att Puyol kan spela imorgon!
Skulle gärna vilja se den här uppställningen imorgon.
Valdés
Belletti-Márquez-Puyol-Gio
Xavi-Albertini/Gerard-Deco
Giuly-Eto'o-Ronaldinho
Barcelona Puyol_20
2005-01-24 20:48
Ja tycker inte det är så viktigt ifall real anser att deras sida e finare. Barças fina färger är allt ja behöver ja menar aldrig har ja sett 2 färger matcha så bra som Barças rödblåa färger.
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-24 17:49
Det jag menar ang. Saviola är att vi köpte en spelare för 70 miljoner (Giuly)utan att tänka på att vi har altenativ i laget. Ni har rätt han va oprövad men just nu spelar han på den positionen som Giuly har i Barca och hade i Monaco och har har verkligen lyckats. Jag tycker inte att Giuly är dåli och jag skrev själv att jag inte vill bedöma honom förräns han har spelat ett tag utan skador, men jag tycker bara synd att vi bara slarvar bort Saviola och förstör faktist lite av hans framtid bara för att tränarna inte gillade honom och jag fattar inte varför Rijkard itne gillade honom. Förra säsongen va Kluivert mycke dålig första halvan av säsongen och endå fick han spela och Saviola bänkades och när Kluivert skadades fick Saviola spela och jag räknar bara att han spela andra halvan av säsongen då Barca va som bästa och då gjorde han många mål.Tänk på att killen är nu 23 år oxå och har redan gjort massa för Barcelona och han blir bara bättre och bättre.
Señor Laporta
2005-01-24 19:31
Barças första vintervärvning!

Nej, tyvärr handlar det inte om Maxi Lopez. Det är inte heller herrarna som värvar. Det är Barças damlag som har värvat Marquez landsman Maribel Dominguez som har skrivit på för Barça. Dominguez, kapten i Mexicos landslag, som var på väg till en herrklubb i Mexicanska division 2, Celaya, men stoppades av Fifa. Dominguez kontrakt sträcker sig över 1,5 år, till 2006. Dominguez ligger trea på Amerikanska Ligans skytteliga genom tiderna och är född vinnare. Hon beskrivs som snabb och explosiv anfallare.
Damlaget gör sin första säsong i Superliga, damernas motsvarighet till La Liga, och ligger för närvarande på en sista plats med bara sju poäng på sexton matcher. Närmast ligger Lagunak med nio poäng. Men kan Dominguez rädda Barça undan nedflyttning?
Barcelona sunda
2005-01-24 20:02
Nu har jag fått tag i en Henke-Larsson tröja i bra kvalitet. Om någon nu bryr sig :-)
Barcelona Sonde
2005-01-24 17:20
Haha, underbara Marquez har varit i farten. På en fråga om hans eftersläng drar han till med en riktig dagisklyscha som svar:

"Det jag gjorde var ingenting jämfört med vad vad Figo gjorde!"

amen.

B_a_r_ç_a: Nja, jag vill se Saviola spela mer i den positonen än vad jag har gjort för att bedömma det. Saviola är en mycket bra spelare, men även Giuly är det när han är på topp. Den senare är dessutom mer utpräglad att spela till höger, än vad kaninen är.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-24 14:12
Visst skulle Saviola och även Riquelme platsa i Barcelona idag, kanske inte riktigt rätt in i start XI:an men de skulle ge bra bredd. Tyvärr så är det en sak som talar emot dom, och det är deras feta lönecheckar som ju förhandlades fram under den desperata Gaspart-eran. Vi fick ju inte ett öre för Kluivert, men han var en stor belastning för klubbens ekonomi. Och jag tvivlar starkt på att dessa spelare/deras agenter går med på hyfsat kraftiga lönesänkningar + mindre speltid, samtidigt som Barcelona knappast vill ha två "reserver" som tjänar så mycket, möjligtvis kan Saviola göra sig förtjänt av lönen och utvecklas till något stort, han är ju bara 23 och jag tycker ledningen bör ge honom en ärlig chans. Däremot kan jag säga en sak angående Riquelmes match igår, och det är; TJING-TJING!
Barcelona Buba
2005-01-24 12:43
debatten om riquelme ska komma tillbaka eller inte ställer jag mig helt och hållet nej till den frågan. om nu riquelme kommer ska han ju konkurrera med xavi och deco men tänker ni inte på iniesta som håller på att utvecklas till en riktigt bra spelare. riquelmes ankomst skulle begränsa iniestas speltid och speltid är ju exakt vad en ung och hungrig iniesta behöver. spelmässigt är riquelme är duktig spelare men jag anser inte att han passar in i barcas spelsystem. han är fortfarande lite slö, håller i bollen för länge och så tror jag inte att han är lika allert som deco och xavi i deffensiven.
Barcelona Sonde
2005-01-24 16:24
Jag tror nog alla får ställa in sig på att Riquelme inte kommer tillbaka. Främst på grund av att han saknar EU-pass, och att han knappast kommer få det. Att han sedan har oturen att spela på en position där vi kanske just nu är starkast bemannade gör inte saken bättre för honom.

Saviola tror jag däremot har större chans att komma tillbaka. I och med att han fixade spanskt pass i sommras, och visat att han kan spela på kanten i ett tremanna anfall, så finns det nog möjligheter för honom att komma tillbaka. Åtmonstonde till truppen. Jag undrar dock om kaninen verkligen är förmögen att slå sig in i startelvan.
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-24 16:54
Sonde:
Tycker du att giuly är bättre än va Saviola är??
Giuly är duktig och han har haft skador och lite problem och därför kan inte jag bedöma honom än men som det ser ut nu så är Saviola given på högerkanten före Giuly om han fanns i Klubben.
Barcelona Kickboxer
2005-01-29 01:31
Grabbar, e det någon i sthlms trakten som vet om "Capital" visar Barça matchen imorn? Rodrigo du brukar veta sånt, någon annan som kanske vet? Jag vet att de typ alltid visar men ja tänkte om det va nåt undantag eller så imorn. Vill bara vara säker så att ja inte åker in till stan i onödan.

Tacksam för svar från någon som är 100% säker!

Visca el Barça!!!
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-29 00:33
Lucho

Barça har slarvat ja, utan tvekan när man låter talanger som Gerard Pique och Francesc Fabregas och även L.Garcia (helt maktlösa var man inte) gå till England. Sen så tvivlar jag på att Sevilla har lika många egna produkter som spelar varje match. Måste dock berömma dom för att de ständigt har bra latinamerikanska värvningar. De kan ju som bekant sina brassar. La Masia måste ändå vara en av de bästa plantskolorna i världen. Motivering överflödig.

Força Azulgrana!
Barcelona Lucho
2005-01-24 15:13
b_a_r_ç_a: Folk som snackar om att han är slö så vill jag bara säga att Deco inte är direkt någon snabb spelare men med sina dribblingar och passningar så behöver han inte den snabbheten.

Vid ett tillfälle i Villareal-matchen låg Riquelme några meter före Deco. Ändå hann portugisen före argentinaren. Det säger en del ;-)

Visst Riquelme är en riktigt trevlig spelare vissa stunder men han kommer inte att komma tillbaka. Kan dessutom inte se vart han skulle användas. Det vore ju exempelvis ingen hit att sätta en så pass långsam och seg spelare på Ronaldinhos eller Giulys plats. Sedan är ju hans defensiva kvalitéer inget vidare så att sätta honom på Xavis eller Decos plats vore heller ingen lyckad idé.

Dessutom tycker jag hans personlighet är ett frågetecken. Hans mediokra tid i Barça skyllde han ju exempelvis på att han inte fick spela på sin riktiga position. Näe, han passar nog bättre in i Villareal där han får vara den stora stjärnan..
Annons: