/spanien/barcelona/forum/25929.aspx/spanien/barcelona/forum/25929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2005-01-14 22:45
F.C Barcelona har nu 130 000 medlemmar. Se länk.
Barcelona Messí
2005-01-16 13:58
Ämne: Varför ska Ronaldinh....
Förstår inte varför Realfansen ska bry sig? De borde ju bli glada om de slipper möta honom i El Clasico.

Känner på mig att Ronaldinho kommer göra en stormatch. Jag vet inte varför, men det känns så. Hoppas på att spelarna verkligen kör över Real Sociedad idag.

Tror på en enkel vinst med 4-0!
Real Madrid ¤Hala Madrid¤2005
2005-01-16 12:49
om barca säljer ronaldinho är det bra och dåligt det dåliga man förlorar värdens bästa fotbollspelare det som e bra är att barca kommer få mycket pengar dom sista två matchena ronaldinho spelade då va han dålig ingen går på hans finter inte för att retas men nu går ingen på ronaldinhos finter så det skulle inte vart skit dåligt om dom säljde honom
(-$ MadriEntes $-)
2005-01-16 14:27
ronaldinho lär var på väg bort verkar det som:

Chelsea vill ha Ronaldinho
16. januari 2005 12:03

Barcelonas superstjärna Ronaldinho kan vara på väg att lämna klubben för Chelsea i Premier League. En konflikt med klubbledningen sägs vara anledningen.

Enligt den brittiska tabloiden News of the World har Chelsea bjudit motsvarande 780 miljoner kronor för brassen.

Ronaldinho kan tänka sig att lämna Barca eftersom presidenten Joan Laporta och Ronaldinhos vän, vicepresidenten Sandro Rossell, hamnat i konflikt med varandra.
(-$ MadriEntes $-)

Barcelonas superstjärna Ronaldinho kan vara på väg att lämna klubben för Chelsea i Premier League. En konflikt med klubbledningen sägs vara anledningen.

Enligt den brittiska tabloiden News of the World har Chelsea bjudit motsvarande 780 miljoner kronor för brassen.

Ronaldinho kan tänka sig att lämna Barca eftersom presidenten Joan Laporta och Ronaldinhos vän, vicepresidenten Sandro Rossell, hamnat i konflikt med varandra.
(-$ MadriEntes $-)

Barcelona Rivald0
2005-01-15 13:55
nee du...ja ville ha bredare trupp & du gick emot..ok men säg nu vilka som kan spela pivote JUST NU...1 Marquez, Gio....sen om vi flyttar upp ngn mer så blir det tunt i bak...plus att Deco har känningar i knät läste ja ida...
Señor Laporta
2005-01-14 22:13
Rivald0

Valdes
Belletti-Puyol-Oleguer-Gio
Xavi-Marquez-Deco
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

På bänken finns Iniesta, Damià, Navarro, Sylvinho, Messí.
liverpudlian
2005-01-16 14:26
"Ronaldinho till Chelsea för 780 miljoner
LONDON.

Ronaldinho kan vara på väg till Chelsea för en övergångssumma på 780 miljoner kronor.
Ett bråk inom Barcelona-ledningen uppges vara orsaken till stjärnans flytt."

Hur trolig är detta?
Señor Laporta
2005-01-16 14:19
Ämne: Ämne: Varför ....
Har svårt att fatta det själv.
Men i och för sig skulle nivån på La Liga sjunka ganska rejält om Ronaldinho skulle lämna Barça. Ronaldinho är en otroligt bra fotbollsspelare, vars spelstil, tror jag, inte skulle passa in i Premier League. Genom åren är det inte många brassar som har passat in i den engelska spelstilen. Men om det är någon som kan passa in där, bland dagens brassar, så är det Ronaldinho.
Barcelona hammabarça
2005-01-16 14:20
Ämne: Ämne: Varför ....
äh skitsamma nu, det är bara ett rykte. Tror på en relativ enkel seger ikväll. 3-1 tippar jag!
Barcelona Xaviii
2005-01-19 17:17
Den 15 februari ska man spela en match för offren av Tsunami på Camp Nou
Ronaldinho leder fifas lag och Shevchenko UEFAs lag, resten av spelarna som ska vara med ser ni på länken.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-14 22:29
Jag har förtroende för ledningen, Laporta känns mer lugn och vis än vad Gaspart var. Men jag måste säga att den här påstådda schismen mellan honom och vicepresident Rosell(som bl.a. värvade Dinho och Deco) börjar oroa mig lite. Laporta har i alla fall sagt att man inte tänker betala 8 miljoner euro för Iaquinta, men att en anfallare ska vara klar senast nästa vecka.

Messí gör succé i U20 VM. Hoppade in, förändrade matchbilden och gjorde ett mål för sitt Argentina. Mer info finns på fcbarcelona.dk.

Sen vill jag också rekommendera Liverpools införmatchrapport mot ManU. I alla fall den första delen, om hur framtiden kan komma att se ut. En trevlig läsning, som kan fås på länktipset.
Barcelona Buba
2005-01-14 19:37
mina åsikter om transfer rykterna runt barca

anelka - snabb, teknisk, påminner ganska mycket om eto'o men är en gnäll spik och formen går som en bergodalbana

carricolo - ung fin talang, bra spänst, grym i luftrummet men anses vara för dyr att köpa loss

iaquinta - bra på att göra mål med både fötterna och huvudet, är också i en fin ålder men hans målform vacklar ibland

pandev - grym teknik, ett bra skott, duktig passnings spelare, killen bakom anfallaren men barca har en hel drös av såna spelare

mitt val skulle varit i första hand carricolo och andra hand iaquinta
Barcelona Rivald0
2005-01-15 15:36
jaja skit samma nu...Men om ja inte minns fel så enligt mig gjorde Ronaldinho sin bästa match förra året mot Sociedad ?...:), den 21 mars 2004 :D..hans födelsedag...hoppas han gör likadant imorn :) hehe...ha de fint gubbar...//mako
Barcelona Davidsito
2005-01-14 18:08
Varför är man inte mer aktiv med att värva Gravesen? jag tycker verkligen vi är i behov av en sådan spelare! Vi vek ju ner oss totalt mot Villareal med dansken på mitten hade vi haft en spelare som tryckt på lite och inte hade han ikit ner sig som våra nuvarande stjärnor gjorde.. för helvete vad dåligt vi spelade rent ut sagt..30miljoners spelaren gravesen tror jag kunnat vara skillnaden mellan förlust och vinst! I matcher där motspelarna i detta fallet Villareal ligger nära och spelar hårt behövs det stora starka orädda bjässar som visar vart skåpet ska stå, inte massa finlirare med glasfötter... jag skämdes i söndags.

FORÇA BLAUGRANA
Señor Laporta
2005-01-14 19:07
Davidsito

Gravesen skulle inte vara skillnaden mellan vinst och förlust. En spelare skulle inte hjälpa. Laget ville inte. Alla var omotiverade, Ronaldinho såg väldigt seg ut och kom inte in i matchen. Inte Eto'o, Giuly eller Deco heller. Ytterbackarna hade svårt hela matchen. Den ende som försökte var Xavi. Han var okej. Man såg att glöden inte fanns där. Kanske hade spelarna ätit för mycket julmat. Men sen får man inte glömma att Villarreal är riktigt bra på el Madrigal.
Barcelona Marquez
2005-01-17 07:46
vi hade riktigt tur igår,men vi hade ju valdés.
Real Betis Joaquins Skruvdobb
2005-01-13 18:00
Tror inte jag sett Valdes göra en bra räddning i år! Han är ingen vidare bra målvakt titta senast mot Villareal och utvisningen mot Valencia. Barca ska vara glada att de har så bra försvar.
Barcelona Puyol_20
2005-01-14 20:44
Yonis:
Rätt intressanta namn faktist...

Roque santa cruz e ju grym dukti på huvet sämre med fötterna ingen stor center tank precis men snabb e han..skulle ja lätt vilja se bredvid etoo o vad ja vet om han så har han tyskt pass....ett lån skulle inte sitta dåligt med option att köpa.

Jan koller ser jag gärna i Barca grym bra på huvet.Aldrig sett stam vara så försvarslös då han mötte koller i kamp om bollen.

Sen har ja en spelare jag gärna ser i Barca även han en Tjeck..Rosicky ja tror han tar den slutliga steget till världsstjärna om han joinar en annan liga o varför inte världens bästa liga=spanska?

Ordet e ert bröder
Barcelona Puyol_20
2005-01-13 17:24
Han(rustu) e helt enkelt inte redo för att representera en stor klubb som Barca o det vid 32 års åldern talar sitt tydliga språk...Men viist e han bra men Vi har nu Valdes som skött de hela utmärkt..
Nån som har nån skade kontroll på när de återhämtas från deras skader vore bra me en sån rapport =))) även den spelare vi e närmast att få hit vare sig lån/köp..
Real Sociedad NiHaTKaveci
2005-01-16 05:17
16-01-05 18:00

Taquilla 1

Barça TV

C+ Blauw

Sky Sports 1

Sport 2 Hungary

Supersport 2

TV4 Plus

Kanal 5 (DK)

Diema+

Al Jazeera Sport

Sport + (Delay 18:15)
Barcelona v R. Sociedad

Idag smäller de vi ska ha 3 pinnar
Barcelona Sonde
2005-01-15 23:39
Kluivert9: Vi har samlat lite statistik men saknar fortfarande en vad vi tycker viktigt grej, nämligen assistliga. Om någon kan hitta en tillförlitlig källa för detta vore vi ytterst tacksamma.
Real Madrid ¤Hala Madrid¤2005
2005-01-16 12:34
http://www.sportal.nu/nyheder.asp?nyheder_id=36589 vad håller barca på med om säljer han då är Laporta sjuk i huvudet han kanske säljer världens bästa spelare katastrof
Spanien Kujovic
2005-01-15 20:28
Föresten så stavas Van Borckhorst så där
van Bronckhorst

Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-16 12:02
Rent skitsnack. Vi har varit här förut. Det var igår det stod i de flesta spanska sporttidnangar där Ronaldinho gick ut och sa att "Rosells öde påverkar inte min situation i klubben". Han vann precis FIFA-WPotY award och trivs bra i klubben. Varför skulle han vilja iväg? Han trivs i klubben på varje sätt och vis, även om schismen mellan president och vicepresident (som ju har bra kontakter med Dinhos agent och bror) inte är bra för klubbmoralen. Men nu är han på väg att stå i spetsen för klubbens första ligatitel på 5 år.. Rosell har även sjäv sagt apropå bråket med Laporta att det är som ett "giftermål", oenighet kan komma att uppstå.

Det är bara påhittat skitsnack från news of the world. Oljelagsryktena verkar aldrig dö..

Källkritik.

Pedro T
Tror du inte att Barça kan slå mediokra Sociedad? De fick ju stryk på 7 minuter av de avdankade.
Barcelona Puyol_20
2005-01-14 19:15
Señor Laporta :
Graveson hade inte varit skillnaden som du säger. One of those days helt enkelt 9 spelare som helt enkelt inte hade lust o spela..

Laporta har lovat en center tank o center midfältare ja tror att Laporta o co kommer göra oss glada dem har utryckt att de inte kommer köpa/låna nån oprövad vilket låter jätte bra ..
hang in there Barca bröder
Barcelona Daniel el magnific
2005-01-16 10:53
Viist är inte Transfer fönstret stängt ännu men jag tycker att det har varit ovanligt tyst från Barcas sida om nya värvningar.
Vad kan det bero på?
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-16 03:53
Hej killar, såg att Messi har gjort 3 mål nu på 2 matcher och den första match fick han bara hoppa in. Han spelar med U20 landslaget och dominerar :)
Real Madrid Carlos3
2005-01-16 19:23
Skulle inte ni värva några spelare?
Annons: