/spanien/barcelona/forum/25928.aspx/spanien/barcelona/forum/25928.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronnie
2005-01-18 01:36
Är det någon som vet vart man kan hitta bilder från matchen mot Madrid? Vet att sidan var på tal strax efter matchen men har tappat bort länken...
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-18 01:09
Alltså nu fattar jag mig inte på Barca ledningen och Rijkard. Hur fan kan de vilja ha Albertini i Barca som är 33 år och har i prencip samma position som Xavi. Han är inte direkt den aggressiva deffensiva mittfältaren och inte heller någon anfallare. Killen är 33 år och spelar i Atalanta så ska han använda honom som def. mittfältare? Nu är det jävligt dåligt av ledningen och av alla värvningarna så hittar dem sämsta altenativen och de väntar nu till sista dagarna så de blir tvungna att köpa spelare för dyra pengar oxå. Iaquinta kommer kosta runt 80 mille kr och han är inte äns värd hälften. Det är just därför man ska låta Rosell ta hand om värvningar. Iaquinta kan inte delta mot Chelsea heller när vi behöver nån stark anfallare som mest mot deras backar.
Barcelona Messí
2005-01-06 15:04
Verkar inte bli någon Gravesen i Barça under vintern... Se länken.
Barcelona Messí
2005-01-06 14:49
Ämne: Straffen idag var so....
Jag har alla Barças mål sparade på datan och jag kan säga dig Eto'os mål är inte bara petningar. De gånger han bara stått framför mål och petat in bollen har han oftast sprungit sig loss från försvararen.

Jag tycker ändå att Ronaldo är en av världens bästa i sina bästa stunder då han är grymt effektiv. Tycker Ronaldo borde byta klubb under sommaren om han inte vill förstöra sin karriär...
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-05 21:56
Det är pinsamt att se hur glada RM fansen är efter detta..

Jag tror att vi spelar 2-1 och 1-1 mot Chelsea.
Real Madrid King_raul
2005-01-10 13:52
Ämne: jag vill inta klaga ....
Jag vill inte klaga på Reals spel...visst spelade de dåligt...men det finns inget lag som spelar bra i alla sina matcher...förresten såg ni hur Barca blev utspelade mot Villa Real...och förlorade med 3-0!!! Det får mig att skratta över fotbollen.
Barcelona Barcelona evigt troget
2005-01-05 21:17
Matcherna mot Chelsea kommer sluta så här: 2-1 till oss på Camp Nou,1-0 till oss på Stamford bridge..Så det så!
Barcelona Tompa
2005-01-05 20:54
Angående Real och deras nye tränare:
Visst, Luxemburgo är utan tvekan en mycket bra tränare men han får knappast ordentlig fart på Real den här säsongen. Tror fortfarande marängerna måste föryngra rejält innan de blir riktigt farliga igen.
Barcelona Tompa
2005-01-05 20:54
Angående Real och deras nye tränare:
Visst, Luxemburgo är utan tvekan en mycket bra tränare men han får knappast ordentlig fart på Real den här säsongen. Tror fortfarande marängerna måste föryngra rejält innan de blir riktigt farliga igen.
Barcelona _FCBarcelona_
2005-01-05 20:39
Jag tror att Luxemburgo kommer att göra Real Madrid ganska starka. Han är ju en stortränare. I den där 7-minuters matchen var Real ganska bra. Jag undrar bara om det beror på tränaren eller på vinteruppehållet. Apropå Chelsea vet jag inte, tror på 1-1. Men Chelsea är ju rika. Om Barca var så rika så skulle de vara obesegrade. Jag tycker att pengar ska inte spela någon roll i fotbollen. Vill bara säga det vad jag hoppas på: att Barca vinner La Ligan och CL.
Barcelona Messí
2005-01-06 14:44
Ämne: O Fenomeno:

"Ron....
Kan försöka förklara målet.

Eto'o står helt fri på Barças vänstra sida 30 meter från Ajaxmålet. Deco har bollen i mittcirkeln och massor av andra spelare är i närheten. Deco slår en passning ut mot den fristående Eto'o. Istället för att ta emot bollen och springa mot mål så sätter bara Eto'o fram foten, bollen får en grymt snygg bana och letar sig in exakt i krysset, från 30m.

Tror man måste se målet för att förstå hur snyggt det var. Barça vann f.ö matchen med 2-1.
Barcelona Xavidinho
2005-01-05 20:14
Ämne: Hej!
Jag vill fråga....
_FCBarcelona_

Tror inte att man kommer märka någon större skillnad när Luxemburgo har kommit.
Vi kanske inte kommer ha lika lätt att vinna över dom på Santiago med tanke på att det är deras hemmaplan och dom är nog extra taggade att ta revanch från förra mötet.Men jag tror att Barça klarar av att vinna.
Angående Chelsea matcherna så tror jag att vi spelar 1-1 på bortaplan och vinner med 2-0 på hemmaplan.Vad tror du och ni andra då?
Barcelona _FCBarcelona_
2005-01-05 19:54
Hej!
Jag vill fråga er som är fotbollsexpertrar.
Tror ni att Real har blivit bättre med Luxemburgo? De såg farliga ut idag.
Tror ni att Real kan vara ett hot för Barcelona i Spanska ligan? Och vad tror ni om Chelsea-Barcelona matcherna? Hur ska det gå?
Deco_Barça
2005-01-05 19:14
Om jag ska vara ärlig va det straff. Helt onödigt gjort av backen att sparka ner honom asså han borde följa med Ronaldo istället för att sätta dit foten...

Vi leder ändo ligan med 10 poäng! :D
Varför blir ni så sura? Valencia va i alla fall 10 poäng efter också..
Barcelona Sonde
2005-01-06 12:34
O Fenomeno:

"Ronaldo kapades och föll väldigt tungt!"

HAHAHA! Riktigt roligt faktiskt.
(Sorry, kunde inte låta bli)

Jag har för övrigt inte heller sett Eto'os mål mot Ajax (jag vet ärligt talat inte ens vad det blev i matchen). Hittar någon länk så är ni välkomna att posta den härinne.
Zidane_Den_Store
2005-01-06 13:10
Gubbar gå in på länken och se Henke's världslag. (Jag tycker att den suger!) men rösta gärna på ert lag fram till Måndag, missa inte det! Rösta gärna på Milanspelare, då blir jag glad!! :)
Barcelona Barca Barca
2005-01-05 18:51
En fråga bara. Var straffen billig eller var den rättvis??
Barcelona Barca Barca
2005-01-05 18:51
En fråga bara. Var straffen billig eller var den rättvis??
Barcelona Tompa
2005-05-11 09:35
La liga kommer dessutom tillbaka nästa säsong i Europa, en dålig säsong kan alla ligor ha.
Barcelona Tompa
2005-05-11 09:35
La liga kommer dessutom tillbaka nästa säsong i Europa, en dålig säsong kan alla ligor ha.
(--MadriEntes--)
2005-05-10 22:56
Hehehe kan ni ta det lugnt det var bara lite ironi, trodde ni förstod det men det verkar inte finnas humor alls här. Värst vad jag blev påhoppad direkt :)
(--MadriEntes--)
Hehehe kan ni ta det lugnt det var bara lite ironi, trodde ni förstod det men det verkar inte finnas humor alls här. Värst vad jag blev påhoppad direkt :)
(--MadriEntes--)
Señor Laporta
2005-02-14 16:08
Victor Valdes är en riktigt bra målvakt men har en, som jag ser det, riktigt stor svaghet. Det är hans utrusningar där han har en förmåga att ofta få ner motståndaranfallaren, tar matchen mot Valencia som exempel då han blev utvisad. Ibland kan han göra det mest klockrena brytningarna, tar Atleticomatchen, som exempel där han tar bollen innan Torres men får ändå en straff emot sig och en varning. Det finns andra bra exempel som mot Zaragoza, där det ska vara straff. Ska Valdes bli en riktigt världsmålvakt, han håller på att bli en, måste han förbättra denna delen för inget lag har råd med billiga varningar, framför allt inte på målvakterna.

Força!
Barcelona Kickboxer
2005-02-14 01:57
Ämne: Ja, det var ju synd ....Håller med om att vi måste rotera och vila några spelare till nästa match. Det är ingen säker 3-poängare mot Mallorca, men ändå en uppgift vi ska klara av. Mallorca har även fått Hector Cuper som coach, och han är känd för att vara defensivt och taktiskt kunnig. Vi vet ju alla att det går mindre bra för Barça och att vi har det svårt mot lag som spelar defensivt och med ett lågt försvar. Alla lag som kommer till Nou Camp spelar med lågt försvar så ingenting säger att just Mallorca ska börja spela anfallsfotboll mot oss.

Nu över till rotationen i truppen. Tycker förutom de två spelarna som du nämner, att även Silvinho ska få spela istället för Gio. Men det är samtidigt inte bra att göra för många byten i startelvan på en vecka. Helst ska man bara rotera 1-2 spelare om man nu ska rotera.

Men men, jag tror inte att jag är den enda här på forumet som märkt att Rijkaard inte är den bästa på att rotera i de olika lagdelarna. Han är inte speciellt känd för att vila några spelare förutom när de är småskadade, och absolut inte om spelaren heter Xavi, Ronaldinho, Puyol mfl. Tycker att Rijkaard måste förbättra detta avsevärt så inte våra spelare blir för slitna nu när CL-matcherna kommer och landskamper mm. Ska jag vara helt ärlig så tror jag att Rijkaard kommer ställa upp med samma startelva mot Mallorca, som han gjorde senast mot Zaragoza.

Jag vet att Rijkaard inte haft speciellt många spelare att rotera bland när vi hade vår värsta skadeperiod. Men nu ser skadeläget ganska ljust ut, och ingen spelare är egentligen skadad förutom våra stackars 6-månaders fall. Därför är det viktigt att vi roterar våra spelare nu när vi fått tillbaks en stark bänk igen. Vi har trots allt spelare som Iniesta, Maxi, Gerard, Albertini, Silvinho, Damia (B-laget för tillfället) Messi(Landslagsuppdrag)och många fler kvalificierade spelare som kan hoppa in mot "de mindre bra lagen".

Snart är det dags för CL-matcherna mot Chelsea. Vissa av våra spelare ska även spela i matchen "Football for Hope" med Ronaldinhos eller Shevchenkos lag, redan nu på tisdag. Veckan efter kommer som sagt Chelsea och några svåra bortamatcher i ligan. Så vi behöver lite rotation i truppen så inte våra kära spelare blir för slitna snart när en lite tyngre period med mycket matcher närmar sig.

Tack för mig och sköt om er!

Visca el Barça!!!
Barcelona O Fenômeno
2005-01-06 13:29
Från denna länk kan ni se en bild på hur solklar straffen var. Ronaldo fick ett riktigt krokben.

http://img11.imgspot.com/u/05/5/00/553.jpg

Ps. Ignorera länktipset. Det blev fel. Klistra in Imgspot länken i webläsaren.
Barcelona O Fenômeno
2005-01-06 13:16
Tompa och Sonde,
Ni har ju argument som 10 åringar. "Hahaha" och "du tas inte på allvar". Fast det kanske är så diskussionerna går till i erat forum. Det får mig att må illa så jag lämnar illa kvickt.
Barcelona Marcos
2005-02-14 16:28
OJOJOJ

Matchen mellan FC Barcelona och Real Mallorca ska spelas 20.00 på lördag och inte kl 19.00 på söndag. Detta eftersom barca bad om att få spela 24H tidigare pågrund av Champions league osv...

Hehe nu lär det bli svårt för tv4+ att bestämma sig för vilken match de ska sända :D

Förbered er för att många kommer förklara krig mot tv4+ och deras mail :P

Vilken match kommer de visa? Barcas lr Madrid?

Kommer de svika oss igen lr?
(--MadriEntes--)
2005-05-10 22:09
Beautiful_ Barça//

Du måste ärligt erkänna att la liga inte har varit lika bra som förr. Valencia och Depor är båda katastrofala i år!
(--MadriEntes--)
2005-05-10 22:09
Beautiful_ Barça//

Du måste ärligt erkänna att la liga inte har varit lika bra som förr. Valencia och Depor är båda katastrofala i år!
Annons: