/spanien/barcelona/forum/25923.aspx/spanien/barcelona/forum/25923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2004-11-28 10:09
Rivaldinho9

Visst. Jag håller med i resonemanget om att vi är aningen dåliga i luftrummet. Två mål har gjorts med huvudet i år. Henrik Larssons nick mot Numancia och Gerards mål mot Betis. Det är väll egentligen de två bästa huvudspelarna offensivt vi har och nu är båda skadade. Baptista skulle ge tyngd till huvudspelet men problemet är att han kostar alldeles för mycket. Det är bara Chelsea och Inter som har råd att värva någon efter sommarens storinköp. Jag anser att vi måste byta formation om Baptista ska spelas in i laget.
Barcelona Tompa
2004-11-25 09:34
Celtic är givetyvis ett lag som Barca bara ska slå, punkt slut! Håller således med er andra till 100 %. Visserligen går det inte att inte låta sig imponeras av skottarnas kämpaglöd men fotbollskunnandet har en hel del att önska i övrigt...

Nåväl, vi är vidare men hade helst sett att Barca vann gruppen. Teoretiskt är det fortfarande möjligt men inte sannolikt. Är dock helt övertygad om att om Barca cerkligen varit tvingade att vinna för att ha chans att gå vidare hade vi vunnit med åtminstone 3-4 måls marginal. Håller dock med om att det måste bli bättre skärpa i avsluten. Det kommer krävas mot ett lag som t.ex Juventus.
Señor Laporta
2004-11-27 21:34
Fortsatt bråk med Samuel Eto'o. Nu var det kaptenen och Eto'o som tjafsade. Den liraren har det inte lätt.
Barcelona Hadinho
2004-11-27 23:00
Vadå man kan väl inte få kort för att man skjuter bollen åt he*vete?
Barcelona Messí
2004-11-27 22:01
Puh...
Rasistpublik! Har lust att skriva så många fula ord som möjligt, men vill att mitt inlägg ska stanna kvar.
Jag förstår Eto'o helt och hållet! Publiken har gjort ap-ljud mot honom matchen igenom, nu när han äntligen får chansen så tycker jag att han ska visa sitt missnöje!

En fråga: Får domaren varna en spelare för att denne skjuter ut bollen även om det inte har hänt något?

Jag bryr mig inte om matchen just nu, det enda jag bryr mig om är den där publiken!
Señor Laporta
2004-11-27 22:25
Kim

Målchansutvisning. Men alla har väll ändrat åsikt efter att sätt en repris?
Señor Laporta
2004-11-27 22:03
Spelarstatistik från matchen. Spelare i fokus inhopparen Damià.
Spelade minuter 26 minuter.
1 varning

Totalt/Lyckade/Misslyckade
Passningar 14/14/0
Mottagningar 14/14/0
Brytningar 7/7/0
Närkampspel 4/4/0
Huvudspel 6/4/2
Inlägg 1/0/1
Inkast 1/1/0

Frisparkar
För 1
Emot 1

Kommentar. Damià fick mycket att göra. Spelade enkelt och slog inte bort en enda boll. Klart godkännt och ska ha beröm för sin insats.

Dessa uppgifter är inte officiella utan uppsnappade med egna ögon. Kan innehålla missade insatser och misstolkningar.
Barcelona Kim
2004-11-27 22:27
Ja, man har rätt att ändra sig - men när det händer absolut hela tiden under match efter match så bör man ta sig en funderare på vad man gör på sin position om man helt enkelt inte bara kan hålla käft och invänta reprisen vid en tveksam situation.
Barcelona Edmilson
2004-11-28 12:51
Det känns som att barca spelarna orkar inte 90 min hela tiden,
Señor Laporta
2004-11-27 21:58
Seger med 2-1. Målskyttar Marquez och Deco. Oförtjänt seger. Getafe mycket mer aggresivare. Tuff match. Barça drar på sig hela fem varningar, flera onödiga sådana. Valdes bäst i Barça och räddar tre poäng om och om igen. Men dessa segrarna räknas också och dessa tre poängen kan vara mycket viktiga fram över.
Barcelona Xaviii
2004-11-27 22:08
Man känner sig äcklad av alla dessa rasistiska handlingar....Att göra ap-ljud, göra nazizt hyllningar....asså fy fan säger jag
Detta kan inte fortsätta....varför gör ingen nått?
Barcelona O Fenômeno
2004-11-28 03:15
Hmm.. Jag skulle någon gång vilja vara med om att en vit spelare utsätts för rasserop...
Señor Laporta
2004-11-27 22:33
Kim

Det ligger i och för sig något i det du säger. Men att vara kommentator kräver 90 minuters stenhård fokus och Billy Ohlsson börjar väll komma till åren. Sen har inte tv4+ några vidare bra kommentatorer. De gamla 94-lirarna Pontus Kåmark, Martin Dahlin och Lasse Eriksson är väll inget att hurra för heller.
Barcelona Tompa
2004-12-02 09:22
Rijkaard fick mycket kritik under hösten förra säsongen, åtminstone delvis berättigad. Men jag måste säga att jag tycker han växt rejält som tränare sedan dess.
Spanien the_artist_formerly_known_as_Raufoss
2004-11-27 21:24
Barcelona Tompa
2004-12-02 09:22
Rijkaard fick mycket kritik under hösten förra säsongen, åtminstone delvis berättigad. Men jag måste säga att jag tycker han växt rejält som tränare sedan dess.
Barcelona Kim
2004-11-27 22:40
Komma till åren? Han är 50 år! Inte direkt så att han kan anklagas för att ha åldrats långt in i senilitet. 90 minuters fokus bör han klara av när han har det så ansträngande att han kommenterar en, max två, matcher per vecka - med betalning.

Visst är resten av TV4:s experter också katastrofer, men man måste ju kunna anställa någon vettig människa? Kom tillbaka Tommy Engstrand, allt är förlåtet!
Barcelona MrDeco20
2005-02-05 21:57
nihat räddade Real sociedad nyss.matchen blev 3-3 och VILKEN match asså..börjar bli imponerad över valencia..gör mycke mål nu..och spelar bra.fast har OTUR..men i för sig så är det positivt för barca..att valencia förlorar..och angående de här meddelanden jag får från NÅGR av er.så säger jag att jag kan gärna skcika bilderna till er..men det sker om 1-3.veckor senast eftsrom jag har inte gjort klart dem än..acceptera det..och sluta tjata om ni är snaälla../Peace
Barcelona Messí
2004-11-27 22:03
Ämne: FÖRJÄVLIGT med rasis....
"jag fattade de som att du sa att Madrid fans är rasister!!!"
Du fattade rätt. Inte alla, men många är det. Under de två senaste veckorna har 4(!) rasistiska händelser hänt i Madrid!

U-21 landskampen mot England. A-landskampen mot England. Real Madrid-Bayer Leverkusen. Och nu Getafe-Barça!
Señor Laporta
2004-11-27 22:15
Xaviii

Det krävs mycket planering och stora resurser för att förhindra rasism på läktaren. Till att börja med kan Spanskafotbollsförbundet(FEF) ge böter mot klubbarna vars supportrar som beter sig rasistikt, liknande Allsvenskan. Stor identifering krävs för att stänga av supportrar från läktaren. Men problemet för små lag som Getafe, som lever mycket på såna här matcher, är att man förlorar stora pengar på intänkter från supportrarna. Men viktigast är ändå att få ordning på läktaren.
Señor Laporta
2004-11-27 22:19
Kim

Det var inget fel på Billy Ohlsson ikväll. För en gång skull sa han något vättigt.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-09 11:58
Il Duce

Klubbkamrat med Oscar Lopez då.

Ok, Benito, tack för infon.. ;-)
Real Madrid Luiz Nazario De Lima Ronaldo
2005-02-08 18:38
vet någon om de sänder matchen mellan ronaldinhos lag mot shevas lag...tror att eurosport visar men är inte helt säker ....de brukar visa såna matcher..hoppas det..ronaldinho borde ha valt ronaldo i hans lag....vilken svikare.
Señor Laporta
2005-02-08 17:30
Bopi

Utav den trion skulle jag vilja se Xavi sitta på bänken. Han ser mer och mer sliten för varje match som går och blir inte förvånad om han åker på någon hemsk skada snart, om han inte får vila. Xavi har ju startat i nästan alla matcher under 2004 och har deltagigt i varje match denna säsongen.

Jag tycker inte den här elvan ser allt för dålig ut...
Valdes
Oleguer-Puyol-Navarro-Sylvinho
Deco-Gerard-Iniesta
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

Bänken och varför dom inte startar
Jorquera - Valdes är mycket bättre
Maxi - Har inte tränat tillräckligt med laget
Gio - Loj senast
Belletti - Behöver vila inför Champions League
Xavi - Akut vila, borde inte spela i landskampen
Marquez - Navarro behöver speltid och Marquez behöver vila. Inte lika aktuell som pivote längre, enligt mig
Albertini - Gerard behöver också få chansen från start. I La Liga har Gerard bara gjort fem inhopp.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-08 22:33
(--MadriEntes--)

Ja, ingen i Real Madrids trupp.
Señor Laporta
2005-02-08 21:06
AnDey

Det förvånar mig mycket att en Realsupporter inte vet vem Milito är¨, kanske inte en riktig då... Han spelar för närvarande i Real Zaragoza. Där hamnade han efter att Real Madrid ratade honom sommaren 2003 på grund av att han hade haft en knäskada för några år sen. Den bild jag har fått av honom är att han har vuxit in mycket bra i Zaragoza och han gjorde en mycket bra match i finalen mot Copa del Rey där Zaragoza vann med 3-2 mot just Real Madrid. Han har övertygat experterna runt om i Spanien och jag undrar om inte Perez undrar om inte Real gjorde ett misstag och inte skrev kontrakt med argentinaren. Vet dock inte vad han har för egenskaper men jag kan nog gissa att han är snabb och brytningssäker. Bra markeringsspel har jag hört att han besitter.

Är det någon som vet om Barça betalade någonting för att få Albertini på lån?
Barcelona Majsan
2005-02-08 21:31
När både Motta och Edmilson kommer tillbaka från sina skador skulle jag tycka att det vore kul att se Puyol som ytterback, vilket jag tror att även han själv skulle trivas med. Alla kan nog hålla med om att han, trots övervägande fantastiska insatser, ibland är riktigt darrig i sin position som sista utpost. Han har nog, och misstförstå mig rätt, en aning större hjärta än hjärna i många lägen.

Puyol---Edmilson--Marquez----Sylvinho/Beletti/Gio
--------------Motta
--------Xavi----------Deco
--Etoo------Maxi/Henke---Ronaldinho

Jag skulle definitivt helst se Torres i mitten av anfallet, men med de tillgängliga spelarna tycker jag det här förslaget vore bäst. Guily har enligt mig varit den sämsta värvningen för året, kan hittills inte se något av den omtalade magin. Hoppas dock att det blir ändring på det, men det har gått ganska lång tid av säsongen för att man på riktigt ska våga hoppas på det.
Real Madrid AnDeY
2005-02-08 20:55
vem är milito någon som kan bärreta lite om han i vilken klubb spelar han i?
Barcelona Xaviii
2005-02-08 18:17
Som många redan har frågat, men jag gör det igen
Nån som vet var Zaragoza - Barca ska sändas?
Och Tsunami matchen, visas den på Eurosport (Live) ?
Señor Laporta
2005-02-08 17:36
Bopi

Va klantigt av mig. Självklart ska det stå Ronaldinho. Hade väl tankarna på något annat.
Annons: