/spanien/barcelona/forum/25920.aspx/spanien/barcelona/forum/25920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2005-01-10 21:56
Skönt att Rijkaard verkligen snackar igenom den här matchen med grabbarna! Tror inte Rijkaard var alltför glad efter matchen igår, kan förstå honom. Se länken.
Albacete Kroccot
2005-01-09 02:16
Hoppas fan att vi får Nicolas Anelka, ett tokbra nyförvärv. Fast hans nonchalant del är dock ett frågetcken. Carew skulle också sitta fint, en stor forward är vad vi behöver.
Barcelona Lucho
2005-01-10 23:19
hammabarça: Villareal kommer från staden Castellon som ligger ungefär åtta mil norr om Valencia.

opaa: Senast Real Sociedad vann ligan var 81/82. Dom kom däremot tvåa säsongen 02/03.
Spanien opaa
2005-01-10 22:58
vilket år vann Real Sociead ligan Var det för 2 år sen??
Barcelona Puyolinho
2005-01-09 16:03
Sonde

Det kan igentligen vara vem som helst Men jag s jälv hoppas på en Center Tank eller en Pivote (Gravesen)!

Faan killar ! Det är 5 timmar till match nu kom igen ! :D Forumet ska vara fullt med inlägg = )
Barcelona Bopi
2005-01-09 16:41
asså de känns om att liver börjar rulla igen!!! varför?? jo barca spelar idag!! de va länge sen nu!!
Señor Laporta
2005-01-08 11:31
Kharles

Navarro är bättre som mittback. Han har gjort tre inhopp i La Liga. 16 minuter som vänsterback mot Mallorca. Ersatte Deco, Gio flyttades upp på mittfältet. 14 minuter som mittback mot Osasuna. Byttes in mot Belletti, Oleguer klev ut på högerbacken. 5 minuter mot Malaga, ersatte Puyol och spelade mittback. En match från start och ett inhopp i Champions League. Ersatte Oleguer mot Shakthar Donetsk, fick spela övertidsminuterna. Bildade mittlås med Puyol borta mot Donetsk och spelade hela matchen. Navarro bildade även mittlås med Puyol i Copa del Rey och blev utbytt mot Damià med 18 minuter kvar på förlängningen. Det var för övrigt Damiàs a-lags debut.

Ta inte detta som argument, utan fakta om var Navarro har spelat i år.
(--MadriEntes--)
2005-02-17 15:01
den här Eto'o är ju skitkaxig!
(--MadriEntes--)
(--MadriEntes--)
Barcelona Puyol_20
2005-01-10 22:55
Hit med en städgumma fort som attans...Jag vill inte se ronaldinho så långt ifrån motståndarens planhalva..Hur bra fysik xavi än har kan han ju inte springa lika mycket som i början av sesången...Hit med en graveson typ som får de andra på spelhumör...Ner med marquez i backposition bredvid puyol då kan vi börja stabila Barca spelet igen...

Jag e en av dem som tycker att giuly underpresterad men igår kämpade han ju rätt ofta kanske bara jag som såg det för att hjälpa till damia..aja hit med förstärkningar då det börjhar synas att tröttheten e här bland spelarna!
Señor Laporta
2005-01-10 19:50
Väldigt dålig match av hela Barça igår. Spelarna såg trötta ut.

*Hemmalaget Villarreal gjorde sin klart bästa insats för säsongen och visade att man är ett starkt hemmalag, Juan Roman Riquelme var helt fantastsisk. För dålig för Barça enligt de högsta hönset. Nu har jag inte sätt så mycket av "Roman" men har höjde nog sig själv flera gånger om inför matchen och stackars Damià hade det inte lätt på sin kant. Diego Forlan var inte så bra som kommentatorerna sa, utan var på rätt ställe när det behövdes.

*Barça, FC Barcelona som ledde serien med tio poäng inför omgång 18 av 38. Nu är avståndet ner till Real Madrid och Valencia, som båda vann sina derbyn, sju poäng. Dessa sju poäng börjar oroa mig. Efter en så dålig, rent ut sagt värdelös, insats av Barça börjar man fundera. Räcker dessa sju poäng. Nu måste i stort sätt varje match vinnas som är kvar, men, men vi har både matcher på Mestalla och Santiago Bernabeu kvar!
Giuly, Deco, Eto'o och Ronaldinho kom aldrig in i matchen, Xavi försökte. Giuly så vilsen ut och Iniesta borde hoppat in tidigare, redan i halvlek. Eto'o kunde, borde, fått straff. Men det skulle inte hjälpa mycket, Villarreal var värda segern. Passningspelet var under all kritik. Nästan varannan boll slogs bort och Sylvinho slog knappt en ända pass med rätt adress. Damià hade, som tidigare skrivet, riktiga problem med "Roman" och det var riktigt bra av Villarreals manager att hitta svagheten i Barça. Belletti och Gio saknades med andra ord. Víctor Valdes var chanslös på målen, dåligt försvarsspel var anledningen och Oleguer såg mycket tveksam ut igår, kanske satt febersjukdomen kvar. Det blev stabilare, tycker jag, när Marquez flyttades ner som mittback och Oleguer tog över Damiàs högerbacksplats. Visst var "Roman" offside vid ett 1-0, men det spelar ingen roll, Villarreal skulle vinna ändå. Dom var bättre. Nu är det bara att hämta nya krafter, Real Sociedad hemma på Camp Nou nästa helg och tre nya poäng krävs.

Blau-grana al vent!?

Messí
Riquelme kommer tillbaka till Barça i sommar då lånet tar slut. Hans framtid i klubben är oviss...
Barcelona Viking
2005-01-10 20:26
Nej ni, det här var inge kul... Stängde av TVn vid 3-0. Vet att Guily har dragits med skador och så men ändå, han var fullkomligt bedrövlig han gjorde inget rätt. Hoppas han snart hitter tillbaks till sin fina form han hade under försäsongen.

Aja nu är det två hemmamatcher på raken, det måste bli 6 poäng där om vi ska vinna primera division i år, tror jag iaf. För att efteråt så har vi Sevilla borta och där kommer vi inte få nått gratis. Sen så har vi både Valencia och Real kvar borta, det e ju lite trist...

Men men vi leder fortfarande ligen med 7 poäng och det är inte illa, förhoppningsvis och troligtvis kommer truppen breddas nu i januari. Och sedan ansluter skadade spelare (förhoppningsvis, tänker främst på Motta) under feb-mar.
Marquez har varit grym som pivote men jag ser honom hellre brevid Puyol, Oleguer är visserligen duktig men jag ser honom mer som en "backup".

//

Missförstå mig inte jag tror fortfarande vårat Barça tar hem ligan i år. Men det känns lite mörkt för tillfället.

Visca el Barça
Barcelona fanatico
2005-01-10 19:10
Tror faktist att riquelme blir såld....för att om han stannar så sitter han knappast på bänken...
Barcelona Tomppi-K
2005-01-17 18:39
jag håller fullständigt med om att ronaldihno är den viktigaste spelare barca har man kan ju bara inte sälja en sån spelare han är just den typen alla lag drömmer om och vill ha, för han kan avgöra vilken match som helst och när som helst.. De sällan man ser en så mångsidig spelare..
Barcelona Sonde
2005-01-10 15:22
V Ä R D E L Ö S T!!!

Fullständigt katastrafalt. Senast jag såg dem så här dåliga var för nästan på dagen 1 år sedan. Torsk då på bortaplan med 3-0 mot storlaget Santander. Då hade vi visserliggen en målchans tror jag.

Ingen var godkänd, inte ens Puyol. Han fick ständigt för sig att springa ner mot sidlinjen med ryggen mot motståndarmålet innan spelade upp bollen. Xavi sprang inte lika mycket som han brukar göra, och var ovanligt seg med bollen. Benen såg tunga ut.

Giuly var tyvärr en katastrof. Minns försöket till att ta emot en enkel bredsida vid mittplan, vilket slutade med att han snubblade tillbaka bollen till Puyol som kunde rensa med nöd och näppe. Världsklass. Dinho var även han kass, och framförallt slö. Jag tror faktiskt inte att han har tagit en enda djupledslöpningen på de fem senaste matcherna. Han har inte varit dålig på något sätt (förrän igår), men han har sett lite loj ut. Hoppas innerliggen att det beror på skadan, och om så måste han ju få vila någonting.

Sylvinho sumpade tyvärr sin chans att slå sig in i laget. Gjorde han något rätt alls?

Lucho: Även om Deco inte direkt tillhörde de bästa på plan igår, skulle det vara intressant om du kunde utveckla din kritik mot honom. Jag tillhör dem som tycker att han varit lysande.

*Eto'o var även han dålig igår, men jag vart måkta imponerad av hans lagmoral innan andra halvlekens avspark. Det var underbart att se hur han gick runt från spelare till spelare och pratade, peppade och instruerade. Stor eloge till allas våran Eto'o!
Barcelona Valdés
2005-01-17 17:49
Sonde; jag delar Din åsikt.

Jag är oerhört stolt över att vi som enda (stor)klubb aldrig haft tröjreklam MEN måste jag välja mellan att aldrig vinna några titlar och spela utan tröjreklam eller att införa tröjreklam för att kunna fortsätta locka storstjärnor vilka ser till att vi vinner titlar och slår Real Madrid varje gång vi möts väljer jag ett införande av tröjsponsring. Det går att föra en lång värdediskussion om det här och det är inte en helt enkel fråga att ta ställning i.

Det aldra bästa vore dock precis som Du skriver att vi slipper reklam men ändå kan fortsätta satsningen.

Messi; reklam på byxorna kanske är/blir ett alternativ.
Barcelona hammabarça
2005-01-10 19:49
tror inte att man tar tillbaka riquelme, han är för bra för bänken men inte tillräcklig för startelvan, han petar knappast Xavi eller Deco
Barcelona Daniel el magnific
2005-01-10 21:29
Någon gång på en säsong spelar man en dålig match förhoppningsvis var det här den enda lilla formsvackan.
Barcelona pat-w
2005-01-07 22:23
måste faktiskt säga att jag håller med sonde...
tycker inte det är ett måste att värva om vi inte hittar den rätte spelaren...

och precis som ngn skrev, hur lätt är det att hitta en (superbra) spelare som ska lånas in eller kosta lite pengar, inte spelat i ngn europacup osv osv..

men om vi (jag) ändå ska ta upp ett namn jag skulle vilja se i barcatröjan..

sean wright-phillips, min personliga favorit i premier leauge.
ritigt bra som flankforward, dock inte som toppforward. killen e bra på allt utom huvuvdet.
måste var en av de snabbaste spelarna i engelska ligan...

förutom detta vill jag bara säga att jag vill bli av med navarro. killen e helt cp enligt mig då han spelar så in i helvetes fult. till o med i träningsmatcherna (jag har sett alla denna säsongen iaf) speciellt mot ajax där han sparkade villt på allt o alla och har en dålig attityd.
dessutom e han riktigt dålig (för barca då menar jag)

ta att så hej...
Señor Laporta
2005-01-10 19:58
El Mundos spelarbetyg

V. Valdes 3

Damià 1
Puyol 2
Oleguer 1
Sylvinho 1

Xavi 2
Marquez 1
Deco 2

Giuly 2
Eto'o 2
Ronaldinho 1

A. Iniesta 2
Barcelona Messí
2005-01-10 15:33
Ämne: V Ä R D E L Ö S T!!!....
Håller med dig. Finns vissa som i alla fall var nära godkänt. Eto'o är en av dem. Kommer ihåg när Villareal fick en frispark vid mittplan och bollen var långt borta. Eto'o ville ju spela så snabbt som möjligt så han sprang och hämtade bollen. Bra! Den här matchen liknade som du säger Racing Santander matchen borta förra säsongen. Alla vet ju vad som hände efter den matchen, hoppas det blir likadant nu!

Adios!
Barcelona Lucho
2005-01-10 19:23
Dom visar Spartak mot Galatasaray på Eurosport nu. Kan ju vara intressant att kika på Fernando Cavenaghi..
Barcelona Messí
2005-02-15 16:36
Ämne: Kharles_Kubala,
Ja ....
Ingen skillnad förutom taket. Hur ofta behövs det i Spanien? Nej, ingenting slår en arena som Camp Nou. Europas största och en av världens största arena, finns inget som kan slå det...

Força Barça!
Barcelona Gio Style
2005-01-10 18:44
Riquelme som vanligt kung, Hoppas verkligen att man behåller honom då han överglänste deco igår.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-07 21:26
Gustaf
Jag instämmer. Läste en artikel i MD häromdagen där ledningen säger att man tittat historiskt på det, och att de lagen som vinner titlar använder sig utav ca 15-16 spelare. Det är inte särskilt smart att 'hoppas' att ingen mer spelare ska gå skadad en längre tid. Puyol sa i media att laget kan hålla ut OM ingen spelare skadar sig. Hittils har det ju blivit 3-4 söndertrasade knä på Camp Nou. Jag tror inte på att det bara är otur..

Det kan också vara ett sett (styrelsens betéende) att inte verka desperata, och att undvika att nämna för mycket spelare i media som skulle orsaka dyra affärer.

Señor
Hur realistiska är dina förslag?

Lucho
Jag ser mer Navarro som en vänsterback än en mittback. Oleguer är mycket mer resolut och bättre på huvudet. Och Oleguer vill jag ha på bänken, så att Puyol kan spela bredvid spelskickliga Marquez. Jag säger inte att Marquez gör ett dåligt jobb som pivot, och jag är också en förespråkare av rotation och att man stegvis spelar in talanger i laget.
Barcelona Lucho
2005-01-10 17:32
Sonde: Tog i lite mycket angående Deco. Men, i denna match tycker jag inte att det fungerade att ha två så defensivt svaga spelare som Xavi och Deco på mittfältet. Villareal manglade Barças mittfält!

Portugisen har dock fyllt upp tomrummet efter Davids på ett bra sätt ska sägas. Man har i och med hans inträde i startelvan fått en spelare som överträffar Davids offensivt men inte defensivt och det har ju uppenbarligen både för- och nackdelar. Igår saknade jag dock Davids aggressivitet jävligt mycket..
Barcelona B_a_r_ç_a
2005-01-10 15:39
Grabbar inget stämde igår och ni kan inte direkt säga att en eller två va dåliga, jag tycker att alla va dåliga igår de hade inte viljan som de brukar ha och passningspelet som Barca är kända för fanns inte. tycker personligen att alla va underkända. Problemet tror jag att vi inte har nån bredtrupp med bra spelare på bänken oxå. Om rijkard vill kanske ändra på match bilden så behöver han en två offensiva spelare som han kan sätta in för att ändra på spelet, men det enda vi har är Iniesta och han spelar i mitten och är ingen målgörare. Ni såg ju själva att matchbilden ändrades så fort Iniesta kom in och hade vi haft ytterligare nån bra målskytt som vi hade slängt in så hade det varit helt annorlunda.
Sen ska ni veta att Oleguer har varit sjuk i några dagar o haft feber och endå spelade, Ronaldinho har en liten skada som han fick spela med och Giuly är inte match tränad för sist han spela nån match va för mer än en månad sen. Det är just bredden vi behöver och viljan nu som de inte har haft. Hade vi mött något dåligt lag så hade vi garanterat vunnit med det spelet för vi har haft dåliga matcher men då inte har fått nån bra motstånd, men igår var Villareal riktigt bra och speciellt Riquelme va underbar och skåda.

Jag säger bara att Torres skulle sitta så fint i vår kära Barca, han va så grym mot Real igår och jag tycker synd att vi inte kan få honom.
Barcelona Andreas
2005-02-17 13:26
Dåliga nyheter! Det verkar som nästa helgs match; Numanacia-Barcelona ska spelas på lördagen den 26 februari kl 20.00. Kl 22.00 är det Deportivo-Real Madrid. Såvidare tv4+ inte tänker visa två matcher på lördagen blir vi nog utan Barça nästa helg också. :(
Barcelona Andreas
2005-02-17 13:26
Dåliga nyheter! Det verkar som nästa helgs match; Numanacia-Barcelona ska spelas på lördagen den 26 februari kl 20.00. Kl 22.00 är det Deportivo-Real Madrid. Såvidare tv4+ inte tänker visa två matcher på lördagen blir vi nog utan Barça nästa helg också. :(
Annons: