/spanien/barcelona/forum/25918.aspx/spanien/barcelona/forum/25918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2005-02-14 08:35
Såg det inte väldigt just ut för Barça efter 4-0 segern borta mot Sevilla? och trots det kom en smärtsam förlust mot Atletico.
Det är riktigt kul att se att Barça kan producera på bortaplan men det innebär bara att lagen som gästar Camp Nou, undantag Real Madrid och möjligen Betis, kommer ligga på superdefensiv. Det kommer Mallorca också göra och dem är ute efter en poäng, men kommer inte spela offensivt. Mallorca besegrade för övrigt Albacete igår med 2-1.

Rijkaard har aldrig varit bra på att rotera och den startelva han använde senast har han använt åtta gånger denna säsongen. De spelare som roterats är Gio och Sylvinho, Belletti och Damià och Guily med Henrik Larsson eller Andres Iniesta, 15 spelare i stort sett. Det är de spelare som fått mest speltid. Damià har fått spela när Belletti varit skadad eller avstängd. Den bilden om att Rijkaard gillar att rotera är fullständigt fel och det är media som skapat den. Byta en spelare i uppställningen när denne är avstängd eller skadad kallar inte jag att rotera i alla fall. Jag tror inte Rijkaard kommer låta någon, kanske en spelare, vila mot Mallorca, och det är i så fall Belletti. Då får Marquez spela mittback och Oleguer kliver ut till höger. Som pivote får då, antingen, Albertini eller Gerard spela.
Andres Iniesta är en klar injektion för Barça när han är på banan. Bollen tappar inte tempo, han spelare enkelt och använder sig av inte allt för många tillslag, och på så sätt skapas luckor för medspelarna då motståndarna får springa och jaga efter bollen. Det är i sånna här matcher, som mot Mallorca, Iniesta ska vara på plan. Han har de kvalitéer och de individuella egenskaperna att luckra upp en kompakt försvarsmur. Så snälla Frank Rijkaard, jag ber dig, ta ditt förnut till fånga och låt Andres Iniesta starta. Startar Iniesta är jag säker på tre poäng.

Força
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-14 01:22
Ja, det var ju synd att Real på nåt konstigt sätt(som alltid) kom tillbaka och gjorde 2 mål på sista kvarten!! Men på ett sätt är det ju ändå bra, så att vi får lite spänning och nerver i ligan! Det är ju endå 15 omgångar kvar av La Liga! Och idag visade Bilbao och Betis hur bra vår liga egentligen är! Vilken fotboll och vilka seplare ..!! Yeste kanske skulle vara nåt för oss nästa säsong möjligtvis (men ska inte spekulera i det hah ). Det är ju ren utklassning om man jämför med Serie A och Premier League !! Just nu iallafall !! Till matchen nu på söndag mot Mallorca så tycker jag att vi ska vila Xavi och Márquez och ist. för dem sätta in Iniesta ( som är tillräckligt rutinerad efter så många inhopp som han faktist har gjort nu =} ) och som AlltiD gör ett bra jobb när han väl kommer in på planen, skapar både chanser o höjer speltempot. Och vår käre Albertini som har massvis av rutin efter mer än 10 säsonger i Milan! Så jag tror dom skulle klara av den uppgiften mkt bra !! Jag har en konstig, äcklig känsla av att Xavi kommer bli skadad om han spelar matchen mot Mallorca =( =( !? Och jag tycker vi ska ge Albertini en chans mot bottenlaget Mallorca iaf !! Så här vill jag ha startelvan nästa domingo :
---------------------Váldes----------------------
----- Belleti --- Puyol --- Oleguer --- Gio -----
------------------- Albertini ------------------
----------- Deco ------------- Iniesta ---------
--- Giuly ---------- Etoo´ ------- Ronaldinho ---

Vad tycker ni bröder ?? Ha det bra och förök sova gott även efter madridistas vinst hehe ;)

A por todos : Visça Catalunya , Visça El Barça !!
Señor Laporta
2005-01-02 19:47
Ämne: Håller inte med dig.....Du, jag glömde en sak...Dellas är helt värdelös när det gäller spelet med fötterna. Han passar inte in i Barcelona. Och hur många kontringar fick Grekland emot sig? Inte många. Dom skapade ungefär 100 gånger fler.

*Edit*
Backlinjen ligger dessutom mycket högre än Romas och Greklands. Greklands parkerad ungefär vid straffområdsgränsen.
Señor Laporta
2005-01-02 19:42
Ämne: Varför en back?!Vi h....
Ingen Solari. Tycker att Barcelona och Real Madrid ska ha så lite att göra med varandra som möjligt.

Adriano...Orealistiskt...Visst är han bra, men vi har Samuel Eto'o.
Señor Laporta
2005-01-02 19:40
Ämne: Den enda backen som ....
Dellas är inte bra. Han passar inte in i Barcelona. Dellas passar in i Grekland som inte spelar så offensivt som Barcelona göra. Barcelona spelar offensivt och när motståndarna får ett anfall krävs det att dom är rappa i steget och kan springa hem snabbt. Det är inte Dellas, i alla fall inte det jag har sätt av honom. Dellas kan är bara bra på huvudet. Alltså ingenting för Barcelona.
Barcelona Barça-Junior
2005-01-03 10:42
Barça har intresse för Panathinaikos Basinas.Panathinaikos vill ha £700,000 för killen.Någon som vet mycket om den här killen mer än att han var bra i Em?Jag är osäker om han passar in i Barças spelstil.

Det pratas också om Alessio Tacchinardi i juventus. http://www.tribalfootball.com/january/spanishnews3030105.html
Barcelona Riijkard
2005-01-03 11:10
Som forward vill jag ha fram Maakay lite dyr men framförallt Claudio Pizzaro eller Klose Santa Cruz skulle också passa bra. Maakay vet hur det är i Spanien också men lite dyr
Barcelona Barça-Junior
2005-01-02 22:53
Riijkard// Schweinstiger är vänster yttermittfältare.Och är defenetivt ingen produkt som skulle passa i bollskickliga Barça,han är snabb och har vinnarskalle men hans teknik där brister det.Defenetivt inget för Barça att tänka över.Och han är för den delen inte aktuell för fem öre.
Barcelona barcapimp
2005-02-14 17:54
Om Barca o Real spelar samma dag o samma tid är det en självklarhet att dem visar Barca eftersom det är deras första prioritering denna säsong.Det har tv4+ gått ut o sagt tidigare.Det är väl inte speciellt roligt att titta på ett lag som vinner på motståndarnas misstag.
Barcelona Lucho
2005-02-13 23:31
Señor Laporta: Självklart är det El Mundos betyg, har bara glömt att skriva var dom kommer ifrån.

El Mundo Deportivo menar du väl? El Mundo är en av Spaniens större dagstidningar.

Kharles Kubala: Du har naturligtvis rätt men ofta tycker jag att Sport är ordentligt pinsamma. Har mer än en gång läst rubriker som "Otro regalo" när det handlat om Real Madrid. När en tidning särbehandlar vissa lag positivt och vissa negativt minskar trovärdigheten tycker jag.
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-14 02:44
Ämne: Ämne: Ja, det....Ja, det stämmer .. Hector Cuper är en defensiv och taktisk räv!! Jag tycker inte heller att det är en säker 3-poängare men det jag menar är att jag tror att Iniesta och Albertini kan göra ett lika bra jobb som Xavi-Márquez !! Plus att det är viktigt att vila Xavi pga av att han har spelat otroligt mycket och jag tror att det skulle göra gott om han står över en match! Och Iniesta är det ju alltid kul och se.. =) Han gör alltid bra ifrån sig när han komemr in och jag tror att han kommer vara mkt bra om han nu får starta mot Mallorca. Deme skulle också göra ett bra jobb och jag tro han vill visa allihopa att han fortfarande håller på toppnivå! Mm, men jag tror att Mallorca ändå kommer spela med bara 4 försvarare mot oss i början av matchen, ist. för Atleticos 10 backar, för att kanske kunna få in ett ledningsmål (vilket jag inte tror dom kommer få) och därefter börja försvara sig med 11 man! Men jag tror att vi kommer föra spelet som vanligt på Nou Camp och vinna matchen med 2-0 ! Ronnie och Etoo´ slår till igen !! =0} !!
Ja,Silvinho tyckte jag också kunde få starta men jag tror INTE att Rijkaard kommer att ändra 3 spelare efter 4-1 vinsten nu mot Zaragoza !! Möjligtvis inte ens 1-2 spelare heller för den delen !! :S Utan jag tror att han kommer ställa upp med samma elva som senast mot Zaragoza ! =(
Xavi måste få vila tycker jag, han har spelat bra men har också spelat mycket ( spelade väl landskamp med Spanien nu i veckan också om jag inte miss fel ) och det skulle vara perfekt för honom om han fick vila 1 match innan det verkligen behövs mot Chelsea den 23:e !! Då ska vi matcha den bästa elvan som finns tillgänglig och det är då vi ska få tyst på Chelsea och speciellt Mourinho !!

Men det ser faktist riktigt ljust ut nu för Barça =)=)=) ! 4-1 vinst på bortaplan förra omgången mot hemmastarka Zaragoza, skadeläget ser mkt bättre ut nu när vi snart också får tillbaka Edmilson, Motta och Gabri ! Tänk på dom spelare som inte ens finns med i startelvan ; Edmilson, Motta, Iniesta, Gabri, Henke, Maxi, Gerard, Messí, Damiá, Jorquera ! Sen att vi fortfarande leder med 4 poäng och att Real Madrids spel inte imponerar! Det finns massa saker som ser riktigt bra ut för Barça nu för tilfället !! hehe .. =0]
Men jag tar absolut inte ut något i förskott ( varken ligan lr Champ League ) men jag tror att vi går en riktigt ljus framtid till mötes ! Visç El Barça ! Sköt om er Barça-Bröder !! (K)

Ursäkta för det långa inälägget :$ !
Barcelona Hoodie
2005-02-13 22:53
Jaha, våra "vänner" från Madrid hade lite flyt ikväll, dels en horribel frispark (Raul) och dels en målvaktstavla...

Men å andra sidan kan det ju kvitta, vårt kära Barca presterade ju hyfsat igår så försprånget i tabellen håller i sig. Hoppas bara att vi kan hålla i spelet nu, Chelsea väntar runt hörnet och där lär det bli tufft!
Barcelona mishinio
2005-02-13 23:24
grabbar ere nån som kan berätta varför fansen visade röda kort ?
Barcelona MrDeco20
2005-02-14 16:57
tyvär Madreinets så spelar inte ni bättre fotboll..hehehehe hur kan du ens säga det? ..titat bara på igår..vi hade bara lite otur i madrid-mactehn men kunde ha vunnit lätt på grund av våran fina spel..och matcherna för den..så vann vi med 3-4 mål..och förra matchen 1-4..så kom inte hit och säg att madrid spelar bättre fotboll än barca
(--MadriEntes--)
2005-02-14 00:08
så real madrid har dom 2 största tidningarna på sin sida ;)
(--MadriEntes--)
(--MadriEntes--)
Señor Laporta
2005-02-14 16:14
Angående Gravesen och Shrek. Det smeknamnet har Wayne Rooney gått under länge inom den engelska fotbollen, men smeknamnet har aldrig riktigt slagit igenom, framför allt från Manchester Uniteds supportrar under Rooneys tid i Everton. Men nu när Rooneys klubbadress är Manchester United kanske det har försvunnit och Reals tuffing har fått ärva ett ganska passande smeknamn.
Vill dock påpeka att jag själv tycker Rooney är betydligt likare Shrek än vad dansken Gravesen är.

Força!
Barcelona Barça-Junior
2005-01-02 22:18
Det är ju ett hyfsat register men jag tror fortfarande att det bara är ett rykte och att han inte skulle passa speciellt bra i Barça tröjan.Det är helt okej med en gammal och rutinerad spelare med tanke på att man bara ska låna spelare enligt Laporta.Hoppas på Anelka eller Pizarro och Gravesen.Fast Gravesen vill jag inte ha på lån honom vill jag ha tills hans karriär är slut =)
Barcelona Cevin
2005-02-14 09:47
Anledningen till att fansen visade ca 17 000 röda kort var att dom tycker att dommarna har varit dåliga. Dom har visat ut flera av deras spelare sista tiden. Dom tycker att dommarna favoriserar vissa lag.
Barcelona Kickboxer
2005-02-14 15:24
Ämne: Tycker att Zaragoza ....
Jo det är sant de borde ha fått en straff för det där. Blev chockad över hur dum Valdes var och gjorde en sån idiotisk grej. Helt oväntat och onödigt går han ut på en hörna och puttar en zaragoza spelare i straffområdet så att han flyger 2-3 meter. Utan att överdriva alltså, och domaren missade det här.

Tycker även att alla rasister och dem som gör uh-uh-uh ljud (ap-ljud alltså) på läktarna ska skjutas. Vi kan börja med idioterna på Santiago Bernabéu som nästan varje match gör dessa ljud till motståndarlagens svarta spelare. Detta beteende påträffas typ i alla arenor i Spanien för tillfället, t o m på Nou Camp ibland, men det var de "kungliga" fansen som tyvärr började med den här trenden och det är där vi borde börja slakten av rasister.

Sedan tycker jag också att det är tråkigt att fotbollen inte segrade igår under madrids match. Synd att ett lag som spelade ut madrid så otroligt mycket inte fick den vinst som de förtjänade. Tråkigt för fotbollen, men men det är det laget som gör flest mål och inte har flest chanser som vinner matcherna.

Visca el Barça!
Barcelona el profesor
2005-01-02 22:08
Ämne: Marcelo Salas?Han är....
salas 29-30 bast han vet hur det går till! varit me å vunnit seri A 3 är nu i riverplate vunnit ligan där nere fast varit ganska mkt skadad på senare tid gånger cupen å så cupvinnar cupen gör ofta avgörande mål men det kanske bara är ett rykte
Spanien Kujovic
2005-01-02 21:53
Ämne: Ämne: Jaa.Mex....
Spelar inte Mexes i Ajax...?
Barcelona Messí
2005-01-02 21:30
Kul att forumet har vaknat efter julen!

-

Känns inte som att vi behöver en offensiv mittfältare (Pizarro) just nu. Vi måste sikta in oss på en anfallare och i andra hand en defensiv mittfältare. Båda på lån.

Den enda spelaren som jag vill ha, av de som är aktuella för Barça är Gravesen. Helst på ett lån, under våren.
Barcelona Blaugrana_1899
2005-02-14 15:51
* Det är helt solklart att dom borde fått en straff dära.

* Osasuna spelade ut real, men bollen är rund.

* Veckans skönaste stekning till dom äckliga rasisterna på läktarna: "Jag blir behandlad som en apa, jag firar mina mål som en apa" - Samuel Eto´o.

Futbol Club Barcelona !
Barcelona Barça-Junior
2005-01-03 11:58
Någon som vet vad den här länken säger?
Tack på förhand.
Barcelona Barça-Junior
2005-01-03 11:30
Barcelona Barça-Junior
2005-01-02 21:51
Marcelo Salas?Han är väl väldigt gammal lr?Jag vill inte se honom i Barca.Jag vill se David Pizarro och Gravesen i Barca.Vi behöver rotation i laget annars blir det som R.M och det vill vi väl inte?!
(--MadriEntes--)
2005-02-13 23:42
vilka tidningar i spanien favoriserar vilka lag?
Barcelona Barca Barca
2005-01-03 11:27
Ämne: Ämne: Som for....
Santa Cruz är 23-24 år.
Annons: