/spanien/barcelona/forum/25913.aspx/spanien/barcelona/forum/25913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien edge
2004-11-22 14:17
Tycker Barcelonas crew måste göra en utredning ang alla knäskador? Nåt fel på planen el?
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-16 19:19
Haha Sonde, bästa artikeln på länge..!
Fast att man värvade dessa 7 kan också ha nåt att göra med att man ville rensa upp i truppen lite och två spelare lade skorna på hyllan (Luis Enrique och Overmars). Så det argumentet lär inte komma upp.. ;-)

J.Smith, du skriver intressanta, om än rätt långa inlägg.. Tror inte jag sett något inlägg av dig under 100 ord.. ;-)
Barcelona Sonde
2004-11-16 18:43
Kharles: Bah, de lägger ju bara upp gammalt skräp :)
Nej, skämt å sido så är det en del artiklar på gång.
Barcelona ackish
2004-11-22 14:14
Verkligen tung nyhet.

Vad sägs om att plocka hem Saviola ifrån Monaco,
om det nu går med tanke på vilket kontrakt som skrevs?

Annars är det bara att börja handla, tyvärr.
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-18 20:29
Diskkrasch är inte kul, har inte kunnat skriva här på ett tag. Bra artiklar, speciellt marängartikeln var en väldigt rolig läsning. Bra jobbat!

Hinner inte skriva alltför mycket, intervjun med Henke Larsson på tv4 börjar om någon minut.
Visca el Barça!
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-16 20:20
Emadinho//
Ett litet tips bara. När du läser en artikel är det bra om du läser hela artikeln.
Claes Sonde inleder med orden: "Följande bör läsas med glimten i ögat."
Klarnar det?
Barcelona Tompa
2004-11-25 09:35
Ike:
Håller verkligen med angående Marquez. Han är hur grymm som helst på den defensiva mittfältsplatsen.
Barcelona Tompa
2004-11-25 09:35
Ike:
Håller verkligen med angående Marquez. Han är hur grymm som helst på den defensiva mittfältsplatsen.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-20 21:16
Nån som vet om det blir Henke eller Giuly ikväll?
Pep Guardiola
2004-11-20 20:20
Puyolinho

Betydligt svårare denna gången. Han skulle gjort mål mot Betis om man räknar. Så jag vet inte...men gissar att han gör mål.
Barcelona Forza Barça!!!
2004-11-17 15:58
Smuts och Zidane_5// MIN lista MINA regler ;)
Trodde att detta var Barças forum och inte Reals eller Athleticos. Vissa retar sig på allt. Hehe
Forza Barça mina Barçabröder!!!
J.Smith
2004-11-18 19:24
Forza Barca!!!/

Det var jag som skrev att Zidane har större spel register än vad Xavi har. Om man ska jämföra dom man mot man så är Zidane bättre. Men om man ska se till vad dom har presterat denna säsongen så leder Xavi klart på plus. Han har varit viktigare för Barca än vad Zidane har varit för Real Madrid. Det som är problemet med Zizou är att han spelar i fel roll enligt mig , han borde spela centralt och inte ute på en kant. Xavi däremot har fått rätt roll utav Rijkaard och han växer för varje match som går. Båda spelarna är så pass viktiga för sina lag så att man kan kalla dom nyckelspelare. Fina skärande passningar är vad som kännetecknar dessa 2 giganter. Mycket av spelet går via dessa spelare när dom spelar. Men det som är skillnaden mellan dessa 2 är att om Zidane blir skadad så saknas han oerhört mer än vad Barca saknar Xavi om han skulle bli skadad. Det kanske är ett tecken på att Barca har bättre avbytare. Egentligen borde man inte jämföra dessa 2 spelare med varann då dom inte har samma roll. Om jag skulle välja nån att jämföra Zidane med så skulle det vara Ronaldinho. Dom har samma roll och jag vete fan vem jag skulle välja först.

Oskar_Giuly/

Roberto Carlos överskattad?. Visserligen gör han inte längre lika många mål som förut men han är fortfarande en viktig grundsten i Real Madrids spel. Tyvärr så verkar han ha fått direktiv i år att vara mindre offensiv utav tränaren. Kanske klokt i och för sig med tanke på Real Madrids försvars problem. Figo lägger sig väldigt lätt ner , det håller jag däremot med om. Ibland känns det som om han bara söker frisparkar istället för att spela ut. Men Figo är fortfarande en spelare det är stor klass på. Raul har varit blek i år och stundtals även Zidane i alla fall i inledningen på säsongen , jag är av uppfattningen att Raul borde bänkas till förmån för Owen men det skulle tränaren aldrig komma på tanken. Raul är ju trots allt hjärtat och själen i Real Madrid.

Bopi/

Davids var exakt vad Barca behövde , för ett år sen. I dagens läge ser jag ingen plats för Davids i Barcelona. Man har helt enkelt bättre spelare nu än vad man hade då man värvade Davids. Sen känner jag mig lite sviken utav sättet Davids agerade på när han lämnade Barca för Inter. Det är för övrigt ett dumt klubb byte , det känns som Inter är den eviga klubben som alltid värvar men aldrig lyckas nämnvärt. Jag skulle inte vilja påstå att han bytte ner sig men stjärnor och Inter brukar inte gå bra ihop.
Sevilla Nyberg
2004-11-16 17:01
Frank de Boer//
Puyol är inte överskattad. Han dock inte bland top 5 i världen. Han ska dock vara med på en top 10 lista.
Fast det är få spelare som spelar så helhjärtat och laddat som han gör i varje match, han går in med 100% kraft i varje närkamp och sliter i 90 minuter.

edit: menar förståss top 5 av mittbackar.
Barcelona Figo_Fanatiker
2004-11-16 22:40
Tja!
Ny här på svenskafans. Va snackas det om i forumet då?.
Är ett stor barcafan om ni vill snacka barca elr nåt annat så skriv :).

MVH
Pep Guardiola
2004-11-18 20:31
J. Smith

Xavi är i en underbar form. Men dom har inte riktigt samma position. Zidane har ju en betydligt friare position medans Ronaldinho har den positionen i Barcelona. Xavi är mer en playmaker på mittfältet. Han har ett fantastiskt passningspel och i år har han blommat ut. Rijkaard har fått Xavi att utvecklas enormt sen han tog över klubben sommaren 2003.
Deportivo Fredrik
2004-11-21 10:43
Grattis till segern och en sån här övertygande seger har jag sällan sätt i El Clasico.
Barcelona Puyolinho
2004-11-21 01:11
Ämne: Mina betyg 1-5: 1;då....
Messí väd äre för snåla betyg ?!?!?!?
=)=)=)
(--MadriEntes--)
2004-11-18 17:52
tänk på att när barca vann mot milan så backade hela milan och ni fick yta att röra bollen hur ni ville efter deras mål.

men när real madrid kommer på besök så kommer era backar att få smaka på ett helvette för att man kommer fortsätta attt anfalla oavsett om man leder och pressa barca spelarna till misstag och sedan ge bollen till zizou som gör några härliga finter och sedan passar ronaldo. ronaldo drar några överstegsfinter förbi brcaförsvaret och tar det perfekta rycket och går förbi 3 försvarare och till sist ser han owen löpa helt fri. passar honom och han kan lugn placera den säkert bakom valdes.

Helvettesmatchen
(--MadriEntes--)
tänk på att när barca vann mot milan så backade hela milan och ni fick yta att röra bollen hur ni ville efter deras mål.

men när real madrid kommer på besök så kommer era backar att få smaka på ett helvette för att man kommer fortsätta attt anfalla oavsett om man leder och pressa barca spelarna till misstag och sedan ge bollen till zizou som gör några härliga finter och sedan passar ronaldo. ronaldo drar några överstegsfinter förbi brcaförsvaret och tar det perfekta rycket och går förbi 3 försvarare och till sist ser han owen löpa helt fri. passar honom och han kan lugn placera den säkert bakom valdes.

Helvettesmatchen
(--MadriEntes--)

Helvettesmatchen
Pep Guardiola
2004-11-19 16:58
Super-Barça

Vad är viktigast?
Att vinna el Clasico och visa att vi är bäst i Spanien.
Eller att göra bort sig. Sparka ner Figo. Dra på sig onödiga utvisningar och böter. Och att förlora matchen.

Bara undrar?
Barcelona Bopi
2004-11-16 16:41
Frank de Boer : Puyol har gjort EN dålig match!! ( inte hela matchen) å de va mot Betis!!!
Barcelona Frank de Boer
2004-11-16 16:37
Såg ni Puyols tabbe vid Betis 2-0 mål, vilket skämt han är. En mer överskattad spelare får man nog leta efter. Det tycker såklart inte ni Barcelonafans, för att han spelar i Barca. Hade han spelat i Bilbao så hade ni tyckt att han är lika dålig som jag tycker!
Barcelona Messí
2004-11-18 19:22
Giuly har fått en liten sträckning. Det är osäkert om han kan starta.
Real Madrid Ike
2004-11-25 08:42
Blaugrana_1899:
Helt riktigt!
spelar ingen roll hur celtic spelar, vi ska vinna på vår egen styrka.
Jag missade matchen igår, vad var det, över 20 skott på mål? och 1 mål?!.
Helt otroligt dålig statestik, jag såg ju inte matchen, så det kanske bara var lång skott och icke chanser. Men jag tvivlar, barca har haft, problem att få in bollen, i gemförelse med antall bra mål chanser dom haft.
Nu får fan Reijkaard sätta alla utom Valdes Puyol och Oleguera på skott träning, till som lär sig träffa målet. Om vi satt hälften av chanserna vi fick skulle vi vinna dom flesta matcher med 10-x.

Vi är vidare i CL iaf.
För att komma 1:a i gruppen måste Milan torska borta mot Celtic. Medan vi Vinner borta mo Schaktar donesk. Det är inte helt omöjligt direkt, även om jag skulle bli väldigt förvånad om det hände.

Det finns 1 lag jag inte vill möta i 8åndelen och det är Juve. Resten tror jag inte blir något problem. Att vi spelade lika mot celtic säger ingenting. Vi torskade mot Betis, men 1 match efter när det verkligen gälde att vinna, vann vi över R.Madrid me 3-0.
Tror det kan vara svårt att spela med 110%mottivation hela tiden.
Men när det väl gäller kommer Barca´s spela höjjas igen, som utspelningen av madrid.

Måste bara säga att Marquez har imponerat oerhört som Def.Mittfältare.
Pep Guardiola
2004-11-19 17:00
Fem klassiska el Clasico. Från tv4 la Liga sida. Culés läs de tre första med mycket nöje!
Barcelona Xaviii
2004-11-24 22:43
Inte för att verka tjatig nu men såg ni vad dom hade för tröjor på sig för Larssons skull?
Barcelona Eriksson
2004-11-24 22:49
Så är det i en RIKTIG klubb!! Man är mån om sinna lagkamrater, har ju gjort det innan för andra skadade spelare.

Va det ett offside mål av Celtic?? (ser ju så ut)
Vet nu att det inte går att göra något åt det.
Barcelona Puyolinho
2004-11-24 22:10
Om inte Ronaldinho gör mål på frisparkar så är det lika bra att någon annan kliver fram !
Barcelona O Fenômeno
2004-11-18 21:41
Otroligt bra artikel, den om marängen hos mormor. Hehe, underbart.
Annons: