/spanien/barcelona/forum/25908.aspx/spanien/barcelona/forum/25908.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messí
2005-02-13 16:00
Har fixat lite onödig statistik till den kommande Statistiksidan (CL inom parentes):

Mål som har gjorts med:
Högerfoten:33(8)
Vänsterfoten:7(1)
Huvudet:5
Självmål:2

Mål som har gjorts på
Frispark:2
Straff:5(1)
Hörna:3

Mål som har gjorts:
I straffområdet:33(7)
Utanför straffområdet:11(2)
Barcelona _FCBarcelona_
2005-02-13 14:18
Adaminho

Kolla länken
Real Madrid McManus
2005-02-13 20:42
HyptroN: Och de te senaste straffarna ni fått är såklart solklara...
Ronaldinho står alltid upp som en man. Till och med Klas Ingesson kan slänga sig i väggen i jämförelse.
Barcelona Messí
2005-01-03 13:52
Ämne: AA.Kaske men jag gil....
Jag ser inga problem med Giulys inställning. Tycker också att Deco blir lite småsur när det går dåligt men ingen klagar på honom?
Señor Laporta
2005-02-13 13:16
Spelarbetyg från gårdagen, skön seger för övrigt.
Skala 1-4.

FC Barcelona ****

Valdes **
Belletti **
Puyol ***
Oleguer **
Gio **
Deco ***
Marquez ***
Xavi ***
Guily ***
Eto'o ***
Ronaldinho ***

Iniesta **
Sylvinho **
Gerard **

Rijkaard ***

Vi fick svar på tal och tre mycket viktiga poäng, trodde själv att Zaragoza skulle kunna hålla ett oavgjort resultat. Samuel Eto'o uppe på 17 mål nu i La Liga. Skönt att Guily fick sätta en strut. Och Rijkaard håller kvar vid samma startelva.
Barcelona Messí
2005-02-14 20:23
Tror inte det gick så värst bra. Zaragozas försök till offsidefällor var inte bra. Såg inte exakt hur Milito klarade sig för att bilden var lite suddig. EMD gav honom 2 av 4 i betyg.

-

Hoppas verkligen att Tv4+ visar våran match på lördag! Känns som det var längesen man såg Barça spela på tv. ;-) Tror inte att Mallorca kommer att kunna stå upp lika bra som At. Madrid

Mallorca har på nio bortamatcher släppt in 19 mål och endast lyckats med att göra 7 mål. Känns som att vi kommer att sätta 3-4 bollar den matchen.

Barcelona Barca_best_forever
2005-02-12 21:52
Hela plan, (tam, tam, tam)
är ett rop,(tam, tam, tam)
vi är blå-röda folket,
varifrån vi än kom
från söder eller norr,
alla är vi överens,
är vi överens,
under en flagga är vi bröder.
Blå-röd (i) med vind,
ett modigt rop:
vi har ett namn
som alla kan:
Barça, Barça, Barça !!!

----------------------
----------------------

Spelare,(tam, tam, tam)
supporters, (tam, tam, tam)
förenade är vi starka,
många år fulla av slit,
många mål har vi satt,
nu är det klart,
är det klart,
att ingen alls kan oss böja.

Blå-röd (i) med vind,
ett modigt rop:
vi har ett namn
som alla kan:
Barça, Barça, Barça !!!

Barcelona Barça-Junior
2005-01-03 13:49
Ämne: Har Eto'o EU pass....
Nej det har han inte men han kan ansöka om det.
Barcelona Messí
2005-01-03 13:45
Ämne: Okej.Men jag tycker ....
Solari spelar bäst som vänsterytter, inte högerytter. Har svårt att se Solari vara bättre än Giuly som högeranfallare.
Barcelona Riijkard
2005-01-02 22:05
Defensiv mittfältare kan vara Makelele eller Schweinshteiger om ni vet vem han är ung och riktig vinnarskalle. Som anfallare skulle maakay vara perfekt kan va för dyr men Gudhjonsen eller Claudio Pizzaro eller huvudstarke Klose
Barcelona Puyolinho
2005-02-13 20:39
Är det någon som har länk på Etóos Målgäst ?
Barcelona Gabriel
2005-02-13 00:38
Madrientes

Brukar inte ni göra det här också ?

Dagens bästa spelare i hela matchen var enligt mig Deco, en gigant på mittfältet. Han bröt bollar från Zaragoza, skapade kontringar, fixade frisparkar och tog frisparkar när det var nödvändigt. Han styrde mittfältet som en stor ledare idag och han förtjänar mycket mer cred än vad han får för han är mycket viktig för vårat lag. Så som han spelar idag börjar jag tom tvivla på min egna fotbollskunnande eftersom jag var extremt negativ till köpet av Deco i somras. Det kan bero på att hans EM spel inte var speciellt övertygande. En annan orsak kan ha varit till att Davids precis lämnat klubben och att jag aldrig trodde det skulle vara möjligt att Deco skulle klara av att vara bra både offensivt och defensivt. Men ibland är det faktiskt skönt att erkänna, jag hade fel!

För övrigt var det våran första seger på bortaplan emot Zaragoza på 7 år. Riktigt viktigt med en seger, speciellt med så stora siffror eftersom det säkerligen kommer stärka självförtroendet hos spelarna igen efter fiaskot mot A.Madrid.

PS. AS, riktigt patetisk tidining.. "Otro Regalo" väljer dom att lägga upp som Rubrik till klara seger. Dem menar på att Eto'o var offside på 2-0 målet, vilket är otroligt svårt att ens säga eftersom det är med så små marginaler. Dom vill också att Zaragoza skulle ha haft straff men att dommaren var partisk till våran fördel. hmm vad ska man säga ? 1-4 säger det mesta för mig iaf.

Luxemburgo har varit väldigt tydlig med att säga att han inte vill att hans spelare nämner eller ens tänker på Barcelona utan spelar sitt eget spel. Guti och R.Carlos verkar inte hålla med..

Det är väll en sk "madridtaktik" för att få Barcelona att bli nervösa, både tidningar, lokala tvnyheter och spelare väljer att på ett eller annat sett försöka skrämma Barcelona, men Guti..det är inte vi som ska vara oroliga utan NI..vi leder fortfarande !!

A por todos, Visca El Barça !!!
Barcelona Dinho
2005-01-03 16:30
Nivån på inläggen är skrämmande låg för tillfället. potientiella startelvor utan Marquez och folk som vill köpa spelare som bytade klubb för en vecka sen( Charisteas)
Barcelona Messí
2005-01-03 13:33
Ämne: Ja,fast tror du nån ....
Gillar den inte. Ronnie i mitten? Eto'o på högerkanten?!
Nu vet jag inte så mycket om Maxi Lopez och på vilken position han spelar, men han ska inte rubba Ronnie och Eto'o.
Anfallet ska se ut så här:
Ronnie-Eto'o-Giuly
Sen får Maxi Lopez avlasta den spelaren på den positionen han spelar på.
Barcelona GeRrInHo
2005-02-13 00:44
bra sagt Gabriel:D
Barcelona Puyol_20
2005-01-03 15:25
charisteas har skrivit på ajax..det e bara o glömma han...gick man miste på en billig huvuddspelare
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-12 21:57
Ämne: Asså nni ska bara ve....
Puyolinho :

Jaa, det gör jag me !! Du ska bara veta ;) Vilken känsla ojojoj ... Längtar kraftiigt till nästa hemmamatch mot Mallorca den 20:e februari !
Visça !! ;) ;)
Deco_Barça
2005-01-03 15:41
kolla länken om det stämmer e Robinho klar för Real..
Deco_Barça
2005-01-03 15:34
Ämne: Någon som vet om mat....
Det står alltid på Svenskafans på Barceloan på Startsidan...Matchen e 9 Januari så tror inte tiden har komit än kanske till 6:e elr 7:e jan.
Barcelona BarcaHalle
2005-01-03 14:47
Det skrevs på fotbollsnytt.se för ett tag sen... Ronaldinho hade tydligen sagt det i samband med matchen mot Chelsea. Men jag tycker han borde vara nöjd med den fina situationern han har i Barca...
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 15:12
Någon som vet om matchen Villareal-Barcelona den 9 Januari visas på tv4+?
Atlético Grekland
2005-01-01 15:00
Deco_Barca @
Nej Dellas spelar inte Defensiv mittfältare,bara mittback och libero,ba att du håller med att Dellas ska till Barca :)
Atlético Grekland
Deco_Barca @
Nej Dellas spelar inte Defensiv mittfältare,bara mittback och libero,ba att du håller med att Dellas ska till Barca :)
Atlético Grekland
Deco_Barca @
Barcelona barcapimp
2005-02-15 12:40
Det är väldigt tråkigt om dem nu inte visar Barca.Men jag skulle bli väldigt glad om dem slog Mallorca och tog 3 poäng.Det skulle vara en kompensation.Istället får man hålla på Athletic Bilbao och hoppas att dem tar poäng borta mot Real och bryter deras trend.
Señor Laporta
2005-01-03 13:56
Barça-Junior

Giuly har spelat 16 matcher i år. I flera utav dom har han varit lysande. Sen har han i vissa matcher inte kommit in i matchen som man säger, har inte fått rätt bollar att arbeta på och när djupledsbollar har kommit, i dessa matcher, har dom varit alldeles för djupa och Giuly har inte kunnat hinna ikapp dom. Sen har Giulys samspel med Belletti fungerat utmärkt. Vad klagar du på?

Sen gillar jag inte din startelva. Ska du nu ha bort Marquez från pivoten kan du spela med honom som mittback i stället för Oleguer. Om du resonerar så att Marquez är skadad för tillfället och att detta är den bästa elvan i nästa match vill jag bara upplysa dig om att Belletti och Gio är avstängda.
mw
2005-01-03 12:28
To its 20 years, the front center of River reunites to spread and power, right what it looks for for winter

Fernando Pole / BARCELONA

03/01/05 03:00 h.The FC Barcelona continues looking for the ideal candidate to reinforce the advantage. The azulgrana group returns today to the work without that draftee has taken shape and, although Frank Rijkaard has not put him haste to Joan Laporta, the certain thing is that it would wish to have the sooner the player at issue. Many are the names that have left, but according to it has been able to know Md, one of the ends that it more likes the azulgrana trainer is Maximiliano Lopez, the front center of River Plate.

Maxi Lopez is a forward who emphasizes by his power and corpulencia, its good closing of head and its precision in the firing with the right leg. It measures 1.88 meters, it weighs 80 kilos and the liking of River Plate has found in him the successor of Fernando Cavenaghi.

To Frank Rijkaard it likes because, to its 20 years, Maxi has characteristics similar to those of Henrik Larsson. It is higher and powerful than the Swedish, and as he knows to end very well of head and of first with the right.

Laporta already kept awake the past 24 of December in ' the Graderiá de Ràdio Barcelona that Maximiliano Lopez "it likes much to Txiki Begiristain", although the president also explained that his draftee "is complicated". River is a selling club but it seems evident that it would put a price elevated to his new one to per it. In addition, their relations with the Barça do not cross their better moment after the Catalan club tried to file to the ' boy prodigió Erik Lamela.

Other forwards as Julio Cruz and John Carew also are in a list in which there is a promising pair of ' tapados'

Barcelona baraca larsson
2005-01-03 12:57
HEJ ronaldinho10 är en skön sida
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-05 12:10
kubala
Jo, det går ju hand i hand med min teori..

Ska bli kul att se om Luxemburgo gör något med real mot real.

Var det någon som såg Premier leagues stora domartabbe igår? Jag snackar så klart om ManU-Spurs..
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 15:56
(-$ MadriEntes $-) // Vad ska han tillföra?Nya krafter för ett helt lag eller?Skulle inte tro det med den lagmoral ni har.Det är nog rättare sagt bara Zidane som sitter å ruttnar i gungstol.Ronaldinho är 24 år och han kommer bli världens bäste nästa år också. Robinho kommer inte passa i ert diviga lag.
Annons: