/spanien/barcelona/forum/25907.aspx/spanien/barcelona/forum/25907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviii
2004-12-22 23:48
Nu ligger vi 10 P före Valencia som är 2:a och 11 P före Sevilla som är 3:a i tabellen
Real M ligger 5:a
Barcelona Puyolinho
2004-12-29 16:58
Soodan och Sonde..
Jag gillar era små Påhopp = )

Hargrawes har jag ingen aning om =/

Men däremot så måste jag hålla med Sonde angående Jord..

Jag vill se Gravesen och en Center tank som kan nicka ! = )
Real Madrid Don-toni
2004-12-24 00:41
Jag hatar att se Juventus spela på grund av sitt defensiva spel och nu när Zlatan har kommit ditt så visar canal plus bara juventus ! jätte jobbigt

Det som är bra med hnkes övergång till er är att dom visar barcas matcher som är underhållande !
Barcelona Blaugrana_1899
2004-12-29 09:04
Ämne: Ja Gravesen är rätt ....
Skulle må dåligt ifall gatusso kom till Barça!!
Barcelona Rod
2004-12-24 11:25
Messí. Håller med, Valdés är redan en målvakt av högsta klass, och som du sa han är bara 22 år så han kan bli ännu bättre (om han kan bli bättre än vad han är nu :) ). Han blev en stor favorit hos mig när han gjorde oförklarliga räddningar mot Real Madrid i våras när de vann med 2-1.

Visca el Barça!
Barcelona Puyol_20
2004-12-23 23:54
Don Toni:
Ja håller med...godkänd för sitt springade o slit...Men du måste erkänna att dem överdriver miljontals mer angånde zlatan...ja menar så fort zlatan kommer in i juventus slutar kommentatorerna kommentera matchen dem säger bara zlatan zlatan zlatan
Real Madrid R.Carlos
2004-12-22 23:42
Jag ville bara passa på att tacka alla barca fans som va inne på vårt forum och stödde oss när ett juve fans va inne och härjade, tack ni knäckte honom verkligen!:D..

buenos noches!!
Barcelona Puyolinho
2004-12-22 23:36
Puyol_20

http://www.svt.se/texttv/339.html
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-29 14:54
Med de bästa Katalanerna så borde man ställa upp så här:
Valdes
Curro Torres-Puyol-Oleguer-Capdevila
Xavi-Sergio/Gerard-Iniesta/Fabregas
L Garcia-Tamudo-Luque

Det laget skulle kunna slå självaste Brasilien..

-Förresten, nån som vet varför Celades inte blev uttagen?
Barcelona Rod
2004-12-25 11:28
Det blir inga plus poäng för honom när det gäller intresset från Barças sida. SE LÄNK
Barcelona Tompa
2004-12-24 10:44
Det är bara att önska GOD JUL tillbaka till alla Barcavänner samt alla andra som älskar spansk fotboll. Under jul och nyårshelgen tycker jag Barca och Realfans ska göra ett uppehåll i sina "dispyter".
Barcelona Barca Barca
2004-12-25 12:27
Är det nån som vet vem som är andra lagkapten efter Raul i landslaget??
Barcelona Tompa
2004-12-24 10:44
Det är bara att önska GOD JUL tillbaka till alla Barcavänner samt alla andra som älskar spansk fotboll. Under jul och nyårshelgen tycker jag Barca och Realfans ska göra ett uppehåll i sina "dispyter".
Barcelona Barca Barca
2004-12-25 12:27
Är det nån som vet vem som är andra lagkapten efter Raul i landslaget??
Barcelona Damia
2004-12-23 16:20
R.Carlos

Inga problem, vi ville bara ha en sak klargjord med den där killen: La Liga håller högre klass än Serie A, och Barcelona och Real Madrid spelar flera klasser roligare och bättre än Juve och Milan. hehe.
Spanien pumzi
2004-12-23 16:39
Ämne: Kharles: Tror tyvärr....
Tror mostatten som du säger,jag tror att ni kan få loss Anelka från Man city efter lite letande såg jag att han bara hade startat 6 matcher och lyckas inte i senaste matchen få förtroende från tränarn, två andra anfallare som spelare mer än honom är Macken och Sibierski
(-$ MadriEntes $-)
2004-12-24 10:40
GOD JUL VÅRA SPANSKA BRÖDER!!

HALA MADRID!!
(-$ MadriEntes $-)

HALA MADRID!!
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-23 13:50
Sonde/
Jo, men Carew kan ju inte spela i CL (han var väl registrerad i Uefacupen med Besiktas) och jag ser Anelka som en mycket bättre anfallare än Carew, men jag litar på att klubbledningen fixar det. Grejen är den att ledningen är beredda att öppna plånboken för att få in den rätta spelaren.

En intressant sak är att; tittar man på de fyra senaste matcherna så verkar det som om spelarna blivit slitna.
21 dec Barcelona-Levante 2-1
18 dec Barcelona-Valencia 1-1
11 dec Albacete-Barcelona 1-2
07 dec Shakhtar-Barcelona(B?) 2-0
Vintervilan med eventuella förstärkningar kommer att få fart på laget igen, det är jag säker på.
Visca!
(-$ MadriEntes $-)

HALA MADRID!!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-12-24 06:42
God Jul till alla Barça fans!
Atlético JG
2004-12-31 00:25
Pumzi-

kan du grekiska?
Atlético JG
Pumzi-

kan du grekiska?
Atlético JG
Pumzi-

kan du grekiska?
Barcelona Messí
2004-12-23 21:28
En bedömning av alla spelare som har spelat mycket under hösten, och betyg 0-5.
0=Katastrof
1=Dålig
2=Sådär
3=Bra
4=Mycket bra
5=Magnifik

Valdés - Har varit väldigt stabil, har i stort sett bara gjort en tabbe och det var mot Valencia. Har räddat många poäng. Betyg:4

Belletti - Har imponerat stort på mig under hösten, ett riktigt kap. Grymt bra i offensiven, men hans defensiv har sviktat lite. Bör träna på sina inlägg inför våren. Betyg:3

Damiá - Gjorde sin debut borta mot At. Bilbao när Belletti inte var tillgänglig, och vilken debut han gjorde! Han har varit mycket bra de gånger han spelat och kommer bli riktigt bra i framtiden, utan tvekan! Betyg:4

Puyol - Har varit den som hållt ihop backlinjen som vanligt. Har dock gjort några tveksamma ingripanden som har ställt till det för oss. Men, utan vår kapten skulle vårt försvar rasa samman helt. Betyg:5

Oleguer - Har blivit stabilare sen förra säsongen. Har inte vart så omtalad i forumet men har ändå gjort väldigt bra ifrån sig, sällan han gör misstag. Betyg:4

Gio - Är nog den Barçaspelare som utvecklats mest sen förra säsongen. Har blivit mycket bra i offensiven, och defensiven. Men ibland så är han lite dålig i markeringsspelet. Betyg:3

Marquez - Började säsongen som mittback, men fick efter alla skador flytta upp som pivote. Där har han varit grym och städat upp helt. Har även varit överraskande bra i offensiven. Betyg:5

Xavi - Barças kanske bästa spelare under hösten. Magnifik passningsprocent, magnifika passningar. Finns bara ett ord som kan beskriva vår Xavi: Magnifik. Betyg:5

Deco - Var inte så lyckad i början av säsongen. Många felpass och utanför spelet stora delar av matcherna, men nu på slutet har han kommit upp i "Xavi-klass". Hade t.om högre passningsprocent än Xavi förra matchen. I och med hans dåliga start får han ett lite lägre betyg. Betyg:4

Iniesta - Fick i början av säsongen hoppa in runt den 70:e minuten och gjorde det bra. När han fick starta i Malaga matchen var han mycket bra. Ett mål och en assist. Kommer bli riktigt bra i framtiden. Betyg:4

Giuly - Var väldigt bra i början av säsongen, blev dock skadad och efter det har han inte kommit upp i samma nivå som innan. Hoppas han kommer upp i samma nivå som i Monaco efter vuntern! Betyg:3

Ronaldinho - Har inte kommit i närheten av den nivå han hade under våren. Kan dock bero på att han har spelat småskadad under i stort sett hela hösten. Har blixtrat till lite under slutet, hoppas hans ankel läker helt under vintern. Betyg:3

Eto'o - Överlägsen skytteligaledare. Har gjort 13 mål på 17 matcher. Vet inte vad jag ska säga mer. :-/ Betyg:4

Larsson - Det var säkert inte bara Barçafans som suckade när man fick reda på att han blev borta i 6 månader - i stort sett hela svenska folket. Fick hoppa in i många matcher och gjorde 3 mål i ligan.
Betyg:3

Frank Rijkaard - Har utvecklats mycket som tränare under det här året. Hans val att gå från 4-2-3-1 till 4-3-3 är nog det smartaste han gjort i sin karriär som tränare. Betyg:4

Ska också påpeka att det är jag som tycker att spelarna har gjort så här ifrån sig. Självklart får ni tycka annorlunda.

Força Barça!
Barcelona Rod
2004-12-24 00:34
Messí, Valdes har gjort en till tabbe. Det var i matchen mot Milan på bortaplan. Han skulle antingen stannat på linjen eller gått ut, inte stannat där någonstans i mitten. Men annars håller jag med, han har räddat många poäng tex matchen mot Getafe
Barcelona Messí
2004-12-24 11:03
Ämne: Messí, Valdes har gj....
Sorry, glömde det. Men man ska tänka på att han bara är 22 år och har fortfarande mycket att lära. Tror han kommer bli en av Europas bästa målvakter när han blir lite äldre, eller är han redan en av de bästa?

Feliz Navidad!
Barcelona Rod
2004-12-24 11:17
God jul på er alla culés!

Visca el Barça!
Barcelona Damia
2004-12-23 23:55
Don Toni

Håller med till 100% !!
Barcelona Messí
2004-12-29 14:52
Ämne: Finns det nån sida o....
Jag har letat på Google men jag har inte hittat någon hemsida om Messí, tyvärr.

Angående Eto'o.
Real Madrid verkar vara desperata, tror dom att vi vill byta bort en av Europas bästa anfallare mot en spelare som är skadad året om, och en anfallare som enligt mig är väldigt överskattad.
Annons: