/spanien/barcelona/forum/25905.aspx/spanien/barcelona/forum/25905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lucho
2004-12-17 17:44
Precis vad jag hoppats..

Chelsea är ett lag jag alltid ogillat och det är nu dessutom kryddat med tråk-Mourinho. Ska bli otroligt intressant och jag tycker att Barça är starkare men mittfältet måste bara förstärkas och då gärna med Gravesen.
Spanien hampe
2004-12-17 12:54
Hoppas ni vinner mot tråkiga chelsea.
seth
2004-12-17 15:46
gabriel//
Haha, vilken pajas. Om vi skulle vara ett Barcelona-wannabe-lag, skulle vi väl inte ha Europas kanske bästa försvar? Varför vill ett engelskt lag spela som Barcelonas småvuxta knattar, när det aldrig skulle vara effektivt på vintern på dom brittiska öarna...

Terry, Parker, Lampard.
Ska bli kul att se senioritornas benpipor sticka ut!
Barcelona fanatico
2004-12-17 12:52
Tror att vi vinner Chelsea..men de ska inte underskattas om vi värvar rätt så går det nog....
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-03 22:47
Har jag missat några inlägg från den ökände "MadriEntes"? Synd.

Ja Rijkaards så kallade rotation har inte riktigt infunnit sig, och från början var truppen ca 20 man stark (inte särskilt bred) och det tog inte lång tid innan förutsättningarna blev undermåliga. Man hade kanske trott för mycket på La Masia, men vi ska ha tålamod med spelare som Messi, han är ju bara 17.. Men spelare som Silvinho och Navarro tycker jag borde få mer speltid. Speciellt Silvinho. Men han har ju varit knäskadad, så återigen..
Barcelona jonteRR
2004-12-17 12:44
BArca vinner mot chelsea!;D Bara va jag tror...
Spanien King Cannon
2004-12-17 14:35
Nåväl, vi ses i finalen istället ;-)
Barcelona Cevin
2004-12-18 15:41
Någon som har koll på vilken satelit och vilken mottagare som man kan ta in spansk tv? Jag vet att det finns på hotbird och att man kan få in det på nokia 9802s. Tack för svar.
Señor Laporta
2005-02-12 14:30
Lite hemma-borta statistik inför dagens drabbning.

Tabellen inför Real Zaragoza - FC Barcelona
Kolummnerna står för spelade-vinster-oavgjorda-förluster-gjorda mål-insläppta-poäng
1. Barcelona 22-16-3-3-43-16-51
2. Real Madrid 22-15-2-5-41-16-47
3. Valencia 22-10-8-4-35-21-38
4. Sevilla 22-11-5-6-26-23-38

Zaragoza är alltså 23 poäng efter Barcelona.
Så här har Zaragoza spelat på La Romareda i år.
10-7-0-3-18-12-21.
Utav sina 28 poäng har alltså 21 av dom kommit på hemmaplan, hemmastarka med andra ord. Inga oavgjorda hemma. 18 av 28 har gjorts på hemmaplan.

Och så här har Barcelona skött sig borta
10-6-2-2-17-10-20.
Barcelona har släppt in 10 av totalt 16 mål på borta plan. Hemma har man tagit 31 poäng jämfört med 20 på bortaplan.
Barcelona Davidsito
2004-12-17 15:33
Jag anser faktiskt att chelseas anfall är bättre än dess defensiv.. Gudjohnsen, kezman,Drogba och Robben är alla namn som man ryser när man hör (speciellt de 2 sistnämda) Att vi målar mot Chelsea är jag hundra på Dinho borde kunna leka rätt rejält på Chelseas svaga högersida! Däremot är det mer osäkert om vi gör fler mål än Chelsea. Får fan hoppas att puyol håller igen försvaret ordentligt nu!! Fan grabbar vilken match, Chelsea.... jag tycker det är en drömlottning!! har faktiskt börjar tröttna på serielunket.. kan i sanningens namn säga att Getafe och Albacete matcherna INTE gjorde mig särskilt upprymd.. viktig match i helgen dock!
Barcelona Valdés
2005-02-12 11:51
Bottentoppen ifrån förra veckan;

Ronaldinhos straffmiss, han var en av få som var bra mot Atlético men verkar sakna självförtroende när han skall gå på egna avslut.
Puyol står på hälarna för andra gången mot Atlético det här spelåret och det blir avgörande också den här gången. (Tillsammans med Valdés, Ronaldinho och Eto´o gjorde han annars en godkänd match).
Franks byten, vi ligger under men ändå satte han inte in fler offensiva spelare. Är Frank en vinnare??
Giuly - hela matchen. Det snällaste man kan säga är väl att han är bra utan boll..tyvärr känns högerkanten i nuläget helt ofarlig. Antingen börjar han att prestera eller så skall han börja på bänken.
Domaren!! Så fort jag såg honom visste man att Mejuto Gonzàles skulle göra allt för att hamna i centrum. Två feldömda straffar och mängder av obegripliga domslut. Han visade sig tycka om spelavbrott och Atléticospelarna tilläts inte bara sparka bort utan också kasta iväg så gott som varje boll efter avblåsning. Domaren såg till att dra ned på tempot i en redan sövande långsam match.

Nu krävs det vinst ikväll och jag tror att vi vinner med 2-0.

Jag; Tack, Du är en (av flera) duktig(a) skribent(er på detta forum) och jag läser alltid det som skrivs av Dig.
Señor Laporta
2005-02-12 13:37
Sonde

Stämmer det som du skriver där om Giuly. I början av säsongen spelade inte motståndarna ligga defensivt som dom skulle göra om dom skulle möta oss idag. Då hade dom inte upptäckt hur bra vi är när det finns ytor att spela på. Då är vi utan tvekan Europas bästa lag. Tyvärr får vi inte spela vårt "spel" och därför knappar Real Madrid in på oss. Sevilla spelade offensivt mot oss och därför kom även Ludo in i matchen i andra halvlek och fick sätta en strut. Giuly målade trots allt de tre första matcherna på säsongen. Kan tänka mig att Zaragoza inte kommer spela med full fart framåt. Man har tre avstängningar, och en utav dom är David Villa, deras bäste offensive kraft och dom gör klokats att ligga på kontring precis som Atletico gjorde. Detta kommer bli en riktigt tuff match. Inte som på hemmaplan där vi vann med 4-1.
Señor Laporta
2005-02-12 10:39
Adriano

Länka artikeln i stället för att kopiera den!
Real Madrid nr9 magic
2005-02-12 10:59
Nemo

Trevligt att du är så observant, jag kanske ska påpeka att Espanyol inte ligger på undre halvan av tabellen utan de ligger på fjärde plats. Och vår 5-0 vinst mot Levante är kanske med nöd och näppe i dina ögon men jag är ganska nöjd med en sån vinst.

Sen vann vi också med 6-1 mot Albacete vilket också är ganska fina siffror, om det är något lag som vinner med nöd och näppe på senaste tiden så är det Barcelona!

Nästa gång du ska göra ett sådant uttalande hoppas jag att du har grund för det!
Barcelona Adriano_
2005-02-12 02:04
Frank Rijkaard has revealed that Javier Saviola and Juan Román Riquelme could play for Barcelona again.
The Dutch coach claims that the club would look again at the Argentinian pair towards the end of the season, when the duo return to Camp Nou.

Riquelme is currently in the second year of a two-season loan spell at Villarreal, while Saviola has been lent to French league outfit Monaco for the campaign.

"They are both playing well with their clubs," Rijkaard explained. "But they still belong to Barcelona and are very good players.

"We are not discounting anything to do with their future, because it is a bit early to think about that.

"But Barcelona must always think about how the squad can be improved."

Despite Saviola having a contract with Barça until 2006 and Riquelme a year more, there have been reports that both players could be sold in the summer.
Barcelona Puyolinho
2004-12-19 20:43
Ämne: Puyolinho: Fifa-gala....
Märkte attt jag glömde skriva Imorrn :S tack =o)
Barcelona Lucho
2004-12-19 20:29
Puyolinho: Fifa-galan är imorgon..
Barcelona Xaviii
2005-02-11 22:18
Så här tycker jag start elvan ska se ut:

Valdes
Belletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Iniesta-Albertini-Xavi
Guily-Eto'o-Ronaldinho
Barcelona barcapimp
2005-02-11 23:49
Kan man följa barca med text imorrn nånstans?
em1l
2004-12-19 19:49
Ämne: em1l

För det för....
xaviii

ja det har du ju rätt i:D
Barcelona Relay
2004-12-19 15:24
Ämne: För övrigt anser jag....
Franska ligan har säkert många bra spelare till utlån. Varför inte kolla in Ligaledarna Lyon?
Barcelona Xaviii
2004-12-19 18:26
em1l

Det står samma grej om Dinho på eurosport..
Undrar var dom får sin information ifrån egentligen?
em1l
2004-12-19 18:12
varför får sportal alltid för sig sånna dumma grejer för?:S
varför skulle ronaldinho vilja gå till chelski för?
han har ju själv sagt att han stortrvis i barcelona?:S
när går ronnies kontrakt ut med barca?
Barcelona Messí
2005-02-12 21:20
Giuly ut - Iniesta in. Förstår mig inte på Rijkaard, varför ska Giuly ut? Han han har varit väldigt bra idag. Låt Xavi eller Deco vila...
Barcelona Super-Barca
2004-12-19 19:15
Straffen var bilig den som säger nått annat har fel. Men samtidigt hade nog Barca sparat ihop till en straff o domaren kunde inte stå emot trycket så blir det oftast när stora lag spelar hemma tyvärr

forca
Barcelona Der Afro
2005-02-12 20:54
Fan vilken skön halvlek! Underbart att skåda. Hoppas Ronnie sätter en också.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-19 19:11
Glöm den här matchen nu, bara att blicka framåt.
Barcelona Der Afro
2005-02-12 20:54
Fan vilken skön halvlek! Underbart att skåda. Hoppas Ronnie sätter en också.
Señor Laporta
2005-02-11 21:45
Chanser till spel i morgon

Valdes - 100%. Hela ligans, kanske Spaniens, bäste målvakt är som vanligt ohotad som målvakt. Bara en skada kan låta Jorquera stå.
Jorquera - 0%. Det blir än en gång bänken för den matchotränade reservmålvakten.

Navarro - 0%. Har bara startat två matcher denna säsongen, en i Copa del Rey och en i Champions League. Startelvan i morgon? Knappast.
Puyol - 100%. Kapten Puyol, Barcelonas viktigast försvarare är självskriven i startelvan. Endast en skada på uppvärmningen hindrar från spel.
Syvlinho - 50%. Femtio femtio om vem som startar som vänsterback.
Gio - 50%. Femtio femtio om vem som startar som vänsterback.
Marquez - 20%. Har Oleguer problem får Marquez starta.
Belletti - 80%. Bra landskamp senast. Borde få starta. Lite av upp till bevis.
Oleguer - 100%. Tvivlar på att Marquez hinner ställa om sig från tidskillnaden.

Gerard - 30%. Har inte fått starta än i La Liga.
Albertini - 70%. Känns väldigt nära startelvan som pivote.
Deco - 60%. Har haft problem med en skada. Låter Rijkaard Deco börja på bänken?
Iniesta - 40%. Barcelonas bäste passningspelare får chansen imorgon på Decos räkning?
Xavi - 100%. Självskriven. Skulle sätt honom vila, men när Deco har problem får Xavi spela.

Ronaldinho - 100%. Mål i senaste landskampen. Världens bäste fotbollsspelare startar, var så säkra.
Eto'o - 100%. Vad kan få Eto'o av banan?
Maxi Lopez - 30%. Känns som om nyförvärvet får börja på bänken.
Giuly - 70%. Fransosen var hyfsad i landskampen och måste komma igång nu.

Så här ser elvan ut med andra ord.
Valdes
Belletti-Puyol-Oleguer-Gio/Sylvinho
Deco-Albertini-Xavi
Guily-Eto'o-Ronaldinho

Procenten och funderingarna är helt och hållet mina.
Barcelona Hoodie
2005-02-11 21:06
Det är rätt att du måste regga dig på tv2.no. Sen är det bara att njuta av matchen där istället...
Annons: