/spanien/barcelona/forum/25904.aspx/spanien/barcelona/forum/25904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
2005-01-07 10:17
Scorpius: Kolla länken (som du för övrigt borde ha gjort innan jag tipsade)
Barcelona JAG
2005-01-07 01:20
Alx, Izquieda, Juanito, Kim, Tompa, Valdés och många andra duktiga skribenter?

Vart har alla tagit vägen?
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-07 00:09
Sonde
Du börjar bli lite ringrostig..

Nemo
Agreed.
Men tänk på att Gerard kommer tillbaka om 1-2 veckor och Motta blir spelklar i Mars, samt Edmilson i April. Gerards skadebenägenhet har nog inte undgått många. Och Motta.. Ja, jag tycker inte man ska riskera för mycket för honom och för laget. Korsbandsskador är svåra, låt det ta sin tid att läka samt återgå til 100% fysisk form. Marquez är nog mer värdefull för laget än vad många tror. Så honom vill jag inte se skadad. Första prioritet är en anfallare, där är truppen som tunnast.
Barcelona Daniel el magnific
2005-01-07 13:30
Senor Laporta
Själv undrar jag samma sak ska man skratta eller gråta? sjäv drömde Jag att Ljungberg skulle till Barcelona.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-10 15:32
Ja, se länktips för Rijkaards kommentarer efter matchen.

Rod

Jag hade gärna kommit men jag (som säkert många andra) bor långt ifrån huvudstaden, närmare bestämt Falkenberg. Anordnas inget dylikt lite närmre västkusten?
Barcelona Rod
2005-01-10 13:01
Till alla culés

Penya Barcelonista de suecia (Barças officiella supporterförening i Sverige) ska ha medlemsträff idag.
På medlemsträffarna tar vi några öl och tapas (eller något annat) ihop och pratar fotboll. Vi brukar ha väldigt trevligt.
Kom förbi och prata med andra culés även om du inte är medlem. Mer info finns här: http://www.cml.nu/penyasuecia/medlem/medtraff.php

Välkomna och VISCA EL BARÇA!!!!!

Barcelona Daniel el magnific
2005-01-07 13:49
Dessutom för ett år sedan om jag inte minns fel var Real Madrid 18 poäng före oss i ligan. men vi kom ju ikapp.
iår ligger vi 10poäng före dom. Så om vi får en långtidskada på Ronaldinho tex så kan vi få riktigt med problem. värva nu eller kanske förlora liga guldet.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-10 14:50
Messí

Visst antog bollen en konstig bana men det såg ju ut som att han var på den kanske kunde han stoppat bollen, om han hade lika starka armar som Oliver Kahn.

Nä, ingenting stämde igår. Vår attityd och vårt spel påminde om Real Madrids.
Athletic David Magnusson
2005-01-10 01:21
Lucho : Du får nog dras med Giuly även nästa match eftersom Deco är avstängd. Tror att Giuly skulle behöva gå neråt i banan lite för att få lite boll och spela enkelt i en halvlek för att komma in i det, som det var idag var hans bollbehandling under all kritik. Man ser hur frustrerad han var stundtals. Säga vad man vill om Gio också, men den kanten var död med Silvinho där idag. Det är bara att försöka bygga stabilitet bakifrån i nästa match. Se till att gå in med lite lägre utgångspositioner och löpa mycket så skall vi nog fixa sociedad genom att locka upp dem. Skulle varit skönt att ha haft Larsson och Motta i en sådan här match, det är spelare som kan trumma igång ett lag genom att spela uppoffrande och med mycket löpningar.

Jaja, bara att bita ihop. Får vända det här till något positivt och gå in i den intensiva period som väntar med något tilltufsade egon. Matchen mot Valencia på Mestalla blir nyckeln. Vinner vi den vinner vi nog ligan. Tror fortfarande att Valencia blir tuffare att knäcka än madrid.
Barcelona Sonde
2005-01-10 15:51
Messí: Skillnaden är ju att vi hade spelat dåligt INNAN den matchen, och att det på något sätt blev droppen. Nu är läget annorlunda. Allt var tipp topp och självförtroendet var uppe i skyarna. jag är rädd för att den här matchen kan ha precis motsatt effekt mot vad Santander hade.
Barcelona jaxx
2005-01-18 14:40
Anelka var i istanbul för att förhandla med fenerbache i måndags men av nån konstigt anledning så lämnade han turkiet utan att komma överens,,och idag befinner han sig i barcelna,,
Barcelona hammabarça
2005-01-10 00:10
Ps. tur att bara seriösa inlägg får skrivas här inne. hela madrid forumet är ett skämt, 11-13 åriga medgångssupportrar med beckham tröjor sitter och skriver.
Real Madrid harry_9
2005-02-17 15:49
ja har läst att Eto'o gått ut och sakt en massa tyckna saker om bla Drogba.. tror Eto'o att han är bäst i världen nu lr? bara för att han blev afrikas bäste.. en sak e klart.. de e ingen större merit att vara det i alla fall..
Señor Laporta
2005-01-07 11:18
Iniesta och Oleguer kunde inte träna med laget igår. Iniesta som gjort stor succé under hösten har problem med en fot och Oleguer har åkt på influensan. Båda beräknas dock kunna vara med och spela på söndag.

FC Barcelona kommer att spela en träningsmatch den 17 januari i Qatar, där flera spelare som spelat i Barcelona spelar nu, till exempel Josep Guardiola, Ronald och Frank de Boer, Sonny Anderson med flera.

Barcelonas Juan Roman Riquelme som är utlånad till söndagens motståndare Villarreal säger att Barcelona har det bästa laget. Riquelmes kontrakt går ut 2007 och Riquelmes kontrakt med Villarreal går ut efter säsongen, men han vet inte vad som kommer att hända.

Señor Laporta
2005-01-07 11:10
depo

Nej, Barcelona har inga matcher då eftersom det är landskamper.
Det skadar inte att kolla efter själv.
Deportivo depo
2005-01-07 10:42
Tjena!
Jag ska till Barcelona i slutet av Mars. Jag undrar om Barca spelar någon hemmamatch helgen 26-27/3?
Deportivo depo
2005-01-07 10:42
Tjena!
Jag ska till Barcelona i slutet av Mars. Jag undrar om Barca spelar någon hemmamatch helgen 26-27/3?
Barcelona hammabarça
2005-01-09 23:45
Ronaldinho kan inte prestera, han är skadad. det borde du veta. men han spelar ändå, det förklarar varför han inte presterar så bra. och Deco har gjort väldigt mkt, kanske inte syns. men har gör mkt. samma sak gäller giuly, är inte 100% efter skadad han fick i CL finalen. såna här förluster drabbar alla lag.. det är inte hela världen, jag hoppas bara att dinho och giuly frisknar till. och att den här förbannade svackan försvinner. sociedad hemma nästa, visa oss vad ni går för!

Força Barça !
Barcelona Xaviii
2005-01-07 12:42
För att vara helt korrekt så har Iniesta sträkt en muskel i sitt högra ben.
Barcelona Messí
2005-01-09 23:54
Hoppas på minst ett offensivt spelarköp under den här veckan. Vi är verkligen desperata efter alternativ framåt.

Ser fram emot och höra Barçaspelarnas komentarer efter matchen.

Força Barça!
Señor Laporta
2005-01-07 17:20
The Barca goalkeeper believes his team mates are in great form and has every faith in the capacity of the present first team, although he also recognises that any addition to the team would be openly welcome.

Víctor Valdes talar...
Barcelona Rod
2005-01-09 23:31
Ämne: Rod: finns nog ingen....Hata är en stark ord :)

Det jag ser hos honom är att han är en skicklig framspelare och även avslutare. Vinner många bollar i mitten. Tycker inte att det går långsamt.

EDIT: Hammabarça, håller med, man ser nu vilka som är äkta Barça supportrar.
Real Madrid Bobby_Raul
2005-05-11 15:18
Ett dåligt år för spansk fotboll i CL...men nästa år så hoppas jag att de spanska lagen visar vad de kan. Alla fyra spanska lag till åttondelsfinal och minst tre till kvart, tre till semin och sen en helspansk final, där ett vitklätt lag kommer få lyfta bucklan för 10 gången.

Spanska lagen ser faktiskt starka ut nu Real Madrid, barca, villareal och ett lag till, till CL nästa år och vi ska visa vilken liga som är bäst i världen igen.
Real Madrid Bobby_Raul
2005-05-11 15:14
Kan säga som så att ronaldo har gjort en hel del viktiga mål för oss, men räddare i nöden är väl att överdriva. Hade vi inte haft ronaldo så hade vi haft en annan spelare som gjort målen för oss (förmodligen en känd afrikan vid namnet etoo)

Casillas är världens bästa målvakt och kommer så förbli, visst ni har en duktig målvakt...men han kommer aldrig att stå i målet i sitt landslag, bara om förstamålvakten skulle bli skadad annars kan han bara fortsätta drömma.
Barcelona Messí
2005-01-10 00:29
Ämne: Real fansen//

för....
Det finns fans och det finns fans. Vissa fans är riktiga "hatfans" (Boixos Nois) och vissa är fans som älskar Barça och ogillar Real Madrid, men hata? Jag är nog en blandning mellan de två. Det är endast under El Clasico som jag hatar Real Madrid, annars ogillar jag dem bara. :-)
Barcelona Kharles el Diño
2005-05-10 22:17
(--MadriEntes--)

Du slutar aldrig att skämma ut dig.

Barcelona, har trots sina horribla skador på spelare i början av säsongen varit etta från start till slut. Man har slagit poängrekord med 3 omgångar kvar (gamla rekordet hade ni när ni vann ligan 00/01 på 80 poäng). Hade ni vunnit ligan iår så hade det varit det största hånet mot den fina konsten som kallas fotboll på länge, för ni har stundtals (eller tja, oftast) varit riktigt usla, speciellt på bortaplan men ändå på något konstigt och tursamt vis fått med er segrarna. Det vi sett på sistone är bara dödsryckningar, de räcker inte för att ni ska kunna hota oss. Valencia och Depor har fallit lite men det har kommit många fler potentiella topplag (Sevilla, Villareal, Betis) som gjort ligan lite jämnare. Så ta dig i kragen och bit i det sura äpplet.

Nästa säsong kommer vi bara vara starkare, då får ni det svårare att hänga med.

Bopi

Kolla efter på Bayerns forum, tror de kan finnas där.

Visca el Barça, el futuro Campeon!
Barcelona Puyol
2005-01-10 12:19
jag vill inta klaga på barcas spel...visst spelade de dåligt..men det finns inget lag som spelar bra i alla sina matcher...förresten , såg ni hur real spelade mot athletico...men de vann med 0-3 !!!!!! det får mig bara att skratta över fotbollen..........
Barcelona Puyol
jag vill inta klaga på barcas spel...visst spelade de dåligt..men det finns inget lag som spelar bra i alla sina matcher...förresten , såg ni hur real spelade mot athletico...men de vann med 0-3 !!!!!! det får mig bara att skratta över fotbollen..........
Barcelona Puyol
Barcelona Kharles_Kubala
2005-01-10 01:47
Som många har nämnt, Villareal gör sin bästa match för säsongen och vi gör vår sämsta. Dessutom var domaren lite orättvis, alla 50-50 situationer går till dom. Dessutom var ju 1-0målet offside och situationen med Eto'o i andra halvlek ger 9/10 gånger straff. Men det går inte att förneka det, Barcelona spelade inte bra ikväll.

Ronaldinho... Kan det vara dags att operera foten? Den har ju spökat ihjäl hans spel totalt, och någon gång kommer han att få göra som Vicente. Men det finns ju ingen ersättare.

Giuly verkar lite feg. Inte som i början av säsongen då han tog för sig (första 3-4 matcherna) och gärna gick in i banan och mötte boll. Han verkar inte ha fått upp matchtempot än. Igen, inget alternativ på den platsen.

Mittfältet. Verkar som att vissa fortfarande tror att dom är i Peralada och lattjar. Deco var helt osynlig, Marquez verkade trött och Xavi försökte.

Ytterbackarna. Jag tycker lite synd om Damiá och speciellt Sylvinho, som verkligen inte hade något bra matchtempo. Oerhört feg, man ser skillnaden gentemot Gio (som ju har mer rutin och förtroende) som tar för sig och går upp och ner längs vänsterkanten. Oleguer såg vilsen ut och den ende som jag var någorlunda nöjd med idag var Puyol. Valdés kunde nästan tagit offsidemålet och i tredje målet visar han brist på rutin.

David M.
Jag håller fullständigt med dig. Nu syns det hur mycket vi saknar Motta och Henke. Och alla andra.

Det verkar som om svackan hållit i sig, och blivit värre.

Om man ska se den här matchen från den ljusa sidan så antar jag att Riquelmes (som är våran spelare tills 2007) marknadsvärde troligen höjts. Och att vi fortforande leder ligan med 7poäng.

Säger som 'Messí', nästa match är det utskåpning av la Real som gäller, för att så snabbt som möjligt ta oss ur den här svackan(för det är vad det är, mest pga skadorna).
Nyförvärven kanske kommer någon dag tidigare?

Visca el Barcelonismo!
Annons: