/spanien/barcelona/forum/25899.aspx/spanien/barcelona/forum/25899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-02-09 17:01
Matchen blir tuff, Valencia är inne i ett stim nu. Hoppas att Ronaldinhos röda kort upphävs bara. Det kortet är så fel ute av domaren.

Italiensk media har tydligen inte så bra koll alla gånger. Enligt länken så har Marquez kontrakt till år 2010, och skulle Milan ha haft kontakt med hans agent så är det olagligt enligt FIFA-regler. Hans kontrakt går väl ut i sommar? Varför skulle han vilja gå till en klubb på dekis? Knappast att Rijkaard låter en sån viktig spelare gå.

Pazza di merda!
Barcelona Nemo
2006-02-09 16:48
Få Madridfans inne och skriver idag. Andas in den friska luften.

Vad tror ni om lördagensmatch?
Barcelona La Rambla
2006-02-09 16:28
Dagens mest komiska:

har zaragoza möjligen dopat sina spleare=? har hänt..

Annars är allt som vanligt, kidsen snackar nyförvärv och de mer rutinerade har sina egna teorier om vad som borde göras. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 16:09
Nauticus

Den spanska versionen på Camp Nou är Nou Camp - Nuevo är det "äkta" på spanska men thats not an option.
Barcelona Nauticus
2006-02-09 15:48
Jag bor i Barcelona o pluggar katalanska.... Camp Nou är katalanska, där adjektivet kommer efter substantivet. Om camp hade varit av feminint genus hade arenan hetat Camp Nova.

Ronnie10, rätt, pà kastillianska blir det nuevo.

Sà fick vi det överstökat. ;)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 15:27
ronnie10

Ojdå, här kom adjektiv och liknande prussedurer in i bilden. För att vara helt ärlig med dig så kan jag erkänna att det aldrig varit min starka sida, jag är spansk och pratar flytande - det bara flyter på liksom. Däremot så är jag inte 100 procentig när det kommer till grammatiken, det bara sitter när jag pratar respektive skriver.

Jag är däremot helt säker på att Camp Nou är den katalanska versionen och Nou Camp den spanska - så du får helt enkelt lita på mig :)
Barcelona ronnie10
2006-02-09 15:22
Gabriel, är du riktigt säker på det?
Känns som att det borde heta Camp Nou på kastillianska, eftersom man (som du redan vet) lägger till adjektivet efter substantivet i spanska. jmfr: un coche nuevo. Borde inte detta innebär att den på kastillianska borde heta Camp Nuevo? eller Camp Nou som är det riktiga namnet.

Då engelskan kom in i bilden vet jag i alla fall att det borde heta Nou Camp, eftersom det låter ruskigt likt New Camp :) adjektiven kommer före i engelskan. jmfr: a new car.
Kan du katalanska? Har ingen aning om vad det logiska namnet på katalanska borde vara. Men nu litar jag på dej.
Spinbad
2006-02-09 15:22
Anton Ferdinand är duktig, vet dock inte om han är tillräckligt bra för Barcelona än. Men det blir garanterat en storback med tiden. MEN han lär knappast säljas billigt, West Ham har sagt att de inte ska sälja sin nya kull av talanger. De sålde ju Rio Ferdinand, Lampard, Carrick och Defoe tills fansens ilska. Jag tror inte West Ham släpper Anton Ferdinand för under 15 miljoner euro, om ens då. De har lovat sina supportrar att behålla sina egna produkter och förlängt kontrakten med bla. Anton Ferdinand.

Barcelona Qno
2006-02-09 15:20
Ska inte Marquez få sitt Eu-borgarskap snart då?
Barcelona Marcos
2006-02-09 15:18
Någon som vet exakt när vi får beskedet om Ronaldinhos avstängning?

Vi får alla be tillsammans att de tar bort det röda kortet, tänk er vad hungrig han är just nu för att få spela...

Hoppas skadan på Deco inte är så allvarlig, en notis i Reals förlust igår är att när vi förlorade mot Zaragoza så hade vi inte Puyol, real däremot hade fullt manskap och släppte ändå in 6 mål, det mina vänner är tragiskt.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 15:18
La Rambla

Sin duda, men jag pratade om mittbacksalternativ ;)
Barcelona La Rambla
2006-02-09 15:15
Gabriel:

Du glömde Diego Milito, han kan ta Henkes plats. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 15:09
La Rambla

Jag tror inte att ledningen resonerar på det sättet. Bara för att man vill köpa in en ny mittback så behöver det inte innebära att man väljer att göra sig av med en annan, trots att Marques tar upp en plats som icke eu-spelare.

Det finns en del spelare jag hellre ser i laget till nästa säsong som ny mittback än Anton Ferdinand. Perea, Gabriel Milito eller Andrade exempelvis. Däremot ska det även sägas att jag inte har en strålande koll på hur bra A.Ferdinand är - bortsett från alla lovord jag hört om honom, men det räcker inte för mig.
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:43
Rafa har inget eu-pass. Kan det vara en orsak till att ledningen inte vill förnya kontraktet och istället satsa på tex Anton Ferdinand?

Spekulationerna lär ta fart i sommar.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-09 14:26
jag säger Camp Nou, känns mest rätt för mig.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:20
Åh kan elmundo bestämma sig, jobbigt värre. Först går man efter deras uttalande om att det inte är någon fara med Deco, sen ändrar de sig och väljer att sätta honom som "duda" vilket menas "tveksam".

Vi får avvakta och se, pray for deco!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:17
asfaltsbarn

Det är precis som du spekulerade i "den nya stadion/arenan" eller vad du nu vill välja. Som jag sa så är Camp Nou den katalanska versionen och Nou Camp den spanska - jag är spansk så jag vet :)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:14
La Rambla

Haha, amigo jag gav ut länken scrolla ner och kolla ;)

Äsch låt dem vara säkra, de tror på sitt lag man kan inte riktigt klandra dem för det.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-09 14:13

Det borde betyda någonting eftersom ordföljden kan kastas om. Hade det varit bara ett namn så skulle orden förmodligen inte slängas om. Nån som kan katalanska eller spanska vet säkert. Jag antar dock att det kan betyda "ny stadion", "ny arena" eller nåt sånt...?
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:12
Gabriel:

Nej, men det kan kvitta. Har för mig att jag läst det på Milans forum också.

Det är rätt roande att läsa hur säkra chelseafans är på att de ska slå ut oss. Skulle de inte göra det så lär de skylla på att Essien inte medverkar. De måste ha missat att nästan halva vårt ordinarie mittfält saknades i förra mötet. :-)
Barcelona Rebin M
2006-02-09 14:10
la_pieda_sinistra

Tack för länkarna!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:08
La Rambla

Det med Milans intresse för Marques läste jag på samma sida som du förmodligen läste om vårat intresse för Anton Ferdinand - dvs Elmundodeportivo. Gav jag inte ut länk till det?
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:07
asfaltsbarn:

På katalanska heter det Camp Nou. På castilianska och även engelska heter det Nou Camp.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:07
asfaltsbarn

Hehe du är inte den första som frågar detta. Camp Nou är den katalanska versionen på stadion - de flesta culés föredrar detta oavsett ifall de är födda i Barcelona eller inte. Den spanska versionen är Nou Camp, men helt ärligt så fungerar båda två. Det är en smaksak egentligen, men som jag sa de flesta culés och de som bor i Barcelona säger Camp Nou :)
Barcelona La Rambla
2006-02-09 14:06
Mr Salgado:

Vi såg vad du skrev förra gången, du behöver inte upprepa dig varje kvart. :-)~

Gabriel:

Hehe, visserligen. La Romareda måste ha riktigt goda chorizos.

Så du menar Milan är intresserade av kaiser? Var har du läst det? Visst är väl både Edmilson och Marquez spelre, som Rijkaard specifikt ville ha hit?

Ser ut som om Barcelonas intresse för Anton Ferdinand intensifieras ytterligare. Men aldrig att West Ham säljer sin talang för €5M. Lär bli det dubbla.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-09 14:05
I ordboken på den här sidan hävdas det bestämt att stadion heter Camp nou. Bland annat http://www.fcbarcelona.com/eng/home-page/home/home.shtml använder Nou camp...
Nån som vet vem som har rätt eller funkar båda?
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:04
Mr Salgado

oherre min lord! Du har sagt det en gång redan. Do we care? Nej! Bara det faktumet att ni blev totalförnedrade.

Kom inte in hit och försvara ditt lovely madrid - inte för att du inte får det utan bara för att det blir så otroligt skrattretande och patetiskt på samma gång med tanke på hur ni spelade igår.

Gör som de flesta madridfans - skämms. Det hade jag gjort som culé ;)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 14:01
La Rambla

Can you blaim him? Chorzos är skitgott ;)
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-09 14:00
Okej jag ska vara ärlig nu, jag har rotat lite bland mina kontakter och jag har hört att zaragosas tränare hade mutat perez, att det skulle bli 6-1 var redan uppgjord, det var anledningen till att vi förlorade vi hade blivit mutade och med den enorma summa pengar vi fick var det värt det.
Barcelona La Rambla
2006-02-09 13:57
Vill minnas att några vita genier var här inne och klagade på vårt försvar efter förlusten med 4-2 på La Romareda. Jag kunde konstatera igår när jag sett matchen att Real ska vara glada att inte Milto och co. gjorde 3-4 mål till. Var är dessa genier nu? :-)~

Undrar om R Carlos hade fixat mängdrabatt på chorizokorv uppe på läktarnens korvkiosk, så ofta han var där uppe. För att inte tala om Ramos, som kom glidande med sina glidtacklingar och missade bollen nästan varje gång. Det var tacksamt att vara anfallare i Zaragoza igår, serverade på silverfat i nästan varje anfall.
Annons: