/spanien/barcelona/forum/25891.aspx/spanien/barcelona/forum/25891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-11-21 08:56
R.Carlos #3

Billig straff???
Nej jag skulle inte tro det. Walter Samuel hade chans att klippa Eto'o utanför straffområdet men backar hela tiden. Eto'o fintar och tar sig förbi Samuel Eto'o som sträcker ut benet och Guti som hamnat på efterslänten tar livtag om Eto'o som inte kan springa vidare. Billig straff? Nej, solklar.
Barcelona master_max
2004-11-13 14:31
Ämne: Hmm...man förstärker....
Nu får du allt ta att förklara dej! Exakt vad var pinsamt med det? Figo är kanske den största svikaren inom den moderna fotbollen, han svek såväl klubben som oss/dess fans o det grövsta! Att som kapten för barca, skriva på för marängerna är oförlåtligt.. han fick precis vad han förtjänade..
CaPu
2004-11-21 03:39
Så jävla gott. Fint att man bandade matchen.

Skulle nog säga att Puyol och Ronaldinho var bäst i Barca. Oerhört skönt också att Deco visade kvalité.
Barcelona Messí
2004-11-13 15:53
Cesc Fabregas som lämnade oss storspelar i Arsenal. Han blir ofta utnämnd till matchens lirare på Arsenal-sektionen. Tråkigt att han försvann men vi har bättre spelare.

Gerard Pique gjorde ett mål i Man Utd's reservmatch mot Sunderland.
Barcelona Rivald0
2004-11-21 13:28
ingen som vet ngn länk man kan ladda ner målen ifrån ?..förrutom www.fcbarcelona.dk ?
Barcelona Kharles_Puyol
2004-11-21 03:09
Kopia av inlägg till real-forumet:

Först och främst, ursäkta de omogna inläggen.
Men vi vann, och det stort. Ni behöver byta ut laget. Sen vill jag kommentera ett par saker:

Börjar med det 'bra' i det dåliga då..
*Guti visar vitt hjärta och ger Blaugrana en välförtjänt straff
*Judas försöker, men som alltid(ok nästan) misslyckas
*Casillas räddar bollen på mållinjen och tar nästan straffen.

Sen det bra:
*Kaptenen Puyol - den resolute bollbrytaren
Fick ni ett enda skott på mål?
*Konstruktive Xavi - the 'mitt' in 'fältare'
Fick ni låna bollen?
*Superstjärnan Ronaldinho -Framtidens Battlecruiser
Fick Salgado och co en enda lugn stund..? Tack Florentino, för att du köpte Beckham före oss så att vi kunde värva den här gudabenådade liraren istället. Satte spiken i kistan.
*Skyttekungen Eto'o - Världens chanstagare?
Ja, vad ska man säga..? Fick hämnd mot det laget som hellre säljer tröjor än ser talangen i honom. Strålande prestation på Zidanes assist, straffen klar som Gutis guldlockar..
Giuly spelade inte, det var lite synd.
Och sist men allra viktigast:
*Superliraren Giovanni van Bronck'shit' - superholländaren. Ja, hade lite svårt med judas i början, men spelade upp sig och tunnlade stackars iker med en fin vänstervrist.Är nu uppe på samma mål som Raúl.
Sen så är det så att längden inte spelar så stor roll om man har bra timing, teknik och spänst. Fråga den flintskallige skåningen som vann en massa nickdueller mot vita 'fyrtorn'.
*Grymt tifo.

Walter Samuel visar prov på idioti när han sparkar ner Damiá helt sinneslöst. Han borde blivit utvisad där, men som tur så såg inte ass. domaren incidenten, fastän han stod någon meter därifrån.

Sammanfattningsvis;
Matchens lirare är Eto'o, Deco och Puyol.
Vi ses på Bernabeu nästa år. Tills vidare ska vi suga på den här marängen.. ;-)
Real Madrid Ronaldo nr9
2004-11-21 13:19
Grattis till segern igår.
Ni förtjänade den igår helt klart.
Synd att vi inte kunnde ge er lite motstånd bara.

Hala Madrid
Barcelona Messí
2004-11-12 17:05
Onödig mål-statistik i ligan:

17 av våra 20 mål är spelmål (Räknar inte straffar).

17 mål har gjorts i straffområdet, 3 st är straffar.

Vid varje spelmål har det i snitt varit 3,5 spelare i straffområdet.

15 mål har gjorts med högerfoten, 4 med vänstern och bara en med högerfoten.

8 mål har rullat/studsat in i mål. 12 mål har varit i luften hela vägen från tillslaget till nätet.

Intern skytteliga:
9 mål: Eto'o
3 mål: Henke
2 mål: Gio, Xavi, Giuly
1 mål: Deco, Ronaldinho
Pep Guardiola
2004-11-13 09:09
Messí

Jo Betis har ett mycket starkt kantspel. Joaquin och Pablo Nino/Fernando är inga dåliga spelare.

Utdrag ur Betis inför rapport:
Vi hoppas naturligtvis på Joaquins tillfrisknande. Giovanni Van Bronqhorst känns som Barcas svaga länk, Munitis gjorde litet som han ville med holländaren senast, och hans ibland huvudlösa offensiv borde kunna öppna upp sköna ytor för Joaquin.
Barca_Best
2004-11-12 22:22
Tycker att Barca ska spela med ett bra lag mot Betis,för att om vi förlorar o real vinner tappar vi i ledningen.+ OM real vinner mot oss blir det inte så stor skillnad. Barca ska spela med ett br alag e man överlägsen o leder i halvlek kan man byta ut nåra spelare men inte i halvtid i mitten av 2:a halvlek mot Betis.

VISCA EL BARCA!
Pep Guardiola
2004-11-12 22:27
Ämne: Tycker att Barca ska....
Det är inget dåligt lag som diskuterats här. Ett lag med stor potensial, men är dock orutinerat. Damià gjorde en bra insats mot Atletic Bilbao. Och personligen tycker jag att Bilbao är ett bättre lag än vad Betis är. Klassen på lagens yttermittfältare är inte dålig i något utav lagen. Kan hålla med om att man inte borde spela med både Damià och Navarro. Därför kan jag tänka mig att spela med Sylvinho. Någon utav Xavi och Deco borde få vila inför "el Clasico". Eto'o behöver vilas och som jag skrivit förut behöver Henrik Larsson hållas igång.
Barcelona Barca_^^
2004-11-13 16:16
nån som vet när denilson kommer tillbaka för spel i betis? skönt att han inte e med mot oss men samtidigt tråkigt att missa en sån spelare...
Barcelona Messí
2004-11-12 22:46
Angående Sylvinho. Läkarna skulle ta beslutet om han kan spela mot Betis eller inte imorgon. Om Sylvinho är 100%-ig så ska han spela. Sylvinho känns säkrare än Navarro, inte för att Navarro är en dålig spelare, men mot Betis kan det bli tufft med en så orutinerad spelare.
Barcelona Puyolinho
2004-11-13 13:20
Ungefär vilken tid kommer beskedet om Sylvinho och Ronaldinho ??
Barcelona Messí
2004-11-12 22:07
Ämne: Ämne: För mig....
Det där laget känns lite för svagt mot Betis borta. Betis har grymt bra spelare offensivt, och jag är inte så säker på att Damiá och Navarro kommer klara det. Mittlåset är det inget fel på.

Precis som du vill jag se Messí istället för Ronaldinho. Ronaldinho måste vara helt utvilad inför El Clasico, även Eto'o så han kan trycka in ett par mål. ;-) Tycker precis som du att Iniesta ska få chansen från start, och att Deco/Xavi ska vila.
Barcelona Xaviii
2004-11-21 13:07
Deco har gjort sin hitills bästa match igår
Spanien Juv3ntuZ
2004-11-21 14:09
Grattis till segern grabbar
Barcelona Xaviii
2004-11-21 12:44
Ämne: Tänkte bara att jag ....
Du har iaf gjort mej avundsjuk
Barcelona Tompa
2004-11-12 18:21
Messí:
Oroa dig inte, Tompa är kvar i alla fall. Skrev ett inlägg senast i förmiddags angående Bulgariens jättetalang Bujinov.

Angående snacket om att värva Adriano är det i dagsläget ett hellt onödigt köp. Etóo gör ett kanonjobb längst fram och även om Adriano är en anfallare i absolut världsklass vore det vansinnigt att betala Inter X antal milj. euro och bänka Etóo. Tevez då? Har inte sett mycket av honom och vet inte mycket mer än att han vann OS-guld och skytteligan i sommarens OS-turnering. Utan tvekan en man för framtiden om han verkligen är så bra som det sägs. Ser nog hellre Tevez än Adriano i Barca.
Valencia Ayala Jr.
2004-11-21 12:59
Grymt tifo asså......ni borde byta hörnläggare, Deco slog ju bort nästan varenda hörna.
Barcelona Tompa
2004-11-12 18:21
Messí:
Oroa dig inte, Tompa är kvar i alla fall. Skrev ett inlägg senast i förmiddags angående Bulgariens jättetalang Bujinov.

Angående snacket om att värva Adriano är det i dagsläget ett hellt onödigt köp. Etóo gör ett kanonjobb längst fram och även om Adriano är en anfallare i absolut världsklass vore det vansinnigt att betala Inter X antal milj. euro och bänka Etóo. Tevez då? Har inte sett mycket av honom och vet inte mycket mer än att han vann OS-guld och skytteligan i sommarens OS-turnering. Utan tvekan en man för framtiden om han verkligen är så bra som det sägs. Ser nog hellre Tevez än Adriano i Barca.
Pep Guardiola
2004-11-12 21:45
Ämne: För mig är det helt ....
Skulle vilja ha några ytterliggare ändringar än vad du har gjort.
Valdes
Damià-Marquez-Puyol-Navarro
Iniesta-Gerard-Xavi
Giuly-Larsson-Messí

Bänk: Ruben, Oleguer, Gio, Deco, Eto'o, Sylvinho och Verdú

*Tycker vi ska testa Gerard på defensiva mittfältspositionen och se om han är rätt man att spela där mot Real.
*Marquez tar då steget ner och spelas ihop med Puyol.
*Eto'o tycker jag ska vilas och Henke hållas igång.
*Messí borde få chansen från start. Tycker att det skulle bli grmyt skoj att se.
Barcelona Tompa
2004-11-14 13:57
Sonde:
Lusläste artikeln nyss och det var verkligen fullständigt GENOMKASS! Orkar inte ens gå igenom alla argument för det. Det lyser dock igenom lång väg att Anrell är helt okunnig om spansk fotboll.

RIDÅ!
Pep Guardiola
2004-11-21 14:02
Viking

Du kan alltid titta på de stora tidnigarnas hemsidor, www.marca.es, www.elmundodeportivo.es eller www.sport.es

Har försökt hitta bilder men inte lyckats...Lycka till!
Barcelona Tompa
2004-11-14 13:57
Sonde:
Lusläste artikeln nyss och det var verkligen fullständigt GENOMKASS! Orkar inte ens gå igenom alla argument för det. Det lyser dock igenom lång väg att Anrell är helt okunnig om spansk fotboll.

RIDÅ!
Barcelona O Fenômeno
2004-11-12 20:25
Ronaldo spelade 10 matcher 2002 innan VM då han vann priset som bäst i världen. På de tio matcherna gjorde han 7 mål.
Barcelona Messí
2004-11-12 16:30
Vart har "Alx", "Tompa", "Izquierda" & CO tagit vägen? Det är mest "Pep Guardiola" som skriver här. Det är trots allt 33 pers inloggade.
Barcelona Puyolinho
2004-11-12 18:13
För mig är det helt ok att Ronaldinho missar matchen mot Betis då blir han mer utvilad till El Clasico ! Men han får absolut inte missa madrid matchen !

Min laguppställning...

-------Valdes--------
Damía-Oleguer-Puyol-Gio
--Xavi-Marquez-Iniesta-
--Guily-Etóo-Larsson--
Real Madrid empee
2004-11-12 16:33
Tycker att det är synd att en del från vårat och erat forum går in för att reta och håna varandra. För dom handlar det bara om Real Madrid Vs Barca, dag ut och dag in. Dom skiter i att älska fotbollen i sig och att ha ordentliga diskussioner om den. Men det är ett fritt land och man får säga vad man vill. Men det är så löjligt att dom förstör för alla oss andra.
(--MadriEntes--)
2004-11-12 16:23
hehe verkar som att Pep Guardiola är den enda som är riktigt intresserad att skriva här...
Annons: