/spanien/barcelona/forum/25888.aspx/spanien/barcelona/forum/25888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2004-12-20 21:28
Jag sa ju det, Ronaldinho är #1 !
Barcelona Messí
2005-01-03 20:22
(-$ MadriEntes $-)
Du ska bara veta en sak, jag har svårt att ta dig på allvar och det är säkert många fler här som gör det också.

Xavidinho
Ja, jag märkte också att vi hade stora problem med vinna matcher på slutet. Xavi verkade helt slutkörd och mycket av vårt anfallsspel försvann. Deco lyckades dock axla Xavis roll men jag tror inte någon i hela fotbollsvärlden kan komma upp i Xavis nivå under hösten.

Sen så är det ganska svårt för Rijkaard också. De flesta på bänken har knappt spelat en minut i a-lagssammanhang. Skulle vara kul och se hur Real Madrid skulle skött den här situationen. Om de hade fått så här många skador skulle de säkert ligga och fajtas runt nedflyttningsstrecket med Mallorca och Getafe.
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 20:44
Jag vill också se Messí mer,jag har bara sett honom i slutskedet av matcher när det ungefär är en kvart kvar och vi leder och ingen orkar kämpa för ett till mål.Så han har inte haft så mycket att säga till om direkt.Honom vill jag se mer av under våren.
Angående Silvhinho.
Tycker synd om honom och att han inte har fått spela så mycket.Jag kan förstå Rijkaard att han inte velat ta in honom de senast matcherna vi jagat både kvittering och ledningsmål.Hoppas vi får se honom under våren.
Barcelona Messí
2005-01-03 20:34
Barca Barca//
Du har rätt i att vi har jagat kvittering i de senaste matcherna. Hoppas dock att han får spela lite mer under våren.
Messí fick spela en hel match, det var mot Shaktar Donetsk, där gjorde han inget större väsen av sig, men å andra sidan gjorde laget ingen större match...
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 20:31
Messí

Ja,Xavi har varit helt lysande under första delen på säsongen.Hoppas han kan prestera lika bra under andra halvan av säsongen.
Jag kan hålla med dig om att det är svårt för Rijkaard att sätta in en oprövad spelare,men nån gång måste man ju.Han prövade Damia,Ruben,Messí.
Damia har skött sig bra.Ruben,godkänd.Messí har inte riktigt fått visa vad han går för.Han är en framtidsman.
Ja,Real.M skulle ligga där nere,det är jag säker på.
Spanien brolla
2005-01-03 20:41
Tycker inte att någon anfallare ska värvas, tycker istället att vi nu har ett utmärkt tillfälle att ge ynglingar som Messi och Riola chansen om det skulle behövas.
Barcelona Sonde
2005-01-03 17:58
Självklart är även vi ledsna för att nivån inte är högre än vad den är. Framförallt jag, som verkligen uppskattar en bra diskussion, både som läsare och som deltagare. Men vad kan man göra? Man kan inte ta bort inlägg bara för att de är skrivna med en tioårings grammatik. Det rensas en hel del härinne, främst spam, så det kunde vara mycket värre. Det är bara att hoppas på att med lite vett i skallen stannar kvar tills vågen av medgångssupportrar har sjunkit.

LÄS REGLERNA INNAN NI POSTAR!
Barcelona Puyolinho
2004-12-21 14:18
Själv hoppas jag på Gravesen innan Chelsea matchen...
Det vore grymmt skönt att ha en som han mmot Lampard och dom !
Barcelona B_a_r_ç_a
2004-12-21 16:43
Tycker att Rijkard har blivit riktigt bra i Barca och det visas på värvningarna. Vi behöver en lång anfallare nu när vi möter lag som Valencia och botten lag för det är mot dem vi brukar ha svårt mot men med en stor och lång anfallare så kan man ändra på match bilden genom att lägga in en sån spelare för det saknar vi verkligen fastän att jag tycker att Etoo borde våga gå in och nicka mer eftersom han är ca 1,80 och det är massa inlägg som inte hittar någon i straffområdet.
Sedan behövs en tuff spelare som Gravesen, han kan gå in och spela lika fult som de andra för Marquiz är bra men han är inte tillräckligt med tuff.

Hoppas på Gravesen och Anelka.
Barcelona Puyolinho
2004-12-21 17:07
jag skulle vilja ha en som Urzáiz
Lång Nickstark Rätt Bra med fötterna oxå !
Barcelona Calé
2004-12-20 22:03
objektivt känns det som om henry borde vunnit pga Dinhos höstsäsong, men priset ska gå till den bästa spelaren och det är ingen i dagsläget som kan mäta sig med Ronaldinhos kunnande. nu är det bara upp till bevis. vi vill se mer!!
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2005-01-03 17:39
Puyolinho
Det ligger något i det du säger..

Kanske borde alla 'moderators' här ta sig en tankeställare ang. forumet..

adeu
Barcelona Barca Barca
2004-12-20 22:02
(--MadriEntes--): Tack Habibi;)

GOOOOL BARCA
Señor Laporta
2005-01-03 20:20
Ämne: Ska försöka starta e....
När du säger Sylvinho säger jag Giovanni van Bronckhorst. Helt klart att Rijkaard föredrar Gio framför Sylvinho.
Barcelona Barca Barca
2004-12-20 22:02
(--MadriEntes--): Tack Habibi;)

GOOOOL BARCA
Señor Laporta
2005-01-03 20:30
Ämne: Ämne: Ämne....
Men vi får se Sylvinho mot Villarreal i alla fall. Gio är ju avstängd...
Barcelona Messí
2004-12-21 15:29
Ämne: Någon som har info o....
Barcelonas skadeläge är väl ganska känt nu. Giuly, Jorquera, Gabri, Larsson, Motta, Edmilson är skadade. Valdés är avstängd.
Belletti, Deco och Gio har 4 varningar sen tidigare, ett gult kort till så är dom avstängda inför nästa match. (Villareal)

I Levante så är backarna Ian Harte och Jesule avstängda.

Trolig startelva:
Ruben
Belletti/Damiá-Puyol-Oleguer-Gio/Sylvinho
Xavi-Marquez-Deco
Iniesta-Etoó-Ronaldinho
2004-12-20 21:53
Cred till Aronsson och (--MadriEntes--). Tack.

Detta är en viktig symbol för den nya eran i Barcelona. Storhetstiden. Spaniens pärla är tillbaka.

Puyolinho
En på 14..? Dåligt. Men vad gör man. Puyol får åtminstone försvarsspel att framstå som sexigt. Det tackar vi för.
Barcelona Stoichkov
2004-12-20 21:49
Det är bara att gratulera och lyfta på hatten för Ronaldinho.
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 16:54
Ämne: till x/
ja, men du....Ja men du skrev ju själv "kanske T.O.M i startelven".Och om Ronnie,marquez eller Eto´o skulle bli skadade eller avstängda skulle han ändå inte kunna spela varken pivoet eller anfallare eller vänster yttermittfälltare för han spelar inte på någon av dom platserna.Tänk innan du skriver.
Barcelona hammabarça
2004-12-20 21:47
- Självklart måste jag tacka mina medspelare i Barcelona. Jag hade inte kunnat vinna utan dem. Jag är mycket lycklig i Barcelona och jag vill vara en del i en ny vinnnade era i klubben och har inga planer på att flytta någon annanstans.
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 20:21
Dom som nu är här på forumet vill jag be om att vi bara pratar om dikussionen angående rotationen i laget och varför dom som har fått nöta bänk inte har fått komma in och visa vad dom går för när vi leder säkert i vissa matcher.
Barcelona Messí
2005-01-03 19:54
Ska försöka starta en ny diskussion här nu.

-
Angående Rijkaards s.k "rotationssystem". När säsongen började var vi alla glada över en bred trupp. Rijkaard gick ut i media och sa ungefär så här: "Vi ska rotera mycket i laget."

Allt var frid och fröjd i Barçalägret. Men allt gick inte som vi trodde, många skador gjorde så att Rijkaards drömmar krossades. Men jag undrar, varför har inte Iniesta fått mer speltid tidigare under säsongen? Eller varför har inte Messí fått hoppa in och spela lite längre? Varför har Sylvinho aldrig fått hoppa in och få känna på matchtempot?

Nu ber jag att denna diskussion inte spårar ur, tack.
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 16:44
Ämne: Barcelona evigt trog....Ja Ballack är en spelare av mycket hög klass men det är meningslöst att diskutera om honom, han är alldeles för dyr för.Han var ju en aktuell spelare inför säsongen men han var för dyr så man köpte Deco istället.Det är klart man vill ha honom.Han är en spelare som kan tillföra riktigt bra moral i ett lag.Jag tycker vi klarar oss riktigt bra med Deco.Dröm bara vidare om honom säger jag bara.
Barcelona Puyolinho
2004-12-20 21:46
Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique

Så här många försvarare har vunnit priset på 14 år....
2004: Ronaldinho (Barcelona)
2003: Zidane (Real Madrid)
2002: Ronaldo (Real Madrid)
2001: Luis Figo (Real Madrid)
2000: Zidane (Juve)
1999: Rivaldo (Barcelona)
1998: Zidane (Juve)
1997: Ronaldo (Inter Milan)
1996: Ronaldo (Barcelona)
1995: George Weah (AC Milan)
1994: Romario (Barcelona)
1993: Roberto Baggio (Juve)
1992: Van Basten (AC Milan)
1991: L Matthaeus (Inter Milan)
2004-12-20 21:44
På Ramblas går ingen maricones säker.. ;-)
Barcelona Xavidinho
2005-01-03 20:01
Ämne: Ska försöka starta e....Bra Messí att ta ett sånt ansvar att starta en ny diskussion med tanke på stämningen.Jo,jag har också klagat lite här på forumet varför man inte har bättre rotation i laget.Vi har i princip kört med samma uppställning varje match och det höll på och leda till kris.Vi hade i slutet svårt att segra mot Levante,Albacete.Vi ska vara glada över att det blev uppehåll.Annars är jag nästan säker på att tränden höll på att vända.Tycker att man ska låta dom på bänken spela lite när man leder säkert.
2004-12-20 21:42
Ämne: Grattis Ronaldinho =....
Aha, du menar Cesc. Han kommer tillbaka.
2004-12-20 21:42
Grattis till fotbollen, Grattis till underhållningen, Grattis till Barcelona, Grattis till Ronaldinho de Assis Moreira! FORÇA DINHO! Visca el Barça!

Ok. När vinner Puyol tro..?
Barcelona Eriksson
2004-12-20 21:41
Aronsson://
har ni ett underbarn på G??? :)
Annons: