/spanien/barcelona/forum/25886.aspx/spanien/barcelona/forum/25886.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2004-12-12 18:22
Señor Laporta: Sant håller med dig 100%...

Men de behöver inte vara JUST Gravesen men den spelartypen.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-12 15:24
Jo, ok, jag missade den första halvleken, men Xavi brukar inte synas så mycket i såna här matcher, men det målet han gjorde gottgjorde för allt slit som Puyol mäktade med. Visst, han har gjort enstaka misstag, men vem gör inte det? I det här fallet är det ju en världsback och hans insatser studeras i minsta detalj. Men jag är inte det minsta orolig över honom, han kommer att lära sig mer och mer. Håller med om Damiá, han kan bli den nye Sergi. Snart ska man se Arsenal mot Chelsea och vilket lag som man verkligen ska frukta, om något.
Visca el Barça eroica!
Barcelona Puyol_20
2004-12-12 16:37
Scorpius_Cx :
Vem bryr sig va den dära valpen tycker..Ja har insett en sak med henry...viist e han rolig o kolla på i premier leuge o gör en massa mål i premier leuge men det e väl allt han gjort de senaste sesångerna...killen måste ju byte klubb för att ta de sista steget...För utanför premier leuge så Tycker inte jag att han glänser..Ja menar Ronaldinho lyckas ju i spanien i landslaget med framgång...Likaså shevchenko som är kung i italien har rätta åldern allt han e med i så går det bra...Lyfte sitt landslag o tog sig vidare...Så som ja ser de hela iallfalll Mellan Sheva o Ronaldinho...Men det e ju bara min åsikt..

synpunkter?
Barcelona hammabarça
2004-12-13 21:29
Ämne: "Att Deco länge sågs....
Deco var en stor nyckelfigur i Porto, och han var stor anledning varför Porto vann 2 ligatitlar 1 uefa cup och 1 CL på 2 säsongen. det tycker jag är väldigt stort. så jag tycker fortfarande att Deco skulle ha haft Guldbollen.
Barcelona Scorpius_Cx
2004-12-13 19:09
Henry är en spelare som är bra i sin egen liga...samma sak med Arsenal...laget har inte vunnit i Europa på länge och varje gång de spelare bra i ligan håller de inte måttet i Europa...henry hade ett dåligt EM senast och innan det i VM gjorde inte Frankrike något mål ...tyder på att henry är inte samma status som våran Ronaldinho...men andra sidan så är Scheva en bra alternativ till världens bäste iår...Han har lyft Milan när de inte haft en bra period och ska vi snacka om landslaget så är Ukrania inget bra lag utan Scheva...men våran brasse har det svårare...hans landslag har många bra spelare..där har han svårare att synas...vinner ronnie inte priset iår så tar han den nästa år...det står mellan Ronaldinho och Scheva...

Det är kaptener och tränare som kommer rösta...alla kaptener kommer välja Ronnie och tränare Scehva...vi får se...men en final i Champions league mellan de hade inte skadat...

sen en sak till...det har länge snackats om att Real är regeringens lag...det dära hotet...kan det inte vara falskt????...Barcelona börja rycka ifrån...real kanske såg att de måste vinna matchen mot sociedad så när det var nårra minuter kvar så kom det falska hotet upp...????

sen sägs det att hotet kom en halvtimme kvar av matchen...kunde man inte avbryta matchen då????

2004-12-13 19:21
Sonde
En bra artikel, och jag håller med om att man borde vara nöjd trots allt, men så många skadade bådar inte gott. Det behövs 2 mittfältare och en anfallare, i januari, minst. Men ärligt talat så tror jag att backlinjen är säkrare med Marquez och att Motta/Edmilson nog hade klarat sig minst lika bra som Marquez, om inte bättre. Jag tyckte att Motta var väldigt bra i första matchen mot Racing och såg fram emot att se hur denne spelare utvecklas, kanske till att platsa i Brasilien till VM. Dessutom så är det bättre med alternativ och konkurrens.

Scorpius
Henry gjorde 2 mål mot Chelsea igår.. Han har nog en bra chans han med.

Sen är en intressant sak att man vill ersätta Henke med Saviola. Men är de samma speltyp?

Är det någon som vet om/var Ajax-matchen sänds?
2004-12-12 15:46
Jo men Señor, jag skrev också: "Eller de stod i alla fall för dagens prestationer i Barça."
Alltså deras prestationer var avgörande.

Vidare skriver El Mundo Deportivo att det var "Canterano-spelarnas seger". Valdes, Oleguer, Puyol, Damia, Xavi, Iniesta samt Rodri och Messi kom in.
Barcelona Holländaren
2004-12-29 17:11
Egentligen tror jag att Barca överväger att värva två anfallare. Då kan det vara Cruyff och någon lite bättre herre, så att man har god backup även på anfallsfronten. Fyra anfallare när man spelar med tre anfallare känns lite lite.
Barcelona Barca_^^
2004-12-13 16:59
man kommer att spela de sista 6 minuterna av matchen den 5 januari har jag för mig. hoppas real socidad kan göra 1-2 på dom minuterna det vore häftigt...
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-12-13 18:43
Laban//
Hade jag kunnat läsa italienska hade jag kunnat svara.
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-12 21:20
Ojojo =) Faan va sköna kommemtatorerna är ! ;) ;) hehe men det känns som att vi kommer vinna det här med 0-4 !! Det känns förjävlligt att missa en sån här match. Många frågetecken som vi haft angående både Giuly, Albertini och Ronaldinhos! kapacitet har nu retts ut tycker jag! Men vet nån var man kan få se hur startelvan och byten mm !?? Visça =) Barça Forever !!
Barcelona Puyol_20
2004-12-12 16:41
Ja tycker vi ska ha medkänsla med Barcas svaga Kämpar insats...Försöker bara vara objektiv ja tycker iigentligen dem gjorde bra ifrån sig i stortsett så e dem jä*ligt effektiva vilket jag blir glad över...Vi får inte glömma att spelarna måste vara enorm slitna ja menar kolla in vår bänk ...aja ja välkomnar juluppehållet för de behövs 2 spelare...Har en fråga Barca bröder..hur tror ni en spelare som Graveson hade klarat sig igår mot ett kämpande albacete?? grisfotboll e ju gravesons specialare hehe o en sak hit med carew vi behöver nån anfallare som går upp o vinner nick dueller vi har ju 3 offensiva som vill ha bllen längst fötterna...

synpynkter tack
Barcelona Stoor
2004-12-12 00:32
Ämne: Ämne: Men när....
Det är faktiskt sant, hade jag vart tränare hade jag nog inte heller slängt in Messí när man jagade om jag tänker efter. Inte för att Ronnie gjorde någon vidare match men man behöver rutin när man jagar. Och även om Ronnie inte va så bra så är han oerhört välmarkerad vilket ger de andra spelarna ytor.
Barcelona soodan
2004-12-29 16:33
Ämne: Ja Gravesen är rätt ....
Hargreaws (billig bra???) så championship manager eller?

han är varken bra eller billig

Barcelona F.C Barcelona
2004-12-13 17:16
Kommer Saviola hem ändå?

Härliga sär skrivningar han hade iaf.
Laban
2004-12-13 18:21
Vad tror ni?
Barcelona Kickboxer
2005-02-12 20:57
Tja!

Tänkte sammanfatta lite av första halvleken för er som inte ser matchen. Jag ser förestänn matchen genom att jag köpte den på www.tv2.no för ca 60 kr.

1-0 kom som ni vet väldigt tidigt in i matchen och var bland de värsta självmålen jag sett. Toledo skulle spela hem till målvakten men så istället gick den förbi honom och in i eget mål:) Det var ändå assist av Etoo.

Sedan så kom en ganska bra period för Zaragoza där de hade 59% bollinnehav men lyckades inte skapa något riktigt farligt. Valdes fick gripa in nån gång sådär och har sett väldigt säker ut.

2-0 kom från fint sammarbete av Ronaldinho som passade till Etoo o spealde vidare till Giuly som satte bollen. Direkt efter målet så fick Giuly en till chans som han sköt i stolpen. Strax efter det så spelade ronaldinho Etoo fri och han skulle chippa över målvakten men tyvärr blev det misslyckat.

3-0 kom av Etoo som gör en fin löpning och chippar över målvakten. Publiken skanderade OHOHOHOHOH, alltså apljud efter målet. Etoo var så cool och gjorde apljud tillbaks. HAHAHA så började han hoppa som en apa också för att irritera hemmafansen.

Det ser bra ut och vi komemr ta hem det här. Siffrorna kunde faktiskt varit ännu större!

Visca el Barça
Señor Laporta
2004-12-12 15:38
Betyg från igår
FC Barcelona, 2
Valdés (2); Damià (3), Puyol (3), Oleguer (2), Van Bronckhorst (2); Deco (2), Márquez (2), Xavi (3); Iniesta (2), Eto'o (2), Ronaldinho (2)
Sustituciones
Sylvinho (2) por Ronaldinho (89'), Rodri (2) por Márquez (89'), Messi (2) por Damià (90')
Barcelona Xaviii
2004-12-11 22:22
Han brukar inte få spela på Camp Nou heller, Inte ens när vinsten är säkrad...
nää man fortsätter som man har spelat...Det är bara synd det
Barcelona Gabriel
2005-02-12 20:52
Jag är mkt nöjd över hur första halvleken gått. Jag beställde matchen på tv2 NO, vilket jag inte ångrar..dock missade jag 2/3 delar av första halvleken pga av problem med datan men den sista kvarten av det jag såg var mycket lovande. Otroligt skönt, a por todos visca el barca.

Ps..Ronaldinho, Guily och Etoo gör deras bästa match hitills när det gäller att sammarbeta. Innan har det alltid varit nån av dom tre som inte spelat bra, men idag spelar alla bra!
Barcelona Messí
2004-12-11 22:16
Ämne: Men när ska han någo....
Han ska få spela länge men inte i såna här matcher. Hur bra är det att slänga in en orutinerad spelare i den 80:e minuten när man jagar 2-1 på bortaplan, publiken visslar och motståndarna spelar som galningar?

Han ska få spela längre, men det är bara när vi har avgjort matchen!
Valencia El Guiri
2004-12-14 23:55
Intressant artikel om Rijkaard.

Att beskriva Valencia som "förödande stark defensiv" är förvisso ett trevligt epitet. Men VCF anno 1970/71 med Sol, Abelardo, Claramunt osv. var tränade av ingen mindre än Alfredo Di Stefano.
- Det var inte precis en defensiv filosofi som han var/är känd för. Det fanns också en laganda (inte olikt dagens Barcelona) som var kollektivt anfallande.

För övrigt känns det bra att ha snuvat ligaguldet på målsnöret ;)

Slutställnng, La Liga 1970/71

--------------- Pd W D L GF GA Pts
1. VALENCIA CF 30 18 7 5 41-19 43
2. FC Barcelona 30 19 5 6 50-22 43
Barcelona Rod
2004-12-14 22:50
För de som vill se matchen så visas den på Eurosport nu på fredag

17/12 15:00 Vänskapsmatch Barcelona Spanien
FC Barcelona-Ajax Amsterdam
Señor Laporta
2004-12-12 15:08
Kharles_Thiago

Visst Xavi avgjorde men märktes inte så mycket annars. Iniesta var som vanligt duktig. Puyol håller ihop laget där bak och gör ett riktigt grisjobb. Gjorde en bra räddning på mållinjen. Men precis som Messí skriver så har han agerat lite osäkert.
Bäst i gårdagens Barça var annars Damià. Mycket stark insats av honom och jag måste säga att jag är mycket imponerad av honom. Klagade på honom efter Betismatchen men måste erkänna att jag får ta å ta en tugga av min hatt. Just nu känner jag bara för att ösa lovord över honom. Ruggigt bra igår, löpte kopiöst. Något av en ny favorit i Barça. Han har tagit mig med storm. Varning för Damià i framtiden.
Barcelona Messí
2004-12-14 23:33
Matchen slut! 2-1 till Barça. Ser fram emot att se Eto'os mål på EuroSport på fredag.

Målskyttar:
1-0, Eto'o (1')
2-0, Eto'o (29')
2-1, Lindgren (89')

Lindgren? Är han svensk?
Deco_Barça
2004-12-13 17:11
Barca_^^ :
Håller med skulle vara häftigt. Man såg ju igår Nihats mål det var rätt så häftigt :P! Killen skjuter ju rikitgt hårt!
Real Madrid Rodrigo
2004-12-15 10:14
...och utvecklats på sin nuvarnade position till en av de bästa mittfältarna...
och är bra i den där Marquezrollen också, men inte lika bra som när han spelar lite högre, som nu.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-12-15 08:24
Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique//

Xavi
Ronaldinho
Iniesta

Jo, men frågan är vilken.
2004-12-14 23:38
Kul för Eto'o..! Skit, jag kan inte se sista halvtimman av eftersändningen iom träning.. :-/

Jocke:

Motta
Edmilson
Gabri
Marquez

Tror du inte det fanns en anledning till att just Deco värvades?`
Real Madrid Brassen
2005-02-12 20:50
grattis! det behövdes, för att få spänning i ligan igen =P ne skämt och sido, Grattis!
Annons: