/spanien/barcelona/forum/25885.aspx/spanien/barcelona/forum/25885.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pep Guardiola
2004-11-09 12:07
Skulle vilja se en viss Robinho i Barça. Robinho som varit en utav Santos bästa spelare denna säsong. Robinho har tillsammans med Deivid och Elano fört Santos tillbaka till toppen. Anfallaren Robinho skulle är en spelare för framtiden och han är mycket teknisk. En spelare som gillar att löpa i djupet och skapa ytor för andra och skulle nog passa rätt bra in i Barça. Han kan vara den vi söker till högeryttern.

Som bekant har Real Madrid varit och rykt i Robinho och det skulle kännas hur gött som helst om vi kunde ta honom från Real.

I "rollen" som lånet på den defensiva positionen vill jag se Eric Djemba-Djemba, Manchester United, en personlig favorit. D-D har imponerat i United och gjort mycket bra ifrån sig, men inte fått spela så mycket som han hoppats på. Men det lånet känns mycket, mycket långt borta.
Barcelona Barca Lover
2004-11-15 14:24
synd att barca förlora igår men det va bra på ett sätt det får ner alla spelarna på jorden och så kanske dom inser att dom inte kan vinna alla matcher och inte underskatta lag som tex Betis
Pep Guardiola
2004-11-09 11:56
Gabriel

Jag håller med dej fullt ut. Deco har helt andra uppgifter i Barça än vad han hade i Porto. Deco har fått mycket gnäll för han inte har visat sin offensiva klass än i Barça. Det sätter, precis som du skriver, Xavi stopp för.

Messí

Flera europeiska storklubbar spelar med denna konstgräsmix bland annat Real Madrid.
Barcelona rico
2004-11-15 13:25
Alltid trist med en förslust även om man ledde ligan med 7p före matchen.El Clasico kan nog bli den bästa matchen i europa den här året.
Med real som har hittat formen och barca som har åkt på sin första förlust, kunde inte komma mer lämpligare mellan 1:an och 2:an i tabellen.
Nu får vi se om barca kan komma tillbaks efter förlusten och vinna mot våra ärkerivaler.
Det bästa med den här matchen enligt mig är att båda lagen är formstarka trots förlusten mot betis, jag vill hellre möta ett bra real än ett dåligt real.
Barcelona Rivald0
2004-11-15 21:17
fan va bra den killlen är asså!
Barcelona Bopi
2004-11-15 17:03
Kanske va bra att Barca förlorade igår!! så slipper dom tänka på de mer! att inte ha de i tankarna innan varje match! så nu kan dom spela mer avslapnade!! , å klaga inte på alla nu!! en förlust kommer alltid!! så e de bara , det e fotboll.

Hoppas på en KUL match mot Real madrid!
Pep Guardiola
2004-11-12 14:07
Daniel el magnific och el diablo

Inse att Adriano inte kommer komma till Barça och inte Carlos Tevez heller. Men Barça har en bra offensiv. Vad menar ni?...ska Adriano peta Samuel Eto'o och Tevez peta Ronaldinho? Förstår inte hur ni resonerar.
Sen kan man inte bara bygga ett lag offensivt. Vi har Gerard som är renodlad defensiv mittfältare och Rafael Marquez som egentligen är mittback. Sen är Thiago Motta och Edmílson på skadlistan.
Tacchinardi ska bara lånas in...inte värvas...och han behövs. Ni kanske slipper se honom i startelvan men han kommer i alla fall sitta på bänken. Era tankar börjar likna Real Madrid. Värva alla offensiva storstjärnor. Det var först i år som Perez&Co insåg fakta du kan inte bara ha ett offensivt lag. Och om Adriano och Tevez nu mot all förmodan skulle komma till Barça...hur skulle ni då ställa upp ert lag? Skulle ni forsätta med inspelade 4-3-3 eller skulle ni byta till 3-2-5 eller liknande? Skulle startelvan se ut som följer?
Valdes
Puyol-Marquez-Oleguer
Xavi-Deco
Giuly-Eto'o-Adriano-Ronaldinho-Tevez
Knappast...
Barcelona Patrik Andersson
2005-07-12 09:54
Kan dessa siffror stämma?
Verkar helt sjukt
Pep Guardiola
2004-11-12 14:25
Messí

Om Henke får stanna i Barça så får antagligen Saviola spendera även nästa säsong på annat håll. Håller med dig om att Saviola har de kvalitéer som behövs för att spela i blau-grana.

¡Blau-grana al vent!
Real Madrid El Rapido
2005-07-12 13:19
Jag tycker att det är nästan värt att ge ronaldinho 4 miljoner per vecka, fast bara nästan;)
Fast sedan när har aftonbladet skrivit någoning vettigt?

sr. skarrie
Ok

Barcelona Izquierda
2004-01-08 22:16
Rille,

Scolari, Koeman och Wenger är mina
När det gäller Rijkaard kan jag inte annat än hålla med. Varje dag med honom vid rodret är en plåga.
Barcelona Garrincha.
2005-07-12 16:38
visst skulle han peta Både Messi, Maxi och Henke men värför skulle vi vilja ha honom? Vi har inte samma trängande behov av anfallare (speciellt straffområdesspelare) som Arsenal. Men om han verkligen vill bli Eurpeisk medborgare och inte kan tänka sig att stanna ett sista år i Sevilla så kanske Barca ligger närmast till hands. Skulle dock förvåna mig om ledningen väljer att lägga pengarna på den fronten, för han lär inte vara billig.
(--MadriEntes--)
2004-11-11 23:27
alla barcelona fans jag gör inte detta för att förstöra på ert forum utan att sätta stopp för killen som heter arsenal för att jag känner igen honom från vårt forum igår när han låtsades vara ett real fan och skrev fula saker vilket han kanske kommer att göra här. jag tycker att ett lags fans ska hålla sig till deras forum och inte förstöra andras för det sänker dom till en lägre nivå. bröder jag hjälper er ändå om ni är barca fans. vi kan vänta med våra konflikter efter el classico
(--MadriEntes--)
alla barcelona fans jag gör inte detta för att förstöra på ert forum utan att sätta stopp för killen som heter arsenal för att jag känner igen honom från vårt forum igår när han låtsades vara ett real fan och skrev fula saker vilket han kanske kommer att göra här. jag tycker att ett lags fans ska hålla sig till deras forum och inte förstöra andras för det sänker dom till en lägre nivå. bröder jag hjälper er ändå om ni är barca fans. vi kan vänta med våra konflikter efter el classico
(--MadriEntes--)
Barcelona Barca_^^
2004-11-11 23:42
Gustaf:
Håller med dig om att etoo och ronnie har många år kvar i gamet och dessutom har vi saviola. Men anser ändå att saviola aldrig kommer att komma upp i den kapicitet som krävs för att spela i barca.
Robinho kanske också skulle få det svårt i europa men jag tror han har stora chanser att lyckas. Det du säger om spelare från sydamerika har du också rätt i till viss del. Men jag tror att en spelare som Ronaldinho skulle betyda mycket för hans utveckling. Jag skulle vilja ha robinho som komplement till ronnie, guily och etoó.
men som du säger inte till vilket pris som helst. han är ju trots allt ganska oprövad i dom här sammnhangen.
Barcelona Frank de Boer
2004-01-08 17:43
men fattar ni ingenting! tror ni att framtidsspelare som chivu och van der vaart vill spela i ett lag som för tillfället e skit och som dessutom inte har spelare. Sen så spelar vi inte i champions leauge detta år eller nästa och gud vet hur länge det kommer att hålla i sig. Tänk efter, om ni skulle va chivu eller Van der Vaart, skulle ni vilja spela i barcelona om ni fick välja mellan t.ex United eller Chelsea o.s.v. Sen så tycker jag att snacket om att Van Nistelrooy skulle komma till barcelona, det e ju bara så jävla löjligt så det finns inte! Spelare som Chivu o.s.v. kommer att komma när barca har blivit bra, d.v.s. om c:a 10 år. Hur ska man kunna köpa in bra spelare när man inte änns spelar i Champions Leauge? Det kommer att bli Riquelme klass på alla. kolla på 11:van idag. Säg mig vilka världsstjärnor vi har nu. Kluvert och Ronaldinho är 2 men sen finns det inga mer. Saviola har ingen rutin och rüstü visste jag skulle klanta sig i Barcelona för han e skit och det har han altid varit. Kluivert försvinner snart tillsammans med Saviola, Overmars, Ronaldinho, Cocu blir pensionär tillsammans med sopan luis enrique. tänk på laget vi kommer att ha. Bronckhorst, Rüstü, Quaresma, Xavi, Iniesta och mer spelare som inte ens har fått pubishår.

Tänk Efter! det kommer heller att finnas några pengar efter som vi suger och inte spelar i cl eller ligger bra till i Ligan!

TÄNK!
Barcelona Barca_^^
2004-11-11 23:25
Har skrivits mycket om att real madrid är nära att skriva kontrakt med robinho... väldigt surt om vi nu har sumpat chansen att få honom till Barca. Han var santos bäste målskytt med 21 mål förra säsongen, han har gjort två landskamper och i en intervju för ett tag sedan sa han att hans största dröm var att spela för Barcelona.
Visst vi har många bra forwards men grabben är tjugoett år gammal och är ett JÄTTELÖFTE. Och att dessutom real madrid ska snuva oss på honom är surt. Nu kanske det inte blir så, man kan ju aldrig lita på rykten. Om nu real vill ha honom så köper dom honom så enkelt är det, därför borde Barca ge sig in i kampen om att signa detta wonderkid som han ju är...
Barcelona waltin
2004-11-12 13:22
Behöver 4 biljetter till matchen mot Valencia den 19 dec. Hemsidan fattar jag mig inte på. Hur gör jag???
Barcelona Barca_for_life
2004-01-08 19:19
här ett litet beis att davids är på väg till oss hela artikeln finns på italienska svenskafans på juve jag har kopierat den så ni kan läsa den nu istället för att gå dit:

Davids på väg till Barcelona

Den spanske klubben bekräftade under eftermiddagen att de inlett förhandlingar med Juventus angående Edgar Davids.

Mycket verkar nu tyda på att Davids lämnar klubben redan i Januari, Luciano Moggi meddelade i slutet av förra veckan att Juventus är beredda att släppa Davids gratis, till en utländsk klubb, redan nu.

Barcelona har tydligen nappat på erbjudandet, de behöver säkerligen förstärkningen och det kan vara en bra klubb för Davids, som dock är en ganska tillbakadragen person, att försöka hitta formen i.

Barcelonas president Laporta ville dock understryka att inget är klart ännu, och att förhandlingarna precis har inletts.

Vi följer givetvis fortsättningen.

Barcelona Puyolinho
2004-11-11 15:32
Okej inte behöver vi värva någon spelare !
Men vi måste ha ett lån ! Tacchinardi skulle va ett bra lån tycker jag då skulle vi få till den sista pusselbiten i försvaret Marquez - Puyol som mittlås är det bästa i La Liga !
Pep Guardiola
2004-11-11 15:22
Txiki Begiristain har talat
"Vi behöver inte värva några nya spelare"
www.fcbarcelona.com
Barcelona el diablo
2004-11-12 12:00
Adriano är vårt nästa köp och Carlos TEVEZ ÄR OCKSÅ INTRESSANT MEN TACCHINARDI PLEASE+?
Pep Guardiola
2004-11-12 09:24
Real Betis vidare i cupen mot Cadiz med 2-0. Målen inprickade av Oliveira och Canas. Betis startade med: Doblas; Melli, Juanito, Rivas, Tais (Varela, m,49); Joaquín, Benjamín,
Cañas, Alfonso (Edu, m.86), Fernando (Capi, m.82) och Oliveira.
Betis Joaquon fick en smäll men spelar troligen mot Barça på söndag.
Barcelona el diablo
2004-11-12 12:00
Adriano är vårt nästa köp och Carlos TEVEZ ÄR OCKSÅ INTRESSANT MEN TACCHINARDI PLEASE+?
Real Madrid Mohammed
2004-11-11 21:37
Pelayo

Har man väl hamnat på listan är det svårt att komma ut ;-). Så är nog fallet med Kahn, Beckham o company. För övrigt tycker jag att Zidane gjorde ett hyfsat EM och var klart fransmännens bäste.

Att som du sedan helt riktigt påpekar gjorde Puyol en godkänd insats i EM med tanke på omständigheterna, men det tror jag knappast dessa experter tar hänsyn till.

Komiskt att du sedan tycker att engelsmännen har en fördel i utmärkelsen, medan engelsmännen själva tycker att spanjorer (eller spelare som spelar i Spanien) är favoriserade och dem som oftast tar hem priset.

Det skulle vara synd om Ronaldinho skulle vinna priset. Inget illa om honom som är världens bästa spelare i sina bästa stunder, men han har knappast varit världens (eller Europas) bäste sett till hela året.
Blasi
2004-11-11 22:46
Tacchinardi har tröga fötter, så förvänta inte er en snabb jäkel som Davids!
Barcelona Daniel el magnific
2004-11-12 10:37
Ja vad konstigt jag kan skriva på det här forumet men så fort jag går in på tex det svenska ja då säger dom när jag skriver ett inlägg att the page cannot be found konstigt.
em1l
2004-11-12 09:50
jag tycker om dom ska försöka köpa/låna nån till vintern tycker jag dom ska satsa på davids igenm eftersom han sitter på bänken och jag tycker han e 20 gånger bättre än tacchinardi...
om vi inte får davids så tycker jag vi ska skita i och köpa nån alls eftersom marquez har gjort ett väldigt bra jobb och oleguar har tagit marquez backplats väldigt bra=)
FORZA BARCA
Barcelona Gabriel
2004-11-14 14:36
RealRille

Självklart tar vi poäng ;)
Annons: