/spanien/barcelona/forum/25883.aspx/spanien/barcelona/forum/25883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-17 21:13
Messí
Håller med dig ang. Chelski. Men det beror också lite på eventuella nyförvärv i januari. Intressant för Deco att träffa Mourinho som ju var Barcelonas andretränare när man slog ut Chelsea i CL 2000. Viktig att komma ihåg att det är mer än två månader tills dess, mycket kan hända..

Gustaf
Visst är det så, men det kan man också säga om Porto. Men deras nuvarande form är inte den bästa. Valecia har förvisso plockat ett par trepoängare på sistone, men det blir nog ett mellanting av Real och Deportivo vinsten.. Tippar 2-0.

Ajaxmatchen
Missade eftersändningen, någon som har en länk som_fungerar_?
Barcelona Puyol_20
2004-12-17 22:49
Morgon dagens match kommer bli ens vår uppgift lr vad säger ni??
Med tanke på skadelistan e jag lite nervös...Nån som vet om marques e med lr inte?
Forca barca
Barcelona Lucho
2004-12-18 15:08
el diablo: Det är en för stor chansning att låta oerfarna spelare täcka upp skadorna. Det kanske funkar i några fall (Iniesta, Damia och eventuellt också Leo Messi) men alla kommer nog inte vara lika lycksosamma. Även om Tachinardi är en spelare jag gärna undviker så ser jag mycket hellre att man värvar honom för att bredda truppen än att chansa med exempelvis Rodri. Sedan kan man ju tycka att Rijkaard borde satsa mer på ungdomarna även när truppen är skadefri..
Barcelona Puyolinho
2004-12-17 20:10
Matchen imorrn...

Tyvärr missar jag matchen med Största sannolikhet ! Ska till Sthlm o spela cup !

Jag tror att det kommer vara väldigt vikitgt att vi gör ett snabbt mål ! Det för att Valencia kommer med största sannolikhet backa hem första 20-30 minuterna och det är då vi har chansen att sätta bollarna...
Men hur som helst Tror jag Vi vinner relativt enkelt !
Barcelona Puyolinho
2005-02-12 15:38
Äre nån som är bussig som kan kolla up vilka kanaler som sänder dagens ligamatach ? Det vore jättesnällt :D

Força Barça
Barcelona Messí
2004-12-17 19:50
Angående morgondagens match. Marquez är med i truppen även Ronaldinho är med. Giuly och Belletti är inte med.

Här är hela truppen:
Valdés, Márquez, Xavi, Deco, Iniesta, Puyol, Sylvinho, Oleguer, Eto'o, Ronaldinho, Van Bronckhorst, Fernando Navarro, Rubén, Messi, Damià, Lolo, Cristian y Rodri.

F.ö så är inte Valencias mittfältsgigant Albelda med i Valencias trupp.

Min startelva:
Valdés
Damiá-Puyol-Oleguer-Sylvinho/Gio
Xavi-Marquez/Gio-Iniesta
Deco-Eto'o-Ronaldinho

Gio spelar på pivoterollen om Marquez inte deltar. Annars tar han som vanligt plats på vänsterbacken, dock så skulle jag vilja se Sylvinho bytas in runt 60:e minuten om vi har matchen under kontroll.

Jag skulle även vilja se Messí spela. Synd att Javito inte är med i truppen, han imponerade på mig i All-star matchen och Ajax-matchen!

Tror på en ganska enkel vinst, 3-1.
Barcelona @lle
2005-02-12 14:52
ikväll blir det vinst 3-0 till BARÇA
(--MadriEntes--)
2005-02-12 11:36
Nemo//
asså jag hatar personer som dig som har så mycket kaxighet. istället för att prata om det fotbollsmässiga så säger du att vi är ostabila och ni stabila och att vi bara har tur när vi vinner. sen att du du bestämt säger att ni ska vinna ligan utan att vi ska hota er är ju helt sjukt.

grabben tänker du ens på vad statistik är.
du vet väl att vi är tillsammans med villareal det formstarkaste laget år 2005.

Real Madrid - 6 segrar
Barcelona - 4 segrar och 2 förluster.

så vi har haft tur alla våra segrar enligt dig.
Real har tagit in 13p försprång som barca hade och gjort det till 4p. vad säger emot att Real Madrid inte ligger före Barcelona i maj??

tack och hej.
(--MadriEntes--)
Nemo//
asså jag hatar personer som dig som har så mycket kaxighet. istället för att prata om det fotbollsmässiga så säger du att vi är ostabila och ni stabila och att vi bara har tur när vi vinner. sen att du du bestämt säger att ni ska vinna ligan utan att vi ska hota er är ju helt sjukt.

Real Madrid - 6 segrar

Real har tagit in 13p försprång som barca hade och gjort det till 4p. vad säger emot att Real Madrid inte ligger före Barcelona i maj??

tack och hej.
em1l
2004-12-19 18:31
Ämne: em1l

Det står sam....
men jag tror dom har fått det från sportal...
men tror ni han skulle vilja gå dit då?:S
(--MadriEntes--)
Nemo//

Real Madrid - 6 segrar

tack och hej.
Barcelona Davidsito
2005-01-04 00:24
besvikna på canteran, är det nån som är det eller?
Tycker verkligen de unga canteran spelarna har imponerat.. Damía har varit grym.. Man ser talangen i Messí, rolig att se på han liksom trippar fram och är totalt orädd, tunnlade två stycken första gången han fick tag i bollen i sin debut! ja man kan se likhet med Nedved, tycker även han liknar rivaldo lite, kan vara för att han är så enormt enfotad..ROLIG ATT SE IAF!!! Lite svårt att analysera Rubén.. Men glöm inte att vi har många "gamla" canteran spelare i truppen såsom Valdés o Oleguer sen de ännu äldre Xavi och Puyol...Sådana storstjärnor producerar man inte varje år. Disskutera med dem ni tycker ha vettiga synpunkter och bra argument ignorera de andra så ska ni nog se att nivån höjs!=)
Cádiz RVN_10
2005-02-12 12:58
Sänds välgörenhets matchen på någon tv-kanal?
Barcelona Gabriel
2004-12-17 15:31
Seth

haha nej vi säger bara sanningen men man vet ju nu för tiden att det finns dom som inte kan hantera sanningen. För det är faktiskt så att Chelsea är ett lag som vi borde slå. Inte för att ni inte är ett värdsklasslag för det har ni blivit sen oljemiljarderna kommit in i erat lag(men vilket lag skulle inte bli d) men utanför att Barcelona just nu är europas bästa lag !

Vi överskattar inte Barcelona. Chelsea är att Barça-wannabe lag, ni försöker spela som oss och stundtals så gör ni det bra. Men tro inte att ni ska komma och slå oss på vårat eget spel. Manchester United försökte med det en gång när dom regerade England och dom fick sin läxa. En läxa som slutade i IG 4-0 till Barcelona, vi ses på Camp Nou!!!
Deco_Barça
2004-12-19 22:45
Ämne: Jag tycker inte Rona....
Jag tror inte Sheva får det! Det är Ronnie elr Henry! JAg tycker Henry förtjänar priset mest sen Ronnie :P
Barcelona Puyolinho
2004-12-19 17:39
Jag tycker inte vi ska oroa oss för att göra en "Real Madrid" efter juluppehållet..
Madrid spelarna i fjol va slitna som Djur !

Men har ni tänkt på att i varje match så har vi Rullat bollen inom laget och på så sätt spelar vi bara upp till 50% i ca 15-20 min i varje match så slitna tycker jag inte att vi är..
Spanien Doctor Livingstone
2004-12-17 18:24
Robert M är inte Chelski-fan, han är Liverpool-fan, precis som jag. Och precis som jag borde han hata Chelski.

Håller på er verkligen i er drabbning.
Barcelona Messí
2004-12-19 17:04
Ämne: Det var en riktigt u....
Håller med dig. Vi spelar strålande, men vi släpper in väldigt onödiga mål. Vi har ett bra försvar men vi har otur i vissa situationer.

Någon annan än jag som fick gåshud igår när publiken skrek "Barça! Barça!"? Mäktigt!

Força Barça!
Deco_Barça
2004-12-19 22:38
HAha Riquelme nättade idag för Villareal är han utlånad elr såld?
Barcelona hammabarça
2004-12-19 20:21
Ämne: Alla och då menar ja....
jag tycker ronaldinho förtjänar den och tror att han vinner den. men det kan bli henry oxå. det är inte riktigt 100 än
Barcelona Messí
2004-12-17 17:10
Passningsspelet är det ingen snack om, vi är bäst.
Försvarsspelet vinner Chelsea på.
Mittfältet är ganska lika, Chelsea har mer tuffare spelare. Våra är mer tekniska.
Anfallet är även det mycket lika, Chelsea är kanske mer effektiva, men vi spelar bäst.

Tror vi vinner hemma, men förlorar borta. Resultaten vill jag inte tippa på än, vem vet, vi eller dom kanske kommer i en formsvacka.
Barcelona Puyolinho
2004-12-19 20:18
Alla och då menar jag ALLA ska kolla på eurosport kl 19.45 Imorrn ! FIFA Gala ! Då får vi se när Ronaldinho får den riktiga Guldbollen !=o)
Barcelona Puyol_21
2005-02-11 17:41
RealWelander:

Vem är det du syftar på igentligen.
Spara pepp snacket tills mötet är igång är du bussig
Boixos Nois
2004-12-19 18:13
Asså barca ägde matchen men iniesta missade 3 fina chanser aja
Barcelona Xaviii
2004-12-19 18:55
em1l

För det första tror jag inte det är sant, det har inte varit någon pålitlig tidning/websida som har uttalat sig.
Och jag vill tillägga om en spelare i laget inte har Barça hjärta så förtjänar inte spelaren att ha på sig våran fina tröja.
em1l
2004-12-19 18:47
så vem tror att ronnie kommer gå till chelsea?
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-19 16:42
Har du också märkt det, señor..?

Lucho
Jag håller med dig, de borde inte äras med namnet Los Ché om de fortsätter så här. Snart är det Los Aburiros eller Los Catenaccios som gäller.
Barcelona Puyol_20
2004-12-17 15:47
robert m. :
det e din åsikt det kom inte o försök få oss att tycka som dig o alla chelsea fans...Måste säga att ni har ett övertag i luft spelet men spelmessigt Så tycker ja inte att ni har vidare övertag ganska jämnt plus att vi har Ronaldinho som har det dära extra...nu ska ni säkert kontra med arijen robben??? aja här underskattas inga lag för det e bara bra lag kvar i tuneringen..Må bästa lag vinna Forca Barca
Barcelona hammabarça
2004-12-19 21:15
föresten nån som vet vilka man kan möta ifall man går vidare till kvartsfinal i CL?
Barcelona Lucho
2004-12-17 17:44
Precis vad jag hoppats..

Chelsea är ett lag jag alltid ogillat och det är nu dessutom kryddat med tråk-Mourinho. Ska bli otroligt intressant och jag tycker att Barça är starkare men mittfältet måste bara förstärkas och då gärna med Gravesen.
Annons: