/spanien/barcelona/forum/2588.aspx/spanien/barcelona/forum/2588.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Flavía
10/5/2015 21:25
During meeting of ESP federation today, all 12 Liga clubs present said they support Barcelona regarding the registration of Arda Turan [ser]

--

Undrar vilken sida som Pérez stod på...
Barcelona enkos
10/5/2015 20:55
Barcelonistas

Jag är mer orolig för bortamatchen mot grisiga Getafe än Villareal hemma. .
Barcelona Barcelonistas
10/5/2015 20:52
enkos - vi bör vinna mot Rayo-Eibar-Gatafe relativt enkelt. Bate Boris matchen är inte speciellt viktig den lär vi dessutom vinna också.

Villarreal blir en svår match men vi har ändå fördel då vi har hemmaplan. Vi hade det inte lätt mot Villarreal föra säsongen tror vi lyckades vinna med 3-2 hemma där Messi avgjorde med ett galet mål.
Barcelona enkos
10/5/2015 20:49
Kommande 6 matcher som Barca ska spela utan Messi är 4 på Camp Nou Rayo hemma Eibar hemma Getafe borta Villareal hemma Och hemma borta mot Bate Borisov Man kan säga att Messis skada kom i perfekt läge för Barcelona för det kunde ha varit mycket värre motstånd. .. För Messi själv däremot kunde det ha varit många nya mål även om han briljerar mot all motstånd
Barcelona Barcelonistas
10/5/2015 20:30
enkos - säg en spelare Real inte är intresserade av. Florentino Perez vill köpa allt som rör sig. Gud ska bli skönt och slippa se hans fula ansikte när han sen avgår. hatar den människan mer än allt twi. Kolla länk haha skrattar åt den varje gång.

Sergio Roberto,Halilovic,Raffe dessa 3 spelare är våra guldklimp.
Barcelona Kröjf
10/5/2015 20:22
Liunil Masse

Tack för länktipset. Samper! Nästan som om att se Sergio Busquets födas på nytt.
Barcelona enkos
10/5/2015 20:07
Real är mycket intresserade av att köpa Pjanic från Roma.. Benitez har bett Perez om att förverkliga köpet då Benitez känner Pjanic mycket väl från tiden i Italien
Barcelona Barcelonistas
10/5/2015 19:43
Barca4life - ja då måste ju Veratti vissa lite balls och säga som det är om han vill komma till Barca. Det får inte bli som Thiago där man gnäller över att lönen inte är för hög och att han måste köpa mat till hela släkte...
Barcelona Liunil Masse
10/5/2015 19:38
Flytta upp Samper, ta tillbaka Denis Suarez och värva Verratti o vips så har vi sjukaste mittfältsbredden. Busquets, Samper, Denis Suarez, Iniesta, Arda Turan, Rakitic, Rafinha och Verratti. Skrämmande bra och inte svårt att fixa. Lyckas vi inte med Verratti så är det bara att gå all in för Gundogan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
10/5/2015 19:37
Barcelonistas Jag förstår din poäng men samtidigt så kanske Verratti kommer vilja lämna om vi visar intresse? PSG skulle säkert vilja köpa Pogba om dom fick chansen och då har vi ett bra läge att kunna få Verratti kanske...?
Barcelona Barcelonistas
10/5/2015 19:17
Jag välkomnar Coutinho med öppna armar vi behöver klass på mittfältet samtidigt som bra spelare får ta och värma bänken och acceptera en rotationsroll.

Koeman92 - du pratar Veratti, PSG med den där ägaren kommer aldrig att sälja Veratti det finns inte på kartan. Han vägrade att sälja Thiago till oss sommaren 2013 vrf skulle han då sälja en av lagets viktigaste spelare nu?
Barcelona the cameroonians
10/5/2015 18:20
Det blev till slut inget landslagsspel för Sergi Roberto som det ryktades om tidigare, detta trots att Carvajal blev skadad igår.

Istället blir det Mario Gaspar från Villarreal som ersätter.

well well, verkligheten måste ju komma ikapp någon gång, hehe ;-)
10/5/2015 17:43
Ett ytterligare bevis för vilken typ av mittfältare som klubben nu prioriterar är intresset för Ajax 18-årige Riechedly Bazoer. Han sägs vara en kopia av Frank Rijkaard och med sina 1.85 beskrivs han som en snabb och stark spelare med bra teknik. En tvåvägsspelare med andra ord.

Enligt Frank de Boer är han "en av de framtida ledarna för holländsk fotboll".

Såväl Braida som sportchefen Roberto ska ha sett spelaren på plats och han är tydligen först tänkt att spela med B-laget, trots att han redan debuterat för Ajax A-lag där han även gjort mål.
Barcelona koeman92
10/5/2015 17:39
Vad är det som är så speciellt med Coutinho egentligen? Är han verkligen den mittfältstyp som vi behöver? I min mening är han en väldigt duktig och teknisk 10:a, men verkligen ingen spelmotor eller playmaker, vilket faktiskt är det vi behöver just nu. Dessutom har vi redan ett underbarn med mer eller mindre samma speltyp och kvalitet, nämligen Halilovic. När jag dessutom ser på Coutinho så verkar det han gör tyvärr nästan lättare än det egentligen ser ut med tanke på att han får så mycket yta och tid på sig i PL. Missförstå mig inte, han är säkert en väldigt duktig spelare, men inte riktigt Barca material.

Jag står fast vid det jag sa tidigare, nämligen att det just nu bara finns två mittfältare för oss om vi inte väljer att satsa på Samper, nämligen Thiago och Veratti.
Barcelona Liunil Masse
10/5/2015 16:56
Kolla på denna grymma videon på Samper. Han är briljant! Inte konstigt att Xavi hyllat honom. Lucho är fett konstig alltså.
10/5/2015 16:51
Angående Samper så visade han under förra säsongen i bland annat matchen mot Apoel samt i träningsmatchen mot La Galaxy i somras att han klarar att hantera en roll som pivote - åtminstone mot lättare motstånd. Han var inte bara okej, han var bland de bättre på plan. Tyvärr har inte Lucho något intresse av en mittfältare som Samper, det är bara att titta på hur Busquets nu har betydligt mindre boll än vad han hade under de tidigare tränarna. Samper är tyvärr ett offer för den sportsliga planeringen, en talang som klubben inte längre har nytta av eftersom den nu efterfrågar andra spelartyper än den gjorde för några år sen. Han behöver en ny miljö för att hans talang ska kunna tas tillvara på.
Barcelona Liunil Masse
10/5/2015 16:51
Vampiro Och sen kommer han likt Thiago lämna och briljera i en annan klubb. Vänta o se. Lucho är en gåta. Spela Mathieu som vänsterback när Grimaldo finns, spela Gumbau som mittfältare när Samper finns. Det finns liksom ingen vettig förklaring.
Barcelona Barca4life98
10/5/2015 16:49
Flavia Japp! Det är den ända spelartypen som saknas egentligen...
Barcelona Vampíro
10/5/2015 15:58
Förstår inte när folk tar upp Sampers namn. Han kan inte ens ta en plats på bänken när vi endast har en mittfältare tillgänglig, vad talar då för att han ska kunna konkurrera på riktigt? Verkar ganska klart att det inte är nån spelare Luis räknar med i nuläget.
Flavía
10/5/2015 15:53
Jag ser inga anledningar varför vi skall värva Coutinho under nästa år, framförallt när vi har redan Arda Turan. Däremot behöver vi en spelare som Gundogan, Veratti eller någon annan som har förmågan att vara en s.k. "Maestro". En spelartyp som vi ej har i dagsläget ända sedan Xavi tackade för sig och drog till MÖ.
Barcelona Barcelonistas
10/5/2015 15:01
Spelare som Raffe och Hallilovic är enormt viktiga för oss. Vi har där två mittfältare som en dag kan bli dom bästa i världen. Med det sagt så ska vi fortfarande värva Coutinho elr Veratti.
Barcelona enkos
10/5/2015 14:58
Medier gör allt för att tjäna på Messi även om han inte är inblandad i nåt. Tex som nu skriver man att Messis bror gripen av polis med en pistol han hade med sig utan tillstånd. ..
Barcelona Barcelonistas
10/5/2015 14:57
Mascherano - precis och jag tror vi tom kan ha ännu mer kontroll på mittfältet än vad vi hade föra säsongen under våren. Barcelona är inte en klubb som ska vara nöjd man ska sträva efter att förbättras hela tiden.

Mittfältsspelet är super viktigt. Minns ni Clasicot på Camp Nou första 45? Vårt mittfält hade 0 kontroll på händelserna och MSN blev väldigt isolerat dom fick inget att jobba med alls. I andra halvlek fick vi betydligt mer kontroll då vi bytte in Busquets och vips så dominerade vi den andra halvleken. Jag vill inte ha någon box till box spelare som ordinarie startspelare på Barcelonas mittfält. Sådana mittfältare ska vara rotationspelare. Barcelona ska ha små tekniska spelare som klarar av att hantera bollen som om den vore klistrat på fötterna.

Liunil Masse - jag förstår inte heller det. Vi kan ju fortfarande bygga spelet kring MSN med ett mittfält som har mer kontroll på händelserna?. På tal om det jag säger så är det just därför som skadan på Raffe verkligen skadar oss så mycket för han var precis en sådan mittfältare som ger just det vi behöver. Jag hoppas kräket i Roma åker på något liknande.
Barcelona Liatzo
10/5/2015 14:48
enkos MSN kan slänga sig i väggen. Vi har faktiskt en duo som är betydligt viktigare för vår klubb än vår anfallstrio! Låt mig presentera GuD - Gumbau & Douglas.
Barcelona enkos
10/5/2015 14:15
Allt fler försöker hitta på olika sätt att kalla sina anfallare typ MSN.. Det enda riktiga är M = Messi, S = Suarez , N= Neymar.. alltså alla tre har det i eftetnamn och på tröjan
BBC är tex falskt då C finns inte på tröjan och är inte efternamn heller
PSG försöker också men på samma sätt som Real
Barcelona Erik Satie
10/5/2015 13:52
Messi reagerar på trailern till Ronaldo-filmen. hehehe ;)
Mascherano#14 el Jefecito
10/5/2015 13:44
Barcelonistas

Jag håller helt med dig, jag vill också ha mer kontroll samtidigt som jag gillar det snabbare och rakare spelet. Så som det såg ut i våras är väl så man vill att det ser ut. Så som det ser ut just nu spyr man på och så som det såg ut under Tito och Tata emellanåt, stillastående handbollsanfall, spyr man också på. Drömmen är ju Peps Barca men det är som du säger, det kommer vi nog aldrig få se igen.

Jag är övertygad om att Coutinho hade passat in i vårt mittfält, men detta skulle isåfall vara på bekostnad av Iniesta, inte Rakitic. Jag vill också se en Verratti precis så som du skriver men han är också en helt annan spelartyp än Coutinho. Jag tror att Verratt-Busi-iniesta/Rafinha skulle kunna funka eftersom Verratti är mer lik Xavi-typen som kan styra tempo/kontrollera matcherna samtidigt som han också är ett rivjärn rent defensivt.

Men jag hade helst av allt sett att man faktiskt kollar på vad man redan har. Halilovic, buy back på Suarez, Rafinha och Samper. Att ge dessa chansen borde få gå före en eventuell värvning av Coutinho, Pogba eller Verratti. Det kanske inte är det bästa ur rent sportslig synpunkt, men för mig är det viktigare med identiteten än att till varje pris köpa sig titlar.
Barcelona Liunil Masse
10/5/2015 13:38
the cameroonians Jag förstår inte riktigt det att vårt mittfält offensivt inte ska existera bara för att MSN ska få frihet. När vi hade ett välfungerande mittfält under Pep så hade Messi en ännu friare roll än nu fan. Suarez hade gjort exakt samma sak som nu med ett fungerande mittfält? Likaså Neymar? Neymar och Messi tar båda mycket ansvar defensivt under Lucho på kanterna.
Barcelona Barcelonistas
10/5/2015 13:33
the cameroonians - finns både fördelar och nackdelar att spelet är byggt kring MSN. Fördelar - vi får ut max av anfallet då spelet kretsar kring dom tre. Man gjorde 120 mål föra säsongen. Nackdelar - mindre kontroll på matcherna då mittfältet ska agera som städare för anfallet. Neutraliserar du vårt mittfält så hade MSN trion hamnat ur matchen totalt. Inte så konstigt att Messi går ner på mittfältet ibland. HSM trion ( Henry-Samuel-Messi) gjorde över 100 mål tillsammans 2009 då hade man ett galet mittfält bakom sig dock. Jag tror att MSN fortfarande hade fått ut sin max även om vi hade haft ett mittfält som då hade gett oss lite mer kontroll. Alltså Lucho hade fortfarande kunnat bygga spelet kring MSN även med ett mittfält som ger mer kontroll. Men den typen av mittfältare som jag vill ha så hade vi fått se fler genomskärare till anfallarna vassare i omställningarna. Jag tror vår trio bara hade blivit bättre.
Barcelona enkos
10/5/2015 13:15
Starkt av Erik Niva att erkänna i AB-s artikel idag att La liga är världens bästa liga
Annons: