/spanien/barcelona/forum/25869.aspx/spanien/barcelona/forum/25869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xaviii
2004-12-11 21:48
Vilket skott av Xavi....Inga fler mål åt Albacete nu
Señor Laporta
2004-12-11 21:08
Rijkaard om Gerard.

The renewal of Gerard

Gerard's contract expires at the end of this season, but Frank Rijkaard has stated that he is not willing to speak about it because the situation depends on talks with the club's board. The Dutch trainer did speak about the qualities of the Catalan midfielder though.

"The topic of renewing his contract at the end of the season has not yet been talked about."

"He is a player of great quality, with a lot of potential and talent."

"The first thing that I am interested about with Gerard, like all the players, is whether he is fit."

"If it is necessary to sign or to renew the contracts of certain players then I will not decide it with the media."
Barcelona Messí
2004-12-11 20:56
Vi har inte kommit igång under första halvlek. Det var först under de 5 sista minuterna vi kom igång, hoppas vi fortsätter så!
Ronaldinho var osynlig i 40 minuter, samma sak med Eto'o men båda kom i gång i slutet.

Blev väldigt orolig varje gång bollen kom på den högra sidan av Valdés mål... Vem vet? Han kanske kunda ha halkat...

Mycket påpassligt av Iniesta vi målet!

Força Barça!
Barcelona Stoor
2004-12-11 21:10
Saviola verkar ha kommit igång ordentligt nu, mål i CL för inte så länge sen och nu 2-0 målet borta mot Bastia, kul för han, tror han kommer komma tillbaka till i sommar med höjt självförtroende, sen får väl vi se till att utnyttja det bättre än vad Real har gjort med Morientes. Väldigt snygg brytning av Iniesta vid målet också!
Señor Laporta
2004-12-11 22:05
Riktig nagelbitarmatch. Skönt med 2-1 seger kanske lite oförtjänt då Albacete kämpar på bra. men det bästa laget vinner och idag vinner Barça med lite flyt som dom bästa lagen ska ha. Iniesta och Xavi målskyttar i en match då inte mycket fungerar. Spelet är alldeles för stillastående. Men som sagt skönt med tre poäng. Lite konstig match ändå. 7 minuters stopptid. Mycket gnäll och många spelare som låg ner för småskador. Barça visar dock stor moral och trots att man blir utbuade och får ett mål emot sig. Ronaldinho såg inte riktigt frisk ut idag och med facit i hand skulle jag låtit honom vila om jag var Rijkaard. Kul för Rodri som gör sin la Ligadebut.
Barcelona frío como el hielo
2004-12-11 19:57
una preguntta ;)...

spelar roni idag=??
Barcelona Cricce
2004-12-11 19:43
Jag skulle älska att se Rosenberg i Barca, han är ju en jättetalang, men jag tror inte att det kommer inträffa än. Mer troligt att Ajax köper honom, sen kan Barca värva honom om ca 2 år när han mognat och presterat i en större liga än den svenska =)
Señor Laporta
2004-12-11 21:00
10 spelare har gjort mål för Barça i år, till 10/12. Samuel Eto'o har gjort 12 mål. Men bakom Eto'o är det lite tunnare. Deco, Henrik Larsson och Gio har gjort tre mål var. Henke är skadad och Gio spelar vänsterback. Sen har vi flera spelare på 1 och 2 mål. Spelare som Ronaldinho har bara gjort två mål i år, båda på straff. Jag tycker det ser lite tunnt ut.
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-12-11 00:16
Missar matchen imorgon, f-n.
Spelar fotboll i en Kroatisk förening och vi har 25-års jubileum imorgon. Så Barçabröder, kolla lite för mig också.

FORÇA BARÇA!!!
Señor Laporta
2004-12-11 21:38
Hehe...roligt att se Puyol läxa upp Damià när denne drar på sig en varning. Rätta takter av Puyol och markera hur man ska göra.

Och så var det 1-1 efter 73 minuter av Gonzalez. Efter frispark som Damià drog på sig.
Barcelona Lucho
2004-12-11 19:59
Frio: Enligt Sport gör han det..
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-11 15:22
Señor
Det ser onekligen hyfsat ut. Men jag skulle vilja, som du gjorde med backarna (iom att Barça spelar 4-3-3) att man underkategoriserade anfallarna. Ex:

Centeranfallare
9.Samuel Eto'o
17.Henrik Larsson
Högeranfallare:
8.Ludovic Giuly
7.Javier Saviola
Vänsteranfallare:
10.Ronaldinho
30.Leo Messi

Och jag tror faktiskt inte att Gerard kommer att få nytt kontrakt.
Barcelona Barca_4ever
2004-12-11 19:00
Rosenberg till Barca är det sämsta jag hört någonsin. Säkert någon på aftonbladet som hittat på hela grejjen.
Barcelona Lucho
2004-12-11 19:50
Messi: Visserligen men skillnaden mellan att komma från Rosenborg jämfört med Malmö är ändå rätt liten tycker jag.

Tompa: Enligt AB så är det lån av Rosenberg fram till sommaren som i så fall skulle vara aktuellt.
Barcelona pat-w
2004-12-11 18:21
barcas elva enligt elmundodeportivo idag

ruben
damia--puyol--oleguer--gio

xavi---marquez---deco

javito--eto'o--iniesta

knappast trolig enligt mig iof..
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-12-10 01:05
Gabriel//

Jag vet att sportal.nu är lika med www.överdriva.nu, men eftersom jag hatar Tacchinardi kändes det skönt att agera ut min ilska. VAd tror du om Gravesen? Jag tror han passar in.
Señor Laporta
2005-02-11 14:34
Deco missar Zaragoza matchen? Oleguer åter i träning.
Barcelona Puyol_20
2004-12-11 15:51
Börje:

Ja vet hur roligt det e och besöka sportal.com lr va den heter men sidan består mestadels av lögner... Det e ju bevisat när sånna namn poppar upp,,omöjligt o ta sidan på allvar....men roligtr ere som sagt o läsa lögner ibland =/
Barcelona Messí
2004-12-11 13:30
Vem ska Torres peta? Eto'o? Knappast!
Eller ska Torres sitta på bänken?

Tror vi inte skulle ha råd heller, tror hans pris ligger runt 80 miljoner Euro...
Barcelona Daniel el magnific
2005-02-11 12:46
Ett annat ryckte Raul till Real Madrid
Barcelona Messí
2004-12-10 23:07
Rubén har jag bara sett en gång, det var i andra halvleken i välgörenhetsmatchen mot "Världslaget". Han har stått i mål några träningsmatcher under försäsongen tror jag.

Det känns dock som han är lite säkrare än 4:e målvakten Urko som jag aldrig hört talas om. Skulle vara kul med Jorquera, kommer ihåg hans stormatch hemma mot At. Bilbao förra säsongen! Han rädda poängen åt oss.
Spanien Doctor Livingstone
2004-12-17 15:56
Jag tror på Chelski, men hoppas på er.
Real Madrid Ronnie
2005-02-09 23:23
(--MadriEntes--), nej den gör ju tydligen inte det :( någon gång måste vara den första för oss också...

Guily var ju riktigt bra idag för Frankrike! :D kanske kan han ta med sig den formen och börja prestera lite!
Barcelona Ronnie
2005-02-09 23:23
(--MadriEntes--), nej den gör ju tydligen inte det :( någon gång måste vara den första för oss också...

Guily var ju riktigt bra idag för Frankrike! :D kanske kan han ta med sig den formen och börja prestera lite!
Barcelona Messí
2004-12-10 22:49
Visst Norge och EU brukar inte ha med Barça att göra men nu gör det det. John Carew är som vi alla vet aktuell för Barça, Carew kommer från Norge. Då handlar väl frågan på något sätt om Barça. ;-)

-

Till matchen imorgon.
Albacete kommer backa hem som alla lag brukar göra mot oss och spela på kontringar. Vi får hoppas att dom inte pressar oss ganska högt för då får vi problem...

Min laguppställning till imorgon:
Valdés (Rubén)
Dámia-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Xavi-Marquez-Iniesta
Deco-Eto'o-Ronaldinho

-
Valdés spelar om han är frisk, annars tar Rubén hans plats. Damia spelar när Belletti är skadad, som vanligt Oleguer och Puyol i mitten. Sylvinho borde få starta nu, Gio har spelat många matcher och borde få vila nu.

Marquez agerar "städgumma" som vanligt. Xavi framför. Deco och Iniesta byter platser under matchen, ibland spelar Deco till höger i anfallet och ibland Iniesta.

Som vanligt Eto'o i mitten och Ronaldinho till vänster. Om Ronaldinho inte kommer igång ordentligt tycker jag att Messí borde få spela minst 15 minuter...

Mitt tips: 3-1 Eto'o X2 och Deco.
Señor Laporta
2004-12-11 15:14
FC Barcelona 2005-2006 del 2
Nu till hela truppen. Truppen innehåller 26 man. Målet för truppen är att vinna la Liga, Copa del Rey och Champions League och därför behövs en bred trupp.
Målvakter.
1. Victor Valdes
25. Albert Jorquera
28. Ruben
Högerbackar
2. Belletti
18. Gabri
32. Damià
Mittbackar
4. Rafael Marquez
5. Carles Puyol
19. Fernando Navarro
23. Oleguer
Vänsterbackar
12. Giovanni van Bronckhorst
16. Sylvinho
26. Oscar Lopez
Pivotes
3. Thiago Motta
14. Gerard
15. Edmílson
Mittfältare
6. Xavi
20. Deco
24. Andres Iniesta
31. Verdú
Högeranfallare
8. Ludovic Giuly
17. Javier Saviola
Vänsteranfallare
10. Ronaldinho
30. Leo Messí
Sjuptspetts
7. Henrik Larsson
9. Samuel Eto'o

Självklart fungerar vissa spelare på andra positioner också.
Barcelona hammabarça
2004-12-11 14:55
Señor Laporta

Jag vet, Andres Iniesta är Framtids spelare för Barça. Men en backup spelare räcker väl inte.
Barcelona El Greco
2004-12-11 19:30
Hola...tänkte bara fråga om någon känner till något spanskt hak i Stockholm som visar matcherna...kanske något hak med inriktning på Barca?

Idag blir det kross...och imorgon torskar Real, helt klart...
Señor Laporta
2004-12-11 14:51
hammabarça

Det är där Andres Iniesta kommer in i bilden förstår du.
Barcelona hammabarça
2004-12-11 14:48
Jo absolut det är problemet, men kanske bra att ha en bred trupp, inte spela samma elva hela tiden.
Annons: