/spanien/barcelona/forum/25866.aspx/spanien/barcelona/forum/25866.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2004-12-17 20:41
Ämne: Tror inte att vi beh....
Ang...han måste vara tibax snart om 2 & halv månad?

Han blev skadad i början av september och till början av Januari så har det gått 4 mån.
Men det kommer att ta lång tid för honom att hitta formen, fast hoppas jag har fel.
Barcelona Barca Barca
2004-12-17 20:41
Ämne: Tror inte att vi beh....
Ang...han måste vara tibax snart om 2 & halv månad?

Han blev skadad i början av september och till början av Januari så har det gått 4 mån.
Men det kommer att ta lång tid för honom att hitta formen, fast hoppas jag har fel.
Barcelona Viking
2004-12-17 20:26
Tror inte att vi behöver ora oss alldeles för mycket inför Chelasea matchen, tillsvidare att det inte inträffar en eller flera tunga skador så.
Till skillnad från majoriteten så är jag INTE så imponerad av årets Chelasea. Vårat mittfält och anfall är bra mycket snabbare, bollskickligare och mer teknsiskt än Chelaseas. Det som däremot talar för Chealsea är deras defensiv som är ruggigt vass.
Men jag känner mig ändå relativ säker på att vi lyckas göra 2-4 mål mot Chelasea på Camp no, och det bör räcka för avancemang.

Var inne på Chelseas sida nyligen där kunde man se att dom sågar vårt försvar. Visst skulle det vara skönt att ha en "riktig def mitt" och då kunna andvända Marquez i försvaret. Men men Oleguer är inte dålig, och i det stora hela så tycker jag att vårat försvår har skött sig bra hitils, varken Madrid eller Milan lyckades snörra upp det. Varför skulle Chealsea göra det?

Och inför morgondagen så skulle 3 nya poäng sitta som gjutet, lägg till en vinst mot Levante. Och då gärna att madrid och valencia åker på poängförlust så har vi ett "skapligt" försprång in på det nyå året! Och lite fräsare och friskare spelare då!

PS.
Är det någon här som vet när Motta tidigast kan vara tillbaka? räknade månader på båda händernas fingrar, och om det skulle ta sex månader för honom att tillfriskan så borde han vara tillbaka om feb-mars!! Och det är ju runt Chealsea matcherna så det skulle sitta fint!
Barcelona jcb
2004-12-16 18:33
Mål från Ajaxmatchen efter förfrågan...
Barcelona Bopi
2004-12-18 18:27
någon som vill ha Mellberg ?? kolla länken
Barcelona Lucho
2004-12-18 18:45
Bopi: För att spela i Barça bör man klara av att slå en tremeterspass rätt och det klarar knappast Mellberg..
Barcelona Messí
2004-12-18 15:48
Hittade lite mer statistik om Barcelona och Chelsea. Se länken!

EDIT:
Hittade lite mer. Detta bara om Barcelona, kolla vårt bollinnehav!
http://www.uefa.com/Competitions/UCL/Statistics
/Clubs/TypeStat=BPP.html

Länk som förstör designen redigerad / Red
Barcelona Messí
2004-12-16 22:36
Jose Mourinho, tränare för Chelsea har sagt att han gärna ser Barça som motståndare i 8-delsfinalen. Se länken.
Barcelona Puyolinho
2004-12-16 20:42
Vad äre Gio har gått ut och sagt ! :s
Det är dom som ska va rädda för oss ! Vi e inte rädda för nåt lag !

Se bifogad länk
Barcelona Gustaf
2004-12-18 12:38
Lucho//
Håller med om matchdagen men när Barça spelar kl. 20.00 är det ju en perfekt uppladdning inför natten ;). 22.00 blir lite knepigare att få in i schemat men vad offrar man inte för att få se sitt lag? Jag har en känsla att det kommer vara värt det i kvällens fall.

Tompa//
Instämmer totalt! Roman o Mourinho är en avskyvärd duo. Att slå ut Chelsea vore nått att minnas länge.

Se länktips! Några veckor gammal men en rolig berättelse om våra kommande Champions League-motståndare. Mkt läsvärd.
Señor Laporta
2004-12-16 20:13
lil ronaldinho

nej det gör det inte...det är gratis
Barcelona Rivald0
2004-12-17 23:13
vill inte prata om Chelsea matchen så mycket asså, för skryter man mycket så brukar det gå åt helvete. så nu är jag tyst och låter FC BARCELONA visa hur de ska gå till.
Barcelona Messí
2004-12-16 19:31
Ämne: Hejsan alla Barca fa....
Kan hjälpa dig lite.
Lateral 1 Graderia=Vid sidan av planen. Nedre nivån. Kort sagt, grymt bra platser!. *Avundsjuk*

:-)
Barcelona *
2004-12-18 00:20
Mot Valencia:

**************Valdes*****************
Dalmia***Puyol***Oluger***Sylvinho(Hoppas!!!)
************Marquez******************
**********Xavi***Dèco****************
*****Iniesta****Eto'o****Ronaldiho***

In Messi B.la!!!!
Barcelona Gustaf
2004-12-17 20:40
Det var hemskt vad alla är självsäkra inför morgondagens match. Glöm för guds skull inte bort att vi möter ett av 2000-talets bästa lag. Om Gio spelar pivote är vi klart försämrade är jag rädd. Gio känns vek. Lyckligtvis är Albelda borta annars hade det blivit tufft.

Viking//
Motta kan nog vara spelklar då men sådana skador kan ta längre tid och hur matchtränad kommer han vara? Knappast nått för en sådan match, ett köp är ett måste.
Barcelona Lucho
2004-12-18 01:56
Håller med Gustaf. Valencia vinner man inte mot helt utan vidare. Kolla bara in hemma-statistiken mot nämnda lag. Senast vi vann på Camp Nou mot dom (i ligan iaf) var säsongen 00/01.

Fråga: Varför måste dom alltid visa matcherna på lördagar? Alltid lika svårt att motivera dom mindre fotbollsintresserade i kompisgänget att börja med att kolla på fotboll innan man går ut. Börjar bli småless på att se matcherna i efterhand på datorn =(
Spanien Love-ManUtd
2004-12-18 12:37
Intressant match ikväll tippar på x.
Angående CL matchen även om jag hatar Chelsea så tror jag dom vinner. Jag tror faktiskt att många barca spelare är säkra på en Cl vinst i år och det kan göra dem okoncentrerade.
Barcelona Messí
2004-12-17 22:43
Hur många av er har röstat på "Team of the year" på uefa.com?

Mitt lag ser ut så här:
Målvakt:Buffon
Högerback:Seitaridis
Mittbackar:Puyol & Carvalho
Vänsterback:Zambrotta
Mitt mittfältare:Vieira
Högermittfältare:Giuly
Vänstermittfältare:Vicente
Offensivt mittfält:Ronaldinho
Forwards:Shevchenko & Drogba
Barcelona Barca_best_forever
2005-02-12 14:43
RVN_10 : Matchen sänds den 15:e ( nu på tisdag) kl. 21.00 på Eurpsport !! Det är eftersändning dagen efter(onsdag) kl. 12.30 tror jag! ...
För övrigt vet ni om man kan följa matchen på text nånstans där man får rapporter under hela matchen!! Hörde att det går på Aftonbladet.se ! :s Men den TV2.no är jag inte säker på.. Ska försöka se matche men det är nåt som inte funkar där.! Hoppas på denna startelvan ikväll :
---------------- Valdés ------------------
-- Belletti -- Puyol -- Marquéz -- Sylvinho --
---------------- Albertini -----------------
---------- Deco --------- Iniesta ------------
Giuly ----------- Etoo´ ------- Ronaldinho

Byten : 1. Xavi 45 min. ist. för Deco
2. Gerard 60 min. ist. för Albertini
3. Maxí Lopez 70 min. ist. för Etoo´

Vad tycks? Visça el Barçelonismo =)=) 2-1 ikväll
Barcelona barcapimp
2005-02-12 14:20
RVN_10
Har för mig att den sänds på eurosport i eftersändning.
Barcelona Tompa
2004-12-18 10:11
Matchen mot Chelsea blir inte lätt men som sagt Barca borde vinna. Dessutom avskyr jag verkligen ryssen vilket gör att en ev. förlust verkligen skulle svida. Murinho är också en riktig viktigpetter som jag inte gillar något vidare heller.

Kvällens match? Barca vinner med 2-0!
Barcelona Tompa
2004-12-18 10:11
Matchen mot Chelsea blir inte lätt men som sagt Barca borde vinna. Dessutom avskyr jag verkligen ryssen vilket gör att en ev. förlust verkligen skulle svida. Murinho är också en riktig viktigpetter som jag inte gillar något vidare heller.

Kvällens match? Barca vinner med 2-0!
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-17 21:13
Messí
Håller med dig ang. Chelski. Men det beror också lite på eventuella nyförvärv i januari. Intressant för Deco att träffa Mourinho som ju var Barcelonas andretränare när man slog ut Chelsea i CL 2000. Viktig att komma ihåg att det är mer än två månader tills dess, mycket kan hända..

Gustaf
Visst är det så, men det kan man också säga om Porto. Men deras nuvarande form är inte den bästa. Valecia har förvisso plockat ett par trepoängare på sistone, men det blir nog ett mellanting av Real och Deportivo vinsten.. Tippar 2-0.

Ajaxmatchen
Missade eftersändningen, någon som har en länk som_fungerar_?
Barcelona Puyol_20
2004-12-17 22:49
Morgon dagens match kommer bli ens vår uppgift lr vad säger ni??
Med tanke på skadelistan e jag lite nervös...Nån som vet om marques e med lr inte?
Forca barca
Barcelona Lucho
2004-12-18 15:08
el diablo: Det är en för stor chansning att låta oerfarna spelare täcka upp skadorna. Det kanske funkar i några fall (Iniesta, Damia och eventuellt också Leo Messi) men alla kommer nog inte vara lika lycksosamma. Även om Tachinardi är en spelare jag gärna undviker så ser jag mycket hellre att man värvar honom för att bredda truppen än att chansa med exempelvis Rodri. Sedan kan man ju tycka att Rijkaard borde satsa mer på ungdomarna även när truppen är skadefri..
Barcelona Puyolinho
2004-12-17 20:10
Matchen imorrn...

Tyvärr missar jag matchen med Största sannolikhet ! Ska till Sthlm o spela cup !

Jag tror att det kommer vara väldigt vikitgt att vi gör ett snabbt mål ! Det för att Valencia kommer med största sannolikhet backa hem första 20-30 minuterna och det är då vi har chansen att sätta bollarna...
Men hur som helst Tror jag Vi vinner relativt enkelt !
Barcelona Puyolinho
2005-02-12 15:38
Äre nån som är bussig som kan kolla up vilka kanaler som sänder dagens ligamatach ? Det vore jättesnällt :D

Força Barça
Barcelona Messí
2004-12-17 19:50
Angående morgondagens match. Marquez är med i truppen även Ronaldinho är med. Giuly och Belletti är inte med.

Här är hela truppen:
Valdés, Márquez, Xavi, Deco, Iniesta, Puyol, Sylvinho, Oleguer, Eto'o, Ronaldinho, Van Bronckhorst, Fernando Navarro, Rubén, Messi, Damià, Lolo, Cristian y Rodri.

F.ö så är inte Valencias mittfältsgigant Albelda med i Valencias trupp.

Min startelva:
Valdés
Damiá-Puyol-Oleguer-Sylvinho/Gio
Xavi-Marquez/Gio-Iniesta
Deco-Eto'o-Ronaldinho

Gio spelar på pivoterollen om Marquez inte deltar. Annars tar han som vanligt plats på vänsterbacken, dock så skulle jag vilja se Sylvinho bytas in runt 60:e minuten om vi har matchen under kontroll.

Jag skulle även vilja se Messí spela. Synd att Javito inte är med i truppen, han imponerade på mig i All-star matchen och Ajax-matchen!

Tror på en ganska enkel vinst, 3-1.
Barcelona @lle
2005-02-12 14:52
ikväll blir det vinst 3-0 till BARÇA
(--MadriEntes--)
2005-02-12 11:36
Nemo//
asså jag hatar personer som dig som har så mycket kaxighet. istället för att prata om det fotbollsmässiga så säger du att vi är ostabila och ni stabila och att vi bara har tur när vi vinner. sen att du du bestämt säger att ni ska vinna ligan utan att vi ska hota er är ju helt sjukt.

grabben tänker du ens på vad statistik är.
du vet väl att vi är tillsammans med villareal det formstarkaste laget år 2005.

Real Madrid - 6 segrar
Barcelona - 4 segrar och 2 förluster.

så vi har haft tur alla våra segrar enligt dig.
Real har tagit in 13p försprång som barca hade och gjort det till 4p. vad säger emot att Real Madrid inte ligger före Barcelona i maj??

tack och hej.
Annons: