/spanien/barcelona/forum/25862.aspx/spanien/barcelona/forum/25862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sonde
2004-12-04 19:22
Tack för det Messí.

Ber om ursäkt för den sena införrapporten. Lite sena återbud, missförstånd osv gjorde att ingen hade möjlighet att lägga upp artikeln. Jag kom precis hem och såg att ingen lagt upp en artikel ännu så jag haffsade ihop någt. Tror dock att det blev helt okej ändå.
Barcelona Space
2004-12-04 13:34
Själv skulle jag vilja ha Rosicky i Barcelona, det vore trevligt =)
Om man ska värva en anfallare, så spelar det inte så stor roll för mig, eftersom det är troligt att det bara blir en korttidslösning, så länge vi slipper Carew så...
Angel i Villa skulle vara trevligt annars, eller varför inte nån från franska ligan?
Barcelona Edmilson
2004-12-04 18:32
Hoppas att Iniesta får starta idag så kan kan vissa sin skicklighet.
Señor Laporta
2004-12-04 20:09
Ja då var det dags igen. La Ligas 14 omgång. Barça kommer som vanligt in till "tot el camp". Truppen idag består av väldigt många canteras. Den senaste i raden är Javito med nummer 36 på ryggen. Annars inleder den startande elvan med Valdes i mål. Den "gamla" vanliga fyrbackslinjen med, från höger, Belletti, Puyol, Oleguer och Gio. Mittfältet Xavi, Marquez och Iniesta, för första gången i år. Ska bli mycket intressant att se honom. I anfallet tar Deco klivet upp i Giulypositionen och bildar kedja med skytteligaledaren Samuel Eto'o, 10 mål, och fixstjärnan Ronaldinho. Bänken ser ut enligt förljande. Ruben, Sylvinho, Navarro, Damià, Verdu, Messi och Javito.

Jag vågar säga så mycket som Barçaseger. Inget mer. Kanske mål av Eto'o.
Inga onödiga varningar idag tack.
Barcelona Messí
2004-12-04 14:26
Någon mer än jag som skulle vilja se Messi och Javito spela i ca 30 min idag? Självklart ska matchen vara avgjord och att vi ska leda med ett par bollar. Javito imponerade stort på mig under all-star matchen. Messi skulle kanske kunna hoppa in istället för Ronaldinho.

Så här ska vi starta tycker jag:
Valdes
Beletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho/Gio
Xavi-Marquez-Iniesta
Deco-Eto'o-Ronaldinho

Så här ska vi spela i slutet om vi har avgjort matchen:
Valdes
Damia-Puyol-Oleguer-Sylvinho/Gio
Xavi-Marquez-Iniesta
Javito-Eto'o-Messi
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-12-04 18:32
GeRrInHo//

Visst kan jag hålla med. Men tror inte det kommer vara så stora förändringar. Upp med Deco på Guliy´s plats, in med Iniesta på Deco´s. Alla andra spelar som vanligt. Det finns säkert någon anledning till att inför-rapporten inte kommit. Allt annat funkar bra här inne så en gång eller två är inte hela världen. Tror dessutom inte att de som håller i sidan får speciellt mycket betalt ( eller om de nu får ngt alls).

Var inte arg. Vi vinner ändå!!!

Força Barça!!!
Barcelona frío como el hielo
2004-12-05 21:30
Barcaängel//

Du kanske har missuppfattat det hela.. visserligen e dessa lag favortittippade med dom kallas för Real- därför att dom är köpelag.. både mff å nu Modo har köpt in många stjärnor på senaste tiden.. de e därför-.-- annat e ju omöjligt, eftersom, som du säger-- Real e ju inte bra :D
Barcelona Xaviii
2004-12-04 21:17
I början blev det lite mer mål för Deco, iaf i CL.
Sen har det varit tyst om honom ett tag och i vissa matcher såg man honom knappt
Men nu verkar han igång igen och jag hoppas han inte blir allt för osynlig i framtiden
Onurdinho
2004-12-04 20:26
Jag hoppas att vi vinner ikväll med 3-0 och etoo gör 2 utav målen och Dinho 1 eller tvärt om!
Barcelona GeRrInHo
2004-12-04 15:53
Ämne: xaviii:
du skrev på....
hehe.. lite konstigt.. båda två har spelat för barça o ingen av dem kommer någonsin spela för madrid..

när kommer införmatchen-rapporten?
Barcelona Blaugrana_1899
2004-12-04 13:27
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,570564,00.html

glädjande att höra!
Barcelona Gabriel
2004-12-07 14:14
Haha sportbladet klarar sig inte på grund av att de missade Iniesta, okej i hans situation klarar d sig, men inte när de missat Messi!

Anelka vill jag aldrig ha i Barcelona, jag har aldrig gillat honom, hällre Julio Cruz!
Real Madrid Solari = Gud
2004-12-04 15:35
Tänk om ni värvar Solari, då kommer ni vara oslagbara! Det får bara inte ske!

Barcelona Rod
2004-12-04 18:21
Ämne: är det någon som kan....
FC B@R$?£ON@:
Värför inte ladda Barças hymn från den svenska supporterförenings hemsida (penya). Här finns texten på den och en översättning till svenska.
http://www.cml.nu/penyasuecia/fcb/himno.php

Goda nyheter (för mig i alla fall)
Sandro Rosell har sagt i en argentinsk radio station att Batistuta inte är aktuell för Barça.
Rijkaard har sagt nu att han vill inte ha Batistuta i sin trupp. Han är på jakt efter en "Larsson typ" och det tycker han att Batistuta inte är.

Barçafan_Nr1: Vad jag har förstått är det inte Barça som bestämmer om man spelar lördag eller söndag. Det är tv-bolaget som har rättigheterna för spanska ligan som delar matcherna så de kan tjäna mer på sändningarna. Jag tror att jag hörde det en gång att det var så men är inte 100%
Barcelona Messí
2004-12-04 20:57
Ronaldinho har det tufft, precis som "Señor Laporta" vill jag ta ut honom innan han blir allvarligt skadad. In med Messi! Xavi ser lite sliten ut, jag tycker att Deco ska ner på sin vanliga plats, och att Javito ska ta platsen till höger.

Celtic spelade extremt offensivt om man jämför med Malaga!
Barcelona GeRrInHo
2004-12-04 18:23
jag tycker att det är jävligt dåligt av dem från barcelona-sida, att dem inte lägger upp en införmatch-rapport... fy fan asså
Barcelona Relay
2004-12-04 12:02
Tompa har flera gånger sagt att jag är för negativ. men det handlar nog mer om ängslighet. När man ser på Barcelonas skadelista och samma helg ser Real vinna med rena målstimmet mot ett bottenlag. Då blir iallafall jag orolig. Själv önskar jag ibland att Barcelona kunde tuffa på i ligan likt en Juventus. Istället har jag sett rent hemska matcher där förlusten hemma med 4-2 mot Hercules utgör en av dom värsta upplevelserna, för flera år sedan. Trots hemmaplan och trots att barcelona ledde med 2-0 i halvtid. Tre förlorade matcher för Barcelona och tre vunna för Real. Och Real är ikapp och snart kanske förbi. marginalen mellan ettan och tvåan tycker jag är oroväckande liten. Och jag hoppas Barcelona vinner och Real Torskar denna helgen det skulle öka marginalen mellan ettan och tvåan.

Finns det fler som går omkring är med samma oro som jag?
Barcelona Deco_äger
2004-12-04 11:48
Julio Baptista är en komplett spelare ,,han e ochså ett tänkbart nyvörvärv enligt mig
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-12-10 23:44
Messí//

Har ingen aning. Tror vi vilar många spelare.
Barcelona Cheapshot
2004-12-11 00:37
Detta angående EU-spelare... Varför skulle norska spelare räknas om nu inte de från Östeuropa ibland inte räknas som EU-spelare? Är det någon vis person som kan bringa klarhet i vad som gäller egentligen?
Spanien Prutt
2004-12-06 16:09
Ämne: grabbar är det nån s....
där kan du se skytteligan
Barcelona frío como el hielo
2004-12-11 00:35
Såg Ruben stå i välgörenhetsmatchen. Jag kan säga en sak. Det tog en stund för mig att upptäcka att det var han och inte Valdes som stod. Dom e altså lika som bär Valdes och Ruben :)
Barcelona Rod
2004-12-02 18:49
hammabarca/
Vad saknar du?. När han gnällde eller när han aldrig släppte bollen i tid så hela anfallet misslyckades. Själv saknar jag inte honom för en sekund. Han verkar inte imponera i Newcastle heller.

Giuly!/
Angående Batigol håller jag med. You have to know when to quit.

En annan sak, det stavas Barça inte barca. ç=alt+0231 Ç=alt+0199
/

Barcelona Messí
2004-12-10 23:25
Hmm, såg på Barças hemsida att vi ska spela en träningsmatch på tisdag den 14:e december kl 21:30 mot Ajax! Någon som vet något mer om det?

Se själva på länken. Titta längst ner till höger.
Barcelona Rod
2004-12-02 20:36
RivaldO. Åker du med svenska penyan? De åker imorgon också imorgon.
Barcelona RiZzo
2004-12-11 07:43
Hello alla barcelona fans ny här kul att de finns en sån här sida.
Har inte vetat de förut.
Hoppas de går bra för barca imon.

Länktips: FORZA
Barcelona Sonde
2004-12-02 17:36
Blaugrana_1899: Du kan väl knappast påstå att han dominerar luftrummet. henke är en myckt bra huvudspelare, när han väl får lite utrymme. På samma sätt som Sonck och Sheva. De skaffar sig några hundradelar extra genom en löpning och sen sitter den. Men om Henke skulle komma i en trängd situation är det sällan/aldrig han kommer vinnande ur den. Förstår du skillnaden? Vissa behöver inte något extra utrymme för att komma högst (läs Vieri, van Nistelrooy, koller m.fl), medans andra utnyttjar utrymmet framför eller bakom backarna.
Barcelona Rod
2004-12-02 16:19
Här kan de som kan spanska läsa mer om intresset från Barça för Batigol.
(http://www.elmundodeportivo.es/20041202/NOTICIA184690257.html)
Tyvärr finns möjligheten att han hamnar i Barça. Jag hoppas inte på det. Finns andra som är mycket bättre för att inte säga yngre också. Ok att det står att han har gjort många mål i Qatars liga men spanska ligan är en miljon ggr bättre. Att jämföra spanska ligan med ligan i Qatar är som att jämföra Barça och Real Madrid (kvalitetsmässig) :D
Barcelona Lucho
2004-12-11 17:34
Tror också Rosenberg-ryktet endast är ett sätt för Skrattbladet att skapa uppmärksamhet. För nåt år sedan var det ju Ijeh som skulle till Barça..

Men men.. Henke och Patrik Andersson sägs ju ha gjort bra reklam för svenskar hos Barças ledning. Jag skulle inte gråta om man värvade Rosenberg. Han är riktigt lovande och säkerligen den som kommer att bilda anfallspar tillsammans med Zlatan om några år. Men det känns som en på tok för stor chansning. Kan inte på rak arm komma på någon motsvarighet i Barças historia när man värvat en ung talang från en liten liga där och tänkt denne som material för a-laget (finns säkert något exempel). Dom misslyckade sydamerikanerna (Rochemback, Geovanni, Riquelme osv) som kommit direkt till Barça från sina ligor har ju ändå spelat på hög nivå.

Angående Torres så tycker jag nog hellre att pengarna ska läggas på annat (gärna en elak defensiv mittfältare). Det räcker med Eto'o , Henke och den eventuella anfallare som värvas nu i januari.
Barcelona Edmilson
2004-12-02 19:41
Ärligt talat Batistuta till Barca skulle vara en Skam!
Annons: