/spanien/barcelona/forum/25860.aspx/spanien/barcelona/forum/25860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-12-08 09:27
Jag trodde på en toppning av laget eftersom det fanns en liten (dock allt annat än stor) chans att vinna gruppen. Men det skadar inte att så många ordinarie får vila. Avancemanget till åttondelen var ju ändå klart.
Barcelona Rod
2004-12-06 23:33
Enligt el mundo deportivo har Barça lagt en bud på Vincent Kompany. Han är född 86 och tillhör Anderlecht till 2009. Är det någon som har sett honom spela som kan berätta lite mer om honom.
Han är nummer 7 på aftonbladets "De är Europas 25 hetaste talanger".
Barcelona Jairzinho
2004-12-06 20:28
En anfallare som Barça borde satsa på när tranferfönstret öpnnar är Anelka. Han vore perfekt för Barça! Han har målsinnet, styrkan, snabbheten och tekniken för att lyckas i Barcelona plus att han skulle vara tillgänlig för spel i CL. Det enda som jag inte kan uttala mig om ärpriset på honom och det ser jag som det enda tänkbara problemet...
Mitt val är alltså, Anelka!
Barcelona Rod
2004-12-07 12:24
Kroccot. Gammal rykte nu att Batistuta är på väg till Barça. Rijkkard vill inte ha honom.
Men, men...Vi får se imorgon när Laporta, Rosell, Txiki och Rijkaard har mötet och ska visa listan med de spelarna de kommer att försöka förstärka truppen med.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-12-16 17:50
Kharles...//
Jodå, vi spelade med tremannamittfält i våras: Xavi, Cocu, Davids.
Xavi en OM? Det råder nog lite delade meningar om den saken, även om jag tycker hans offensiva kvalitéer är vassare än hans defensiva. Hans brist på kyla i avslutningarna är jag överens med dig om.
Som jag skrev så föredrar jag Ronaldinho i anfallet, men han går mycket väl att använda på mitten också.
Deco gör imo ett bra jobb på mitten, varken mer eller mindre så ja, let's agree to disagree.
Barcelona Rivald0
2004-12-08 00:45
Messí: tror du inte att han vill spara dom ?..han har i princip spelat med samma startelva hela tiden på tiden att han rör om lite i sånna här matcher..
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-12-06 22:25
KOlla länken. Titta på tredjeplatsen :(

P.S Jag vet att de flesta inte tycker att det går att jämföra CM med verkligheten om jag håller med er men jag spelade CM väldigt ofta för 2-3 år sedan och de häftiga är att i stort sätt ALLA blev stjärnor på spelet där efter 5-6 säsonger så jag vill bara passa på och Gratta? dem.
Barcelona Rod
2004-12-07 15:25
Sonde.
Det fattade jag också att det inte skulle finnas (eller ska finnas för den delen)en sida som är så komplett som IMDB (den är sanslös bra) men ska ta en titt soccerage eller goal.com. Tack för tipset.

Angående Esposito vet jag ingenting om honom heller. Läste det bara idag på en Barcelona tidning. Man ska inte tro allt vad som står där men de flesta nyheterna brukar stämma.
Barcelona Rod
2004-12-16 13:19
jonteRR
Det har inte blivit bestämt än vilka spelare som ska förstärka truppen till vår. Carew är en het kanditat till Larsson "plats" men det som talar emot är att han kan inte spela Champions league matcherna.
Barcelona Rod
2004-12-08 20:27
Blaugrana_1899

Välkommen till penyan!

Bor du i stockholm så kan du alltid komma på våra penyaträffar. Där brukar vi ta tex några öl och tapas (eller något annat) ihop och pratar fotboll. Brukar också träffas och titta på matcher tillsammans.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2004-12-08 13:54
Förresten... Om man nu ville vila ex. Ronaldinho mot Shaktar så varför inte låta honom stanna hemma i Spanien istället för att tvinga med honom till kalla breddgrader?
Barcelona Blaugrana_1899
2004-12-08 20:18
Rod tack för infon, är trogen Barça fan och ska bli medlem i penyasuecia!
em1l
2004-12-08 22:44
vad säger ni om berbatov då?
Barcelona Lucho
2004-12-08 18:48
Har nog inte sett Ljuboja spela men hans facit denna säsong är inte alls imponerande. Noll mål på åtta spelade matcher.
Barcelona R10
2004-12-08 18:32
Canard(Ljubojas agent)travels to Barcelona this week for talks with the Catalan giants who are short of strikers after Henrik Larsson's season-ending knee injury.

Hoppas nu att vi får se Ljuboja i Januari :)
Barcelona frío como el hielo
2004-12-08 18:10
Härligt.. ännu bättre
Señor Laporta
2004-12-11 14:47
hammabarça

Problemet är att Riquelme gärna rör sig i samma ytor som Xavi, Deco och Ronaldinho och skulle då inte få någon plats att röra sig på. Riquelme är också alldeles för bra för att sitta på bänken men man får inte glömma att Iniesta finns på bänken.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-16 14:54
Jocke

Men om Iniesta skadas? Visst ska man supertalanger som han spelas in i laget, men man måste hålla bredden.
Men nu tycker jag du skarvar lite. Visst kan Ronaldinho spela offensiv mittfältare, för det är egentligen vad han är, men han ska inte spela på ett tre-manna mittfält. Där ska man ha grovjobbande spelare som tar för sig och kan ta smällar. Jag menar att man inte ska ha två "renodlade" pivotes, då Barça är ett spelande lag för att undvika 'Gattuso-Ambrosini' exemplet.
Barcelona Sonde
2004-12-07 15:09
Rod: Något så stort som imdb tror jag aldrig kommer att finnas i fotbollsvärlden. Gör man en sökning på Google hittar man lite småsidor men ingenting liknande. Soccerage hade väl en hyffsat stor mängd spelare tidigare, men jag vet inte om goal.com kanske har tagit över de.

Esposito kan jag inte uttala mig om. En 25-årig spelare från Caglirari låter dock inte som någon höjdare.
Kompany, ja tack.
Barcelona frío como el hielo
2004-12-08 18:51
Vincent Kompany är kanske på väg till Barca :)
Barcelona ackish
2004-12-06 20:20
Helt klart är det något som är fel.
Som någon nämde tidigare har vi haft 11 spelare ur A-lagstruppen skadade på ett eller annat sätt.

Señor Laporta // Motta slet väl av korsbandet till följd av en nickduell, likaså Edmilson.
Detta är självklart otur, men i fallet Edmilson och Motta så behövs det verkligen bättre balansträning.

Jalla, byt gräsmatta så vi slipper alla dessa skador av alla våra underbara spelare!
Barcelona Rod
2004-12-07 14:48
De flesta spelare som har kopplats med Barça när det gäller "Larssons ersättare" är spelare som brukar spela i straffområdet såsom Carew, Julio Cruz, Batistuta, Anelka, Van Hooijdonk och Saha.
Men Barça är på jakt efter en spelare som kan spela på kanten. Där har man inte hört många namn men Barça har föjlt ganska noga en spelare som heter Mauro Esposito. Esposito är 25 år spelar i Cagliari och har gjort hittills 7 mål på 14 matcher. Han brukar spela på höger kanten och ska tydligen likna Giuly i spelstil.
Men som sagt imorgon får man veta vilka spelare Barça ska försöka locka till sig.

Kompanys agent har sagt nu att hans spelare har fått några bud från olika klubbar bland de en från Barça.

En annan sak. Är det någon som vet en bra sida där man kan söka på en spelare och så får man uppgifter om honom. En motsvarighet till IMDB men för fotbollspelare istället.
Barcelona R10
2004-12-08 19:18
Japp det har han.
Vendetta
2004-12-08 18:08
frío como el hielo / Ja det har han, han har också franskt pass.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-12-16 14:04
Kharles...//

"Iniesta är för ung för att kunna ta så pass mycket ansvar på ett tremannamittfält"

I beg to differ.

"och Ronaldinho spelar inte där"
Han spelade central mittfältare första halvan av förra säsongen. Du namngav spelare som inte har den defensiva mittfältsrollen som sin naturliga position, då tycker jag verkligen inte att det är särskilt långsökt att nämna Ronaldinho som offensiv mittfältare.

"Sen tycker jag det är onödigt att spela med mer än en pivot på tre platser."

Vi är inte överens om det heller.

Barcelona GeRrInHo
2004-12-16 16:49
Ämne: vart kan man se eto&....
o inte fcbarcelona.dk länken igen tack :D
Barcelona GeRrInHo
2004-12-16 16:48
vart kan man se eto'os mål mot ajax? säääg nuu =P pllz tack på förhand
2004-12-06 21:47
Heh, har inte Anelka valt väg i livet? Han har ju spelat i Real Madrid, men jag antar att han var ung och dum då, så jag skulle ju inte direkt klaga om Barcelona fick en så bra anfallare. Frågan är om han inte skulle kosta för mycket, om City skulle gå med på ett lån eller om han accepterar att vara backup till Eto'o..?

Zagorakis? Vem har sagt något om honom..? Är inte han typ 34 och viktig för sitt lag?

Jag har dessa som mina hetaste kandidater till pivotrollerna på en skala från 1-5 (5 mest troligt):
Tacchinardi 4 - Davids någon?
Dacourt 2 - Har inte fått mycket speltid i Roma där man satsar på den nya generationen.
Edu 3 - Har inte skrivit på nytt för Arsenal och Ronaldinho har uttalat sig positivt om honom.
Barcelona Xaviii
2004-12-08 13:02
Checka Länken
2004-12-08 08:42
Såg inte matchen igår, men efter att ha sett laguppställningen så kändes det som om Rijkaard ville förlora matchen.. Vem är "Peral"? Är det Javito? Jag kan tänka mig att de extra nervösa B-lagsspelarna var med sina frusna sinnen lika taggade som Malaga var i senaste matchen. Och Albacete är väl ändå inget storlag som man är rädd för..? Visst man har ju tjatat på att Rijkaard ska lufta truppen, men att slänga in stackarna i en sån här match och exempelvis spela med Messi som center.. är inte bra.

Hoppas ingen spelare skadade sig. Speciellt inte Puyol..
Lite svagt av Iniesta att inte ta chansen och snygga till siffrorna på straffen i slutet..

MrSoccer
Arsenal viftade med feta lönecheckar och Fabregas stack.
Annons: