/spanien/barcelona/forum/25853.aspx/spanien/barcelona/forum/25853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 100%Barca-fan
2004-12-05 12:57
Jag håller med dig om Real Madrid.
Och om tröjan så tycker jag om spansk fotboll i helhet plus att deras Futsal lag vannn VM i dag;)
Barcelona frío como el hielo
2004-12-05 21:27
Fan va Roman va grymm mot Real.. han är för övrigt mycke bättre än han va i Barca.. han verkar trivas gul-båa lag :P...
Barcelona hammabarca
2004-12-02 23:32
När jag skrev att jag saknar kluivert så menade jag inte att jag vill ha tillbaka honom till klubben, han har varit min favoritspelare sen ajax tiden! tycker bara att det är synd att han inte kan prestera lika bra som förut. för han har en enorm talang! Det Barça behöver nu är en duktig huvudspelare! jag har sagt det förut, och säger det nu igen! Berbatov.
Barcelona Barcaängel
2004-12-05 21:20
Varför ska lag som är favorit tippade jämt kallas real malmö och real modo osv.... Real är ju fan inte ens bra
Señor Laporta
2004-12-05 12:35
100%Barca-fan

Menar du Real Madrid?;) Jo jag tror dom förlorar mot Villarreal idag. Man har ett aningen reservbetonat lag och siktar nog mer på Champions League matchen i veckan som kommer. Villarreal vinner och de tio poängen ner till tvåan är kvar.

Sen. Varför ingen Barça tröja?
Barcelona Gio Style
2004-12-02 23:25
förstår inte riktigt vad man ska med en anfallare till? En förstärkning till bänken? kan någon förklara för mig har vart lite borta på sistone :D

Kharles_Thiago//
Jag har bara spelat demot men skillnaderna e väl att numera kan man se bilder på dem flesta spelarna. Planen är annorlunda. Man kan även vara mer detaljerad vid taktik-inställningarna. Mycket mer inblandning av media, kan påverka vad spelarna tycker om dig m.m
Finns många fler men men, jag rekommenderar spelet starkt :D
Real Madrid zidane
2005-02-07 19:09
Senior Laporta//hur kan man säga att motta borde vara förstaval till pivote när marquez har spelat som han gjort
Barcelona 100%Barca-fan
2004-12-05 12:29
Grymt härlig seger i går!
Och i dag vann Spanien Futsal-VM!
Real Madrid zidane
Senior Laporta//hur kan man säga att motta borde vara förstaval till pivote när marquez har spelat som han gjort
Real Madrid zidane
Real Madrid zidane
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-07 19:54
Spelarkritik från MundoDeportivo (1-4):

Víctor Valdés (3), Belletti (1), Puyol (3), Oleguer (1), Van Bronckhorst (2), Xavi (2), Márquez (2), Deco (2), Giuly (1), Eto'o (2), Ronaldinho (3)
Sustituciones
Albertini (1) por Márquez (46'), Iniesta (3) por Giuly (63'), 'Maxi' López (1) por Oleguer (77')
Entrenador
Frank Rijkaard (2)

Atletico:

Leo Franco (3), Molinero (2), Perea (4), Pablo Ibáñez (3). Antonio López (3), Colsa (2), Sosa (2), Aguilera (2), Ibagaza (3), Gronkjaer (3), Torres (4)
Sustituciones
Sergi (2) por Aguilera (55'), Raúl Medina (2) por Colsa (78'), Jorge (2) por Gronkjaer (80')
Entrenador
César Ferrando (3)

Tycker fortfarande inte att 1-4 systemet är ett såpass bra att det ger en rättvis bedömning, då de flesta spelare får ett för bra eller för dåligt betyg.
Barcelona Sonde
2004-12-01 20:33
Vilken balja av Belletti. Den där skottfinten liknade inget annat jag sett tidigare.

Även denne Javito var imponerande. Helt respektlös! Kanske blir det han som får chansen nu när Giuly är skadad.
Real Madrid zidane
Real Madrid zidane
Real Madrid zidane
Barcelona Sonde
2005-02-07 16:26
King_Raul: Det kanske därför erat forum är ökänt på hela SF?

el rey: Så länge vi leder måste det väl ändå vara fördel oss, eller hur? Att vi förlorar en match behöver givetvis inte betyda samma sak som kris.

Den här förlusten innebär två saker för oss SF:are.
1. Vissa extrema medgångsfans ser vi inte röken av mer.
2. Vi kommer tyvärr få stå ut med upprepade besök av Real fans. Mindre kul.
Real Madrid zidane
Barcelona JAG
2004-12-03 01:24
Jag måste instämma om vad som skrevs om Riijkard lite längre ner. Han har utvecklats och över min förväntan. Framför allt har Riijkard blivit bättre i den defensiva biten i spelet. Han har insett att det är mer än en klubb i Barça och fått en större klubbkänsla. Dels har Riijkard vågat ge de yngre chansen, bla Damia, Iniesta och Messi.

Gio Style : Du förstår inte! Säg mig, vad händer om Etóo blir skadad?
Real Madrid zidane
Barcelona Rivald0
2005-02-07 16:47
De Assis Moreira Ronaldo (Ronaldinho)

FAKTA:

Hans fullständiga namn är De Assis Moreira Ronaldo, men han kallas för Ronaldihno nu (den lille Ronaldo) för det finns redan en Ronaldo i laget så han får heta det tills Ronaldo (den store) lägger av i landslaget. Han är född den 21 Mars 1980 i Brasilien i en by som heter Porto Alegers. Han älskar att lyssna på music när de inte är fotboll så lyssnar han på music. Han var väldigt fattig när han var liten, han och hans familj bodde i ett fattigt trähus och redan när han var 8 år så dog hans pappa så han har haft de väldigt svårt i livet. Men han såg fotbollen som en utväg från fattigdomen.

Meriter:

1997 - Utsågs han till världens bästa U-17 spelare
1999 - Debuterar han i A - Landslaget
2002 - Vann han VM med Brasilien

Information:

Ronaldinhos fotbolls kariär började i en klubb som heter Grémio. Redan som 18 åring jämnfördes han med legenden Zico. Efter att ha debuterat i A - Landslaget och gjorde mycket bra ifrån sig så ville Fc Barcelona, Paris Sait Germain, Psv, Lazio och Milan ha honom. Men det var Paris Saint Germain som fick honom. Hans mål var att få sitt lag till att bli franska mästare men målet blev verklighet, för under de 2 åren som han spelade i Paris Saint Germain mycket om nattklubbsbesök, glädjeflickor och gräl med den tjurige tränaren Luis Fernandez. Ronaldinho verkade ointresserad att spela i PSG efter att ha grälat med tränaren, så han fick sitta på bänken när han fick chansen så verkade han ointresserad på planen så alla tröttnade på honom, en supporter blev så förbannad att han gav honom en smäll på käften. Men då var de dags för en av Frankrikes största matcher PSG - Marseille. Ronaldinho var perfect den matchen å så till att PSG vann den med 3-0 han gjorde 1 mål själv och spelade fram till 1. Luis Fernandez efter matchen
- om han spelar så här jämt vinner vi ligan.
Men 20 Juli 2003 så skriver Ronaldinho på för Fc Barcelona ett 5 år kontrakt, han har redan hunnit spela 3-4 matcher. Och igår så räddade han Barcá från en förlust i en match mot Sevilla den slutade 1-1.

Av: Christoffer Mako
2003-08-03
Källa: Aftonbladet,www.Ronaldinho10.com

Där har du fakta som jag skrev när jag arbetade om dinho =)
Barcelona Hadinho
2005-02-07 20:20
Jag blir så arg! När Reijkaard värvar Albertini, är det självklart att Marquez flyttar ner och petar Oleguer och Deme tar platsen Marquez hade!

Självklart är Albertini en rotationsspelare, men tills alla skadedrabbade återvänder.

Några som har nån annan synpunkt?
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-12-05 14:27
Ronaldinho Jr.//

Håller med, drömmen är Adriano men det kan vi bara glömma. Jag skulle vilja se Saha på lån.

Såg gårdagens match med en kompis som är 100% Real.M-fan. Han jublade när barça gjorde mål. Jag var tvungen att ifrågasätta hans medgångssupport. Han svarade att vi spelar underbar fotboll och att man inte kan motstå oss. Då ställde jag mig frågan. Hur många Real-fans är trogna? Är vi fotbollens extas?
Jag kom fram till att min kompis inte kan falla för frestelsen att älska världens bästa fotbollslag. Och JA, vi är fotbollens extas d v s Futbol Club Barcelona är en drog som ingen,INGEN kan motstå.

FORÇA BARÇA!!!
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-12-05 18:03
Skön seger. Deco är bra, så är det bara. Och Iniesta ska starta ja, men vem bänkas?

Ingen som kommenterade artikeln om Solari, ingen som har nåt att säga om det?

Visca!
Barcelona Hadinho
2004-12-05 17:32
Nån som vet vart man kan köpa en barça tröjja med Messí där bak :) i Suecia dvs :)

Visca el Barça
Barcelona hammabarça
2004-12-05 15:41
Adriano kommer inte lämna inter, det är som om Ronaldinho skulle lämna Barça!
Barcelona Messí
2004-12-05 12:04
Det känns inte som att våra spelare kommer bli så himla trötta som de flest tror. Den här matchen t.ex, då körde vi på 50% i andra halvlek, och vi gjorde ändå 2 mål.

Det här är inte den enda matchen vi har gjort så här, vi har gjort några mål i första halvlek, avgjort, och spelat lite lugnare i andra.

Om man kombinerar det med vissa dagar ledigt under veckan så tror jag inte våra spelare kommer bli så utslitna.
Señor Laporta
2005-02-08 10:41
Barca_best_forever

Damià känns inte nära. Han har åkt ner i canteran igen. Skulle nog Oleguer få spela högerback i stället.
Barcelona Sonde
2004-12-05 18:02
Men snälla! Vad får ni egentligen ut av att offentligt sita och drömma om spelare som Adriano och Torres? Dröm eller inte, fakta är att ni inte på något sätt bidrar till en vettig diskussion.

Angående matchen: Jag har redan nämnt (i matchrapporten) Iniestas strålande spel igår. Han tog verkligen chansen att visa upp sina kvaliteter. Han visade också upp ett defensivt register som jag var osäker på om han verkligen hade. Kul och se.

Annars framstår Eto'o mer och mer årets värving i Europa. Jag kna i alla fall inte komma på någon konkurrent om den titeln, kan ni?

Även Deco blir bara bättre och bättre. Vilket drömmål igår!
Real Madrid Real-Assyriska
2005-02-07 18:10
hur tjens det att förlora mot ett madrid lag
Annons: