/spanien/barcelona/forum/2585.aspx/spanien/barcelona/forum/2585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi = GOAT
2015-05-08 17:42
[QUOTE=neymar JR]5 slutspels matcher, 5 vinster och det har inte ens varit tal om förlust. Vi har briljerat i alla 5 matcher och har vunnit välförtjänt. Under alla dessa matcher borde vi ha gjort ännu fler mål Vi har endast släppt in 2(?) mål under dessa matcher Lucho började med att fixa försvaret Anfallet kom igång och nu till sist så har mittfältet kommit igång. Trion i mitten har börjat förstå varandra och lucho [/QUOTE] Och 1 var '' självmål''. Detta Barcelona verkar inte ha nå gränser. Bravo och Ter Stegen är två världsklass målvakter, Pique är fornstora sig, Busquets dirigerar som vanligt, Iniesta visar glimtar av den store DON, Rakitic har visat sig vara perfekt för detta Barca, Alba ger trygghet defensivt och offensivt, Alves har höjt sig efter kontraktstrulet, och jag har inte ens börjat med MSN. Suarez kandiderar om årets värvning, Neymar stora matchernas man, och sist men inte minst(eller?) Leo Andres Messi, Han var tydligen slut för 1 år sen, men har tagit en ny roll med samma briljans som föregående. Sjunkit längre ner i plan samtidigt som han har en grundposition som ytter men poängmässigt är det samma gamla visa. Njut Boys medan han är här, för när han väl slutar kommer en stor klump bosätta sig i magen nästkommande åren. Trodde ni jag skulle glömma Lucho Enrique? Kritiserad, hatad, ratad efter bara några månader, men han visade att han har en plan. Han har fått MSN att fungera ihop, det har folk underskattat. Han har fått igång backlinjen och låt oss inte snacka om fasta, från osäkerheten själv till bland Europas farligaste på fasta. ALL HAIL BARCA!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona WalterWhite
2015-05-08 17:40
Kroatisk media meddelar att Barcelonas direktör är i Inter för att avsluta Kovacic dealen.
Barcelona Liatzo
2015-05-08 17:40
MrKnowledge Det stämmer bra! Dock har han spelat ett par matcher på högerbackspositionen under säsongen, bland annat mot Fiorentina och Borussia M'gladbach. Jag misstänker att man är intresserade av att skola om honom likt en viss Jordi Alba.
Barcelona WalterWhite
2015-05-08 17:39
@NJ111:

Nästa gång det är helg så kan du vänta med alkoholen tills de normala arbetstiderna är över.

Kovacic må inte starta i ett mittenlag så ofta på grund av dispyter med tränaren men han startar/spelar jämte Modric och Rakitic väldigt ofta i landslaget. Duger det för dig?
Barcelona koeman92
2015-05-08 17:35
Daily Mail* var det ja.. rätt ska vara rätt
Barcelona Barca4life98
2015-05-08 17:34
Koeman92 Jag läste det på Eurosport som hänvisade det till Daily Mail :)
Barcelona MrKnowledge
2015-05-08 17:30
liatzo han spelar väl som ytter? gjorde de iaf mot fiorentina och alla matcher jag sett med sevilla
Barcelona koeman92
2015-05-08 17:28
Vad konstigt.. jag gick precis in i Daily Star (som förövrigt är en blaska) och hittade absolut ingenting vad gäller Lucho. Det enda jag hittade var en artikel på Sport med rubriken "Lucho, en la agenda del City" översättning: "Lucho, i Citys radar". Man skrev dock inget om att Lucho planerar att lämna.

Detta är nog bara ett löst rykte som något geni i Daily Star kom på när han var extremt uttråkad för att kunna få klick. Bortsett från det så finns det absolut ingenting som tyder på att Lucho kommer att lämna.
Barcelona Liatzo
2015-05-08 17:28
"Sevilla player Aleix Vidal (25) is an option for Barcelona if right back Dani Alves (32) in the end doesn't renew his contract. [sport]" Vad anser ni om detta rykte? Vad jag förstår så lirade inte Aleix Vidal på högerbackspositionen innan Emery valde att placera honom där. Men väl där har katalanen gjort det fantastiskt bra. Inte minst igår då han stänkte dit två bollar i EL-semifinalen.
Barcelona Blaugrana91
2015-05-08 17:27
[QUOTE=Barca4life98]Enligt Daily Mail så ska Luis Enrique lämna Barca efter säsongen, även om man vinner trippeln, frimant. City ska tydligen vara på sin vakt... Hoppas detta inte stämmer! [/QUOTE] Haha Daily Mail, tramstidning.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-05-08 17:21
Det vore extremt idiotiskt att inte behålla Luis Enrique efter säsongen, oavsett en trippel eller inte. Han har lyckats vända på skutan under vårsäsongen där vi vunnit samtliga 9 stormatcher vi spelat (Atlético x3, City x2, PSG x2, Real och Bayern) och även presterat en väldigt vacker fotboll som stundtals kunnat mäta sig med det vi presterade som allra bäst 2008-2012.

Jag är dessutom övertygad om att spelarna vill ha kvar honom, och ja, det inkluderar även Messi, vars "dispyt" med Lucho tror jag förstorade upp ordentligt. Det var nog inte mer än oenighet som blossades upp av media i kristider i Barcelona.

Vad gäller en eventuell ny president så står det nog ganska klart för oss om att det endast är två tänkbara alternativ; Laporta eller Bartomeu, där ned förstnämnde mer eller mindre hyllade anställningen av Lucho våren 2014, och efter en sådan här säsongen kan jag knappast tro att han ändrat sin uppfattning som asturiern. Bartomeu har självfallet inga som helst anledningar till att göra sig av med Lucho efter valet, då han kan frossa sig i titlarna som Lucho mycket väl kan kamma in till oss.
Barcelona Erik Satie
2015-05-08 17:16
Fan heller. Lucho ska ingenstans. Han har ju förfan lyckats! Även om vi inte vinner ett skit den här säsongen så har han lyckats. Barcelona begår ett STORT misstag om han inte är kvar till nästa säsong. Detta är det bästa barca sedan Guardiola ju, inte fan ska han lämna.

Är det bara lösa rykten eller är det trovärdiga källor?
Barcelona neymar JR
2015-05-08 17:12
Helt rätt om han hade valt att avgå helt själv efter en eventuell trippel, bara för att sparka alla bortskämda här inne i röven. Så att VI s.k fotbollsexperter hade förstått att allt inte är bättre på andra sidan Han har lyckats vända på ett sjunkande skepp till Europas bästa lag på 10 månader, med en "halvbra" trupp.
Barcelona koeman92
2015-05-08 17:08
@Barca4life98:

Hands off Lucho, han ska ingenstans! Vem ska ens ersätta honom? Ingen tränare kommer att lyckas med att hålla oss på den utvecklingskurva som vi är på nu och samtidigt få alla spelare att bli så samspelta som de är nu, allra minst MSN.
Nej, detta vägrar jag tro på. Jag vet att City är intresserade av honom, vilket man även har skrivit om idag på Spanska medier. Dock tror jag knappast att ens Lucho vill lämna när det går så bra, samtidigt som han faktiskt brinner för klubben.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-08 16:57
Segern är ljuv. Vi dominerar mot dom bästa lagen. City-PSG-Bayern, medan andra lag glider på ett bananskal genom hela turneringen. Schalke 04 där man håller på att åka ut, sen fick man Atletico, och Juve. Schalke-Atletico-Juve City-PSG-Bayern En blind snubbe kan se den enorma skillnaden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-05-08 16:57
Fan om vi byter tränare till nästa säsong. Det kommer knappast bli bättre än i år, och fortsätter vi med Lucho är jag övertygad om att vi kommer prestera ännu bättre fotboll efter sommaren. Det verkar råda harmoni inom truppen, stjärnorna kommer överens och ingen startspelare, utom kanske Dani Alves, verkar särskilt missnöjd. Gör klart med en högerback till vintern, möjligtvis en mittfältare och sälj ett par överflödiga spelare som ändå inte får så mycket speltid. Douglas, Sergi Roberto, som dock ser ut att stanna, och Dani Alves är väl de som skulle kunna söka sig vidare. Skriver man nytt kontrakt med Dani skulle däremot en spelare som Adriano må bra av en flytt, han har presterat något sämre den här säsongen i takt med mindre speltid. Annars ser truppen bra ut, i synnerhet när vi får tillbaka spelare som Denis och Deulofeu samtidigt som vi har en del intressanta talanger i B-laget.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-08 16:54
Messis 1-0 mot Bayern påminner mig om hans 2-1 mål mot United i cl finalen! Många hyllar Messis 2-0 men jag tycker 1-0 är lika snyggt. Att skruva bollen in så där mot hörnet mot Neuer, bara Messi kan göra så!
Barcelona LeoMessi
2015-05-08 16:47
Med eller utan titlar så hoppas jag att Lucho stannar. Det funkar inte att byta tränare varje säsong, vi behöver kontinuitet.
Barcelona Barca4life98
2015-05-08 16:43
Enligt Daily Mail så ska Luis Enrique lämna Barca efter säsongen, även om man vinner trippeln, frimant. City ska tydligen vara på sin vakt... Hoppas detta inte stämmer!
Barcelona the cameroonians
2015-05-08 15:36
Grattis till Valencia som lyckats förlänga kontraktet med Jose Gayá ytterligare några år och höjt utköpsklausulen avsevärt. Kul att en sådan talang stannar i La Liga.
Barcelona NJ111
2015-05-08 14:51
@Liunil Masse:

Kovacic är inte ens en startspelare i ett italienskt mittenlag, vad hade han tillfört barca egentligen?
Barcelona Leo y Cesc
2015-05-08 13:57

@barcastuff: Tw Joey Barton (QPR): "In the Messi-era everyone who has ever played is no.2. Maradona. Cruyff. Pele." [@joey7barton]
Barcelona Katalano
2015-05-08 13:32
( Xaviesta )

Detta är artikeln Enkos syftar på. Sen tolkar han vissa delar själv.
Barcelona FC Tiki-Taka
2015-05-08 12:47
@FC Tiki-Taka:

Barcelona ( Xaviesta )
2015-05-08 12:44
enkos Spelar ingen roll att folk bett dig sluta spotta ut saker utan källor i åratals, det går bara inte in helt enkelt.
Barcelona enkos
2015-05-08 12:35
Boeteng har lämnat akuten men har fortfarande svårt att röra sig.. Han gav intervju och sa att det är omöjligt att bevaka Messi i 90 minuter. ..
Barcelona Andresito
2015-05-08 12:17
[QUOTE=Bästelona y M3ssi y BernaLeo]Varför signar vi inte Fabian schäfer? Killen sitter på ett utgående kontrakt och är en eftertraktad spelare med hög potential. [/QUOTE] Fabian Schär menar du? Hade han varit något att ha hade någon PL-klubb redan gjort klart med honom. Och om Barca hade velat ha honom så hade han inte fått spela på ett halvår då han inte får registreras förrän i januari.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-05-08 12:02
Varför signar vi inte Fabian schäfer? Killen sitter på ett utgående kontrakt och är en eftertraktad spelare med hög potential.
Barcelona neymar JR
2015-05-08 11:17
Att pajasen ens tror att Napoli har chans mot Sevilla
Barcelona enkos
2015-05-08 11:11
Hatet mot La ligan har inga gränser. . Napoli vinner inte mot Ukrainska Dnipro och deras president rasar mot de norska domarna och anklagar UEFA att de vill ha spanska lag i final och att Sevilla ska vinna... Vad svampar den gubben alltså. . Sevilla krossade Fiorentina trots att Sevila rånades på solklar straff medan gubbens lag möte Ukrainas
Annons: