/spanien/barcelona/forum/25849.aspx/spanien/barcelona/forum/25849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Señor Laporta
2004-11-26 17:43
Maestro_

Det skulle väll inte vara dummt.
Real Madrid R.Carlos #3
2004-11-28 21:47
em1l//

Hmmm vad menar du är en 5-0 seger dårlig?
Señor Laporta
2004-11-28 21:30
Scorpius_Cx

Ärligt talat. Fernando Morientes. Visst en mycket duktig anfallare. Real Madrid säljer inte Morientes till Barcelona. Särskilt när man redan gjort misstaget att sälja Samuel Eto'o. Inte för en billig summa i alla fall. Morientes har också ett stor vitt hjärta och jag är tveksam om han vill sätta sin fot på Camp Nou i Barcelonas blårödrandiga dress. Mycket hällre Saviola och Laporta har som sagt annonserat att Saviola kommer plockas tillbaka om Rijkaard vill ha honom och det finns inget bråk eller liknande mellan klubbledningen och Saviola som gjorde att han fick gå på lån.
Barcelona soodan
2004-11-28 20:06
massa skit snack om att vi inte är en storklubb

så klart vi är f*n 120 000 medlemar det är världens överlägset största klubb
em1l
2004-11-28 21:39
Señor Laporta

Men jag tror villareal kommer vara väldigt taggade dom med och real har ju en jävligt viktig match mot roma borta och tänka på med:)
Señor Laporta
2004-11-28 21:20
Sonde

Oftast, oftast, när man är lite biffigare vågar man mera. Trycka till lite hårdare. Visst är man liten och kvick kan man lura skjortan av stora bjässar men man måste också kunna ge dom en match. Är du en duktig bollhållare så är du både stark i kroppen och teknisk. Menar inte att dom är klena men det kan bli lättare att slå igenom om du har även fysiska egenskaper.
Barcelona Puyolinho
2004-11-26 15:36
Señor Laporta för mig är du alltid Pep Guardiola =)=)
Nu har du missförstått mi g lite =)
Rafa har skött sig UTMÄRKT med sin defensiva Roll..
Men aså det jag menar är med Rafa och Puyol som ittlås så är det La Ligas bästa försvar,, Därför tycker jag att Mottas skada var ett störr avbräck för laget än Henkes skada .. Inget ont om Henke han är en Utomordentlig spelare!
Barcelona Maestro_
2004-11-26 16:54
Det var ett tag sen men jag kommer ihåg att någon föreslog att man skulle starta en tipssida här. Man tippar resultat och målskyttar i alla barça matcher. 1p på rätt 1X2, 1p varje rätt målskytt och 3p på rätt resultat. Sen får man se feter säsongen vem som har fått mest poäng. Någon som tycker det är en bra idé?
Barcelona Rivald0
2004-11-26 15:24
de sant, fattar inte de heller.
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-28 16:37
Señor Laporta//

Jag tror inte att alla håller med dig om din definition av en storklubb. Om en klubb med så många medlemmar som Barça, med en så framgångsrik historia, med så många fans runt om i världen, med så stora stjärnor i sitt lag blir utan titlar en eller ett par säsonger, så innebär det inte att klubben helt plötsligt upphör att vara en storklubb. För många, inklusive mig själv, är begreppet större än så.
real vann inga titlar förra säsongen, men du måste väl ändå hålla med om att de är en storklubb?
Spanien Fine Young Casual
2005-02-07 11:04
Ämne: Lite glädje i mörkre....
Det är ju tragiskt att du sitter och glädjer dig åt Chelseas skador, men jag förstår dig. Om Chelsea kommer kunna ställa upp med Robben, Drogba, Carvalho och Terry så kommer ni inte att ha en chans...
Señor Laporta
2004-11-28 18:44
em1|
Señor Laporta
2004-11-26 15:36
Rivaldinho9

Julio Baptista till Barça skulle väll vara intressant, men inte som centertank. Och ändra en framgångsrik uppställning känns inte särskilt hett för mig. Visst kan vi behöva en stor och stark anfallare men om en sån ska värvas måste hela spelsystemet ändras. Och för mig känns inte 4-4-2 särskilt underhållande. Sen får du tänka på att vi har tre icke-eu spelare i laget, Eto'o, Ronaldinho och Marquez och vad jag vet så har inte Baptista europeiskt pass.
Señor Laporta
2004-11-26 15:31
Puyolinho

Edmilson skadades efter Motta...Med Oleguer som mittback har det varit mer svajigt men tycker samtidigt att det är oförtjänt kritik mot Marquez som skött sig utmärkt.

Vill kommentera mitt namn. Pep Guardiola kändes lite utkötat och lite omordärnt, om man får lov att säga så. Señor Laporta har inte så mycket att göra med att jag stödjer Laporta i allt han gör utan jag tycker det lät lite fräckt och så ville jag ändra namn nu när allt ändras.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-11-26 15:53
Ämne: Señor Laporta för mi....Gustaf och Laporta svarade på din fråga där.
Vi hade ju Edmilson, Gabri och Gerard som kunde spela pivote, så just då kändes inte skadan så katastrofal som Henkes känns nu.. Dessutom känns den 4 långtidsskadan värre för mig än den första eller andra.
Señor Laporta
2004-11-26 15:38
Puyolinho

Okej, men tycker att Edmilsons skada var allvarligare än Mottas, eftersom den kom senare.
Barcelona Adriano_
2005-02-07 11:04
barca kommer att tappa liga guldet till realmadrid...barca har ingen som är en riktig kämpe på mittfältet.vi kan inte spela bra mot defensiva lag heltenkelt....angående Chelsea matchen tror ja att Chelsea tar en säker seger mot oss tyvärr.. Jose Mourinhos Chelsea kommer att spela mkt defensivt och köra på kontringar..ja tycker om deco men för 200 lr 220 miljoner kan man köpa en riktig kämpe på mitten..ja tycker om deco men vi har redan spelare som kan göra de jobb han gör ex/ iniesta han är mkt bra ersättare mer kreative när ett lag spelar defensivt tycker ja! en sak till ja saknar kluivert han är mkt bättre än maxi på alla sätt.kluiverts kvaliteter/ stark på huvet,bra one tuch spelare, rätt så snabb, stark han är bra på allt. varför sålde barca han ? hare bra barca fans!
em1l
2004-11-28 21:20
men (--MadriEntes--) kan du abra dra till ditt lilla forum och skriva där för levante är inget lag ni dirket kan skryta att ni vann mot!!!!! vi får väl se hur mkt ni komomer torska med nästa omgång mot villareal när ni får möte lite bättre måtstånd än levante jag tippar på typ 3-1 till villareal haha FORZA BARCA
Barcelona Sonde
2004-11-28 21:13
Señor Laporta:

Vad är det som säger att man måste vara biff för att lyckas som anfallare? Jag har sett fjortisar som är fysisk starkare än Saviola men jag vill nog påstå att han är en hyffsad anfallare för det. Sergio García behöver speltid och erfarenhet.
Señor Laporta
2005-02-07 09:26
Efter 2-0 förlusten mot Atletico finns det en orolig känsla i magen. Håller Barça verkligen enda fram nu? Igår var man riktigt dåliga och det spelet som man visade upp igår håller absolut inte till ligaguld och inte mot Chelsea. Ska Barça ta guldet måste man kunna spela när motståndarna backar hem och än en gång visade man att man inte kunde det. Matcherna mot Chelsea kommer bli oerhört tuffa och Chelsea har ännu bättre defensiv än vad Atletico har. Xavi, Deco och Ronaldinho var inte med i matchen. Och det stämde det som kommentatorn sa om att Marquez hade mest boll i första halvlek. Belletti gjorde för andra matchen i rad en dålig insats, Gio var inte heller bra, inte Giuly heller. Eto'o försökte men hade ju en underbar mittback mot sig.
Domarens insats går ju att diskutera, ingen var straff. Eto'o faller väldigt lätt, visst han får sig en törn på foten men som sagt är han ju utanför straffområdet. Och Valdes gör ju en perfekt insats när Torres kommer fri, men det känns som om domarna har något emot Valdes. Det är Torres som springer in i magen på Valdes och kastar sig. Ingen straff! Sen fick Barça frispark när dom inte skulle haft det och vise versa... Vill bara poängtera att jag inte på något sätt skyller förlusten på domaren, men det kan ju låta som jag gör det. Man vill ju alltid hitta en syndabock. Atletico var det bättre laget och var värda tre poäng.

Sen vill jag diskutera Rijkaard. Jag tycker han är för feg. Varför plockade han ut Marquez? Eller rättare sagt varför gjorde han ett defensivt byte när det var offensiven som var obefintlig? Albertini tillför inte mycket framåt och hans så kallade vinnarskalle såg man inte mycket av. Andres Iniesta gjorde som vanligt ett mycket piggt inhopp och det var han inte Albertini som skulle hoppat in i halvlek. Maxi Lopez fick inte tid att visa upp sig så jag vill inte kommentera honom. Rijkaard är lite rädd om sitt spelsystem och vill inte överge det. Jag skulle gärna sätt att han plocka ut en osynlig Giuly i paus och slängde in Iniesta och gick över till 4-2-3-1 med Ronaldinho, Deco och Iniesta som offensiva mittfältare och Eto'o ensam på topp.

Det är bara att kämpa nu. Fyra poäng är alldeles för lite. Sen kommer Depor, Betis och Real på rad.

iForça Barça!
Barcelona bubbe
2005-02-07 17:30
Tänkte bara höra mig om efter om någon koll på alla de skador det pratats så mycket om? Hur går det för t.ex. Motta och Edmilson?
Señor Laporta
2005-02-07 13:29
Que?

Läs ordentligt vad jag skrev! För det är tydligen mej du menar.

"Domarens insats går ju att diskutera, ingen var straff. Eto'o faller väldigt lätt, visst han får sig en törn på foten men som sagt är han ju utanför straffområdet. Och Valdes gör ju en perfekt insats när Torres kommer fri, men det känns som om domarna har något emot Valdes. Det är Torres som springer in i magen på Valdes och kastar sig. Ingen straff! Sen fick Barça frispark när dom inte skulle haft det och vise versa... Vill bara poängtera att jag inte på något sätt skyller förlusten på domaren, men det kan ju låta som jag gör det. Man vill ju alltid hitta en syndabock. Atletico var det bättre laget och var värda tre poäng."

Jag skrev väl inte att jag skyller förlusten på domaren. Jag menar att han var riktigt dålig och att straffarna var feldömda. Inte att Barça förlorade matchen på grund av honom. Domaren hade inget med förlusten att göra! Straffen som Torres fick i slutet var riktigt fel, men den skulle inte förändra matchbilden. Ett mål mer eller mindre i insläppta kolummnen kvittar!
Och om jag inte minns fel är det alla maränger som har klagat på domaren denna säsongen.
Barcelona Tompa
2005-02-07 13:22
Que?:
Åtminstone jag ser ingen anledning alls att bortförklara torsken med att domarinsatsen var undermålig. Barcelona gjorde helt enkelt en mycket dålig insats och domaren var väl OK bortsett från att vi fick en felaktigt dömd straff med oss och Atleticos straff var diskutabel. Barca förlorade därför att Atletico trasade sönder spelet för oss väldigt skickligt samtidigt som vi inte hittade något motdrag och körde fast totalt.

Barcabröder:
Chelsea spelade bara 0-0 hemma mot Manchester City igår. Ett ljus trot sallt i gårdagens kompakta mörker.
Real Madrid Schvili
2005-02-07 14:41
Ämne: ta det lugnt grabbar....
Det är flera av de senaste matcherna som barcelona inte har varit i så bra form som innan i säsongen så det är inte bara en tillfällighet
Barcelona little_x
2005-02-07 15:57
Shena.. jag har redovisning i skolan imorgon, jag har valt att redovisa om Ronaldihno... jag hittar ingen intressant fakta om honom.. kan nån hjälpa mig o hitta nått?? snäll... hör av er ;)
Barcelona Tompa
2005-02-07 13:22
Que?:
Åtminstone jag ser ingen anledning alls att bortförklara torsken med att domarinsatsen var undermålig. Barcelona gjorde helt enkelt en mycket dålig insats och domaren var väl OK bortsett från att vi fick en felaktigt dömd straff med oss och Atleticos straff var diskutabel. Barca förlorade därför att Atletico trasade sönder spelet för oss väldigt skickligt samtidigt som vi inte hittade något motdrag och körde fast totalt.

Barcabröder:
Chelsea spelade bara 0-0 hemma mot Manchester City igår. Ett ljus trot sallt i gårdagens kompakta mörker.
Real Madrid el rey
2005-02-07 11:55
Hej!

Som jag märker är ni inte glada. I Januari ledde ni med hela 13 poäng över oss och nu fort men säkert har ni sett att hur avståndet har minskat till fyra poäng. Real Madrid har nu en god möjlighet nu att vinna ligatiteln. På senare tid har laget varit mer organiserad än på länge och det har ledt till att man numera kan vara stolt att ha ligans bästa försvar (tillsammans med er) med 16 insläppta mål, anfallet går bättre och bättre.

Angående Barcas chans att gå vidare i CL ger jag dom 30% chans att gå vidare mot Chelsea.
Mitt tips är att Barca blir utan titlar iår också. Medans Real tar hem ligatiteln och möiljgen CL
Real Madrid Que?
2005-02-07 12:11
Känns som om ni är i lite samma situation som vårt kära Real Madrid var i förra säsongen. Då var det vi som hade det gigantiska försprånget, och ni den hysteriska formen. Då såg vi ju vad som hände - kan man hoppas på en omvänd histora denna gången, med Madrid som segrare?

Läser att ni säger att domaren gör en horribel insats. Det är inte så att ni skyller på domaren när nu när er första hemmaförlust kom? Det låter mycket beklagligt.
Señor Laporta
2005-02-07 10:05
Lite glädje i mörkret

Jose Mourinhos Chelsea dras med skadeproblem, framför allt på mittbackarna. För närvarande är Ricardo Carvalho och Robert Huth är på Chelseas sjukstuga, som förövrig börjar likna Barças i höstas. Dessutom finns det ett stort frågetecken på Chelseas kapten John Terry som lämnade Stamford Bridge bandagerad igår. Hur länge han blir borta är än så länge oklart, men klart är att han vilar i landskampen i veckan. Lägg där till, Chelseas sjukstuga, de offensiva krafterna Didier Drogba och Arjen Robben.

iVisça el Barça!
Barcelona Kluivert9
2004-11-29 14:14
Ämne: Kharles_Thiago-Gabri....
mm vet du vart...eller om de ens visar den matchen?
och sen så tror jag att de måste typ spela med startelvan första halvlek iaf, nåt sånt brukar det vara.
Annons: