/spanien/barcelona/forum/25846.aspx/spanien/barcelona/forum/25846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-27 11:33
Jag sällar mig till de som gärna ser Sylvinho på vänsterbacken. Jag kan inte vara stensäker på att han verkligen förtjänar att peta Gio, eftersom jag sett allt för lite av brassen den här säsongen, men om han skulle komma upp i samma klass som han gjorde i Arsenal så är det inget snack.
Gio som pivot? Har mycket svårt att tro det. Jag vet att han spelat på den positionen i Glasgow, men titta på de spelare som Rijkaard valt att ha på det defensiva mittfältet de här två säsongerna: Davids, Cocu, Motta, Edmilson, Márquez. Det är stadiga herrar. Jag tror att Rijkaard vill ha nån som kan smälla på ordentligt, och där har inte Gio riktigt naturen på sin sida.
På försäsongen (under Asien-turnén) spelade Gio en hel del på mittfältet, men då aldrig som pivot utan på Xavis nuvarande postion.
Real Madrid Robinho10
2005-02-07 16:51
Ämne: --------------------....
Jag tycker att du spelar för mycket manager spel
Barcelona Super-Barca
2004-11-27 18:40
frío como el hielo // Den ända som ska hem är Saviola annars satsar vi på våra egna ungdomsspelare
Barcelona Messí
2004-11-27 20:54
S K A N D A L!!!

Varenda gång Samuel Eto'o rör bollen så låter publiken så här: "Hohohohoho"!

J*vla rasister! Även om vi vinner idag så är jag fortfarande sur!
Barcelona Messí
2004-11-27 17:04
Är det någon som vet vart den unge Christian tagit vägen? Han var väl med under några försäsongsmatcher, och nätade nån gång om jag inte minns fel.
Barcelona pat-w
2004-11-27 19:08
angâende lâna anfallare...

finns inte sâ mânga o välja pâ som hâller klass men jag tänkte pâ louis saha i united..

han fâr väl inte spela ngt direkt...

tycker faktiskt han e en riktigt bra ersättare till eto'o (MEN) han kan inte spela pâ ngn utav ytterpositionerna..

synpunkter tack
Señor Laporta
2004-11-26 18:06
Gabriel

Ändra uppställning. Jo det skulle behövas göra. Om vi utgår från dagens 4-3-3 med Valdes i målet. Belletti högerback och Gio vänsterback. Sen Marquez och Puyol mittbackar. Pivote Edmilson eller Motta. Xavi och Deco de två andra postionerna på mittfältet. Anfallare Eto'o, Giuly och Ronaldinho. Personligen skulle jag inte vilja flytta på någon utav dom offensiva krafterna. Hur skulle du ställa upp undrar jag? Giuly drar isär på högerkanten och Eto'o passar inte där ute, utan han ska ligga längst fram centralt. Ronaldinho ska ha en fri roll och röra sig över stora ytor. Sen gör Xavi och Deco ett fantastiskt arbete på mittfältet och kan inte tänka mig att Baptista skulle spela på en utav dom positionerna.

Du har i och för sig rätt att Baptista är för dyr och sen är inte ett lån tänkbart. Baptista trivs i Sevilla och jag tror inte att han eller klubben kan tänka sig att låna ut honom. Nackdelen med både han och Saviola är att båda har spelat europacupspel.
Barcelona Puyolinho
2004-11-27 15:10
Så här hoppas jag att Rijkaard ställer uppp laget ikväll....

-------------Valdes---------------
------Puyol-----------Oleguer-----
-Damía-------------------Sylvinho-
-------Xavi--Rafa--Iniesta--------
-Guily------Etóo-------Ronaldinho-
Barcelona Puyolinho
2004-11-27 14:25
Cedhamre

Eurosport visar matchen dagen efter kl halv 6 ! =)
Barcelona Jocke (Izquierda)
2004-11-27 14:03
Sonde//
Gio spelade till vänster på tremannamittfältet, men i en mer framskjuten position än den ensamme pivoten, dvs precis som Xavi gör nu.

Puyolinho//
Jag delar dina farhågor när det gäller avsaknaden av rotation.
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-11-26 20:37
Ämne: Noterbart är att Gio....
Så det är inte bara jag som märkt det..

Jag skulle också vilja se mer av Sylvinho, gillade vad jag såg mot Sevilla, men efter den jobbiga knäskadan så har han varit lite utav ett enigma.

frío como el hielo, din backlinje ser onekligen intressant ut, men frågan är om Gio verkligen håller som pivote och har samma blick för spelet som Marquez..
Real Madrid Robinho10
2005-02-07 16:50
Duktiga Barcelona var igår dem börjar utvecklas dem mötte de lag som låg 3 från slutet när man kollar på bortaserien och förlorade med hela 2-0 snälla vill ni vinna ligan måste ni ta poäng i såna matcher men i och med att jag e real- fan så gör det inte mig nåt

Hala Madrid
Barcelona Messí
2005-02-07 16:10
Finns inte mycket att säga om matchen igår... Offensiven var helt borta, vi hade nästan ingenting under hela matchen mot Leo Franco. De enda som får godkänt är Eto'o, Puyol och kanske Valdés. Eto'o försökte men han kan inte vinna matchen på egen hand. Puyol stoppade Torres flera gånger men två gånger kom Torres förbi, tyvärr. Valdés räddade oss från 0-2 i första halvleken och om vi hade fått 0-2 där så tror jag att siffrorna kunde runnit iväg ganska rejält.

Jag ser ingenting positivt i det här, men nu ser man vilka som är riktiga Barçafans och vilka som inte är det. Kan göra en lång lista på medgångssupportrar efter den här matchen.

Força Barça!
Barcelona Gabriel
2005-02-07 14:23
Trots att domaren var riktigt dålig igår(vilket han alltid är, iaf alltid jag ser han dömma en match) så går det inte att skylla förlusten på honom. Men om man nu ska prata om domarna och framför allt han som dömde igår så är han totalt irogant och nonchalant, vägrar att prata med spelarna och tror att han är kung på planen eftersom han äger korten och pipan, ogillar verkligen denna dommaren. At.Madrid var det bättre laget igår och det var nog ingen som väntade sig detta. Men vi kom inte till några vassa chanser och Perea ägde matchen totalt, han kunde tom springa ikapp Eto'o. Det är inte mkt att göra åt detta utan bara att försöka glömma det så snabbt som möjligt. Självfötroendet måste komma tillbaka, och det trodde jag hade när vi vann borta mot Sevilla med 0-4 det är bara ett bevis på hur saker och ting kan ändra sig så snabbt.

En god nyhet är iallafall att Zaragoza inte kommer kunna spela med David Villa, Luis Garcia eller varken Oscar mot oss till nästa match. Framför allt att David Villa inte spelar betyder mycket, det är en svår bortamatch men vi har inte råd att förlora mer poäng.

A Por Todos, Visca El Barça !!!
Señor Laporta
2004-11-27 13:08
Barca_Best

När ska denna match ha spelats? Eller spelas?
Barcelona Blaugrana_1899
2005-02-08 13:13
Jag tycker inte Oleguer håller i dagens Barcelona, skulle vilja se en stabil ersättare i mittlåset med Puyol.
Barcelona Il_Duce
2005-02-08 12:39
Har inte sett så mkt av Messi, bara det i uppvisningsmatchen mot Ajax (var det va?) och då gjorde han inget större intryck på mig...men alla är värda en andra chans...nästan alla iaf.;-)
Barcelona Bopi
2005-02-07 16:09
http://www.tv4.se/visa/?ID=357758

lite fakta här!!
Barcelona soodan
2005-02-07 12:05
Ämne: --------------------....
rent ut sagt tycker jag det suger och ser ganska orealistiskt ut
Barcelona Gustaf
2004-11-26 19:54
Jag skulle gärna vilja se mer av Sylvinho. Han har väll inte riktigt fått chansen ännu men känns rätt stabil och har bra inlägg. Att han blev utbytt mot Celtic måste ha berott på att han kände av skadan eller var trött pga att han är så matchotränad. Annars är det konstigt.

Gio på mitten? Ja det är ju hans naturliga position och han spelade där några gånger under försäsongen med bra resultat, dock mot ganska dåligt motstånd. Tvivlar på att han gör det bättre än Márquez men, som ni säger, vi får ett starkare mittbackslås.
Barcelona Messí
2004-11-26 20:07
Noterbart är att Gio har gjort ett mer mål än Raul! Raul har spelat i stort sett alla matcher i ligan än så länge och har bara gjort två mål. Gio som är vänsterback har gjort 3 mål!

Ronaldinhos ersättare kanske? ;-)
Señor Laporta
2004-11-26 18:56
frío como el hielo

Men mot Real Madrid i "el Clasico" var killen helt fantastik. Då fanns det inte mycket att klaga på.
Det man måste lära sig som ytterback är att hitta läget när man ska komma framåt och när man ska stanna kvar. Detta kan ta ett tag att lära sig. Sylvinho kan också gå bort sig lätt i vissa lägen. Speciellt förra säsongen kom han ofta upp i fel lägen.
Barcelona frío como el hielo
2004-11-26 19:01
För tänk om vi hade haft lika bra förvar som vi har offensiv.. INGEN hade kunnat stoppa oss!!
Barcelona Sonde
2004-11-27 10:59
Frío como el hielo:

Jag tror Thomas menade att det numera inte finns någon konkurrens alls. Henke var kapabel att slå sig in i startelvan, även om Giuly, precis som du säger var den so var ordinarie. I och med Henkes skada så finns inte ens den lilla konkurrensen längre.

Maestro:

Det skulle krävas mycket jobb, som dessutom inte skulle vara något engångsarbete och sen är det klart, utan det skulle kräva ständig uppdatering osv. Dessutom är vi mitt inne i säsongen. Visst skulle det vara kul att ha en tipssidan, men om det ska bli av får det nog bli till nästa säsong.

Till alla er som undrar om statistiksidan:

Det kommer att dröja ett tag innan den kommer upp, och ni kan nog inte räkna med alltför detaljerad statistik. Målskyttar, assistliga osv, inget är klart än. Håll till tåls så länge.
Señor Laporta
2004-11-26 22:03
Jag tror att Getafe matchen kan bli ungefär som hemmamatchen mot Numancia. Barça trycker på och har hela matchen och spelar mot en kinesisk mur. I en sån här match är det bra med starka huvudspelare som Henrik Larsson. Och det är först och främst såna här matcher han ska spela. Det var ju han som avgjorde just mot Numancia. I morgon får vi i stället försöka ta emot oss en försvarsmur med vårt snabba passningspel och då är det viktigt med stor rörelse framför allt på Giuly och Eto'o som måste röra om i försvaret. Deco, Xavi och Ronaldinho måste spela enkelt och snabbt så att vi hittar ytor bakom Getafes backlinje. Där skulle också Henrik behövas. Men framför allt med sitt huvudspel så vi även kan lägga in långa bollar och få nickskarvar och på så sätt komma på skott i farliga lägen. Mot Numancia startade Rijkaard otroligt offensivt och det är inte omöjligt att han gör det igen. Kan tänka mig att vi startar så här. Valdes är självskriven i målet. Mycket möjligt att Damià får starta som högerback. Annars Belletti, men eftersom han dras med småskador kan han behöva vila. Oleguer petas och får sitta på bänken denna match. I stället flyttar Rijkaard ner Rafael Marquez som mittback bredvid Puyol. Sylvinho eller Gio som vänsterback. Spelar nog inte så stor roll, men jag tippar på att Rijkaard väljer sin landsman. På mittfältet ser mycket intressant ut tycker jag. Radarparet Deco och Xavi får nämligen sällskap av Andrés Iniesta som gör sin första match från start i årets la Liga. Giuly, Eto'o och Ronaldinho startar i anfallet. Anledningen till att Rijkaard väljer Iniesta från start är att han är en fantastisk passningsspelare och kan bli en trevlig injektion. Marquez flyttar ner i backlinjen för att skapa lite större säkerhet. Skulle om vi spelar så här se Belletti som högerback då han är mer rutinerad. Och om det låser sig kan vi alltid slänga in Oleguer och flytta upp Marquez som pivote eller slänga in Gio på den positionen.
Real Madrid King_raul
2005-02-07 14:32
Kan någon förklara varför inlägg som inte saknar relevans ta bort? Får nog be Real´s forum moderator göra detsamma när ni kikar in för att lägga några väl valda ord...
...eller nej förresten, ordet är fritt på Real´s forum, ingen raderas där utan är lika mkt värd.

Så ja radera nu detta, Barca red.

Barcelona Gabriel
2004-11-26 17:58
Ang. Baptista

Enligt mig skulle han vara en lysnade värvning men inte realistisk. Han skulle verkligen kunna spela som anfallare ingen tvekan om den saken. Men han skulle kosta allt för mkt pengar, och d är inte speciellt trovärdigt att dom säljer honom för lite pengar. Barcelona ville ha honom i somras men dom stoppade affären pga att de ville ha för mkt pengar. Barcelona öppnar nog inte plånboken förän till sommaren. Det är nog lån som är mest i tankarna i direktvien för tillfället.

Ps.Vem har sagt att man måste byta spelsystem för att Baptista ska spela anfallare?
Barcelona Messí
2004-11-27 14:36
Är det bara jag som tycker att Rijkaards s.k "rotationssystem" bara är sk*tsnack?

Det känns som att han kört med i stort sett samma startelva varje match. Ibland har han bytt, men då har han varit tvungen p.g.a skador.

Om inte Rijkaard väljer att vila antingen Xavi eller Deco idag så blir jag väldigt arg. Iniesta är så pass bra att han borde få chansen från start. Även Sylvinho och Damia borde få spela.

Så här skulle jag ställa upp idag.
Valdes
Damia-Puyol-Oleguer-Sylvinho/Gio
Xavi/Deco-Marquez-Iniesta
Giuly-Eto'o-Ronaldinho
Señor Laporta
2004-11-27 15:35
Getafe är ett starkt hemmalag och lag som Bilbao och Valencia har haft det svårt när Getafe har krymt ytorna.
Barcelona frío como el hielo
2004-11-26 18:59
Senor Laporta.

Så sant. Hade ändå velat se Gio som pivote, Marquez som mittback och Sylvinho som vänsterback i en hel match. Har en känsla av att det inte hade blivit så tokigt. De e bara en känsla jag har :)..
Vi få se om dom få chans å ställa upp så nån match.
Annons: