/spanien/barcelona/forum/25844.aspx/spanien/barcelona/forum/25844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona frío como el hielo
2004-11-27 00:06
Läste precis inför matchen och jag fastnade på en mening...

"Till höger om honom får Giuly inga problem att platsa nu när Henke saknas"

Får jag bara fråga.. när hade han svårt å platsa innan Henkes skada?? Snälla, det var ju tvärt om! Det var Henke som hade svårt å platsa pga. Guly.
Har blivit trött på Henke hit, Henke dit snacket. Mannen är skadad inget vi kan kan göra åt saken och det är bara och inse hans status i truppen va inte mer än "inhoppare".
Sancka om mediernas (svesk media) makt.. va de kan göra åt folk. Folk börjar tro på det själva.

I spanska tidningar stod det bara en notis efter Real-matchen att Henke blvivt skadad.

Å detta skriver jag för jag är Barca-fan sen min födsel och älskar laget å spelarna å tycker inte att man ska särbehandla nån spelare för att han är av samma nationalitet som en själv.

Å en sak till när ja på G :P..
alla "p.g.a. Henke Barca-fans" dom betraktar jag inte som äkta Barca-fans..

Vica el Barca!
Spanien Cedhamre
2004-11-27 14:29
OK. Kul! Ett tillfälle att se lite oprövade spelare kanske? Messi är verkligen 87:a...
2004-11-26 18:27
Är det nån som vet varför Sylvinho blev utbytt i halvlek mot Gio. Enligt mig är han det gjutna första valet i frågan om vänsterback. Gio platsar i inte i startelvan.
Möjligtvis om man flyttade Marquez som mittback och Gio som pivote. PÅ de sättet får ett mycke starkare försvarspel. Men har en känsla av att Rijkaard favoriserar sin lilla Gio!

Jämför dessa två backlinjer:

Beletti---Puyol---Marquez--Sylvinho

med den nuvarande..

Beletti---Puyol--Oleguer--Gio

Avgör själva!!!

Barcelona Messí
2004-12-03 14:45
Ämne: Messí: Är du säker p....
Förstår inte heller varför han valde det laget. Men det kan vara bra på ett sätt, just nu är han väldigt ung 20 år. 1-2 säsonger i Corhintians innan han drar till Europa är nog bara bra.

Se länken.
Barcelona Barçafan_Nr1
2004-11-27 17:12
Gabriel//

Varför kritik? Härligt med optimister! Vi vinner lätt idag.
Força Barça!
2004-12-03 11:45
Men drömvärvningen hade faktist vatt Tevez. Varför? jo, han e tillgänglig för CL-spel, kan säkert fixa eu-pass, han e ung å MYCKE lovande, kan spela på alla 3 anfallspositionerna osv.
Barcelona Gabriel
2004-11-27 17:10
Ajj va kritik jag kommer få efter detta..Men inga problem idag vi vinner med 0-4!!!
Señor Laporta
2004-11-26 19:56
Gustaf

Gios egentliga position är väll som defensiv mittfältare, pivote, men går även att spela på vänsterkanten.
Barcelona el magico
2004-11-26 21:31
Beletti---Puyol---Marquez--Sylvinho

vilken backlinje !
2004-12-03 11:41
Faan.. hoppas bara att inte Batistuta kommer. Först ja hörde om det så trodde även jag att de va nått skämt. Å hoppas att vi inte värvar honom som nått PR-jippo, de hade ju inte vatt bra.

Det finns mycket bättre kandidater:

1. Saha
2. Anelka (kan bli en dyr affär)
Barcelona Gabriel
2004-11-26 17:56
Maestro

Mycket roligt förslag :D
Barcelona Adaminho
2005-02-08 18:06
mr deco 20 vad hände med bilderna från resan? hoppas på ett svar! Ha d gött. forca barca och öis och mossens bk:D
Barcelona Tompa
2004-12-03 10:31
Em1:
Ja, det verkar som Batistuta är på gång till Barcelona och det är inget att jubla över. Pressen i Barcelona skriver om det med så det finns uppenbarligen viss substans i det ryktet.

Batistuta var en fantastisk anfallare en gång i tiden men nu är han verkligen "over the hill" för att låna en boxningsterm. Kan inte se att han tillför någonting. Däremot borde vi köpt "Batigol" när han fortfarande var kanske världens bäste anfallare. Personligen drömde jag om honom i den blåröda tröjan redan för 9-10 år sedan. El Mundo Deportivo uppger också att det var mycket nära att Barcelona köpt Batistuta 1998 men idioten Van Gaal (ursäkta ordvalet) ville inte ha honom. Det är klart, Kluivert var ju såååå mycket bättre...
Barcelona Tompa
2004-12-03 10:31
Em1:
Ja, det verkar som Batistuta är på gång till Barcelona och det är inget att jubla över. Pressen i Barcelona skriver om det med så det finns uppenbarligen viss substans i det ryktet.

Batistuta var en fantastisk anfallare en gång i tiden men nu är han verkligen "over the hill" för att låna en boxningsterm. Kan inte se att han tillför någonting. Däremot borde vi köpt "Batigol" när han fortfarande var kanske världens bäste anfallare. Personligen drömde jag om honom i den blåröda tröjan redan för 9-10 år sedan. El Mundo Deportivo uppger också att det var mycket nära att Barcelona köpt Batistuta 1998 men idioten Van Gaal (ursäkta ordvalet) ville inte ha honom. Det är klart, Kluivert var ju såååå mycket bättre...
Barcelona Gabriel
2005-02-07 18:43
Förstår inte ens att man orkar bry sig om medgångssupportrar. Förstår det egentligen inte, vad är det roliga att bara hålla på ett lag när det går bra för dom och inte stå upp och försvara ens lag när det går emot?

Var stolt över att utan tvekan innan kunde säga att Barcelona inte hade några medgångssurportrar som Real Madrid har, men det verkar som att historian har ändrat sig enda sen Ronaldinho och Henrik Larson 'Henke' kom. En annan sak jag inte kan förstå är ifall man håller på 2 lag lika mycket mend det kanske bara är jag som tänker så här. Man håller inte på en spelare eller stöttar en spelare...Man håller och stöttar laget sen kan man stötta spelarna i laget så mycket man vill bara man vet att ingen spelare är större en klubben!
Barcelona Maestro_
2004-11-27 00:21
Redaktionen:

Finns det nån möjligthet att starta en tipssida här på Barça-sektionen?
Real Madrid el rey
2005-02-07 16:17
Vad anser ni Barca supportrar till om att ni vinner nån titel iår?

Ligatiteln är en kamp mellan Madrid och Barca, just nu är det fördel Madrid i mina ögon. Vi har hittat en stabilitet vi inte haft sen Del Bosque lämnade Madrid.
I Cl anser jag att Madrid har större chans än Barca att gå vidare. Som det ser ut nu är Chelsea oerhört svårslagna. Vad tycker ni?
Barcelona Messí
2005-02-07 16:55
*Lionel Messi forsätter imponera i U-20 VM. Han gjorde ett av Argentinas två mål i 2-1 segern mot Brasilien.

*Inför matchen mot Zaragoza måste Xavi få vila och Iniesta borde få starta! Belletti borde få börja få bänken så han får tänka igenom hans misstag, Damia får ta hans plats. Gio får vila och Sylvinho får ta hans plats. Oleguer får tyvärr flytta på sig och Albertini får ta Márquez plats på mitten.

Så här skulle jag ställa upp mot Zaragoza.
Valdés
Damiá-Puyol-Márquez-Sylvinho
Deco-Albertini-Iniesta
Giuly-Eto'o-Ronaldinho
Señor Laporta
2004-11-27 21:00
Ämne...det här med rasismen innom spansk fotboll. Först och främst har Real Madrid ingen färgad i laget. Samma problem fanns i Lazio för något år sedan. När färgade spelare gästade Olympiastadion i Rom blev dessa utbuade. Detta problem försvann, eller näst intill i alla fall, när Lazio valde att värva bland annat Fabio Liverani.
Señor Laporta
2005-02-08 16:26
Kharles_Kubala

1. Damià är högerback och Navarro är vänster- eller mittback. Gio har fått mycket speltid och han har klarat det. Belletti har dragits med skadeproblem och inte kunnat vara med i alla matcher och därför har det funnits speltid för Damià.
2. Gerards kontrakt går ut i sommar och det har talats mycket om att man inte ska förlänga det. Att han inte har fått spela så mycket kan bero på två olika faktorer. Just att hans kontrakt går ut och man inte vill satsa på honom och det var inte så länge sen han kom tillbaka från skada. Gerard har som bekant dragits med skador i stort sätt hela säsongen.
3. Andres Iniesta är än en gång för bra för bänken och han skulle ut några större bekymmer platsa i stort sätt vilket lag som helst från start.
4. Vill också se Oleguer som högerback mot Zaragoza.
Larsson_7
2004-11-27 22:02
Messí: Ja, många domare varnar spelaren som sjuter ut bollen om det inte har hänt något, speciellt högt upp på läktaren.
Larsson_7
2004-11-27 21:59
Nu har Barcelona bra utgångsläge i toppen av La Liga. :)
Barcelona Kharles_Thiago-Gabri-José-Enrique
2004-11-26 22:08
Har någon tänk på hur många vänsterbackar det finns i truppen? Gio, Sylvinho, Navarro och Peña.
Barcelona Puyol_20
2004-11-27 22:01
Ibland måste man ha tur o vi hade tur att det inte sluta lika...Skillnaden Valdez håller topp klass...Getafes aggresiva spel påminde lite om celtic hehe aja Forza Barça 3 nya poäng
Señor Laporta
2004-11-26 22:04
Alltså så här i grafiken
Valdes
Belletti/Damià-Marquez-Puyol-Gio/Sylvinho
Xavi-Deco-Iniesta
Giuly-Eto'o-Ronaldinho
Barcelona Puyol_20
2004-11-27 21:02
Messi sa de bäst: SKANDAL!!
Ja misstänkte att dem skulle hålla på med sånna där ljud..fansen dåra...Getafe är ju ifrån Madrid lr hur??
dem dära skit människorna har ju gästat bernabeu nåra gånger.. getafes hemma plan kan ju inte vara alltför långt därifrån så dem vill ju gärna söka uppmärksamhet..Varför göra spanska ligans skytte kung sur?? vill dem att han ska göra en hatrick lr detta kommer ju fungera som tändvätska hehe aja Filma skitmänniskorna o porta dem för livstid ..
Señor Laporta
2005-02-07 13:19
Puyol

Att dom knappar in på Barça gör mycket mer än du kan ana. Det finns något som heter självförtroende och det betyder väldigt mycket inom fotbollen. Känsla av att man vet att man kan vinna. Men visst har dom ett gäng med svåra matcher. Men glöm inte att Barça har Athletic, Depor, Betis och Real Madrid ganska tätt plus matcherna mot Chelsea i Champions League.
Det saknades i Barça igår, vilket jag tycker va ganska konstigt. Utspelning av Sevilla med 4-0. Trevande och utan kreaktivitet igår. Mycket konstigt.
Barcelona Messí
2004-11-27 20:57
Jag har allt inspelat på video! Jag blir så sur!
Spanien eka_henry
2004-11-26 23:47
Någon som är intresserad av en billigare variant av Barcelona fotbollströjor till ett billigt pris. Där jag ha Ronaldinho, Henke Larsson hemmatröjor, Intresserad?

maila mej om ni vill ha bilder på tröjorna.
eka_sweden@hotmail.com
Señor Laporta
2004-11-26 21:46
Måste säga att det var en utav de bästa införrapporterna någonsin. Bra jobbat Thomas!

Keep up the good work...red!
Annons: