/spanien/barcelona/forum/25843.aspx/spanien/barcelona/forum/25843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2004-12-02 09:22
Rijkaard fick mycket kritik under hösten förra säsongen, åtminstone delvis berättigad. Men jag måste säga att jag tycker han växt rejält som tränare sedan dess.
Spanien the_artist_formerly_known_as_Raufoss
2004-11-27 21:24
Barcelona Tompa
2004-12-02 09:22
Rijkaard fick mycket kritik under hösten förra säsongen, åtminstone delvis berättigad. Men jag måste säga att jag tycker han växt rejält som tränare sedan dess.
Barcelona Kim
2004-11-27 22:40
Komma till åren? Han är 50 år! Inte direkt så att han kan anklagas för att ha åldrats långt in i senilitet. 90 minuters fokus bör han klara av när han har det så ansträngande att han kommenterar en, max två, matcher per vecka - med betalning.

Visst är resten av TV4:s experter också katastrofer, men man måste ju kunna anställa någon vettig människa? Kom tillbaka Tommy Engstrand, allt är förlåtet!
Barcelona MrDeco20
2005-02-05 21:57
nihat räddade Real sociedad nyss.matchen blev 3-3 och VILKEN match asså..börjar bli imponerad över valencia..gör mycke mål nu..och spelar bra.fast har OTUR..men i för sig så är det positivt för barca..att valencia förlorar..och angående de här meddelanden jag får från NÅGR av er.så säger jag att jag kan gärna skcika bilderna till er..men det sker om 1-3.veckor senast eftsrom jag har inte gjort klart dem än..acceptera det..och sluta tjata om ni är snaälla../Peace
Barcelona Messí
2004-11-27 22:03
Ämne: FÖRJÄVLIGT med rasis....
"jag fattade de som att du sa att Madrid fans är rasister!!!"
Du fattade rätt. Inte alla, men många är det. Under de två senaste veckorna har 4(!) rasistiska händelser hänt i Madrid!

U-21 landskampen mot England. A-landskampen mot England. Real Madrid-Bayer Leverkusen. Och nu Getafe-Barça!
Señor Laporta
2004-11-27 22:15
Xaviii

Det krävs mycket planering och stora resurser för att förhindra rasism på läktaren. Till att börja med kan Spanskafotbollsförbundet(FEF) ge böter mot klubbarna vars supportrar som beter sig rasistikt, liknande Allsvenskan. Stor identifering krävs för att stänga av supportrar från läktaren. Men problemet för små lag som Getafe, som lever mycket på såna här matcher, är att man förlorar stora pengar på intänkter från supportrarna. Men viktigast är ändå att få ordning på läktaren.
Señor Laporta
2004-11-27 22:19
Kim

Det var inget fel på Billy Ohlsson ikväll. För en gång skull sa han något vättigt.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-09 11:58
Il Duce

Klubbkamrat med Oscar Lopez då.

Ok, Benito, tack för infon.. ;-)
Real Madrid Luiz Nazario De Lima Ronaldo
2005-02-08 18:38
vet någon om de sänder matchen mellan ronaldinhos lag mot shevas lag...tror att eurosport visar men är inte helt säker ....de brukar visa såna matcher..hoppas det..ronaldinho borde ha valt ronaldo i hans lag....vilken svikare.
Señor Laporta
2005-02-08 17:30
Bopi

Utav den trion skulle jag vilja se Xavi sitta på bänken. Han ser mer och mer sliten för varje match som går och blir inte förvånad om han åker på någon hemsk skada snart, om han inte får vila. Xavi har ju startat i nästan alla matcher under 2004 och har deltagigt i varje match denna säsongen.

Jag tycker inte den här elvan ser allt för dålig ut...
Valdes
Oleguer-Puyol-Navarro-Sylvinho
Deco-Gerard-Iniesta
Giuly-Eto'o-Ronaldinho

Bänken och varför dom inte startar
Jorquera - Valdes är mycket bättre
Maxi - Har inte tränat tillräckligt med laget
Gio - Loj senast
Belletti - Behöver vila inför Champions League
Xavi - Akut vila, borde inte spela i landskampen
Marquez - Navarro behöver speltid och Marquez behöver vila. Inte lika aktuell som pivote längre, enligt mig
Albertini - Gerard behöver också få chansen från start. I La Liga har Gerard bara gjort fem inhopp.
Barcelona Kharles_Kubala
2005-02-08 22:33
(--MadriEntes--)

Ja, ingen i Real Madrids trupp.
Señor Laporta
2005-02-08 21:06
AnDey

Det förvånar mig mycket att en Realsupporter inte vet vem Milito är¨, kanske inte en riktig då... Han spelar för närvarande i Real Zaragoza. Där hamnade han efter att Real Madrid ratade honom sommaren 2003 på grund av att han hade haft en knäskada för några år sen. Den bild jag har fått av honom är att han har vuxit in mycket bra i Zaragoza och han gjorde en mycket bra match i finalen mot Copa del Rey där Zaragoza vann med 3-2 mot just Real Madrid. Han har övertygat experterna runt om i Spanien och jag undrar om inte Perez undrar om inte Real gjorde ett misstag och inte skrev kontrakt med argentinaren. Vet dock inte vad han har för egenskaper men jag kan nog gissa att han är snabb och brytningssäker. Bra markeringsspel har jag hört att han besitter.

Är det någon som vet om Barça betalade någonting för att få Albertini på lån?
Barcelona Majsan
2005-02-08 21:31
När både Motta och Edmilson kommer tillbaka från sina skador skulle jag tycka att det vore kul att se Puyol som ytterback, vilket jag tror att även han själv skulle trivas med. Alla kan nog hålla med om att han, trots övervägande fantastiska insatser, ibland är riktigt darrig i sin position som sista utpost. Han har nog, och misstförstå mig rätt, en aning större hjärta än hjärna i många lägen.

Puyol---Edmilson--Marquez----Sylvinho/Beletti/Gio
--------------Motta
--------Xavi----------Deco
--Etoo------Maxi/Henke---Ronaldinho

Jag skulle definitivt helst se Torres i mitten av anfallet, men med de tillgängliga spelarna tycker jag det här förslaget vore bäst. Guily har enligt mig varit den sämsta värvningen för året, kan hittills inte se något av den omtalade magin. Hoppas dock att det blir ändring på det, men det har gått ganska lång tid av säsongen för att man på riktigt ska våga hoppas på det.
Real Madrid AnDeY
2005-02-08 20:55
vem är milito någon som kan bärreta lite om han i vilken klubb spelar han i?
Barcelona Xaviii
2005-02-08 18:17
Som många redan har frågat, men jag gör det igen
Nån som vet var Zaragoza - Barca ska sändas?
Och Tsunami matchen, visas den på Eurosport (Live) ?
Señor Laporta
2005-02-08 17:36
Bopi

Va klantigt av mig. Självklart ska det stå Ronaldinho. Hade väl tankarna på något annat.
Barcelona rico
2005-02-05 19:51
Torres och Jouaqin rykterna ska vi ta med en nypa salt men är inte helt omöjligt att vi kan få en av dom...Agående Jouaqin om Barca ledningen försöker värva han och misslyckas nästa säsong så tycker jag att dom borde rikta in sig på C. Ronaldo.
Vad tycker ni ??
Han (C.Ronaldo) är den sorts ytter spelare vi länge har sökt och jag tror att han skulle kunna axla Figos roll och lyckas.
Tycker att vi verkligen behöver en spelare som kan växla kant med Ronnie på kanterna.
Barcelona Messí
2004-12-11 01:03
Ämne: Såg Ruben stå i välg....
Hehe, jag såg inte heller någon skillnad på de två. ;-) Hoppas verkligen på att Sylvinho får spela imorgon!
Barcelona MrDeco20
2005-02-05 18:51
Hej alla barca -fans! Nu till n¨åt som jag vill dela med er..
Jag var på en av barcas träningar i barcelona och fick träfaf varje SPELARE.. det var det bästa jag fick uppleve på mycket MYCKET länge..aahh så skönt det känns nu plötsligt..tog autograf av alal spelare..men det var inte bara jag som var där..det var 9 till svenskar..som fick den resan och träna med spelarna också..fast inte på högsta allvar..asså det var det bästa jag fick vara med om!!!!!!!!!!!! ahhaah fick en pass från ronnie..kändes så kul....GRABBAR jag hoppas att ni f¨r vara med om det här..har massa med bilder också ..om ni vill se bara kontakta mig..peace! FORCA BARCA..love barca..love ronnie
Barcelona Stoichkov
2005-02-05 18:40
Torres kan bara tänka sig att spela i Barça i Spanien om(när) han ska lämna Atletico. Att spela för ett annat lag i Spanien vore ett steg bakåt i kariären.
Sevilla Nyberg
2004-12-09 18:46
Señor Laporta//
Helt fel där, de heter ManUre, inget annat ;)
Barcelona Kim
2004-11-27 22:17
Vad är det för snack om att det inte är fotbollssupportrar som gör apljud? Huliganer kan åka till en arena enbart för att slåss. Jag tror knappast att sinnesrubbade individer åker till en arena för att göra apljud. Kontenta: Det är supportrar som gör dessa avskyvärda läten.

När ska någon för övrigt täppa till käften på Billy?
Barcelona Kim
2004-11-27 22:29
Skulle förresten vara mycket intressant att veta hur han ens kunde missta sig på utvisningssituationen då den var fullständigt solklar redan från första stund.
Barcelona Kim
2004-11-27 22:23
Tveksamt om han sa mycket vettigt. Han vänder kappan efter vinden som jag aldrig sett någon annan göra förut. Ett exempel är bara utvisningen där han direkt slänger ur sig att den är helt felaktig.
Vet för övrigt inte heller herr Ohlsson att det inte finns något som heter frilägesutvisning längre?
Real Madrid R.Carlos
2004-11-27 22:00
FÖRJÄVLIGT med rasismen på läktarna!!!Men som jag fattade det som "messi" skrev på vårat forum : (Ni är visst inte de enda laget i madrid med rasister i publiken getafe publiken gör lika dant med eto'o) ....Jag vill bara säga att de är varken real madrid fans ,vallecano fans,atletico fans,eller getafe fans som håller på utan inga som överhuvetaget fotbolls suppotrar /fotbolls fantaster som gör det!!! jag fattade de som att du sa att Madrid fans är rasister!!!

HALA MADRID!!!
Barcelona Messí
2005-02-05 15:43
Giovanni van Bronckhorst fyller 30 år idag! Grattis!
Señor Laporta
2004-11-27 22:18
Let's kick racism out of football!
Señor Laporta
2004-11-27 21:26
1-2 (59) George Craiveanu

Puyol misslyckas med rensningen och Crauveanu får bollen precis innanför straffområdet och sätter in bollen till höger om Valdes.

Getafe fortsätter att trycka på och skapa målchanser. Precis efter reduceringen gör Valdes en rad kvalificerade räddningar och håller kvar Barça i matchen. Som kommentatorerna uttrycker sig, "hönsgård. Och det är det verkligen. Skärpning!

Damià ersätter Belletti
Iniesta ersätter Giuly
Båda efter 64 minuter.

Eto'o fortsätter att ta emot utbuningar av Getafepubliken.
Señor Laporta
2004-11-27 21:16
Zidane_5

Det är inga speciella matchtröjor. När laget kom in bar man en gul t-shirt över matchtröjan. Det var en hyllning till Henrik, framför allt att han ska känna sig välkommen tillbaka och ge honom motivation.

Senaste från matchen...
Gio drog på sig sin fjärde varning för säsongen.
Damià värmer upp och kommer säkert att göra ett inhopp i stället för Belletti på högerbacken.
Annons: