/spanien/barcelona/forum/2584.aspx/spanien/barcelona/forum/2584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-09-08 14:07
Gabriel

Hans initialer i namnet formar MATS, vilket är lättare och snabbare att skriva.
Barcelona The Octopus of Badia
2015-09-08 14:06
Gabriel (M)arc-(A)ndre (T)er (S)tegen.
Barcelona FC Barcelona #10
2015-09-08 14:06
@Gabriel:

MATS är en förkortning på hans namn, M(arc) A(ndre) T(er) S(stegen).
Barcelona Gabriel
2015-09-08 14:01
En sak jag märkt är att väldigt många här inne, även jag har råkat göra det, kallar Ter Stegen för Mats? Why tho? För min egna del blev det, ironiskt nog, så att jag kallade Ter Stegen för Mats då jag mentalt så länge önskat mig Mats Hummels till Barça. Låter sjukt men det är sanningen. Så fort vi fick in en tysk i laget blev det Mats oavsett hans namn haha.

Men kallas han för Mats av någon, är det ett smeknamn som jag bara missat? Eller gör alla samma episka misstag som jag. Marc-André Ter Stegen kallas av det jag vet inte för Mats någonstans förutom här inne.
Barcelona Smogen
2015-09-08 13:36
Rambla Men wtf! Inte nog med att FIFA återigen skämmer ut sig. Barcelona verkar inte göra något för att försvara sig eller sina ungdomar? Åtminstone så borde man väl betala ett vettigt hotell i närheten av La Masia åt kidsen som inte får vara kvar? De pengarna är ju en fjärt i rymden för ett lag som Barcelona. Katastrofalt skött av alla invlandade känns det som där barnen som FIFA påstår sig vilja skydda råkar värst ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-09-08 13:22
Ter Stegen när han fick höra nyheten om Bravos skada.

Kolla länk.
Barcelona Cobain
2015-09-08 13:14
Officiella skriver om Bravos skada.
Barcelona Rambla~
2015-09-08 12:54
Fy fan, vidriga korrupta Fifa rycker ännu en gång ut till alla världens barns undsättning. Ja de ungdomar som råkar bo på La Masia och spela för FC Barcelona. Dessa barn måste tydligen räddas ur det onda Barcas klor?

Bobby Adekanye, en av dessa unga talanger, det är tydligen helt okej att han lämnar sitt hemland och få gå till Liverpool istället? Hm, det var ju konsekvent.

En annan, Patrice Sousia, fick inte bo kvar på La Masia. Fifas småsinthet och förföljelse av Barca, kastar ut honom på gatan. Turligt nog tog en av hans lagkamraters föräldrar emot honom och han får bo hos dem tills vidare. Ja eller så lägger väl sig Fifa i ännu en gång och ser till att han verkligen blir hemlös och hamnar på gatan.

Ni är skum och stora hycklare Fifa, jag äcklas.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-09-08 12:48
@DM1982:

Om det stämmer får T.Stegen visa nu vad han går för i La liga. Tur att man har T.Stegen som back upp ställer för Pinto.

Personligen föredrar jag Bravo i Ligan för att han har rutinen och mognaden som krävs för att klara av de tuffa matcherna. Får hålla tummarna och tårna att S.Roberto kan spela ställer för Adriano.

Barcelona Barclasico
2015-09-08 12:46
Barcelona are monitoring the situation of Valencia attacker Sofiane Feghouli (25), whose contract expires at end of this season. [via sport]

Någon som har koll på den snubben?
2015-09-08 12:45
@the cameroonians:

Skriver under på den.

Vem som helst kan charma.
Låt oss se om han backa upp det snacket också när det väl gäller.

Det jag väntar fortfarande på idag sen Rosell - Juntan tog över klubben är att någon står för Barca nån gång. När det hände sist var under Laporta-tiden. Kan den här ledningen för en gång skull vinna åtminstone en av sina strider mot Uefa, Fifa, smutskastningen av median eller mot den spanska fotbollsförbundet kommer jag fira hela veckan(månaden).

Har lite bråttom just nu. Vad är det med läser om att ungdomarna som fick bann av FIFA får inte ens bo i La Masia eller träna med laget? Vad är det som händer? Vem är det om kommer alla dessa regler varje kvartal? Hur kan FIFA ha mage straffa andra när det behagar de är så korrupta? Allting är verkligen upp och ner.

Var är männen som ska försvara Barca utanför planen? Spelarna och tränarna gör sitt jobb. Dags att Barto och hans -Junta steppar upp.
Barcelona Barclasico
2015-09-08 12:45
2015-09-08 12:30
@Smogen:

Absolut.
Framför allt framstår han som betydligt mer professionell och rak än sin föregångare, dock är det för tidigt att göra någon riktig utvärdering.
Vi får se hur han står sig när det börjar storma i glaset som det alltid brukar göra i en klubb som Barcelona.
Barcelona Barc6
2015-09-08 12:26
Det finns ingen anledning till att bli överglada för att en av våra spelare blir skadade. MaTS ska inte behöva ta över bara för en skada, utan även när Bravo är frisk. Den här säsongen har inte inlett bra när det gäller skador, hoppas det inte blir en vana nu. För skador på den här tunna truppen är det sista vi vill ha!
Flavía
2015-09-08 12:22
Anmärkningsvärt är att tysken kommer göra sin första ligaframträdande.
Flavía
2015-09-08 12:21
Riktigt skönt att ha Ter Stegen som back-up istället för Pinto (med all respekt).
Barcelona Andresito
2015-09-08 12:16
En gyllene chans för ter Stegen att bli permanent etta i målet nu. Förhoppningsvis kan han ta den. Har svårt att se Lucho gå tillbaka till den vanliga rotationen om MAtS storspelar, det hade varit skönt att återigen få kontinuitet i målet. Tysken måste dock höja sig flera snäpp om han vill stå i både ligan och CL. Samma sak hände i Atlético om jag inte missminner mig. Moyá skadade sig och Oblak tog vara på chansen och är numera förstemålvakt.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-08 12:10
Neymar - korka upp champagne flaskan för nu är det Ter Stegen time!
Barcelona Neymar N11
2015-09-08 12:05
Bravo, who suffered a calf muscle injury, could be out for four weeks. He would miss 4 Liga games and 2 Champions League games. [tv3] Ter Stegen lär va glad efter den här nyheten.
Barcelona DM1982
2015-09-08 12:04
Bravo, who suffered a calf muscle injury, could be out for four weeks. He would miss 4 Liga games and 2 Champions League games. [tv3]
2015-09-08 11:57
Helvete alltså!

Är Bravo skadad nu också?
Först S.Roberto som jag tycker har sköt Alves position utmärkt. Vill inte se en yr Adriano där. Nu får man höra att Bravo är skadad.

Är det vår tur att ha samtliga spelare skadad som Bayen?
Barca har fan inte råd med flera skador.

Hoppas Bravo kan stå.

Barcelona Smogen
2015-09-08 11:49
the cameroonians Intressant artikel om vår nya sportchef! Han låter ju vettig i intervun i alla fall. :)
Barcelona neymar JR
2015-09-08 11:29
the camerooninas Du glömde vidal! --------- Nej nu kommer MATS få sin chans att bevisa sig och verkligen ta chansen
Barcelona LennyRomario
2015-09-08 11:00
Svar ifrån redaktören för Aftonbladets ligabibel.

"Det stämmer att det är olika personer som sätter betyg på olika ligor. Det är främst för att olika medarbetare har bättre koll på vissa ligor, men också för att en och samma person aldrig skulle hinna sammanställa 47 lag på den tid vi har på oss att göra bilagan.
Vi brukar alltid gå igenom plusen för att upptäcka om det är någon som ligger för högt eller för lågt, och faktum är att vi hade en diskussion om just Bayern München.

Jag håller med om att elva spelare med fem plus är mycket – men jag tycker samtidigt att det är lite lurigt vem man isåfall ska sänka?

Neuer, Müller, Lewandowski, Ribéry, Robben och Vidal känns givna.

Boateng, Alonso och Lahm har alla världsklasskvaliteter, även om formen kanske inte varit femplus det senaste.

Alaba och Mario Götze är tveksamma, det håller jag med om, men Götze sänktes också till 4+ i CL-bibeln.

Klaas-Jan är en fyra. Det har du helt rätt i. Det får ses som en miss från vår sida"

OBS. Jag har naturligtvis inte sagt att Klaas ska ha en fyra, utan undrade vänligt om det var ett skämt.
2015-09-08 10:48
@Liunil Masse:

De flyger förmodligen tillbaka till Barcelona på onsdagskvällen, men med tanke på jetlag osv är de säkert inte i form för att träna redan på torsdag.
Barcelona DM1982
2015-09-08 10:48
Official: Further tests today have shown Bravo has a calf muscle injury #fcblive (note: no estimated recovery times are given this season) Ter Stegen får kliva fram.
2015-09-08 10:46
@Liunil Masse:

Lorden - hamstring
Neymar - påssjuka
Alba - vaden
Alves - ljumsken
Sergio - ankeln (missade dock ingen match)
Mathieu - hälen
Adriano - låret
S. Roberto - hamstring
Bravo - okänd

Lägg till Ardas skada samt Piqués avstängning så har jag nog fått med allt...
Barcelona Liunil Masse
2015-09-08 10:33
Claudio Bravo, who got injured during training yesterday, will have further medical tests today to see for how long he will be out. [tv3] Hur många skador har vi haft sen början av säsongen?!
Barcelona Liunil Masse
2015-09-08 10:31
Så Messi och Masche anländer på Fredag och vi möter Atletico en dag senare. Är det ett skämt? Mycket tid till förberedelser...
2015-09-08 09:42
Adrianos mål
Annons: